Fiat Coupe 2.0 16V |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-01-2014, 00:29 Fiat Coupe 2.0 16V
|
|
|
Witam. Prosiłbym Was o opinie odnośnie Fiata Coupe z silnikiem 2.0 16v. Czy mieliście doczynienia z takim autem ? Jak to się sprawuje jeśli egzemplarz jest nie zniszczony i nie zajechany.
Jak to się sprawuję na instalacji LPG (sekwencji) ?? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-01-2014, 06:25
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Jak to się sprawuje jeśli egzemplarz jest nie zniszczony i nie zajechany.
|
jezdzilem, zapierda... tralalala |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2014, 06:38
|
|
|
Generalnie podobnie jak w tipo 3d poliftowym. Zawieszenie identyczne co w T/T i Delcie II czy Bravo. 2.0 16V 139KM masa auta taka jak Delta II z tym silnikiem czyli ok 1250kg, przyspieszenie rzędu 9 sek spalanie ile depniesz w przedziale od ok. 10-15l przy czym 20l też może wyjść. Bolączki silnika to dość nie trwały układ korbowy spowodowany problemami ze smarowaniem. Jeśli olej nie był dobry i wymieniany regularnie. Można spodziewać się przy 150-200tyś problemów a większości tych aut tyle będzie miała. Do tego dość tanie auto z relatywnie dużymi mocami, co sprawia ze większość egzemplarzy upalają małolaty. Znalezienie uczciwego autka to dość trudne zadanie, przynajmniej w kraju. Można próbować szczęścia na FCKP i odkupić coś dopieszczanego od jakiegoś użytkownika, najlepiej już po remoncie silnika. Typowe bolączki auta to matowiejące klosze reflektorów przednich, polerka wystarcza i obłażący chrom korka wlewu paliwa. Poza tym raczej z rdzą nie ma większych problemów, jak zwykle trzeba szukać na spodzie. Chyba tyle. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-01-2014, 10:54
|
|
|
silnik jak w tipo sedici poliftowym tyle że mniej wgniata w fotel. Znajomy jakiś czas temu kupił takie auto z silnikiem 2.0 16v ( w którym za jakiś czas walnęły panewy ). Z racji lat, przebiegu i stanu auta, moje jtd go odstawiło więc wcale nie jest powiedziane, że kupisz i będziesz zadowolony z mocy. Jeżeli nie chcesz turbo to szukaj jeszcze wersji 2.0 20v - silnik jak w bravo hgt
Bolączki jak we fiacie - co do silnika panewki. Auto ma swoje lata i tak jak pisał JAM_BELFEGOR, raczej nie znajdziesz auta w stanie bdb. Jak będziesz miał pecha włożysz 2 , 3 razy tyle ile zapłacisz za auto. Ceny tych aut wahają się od kilku do 20 tys zł lub nawet 20 paru |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-01-2014, 12:24
|
|
|
Ciężko znalezdz auto w stanie bdb stanie zwlaszcza jesli chodzi o silnik.
Piszesz, ze ten egzemplarz nie jest zajechany, to auto godne zainteresowania, ale o silnik musisz dbac, nie pałowac na zimnym, olej na czas i takie tam. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-01-2014, 16:39
|
|
|
Silnikowo niestety niedomagają te Fiaty. Panewki, panewki, rozrząd. Kumpel miał kiedyś taką właśnie wersje silnikową z 1996 roku. Na wstępie były do wymiany siłowniki maski, potem poszedł rozrząd (rozsypało się jedno koło zębate), po wymianie, pękł pasek rozrządu (nowy, nie najtańszy), pojawiły sie problemy z ciśnieniem oleju, po czym sprzedał. Nowy właściciel pojeździł pare miesięcy i poszły panewki. Drażnią wszechobecne, psujące sie duperele. A to włącznik świateł, a to któraś manetka, włącznik opuszczania szyb, nieświecące światła przód. Auto fajne jeśli chodzi o design. Jakby tak popracował nad silnikami, było by fajne wozidełko. |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-01-2014, 20:53
|
|
|
2.0 16V to trochę za słaby silnik na takie autko. Faktycznie wolałbym mieć to serducho w kaście Sedici. Aczkolwiek Coupe bardzo mi się podoba i jak nadarzy się okazja to kupię, ale którąś z wersji turbo. Takie auto musi mieć charakter |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2014, 23:02
|
|
|
ubek napisał/a: | jezdzilem, zapierda... tralalala
|
tak, kiedy? Paweł miał z turbinką, chyba.
