Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat Coupe 2.0 16V
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2014, 00:29   Fiat Coupe 2.0 16V

Witam. Prosiłbym Was o opinie odnośnie Fiata Coupe z silnikiem 2.0 16v. Czy mieliście doczynienia z takim autem ? Jak to się sprawuje jeśli egzemplarz jest nie zniszczony i nie zajechany.

Jak to się sprawuję na instalacji LPG (sekwencji) ??
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 10-01-2014, 06:25   

Lasgo07 napisał/a:
Jak to się sprawuje jeśli egzemplarz jest nie zniszczony i nie zajechany.


jezdzilem, zapierda... tralalala :D
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2014, 06:38   

Generalnie podobnie jak w tipo 3d poliftowym. Zawieszenie identyczne co w T/T i Delcie II czy Bravo. 2.0 16V 139KM masa auta taka jak Delta II z tym silnikiem czyli ok 1250kg, przyspieszenie rzędu 9 sek spalanie ile depniesz w przedziale od ok. 10-15l przy czym 20l też może wyjść. Bolączki silnika to dość nie trwały układ korbowy spowodowany problemami ze smarowaniem. Jeśli olej nie był dobry i wymieniany regularnie. Można spodziewać się przy 150-200tyś problemów a większości tych aut tyle będzie miała. Do tego dość tanie auto z relatywnie dużymi mocami, co sprawia ze większość egzemplarzy upalają małolaty. Znalezienie uczciwego autka to dość trudne zadanie, przynajmniej w kraju. Można próbować szczęścia na FCKP i odkupić coś dopieszczanego od jakiegoś użytkownika, najlepiej już po remoncie silnika. Typowe bolączki auta to matowiejące klosze reflektorów przednich, polerka wystarcza i obłażący chrom korka wlewu paliwa. Poza tym raczej z rdzą nie ma większych problemów, jak zwykle trzeba szukać na spodzie. Chyba tyle.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 10-01-2014, 10:54   

silnik jak w tipo sedici poliftowym tyle że mniej wgniata w fotel. Znajomy jakiś czas temu kupił takie auto z silnikiem 2.0 16v ( w którym za jakiś czas walnęły panewy ). Z racji lat, przebiegu i stanu auta, moje jtd go odstawiło więc wcale nie jest powiedziane, że kupisz i będziesz zadowolony z mocy. Jeżeli nie chcesz turbo to szukaj jeszcze wersji 2.0 20v - silnik jak w bravo hgt

Bolączki jak we fiacie - co do silnika panewki. Auto ma swoje lata i tak jak pisał JAM_BELFEGOR, raczej nie znajdziesz auta w stanie bdb. Jak będziesz miał pecha włożysz 2 , 3 razy tyle ile zapłacisz za auto. Ceny tych aut wahają się od kilku do 20 tys zł lub nawet 20 paru
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 10-01-2014, 12:24   

Ciężko znalezdz auto w stanie bdb stanie zwlaszcza jesli chodzi o silnik.
Piszesz, ze ten egzemplarz nie jest zajechany, to auto godne zainteresowania, ale o silnik musisz dbac, nie pałowac na zimnym, olej na czas i takie tam.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2014, 16:39   

Silnikowo niestety niedomagają te Fiaty. Panewki, panewki, rozrząd. Kumpel miał kiedyś taką właśnie wersje silnikową z 1996 roku. Na wstępie były do wymiany siłowniki maski, potem poszedł rozrząd (rozsypało się jedno koło zębate), po wymianie, pękł pasek rozrządu (nowy, nie najtańszy), pojawiły sie problemy z ciśnieniem oleju, po czym sprzedał. Nowy właściciel pojeździł pare miesięcy i poszły panewki. Drażnią wszechobecne, psujące sie duperele. A to włącznik świateł, a to któraś manetka, włącznik opuszczania szyb, nieświecące światła przód. Auto fajne jeśli chodzi o design. Jakby tak popracował nad silnikami, było by fajne wozidełko.
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-01-2014, 20:53   

2.0 16V to trochę za słaby silnik na takie autko. Faktycznie wolałbym mieć to serducho w kaście Sedici. Aczkolwiek Coupe bardzo mi się podoba i jak nadarzy się okazja to kupię, ale którąś z wersji turbo. Takie auto musi mieć charakter ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2014, 23:02   

ubek napisał/a:
jezdzilem, zapierda... tralalala


tak, kiedy? :lol: Paweł miał z turbinką, chyba.

tak się zastanawiam. strasznie mało tego jeździ teraz. parę lat temu można było kilka na nielegalach zobaczyć a teraz jak kojarzę to tylko czarną copue widuje czasami. ehh szkoda. chyba nigdy nie zapomnę przejażdżki z wariatem ubekiem ul. Kapelanka :)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2014, 23:21   

Ja slyszałem dobre opinie o tym autku z tym motorem, tyle że od kobiety, a jeździla 5 lat. Myśle że jak nie katujesz to i panewki wytrzymaja. Każdy ma jak dba :P
  
 
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-01-2014, 02:44   

Może w przypadku kupienia auta od 1 właściciela, który dbał to panewki nie byłyby problemem. Niestety większość egzemplarzy miało już kilku właścicieli za sobą, więc szansa na zakatowany silnik jest duża. Remont kosztowny w porównaniu do wartości auta, pozostałe podzespoły to tak samo jak Tipo/Tempra i pochodne, więc ceny niskie.
  
