|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Jednak nie]Krokowiec dogorewa? |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 19:21 [Jednak nie]Krokowiec dogorewa?
|
|
|
Objawy takie: Dojazd do skrzyżowania, redukcja, stop...obroty kolo 600, czasem załapie, czasem nie załapie i nie podniesie. Z kolei teraz byłem sprawdzić to obroty 1100 na ciepłym. Silnik krokowy jakoś na moje polecenia nie reaguje. Czasem zareaguje jak go palcem trące, ale też nie zawsze. Odpiąłem od niego kostkę i bez zmian. C robić Panowie? odkręcać? Rozbierać? To w ogóle krokowiec? Zrobiło się dzisiaj rano jakoś tak. Wczoraj było ok. W normalnej jeździe nic nie szkodzi bo ciągnie elegancko, tylko na luzie szaleństw dostaje. Zrobiło się samo...po nocy. |
_________________
|
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-06-2008, 19:58
|
|
|
otwórz maskę, włącz zapłon i jedną ręką daj gaz na max, a drugą naciśnij ten bolec od krokowca - jeżeli się posłusznie schowa to jest sprawny - jeśli nie będzie chciał reagować lub nie za każdym razem to go rozbierz i wyczyść
w moim przypadku krokowiec okazał się ok, ale nie startował z rana - dopiero po naciśnięciu bolca ożywał i już chodził tak jak trzeba - winny okazał się rozregulowany CPP - teraz po regulacji chodzi jak marzenie
** Dodano: 02-06-2008, 21:01 **
mrk69 napisał/a: | To w ogóle krokowiec? |
gówno nie krokowiec - zwykły silnik prądu stałego na który podawane jest napięcie w różnej polaryzacji w zależności od tgego czy ma się wysunąć czy schować, zaś w bolcu jest stycznik (2 blaszki) dzięki czemu komputer wie czy bolec dotyka krzywki gazu czy nie
** Dodano: 02-06-2008, 21:03 **
silniczek głupieje i się wyłącza gdy dodajesz gazu, a jednocześnie naciskasz bolec (sprzeczne sygnały) - to może być u Ciebie - blaszki w bolcu mogą stykać samoistnie i gdy dodasz gazu to się wyłącza, cofa i tak już zostaje |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 20:02
|
|
|
To nie jest krokowiec! Dziś otworzyłem klapę, silnik zdychał pykam krokowca palcem i nic. Przypadkowo złapałem za kabel czujnika temp. - ten wkręcony w górę silnika z pojedynczym kablem. Krokowiec ruszył jak szalony i wyrównał obroty, ruszyłem kabel znów i zgasł. Teraz nie wiem czy to kwestia czujnika, czy tego kabla. Gdzie ten kabel w ogóle idzie? mi wchodzi w wiązkę i dupa idzie gdzieś sobie - żadnej kostki nic. |
_________________
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-06-2008, 20:07
|
|
|
mam inny silniczek więc nie jestem pewien, ale jak z jednym kabelkiem to działa po prostu na styk z masą, więc czujnik możesz pomierzyć ohmomierzem do masy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|