tak się zastanawiam. strasznie mało tego jeździ teraz. parę lat temu można było kilka na nielegalach zobaczyć a teraz jak kojarzę to tylko czarną copue widuje czasami. ehh szkoda. chyba nigdy nie zapomnę przejażdżki z wariatem ubekiem ul. Kapelanka |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
vego21
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 452 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-01-2014, 23:21
|
|
|
Ja slyszałem dobre opinie o tym autku z tym motorem, tyle że od kobiety, a jeździla 5 lat. Myśle że jak nie katujesz to i panewki wytrzymaja. Każdy ma jak dba |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-01-2014, 02:44
|
|
|
Może w przypadku kupienia auta od 1 właściciela, który dbał to panewki nie byłyby problemem. Niestety większość egzemplarzy miało już kilku właścicieli za sobą, więc szansa na zakatowany silnik jest duża. Remont kosztowny w porównaniu do wartości auta, pozostałe podzespoły to tak samo jak Tipo/Tempra i pochodne, więc ceny niskie. |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2014, 07:42
|
|
|
Ja miałem prawie trzy lata hehe |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2014, 13:31
|
|
|
gepard napisał/a: | Ja miałem prawie trzy lata hehe | no i ?... napisał byś coś zamiast stwierdzać za miałeś, dobry nie dobry...
Generalnie jak dbasz tak masz, niestety 90% nie dba i robi dopiero jak się urwie rozleci itd. Więc generalnie nie napalaj się na super turbo rakietę za małą kasę bo możesz się rozczarować, no chyba ze kupujesz auto z zamiarem odbudowy / remontu.
n-e-o napisał/a: | Drażnią wszechobecne, psujące sie duperele. A to włącznik świateł, a to któraś manetka, włącznik opuszczania szyb, nieświecące światła przód | Raczej rzadkie przypadki. Trochę rozmawiałem na spotach z cupeciarzami i nie potwierdzą ci tego, jak już to jednostkowo. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-01-2014, 16:22
|
|
|
JAM_BELFEGOR, masz racje. Bo zależy na jaki egzemplarz się trafi Wiadomo nie od dziś, że osoby, które siedzą/należą do różnych for (tak jak np. TTT), dbają jak nikt o swoje auto i takie głupotki sie nie pojawiają, bądź są rzadkością.
Awarie z elektryką zdarzają się chyba w każdej marce. Czy to Opel, czy Fiat, VW.
Mając na warsztacie 3 Coupe`ty dostałem od ich właścicieli takie info o psujących się duperelach. |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-01-2014, 16:50
|
|
|
Tez sie kiedys napalilem na takie auto.Silnik byl sprawny i nie interesowaly mnie problemy z panewkami bo okazalo sie ze jest powazniejszy problem z korozja podlogi i darowalem sobie.Wydaje mi sie ze korozja tak szybko postepuje jak we fiatach bravo.Znalezienie dobrego egzemplarza jest trudne ale za to mamy samochod ktorego nie widuje sie codziennie:)
Ostatnio napalilem sie na cos innego.Za mala kase moge kupic mitsubischi 3000 GT.Karoseria cala,padniety motor...Auto tez nietuzinkowe i podoba mi sie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2014, 18:26
|
|
|
Rdzewieje jak Tipo, czy Bravo, bo pod spodem to jest to samo auto. Silnik? Ja w Delcie bylem bardzo zadowolony, spalanie od 9 do 20 l benzyny. Do lpg ten silnik, a konkretnie sterownik sie nie nadaje, bo przez autoadaptację rozjeżdża się sama mapa benzyny. Można założyć komputer z Tipo sedici i będzie ok. Fakt , rzeczywiście będzie ciężko znaleźć ładną, zadbaną sztukę, te auta mają przynajmniej z 18 lat z 2,0 16v, a mało jest osób które dbają. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-01-2014, 19:43
|
|
|
mac1us napisał/a: | Rdzewieje jak Tipo, czy Bravo, bo pod spodem to jest to samo auto |
Nie porownuj tipo do bravo.To ze jest taka sama plyta podlogowa nie oznacza ze tak samo jest odporna na korozje.W bravo ocynk jest ale tylko na zewnatrz elementow i w dodatku ,,cieniutki" Dla przykladu w moim tipo 94 nie ma zadnych oznak korozji.Byc moze jest roznica w zabezpieczeniu antykorozyjnym ze wzgledu na jaki rynek auto mialo trafic.Wiem ze jesli chodzi o tipo w wersjach PL lecialy progi,blotniki tylne.Mi sie akurat trafila wersja na rynek D i mimo 19 lat jakos nic sie ruda nie pokazuje.Moze w tym cos jest. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-01-2014, 20:08
|
|
|
Jeśli chodzi o korozję to chyba nie ma reguły. Moje Bravo '97 nie domaga się żadnej pomocy od blacharza. Za to każdą Temprę i Tipo jakie miałem owej pomocy się domagało. Progi, podłoga i tylne nadkola - fiatowska norma.
Z tego co orientowałem się w terenie co do Coupe, jest nieco lepiej. Ale rewolucji też nie ma. Jak na ten wiek wersje uturbione są przyzwoitym rarytasem nawet dziś |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2014, 20:47
|
|
|
To co szło Tipo na Polski rynek i auto było zanurzane do połowy w wannie lub nie przechodziło któregoś procesu technologicznego w procesie lakierowania? Wszystko zależy od konkretnego auta od tego gdzie i jak było użytkowane. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-01-2014, 21:53
|
|
|
ja licz\ę na limit version |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-01-2014, 22:11
|
|
|
shagger78, Na rynek niemiecki szły Tipo z lepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Miałem 2 Tipo z Niemiec sprowadzone i trzymały się bardzo dobrze. Jeden z 90 roku nie miał ani grama rdzy nigdzie. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2014, 22:23
|
|
|
ciechu, czyli limited german edition |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-01-2014, 22:36 Re: Fiat Coupe 2.0 16V
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Witam. Prosiłbym Was o opinie odnośnie Fiata Coupe z silnikiem 2.0 16v. Czy mieliście doczynienia z takim autem ? Jak to się sprawuje jeśli egzemplarz jest nie zniszczony i nie zajechany.
Jak to się sprawuję na instalacji LPG (sekwencji) ?? |
minus - cena części, np. maski
lamp |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-01-2014, 23:23
|
|
|
PRAWIE DOKŁADNIE TAK
NIE JEST CIEKAWIE JEŚLI CHODZI O TE WERSJE SILNIKOWE, A ZWYKLE O TE CHODZI... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2014, 03:22
|
|
|
mac1us napisał/a: | Rdzewieje jak Tipo, czy Bravo, bo pod spodem to jest to samo auto. Silnik? Ja w Delcie bylem bardzo zadowolony, spalanie od 9 do 20 l benzyny. Do lpg ten silnik, a konkretnie sterownik sie nie nadaje, bo przez autoadaptację rozjeżdża się sama mapa benzyny. Można założyć komputer z Tipo sedici i będzie ok. Fakt , rzeczywiście będzie ciężko znaleźć ładną, zadbaną sztukę, te auta mają przynajmniej z 18 lat z 2,0 16v, a mało jest osób które dbają. |
Rozjeżdzają się mapy benzyny przy źle wyregulowanej instalacji. Oczywiście 1 i 2 generacja nie ma racji bytu, bo na pewno mapy się rozjadą. 4 generacja dobrze ustawiona nie będzie sprawiać żadnych problemów. Oczywiście dobór komponentów i sposób montażu ma też kluczowy wpływ. |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-01-2014, 18:53
|
|
|
co do korozji aut z niemiec czy nie to jest róznica według mnie i to duża, kiedys w warsztacie widziałem audi a4 b5 z polskiego salonu, podłogi tam nie było, no a przeciez audi słynie z bezkorozyjnosci, byłem bardzo zniesmaczony tym faktem, nie chwaliłem sie jeszcze ale miesiąc temu tez kupiłem a4 b5 sprowadzone z niemiec w czerwcu, i tu zadnych oznak korozji, podłoga zdrowa jak dzwon, dalej, miałem tipko z 92roku sprowadzone, rozbierałem potem na czesci i karoseria była w super stanie, mojego ojca tipo z polskiego salonu ruda żarła az trzeszczało, kolejny przykład wójek kupił nowe uno w 98roku w zeszłym roku sprzedał je za 400zł bo nawet nie mógł koła zmienic bo nie miał za co podniesc, kolejna kwestia to jak sie dba tak sie ma, wazne zeby nie kupic samochodu wypicowanego do sprzedazy, od jakiegos cwaniaka co sam pryskał lakierem w spray`u karoserie |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|