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-01-2014, 07:42   

Ja miałem prawie trzy lata hehe
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2014, 13:31   

gepard napisał/a:
Ja miałem prawie trzy lata hehe
no i ?... napisał byś coś zamiast stwierdzać za miałeś, dobry nie dobry...
Generalnie jak dbasz tak masz, niestety 90% nie dba i robi dopiero jak się urwie rozleci itd. Więc generalnie nie napalaj się na super turbo rakietę za małą kasę bo możesz się rozczarować, no chyba ze kupujesz auto z zamiarem odbudowy / remontu.

n-e-o napisał/a:
Drażnią wszechobecne, psujące sie duperele. A to włącznik świateł, a to któraś manetka, włącznik opuszczania szyb, nieświecące światła przód
Raczej rzadkie przypadki. Trochę rozmawiałem na spotach z cupeciarzami i nie potwierdzą ci tego, jak już to jednostkowo.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-01-2014, 16:22   

JAM_BELFEGOR, masz racje. Bo zależy na jaki egzemplarz się trafi ;) Wiadomo nie od dziś, że osoby, które siedzą/należą do różnych for (tak jak np. TTT), dbają jak nikt o swoje auto i takie głupotki sie nie pojawiają, bądź są rzadkością.
Awarie z elektryką zdarzają się chyba w każdej marce. Czy to Opel, czy Fiat, VW.

Mając na warsztacie 3 Coupe`ty dostałem od ich właścicieli takie info o psujących się duperelach.
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-01-2014, 16:50   

Tez sie kiedys napalilem na takie auto.Silnik byl sprawny i nie interesowaly mnie problemy z panewkami bo okazalo sie ze jest powazniejszy problem z korozja podlogi i darowalem sobie.Wydaje mi sie ze korozja tak szybko postepuje jak we fiatach bravo.Znalezienie dobrego egzemplarza jest trudne ale za to mamy samochod ktorego nie widuje sie codziennie:)

Ostatnio napalilem sie na cos innego.Za mala kase moge kupic mitsubischi 3000 GT.Karoseria cala,padniety motor...Auto tez nietuzinkowe i podoba mi sie.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2014, 18:26   

Rdzewieje jak Tipo, czy Bravo, bo pod spodem to jest to samo auto. Silnik? Ja w Delcie bylem bardzo zadowolony, spalanie od 9 do 20 l benzyny. Do lpg ten silnik, a konkretnie sterownik sie nie nadaje, bo przez autoadaptację rozjeżdża się sama mapa benzyny. Można założyć komputer z Tipo sedici i będzie ok. Fakt , rzeczywiście będzie ciężko znaleźć ładną, zadbaną sztukę, te auta mają przynajmniej z 18 lat z 2,0 16v, a mało jest osób które dbają.
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-01-2014, 19:43   

mac1us napisał/a:
Rdzewieje jak Tipo, czy Bravo, bo pod spodem to jest to samo auto


Nie porownuj tipo do bravo.To ze jest taka sama plyta podlogowa nie oznacza ze tak samo jest odporna na korozje.W bravo ocynk jest ale tylko na zewnatrz elementow i w dodatku ,,cieniutki" Dla przykladu w moim tipo 94 nie ma zadnych oznak korozji.Byc moze jest roznica w zabezpieczeniu antykorozyjnym ze wzgledu na jaki rynek auto mialo trafic.Wiem ze jesli chodzi o tipo w wersjach PL lecialy progi,blotniki tylne.Mi sie akurat trafila wersja na rynek D i mimo 19 lat jakos nic sie ruda nie pokazuje.Moze w tym cos jest.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-01-2014, 20:08   

Jeśli chodzi o korozję to chyba nie ma reguły. Moje Bravo '97 nie domaga się żadnej pomocy od blacharza. Za to każdą Temprę i Tipo jakie miałem owej pomocy się domagało. Progi, podłoga i tylne nadkola - fiatowska norma.
Z tego co orientowałem się w terenie co do Coupe, jest nieco lepiej. Ale rewolucji też nie ma. Jak na ten wiek wersje uturbione są przyzwoitym rarytasem nawet dziś
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2014, 20:47   

To co szło Tipo na Polski rynek i auto było zanurzane do połowy w wannie lub nie przechodziło któregoś procesu technologicznego w procesie lakierowania? Wszystko zależy od konkretnego auta od tego gdzie i jak było użytkowane.
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-01-2014, 21:53   

ja licz\ę na limit version :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-01-2014, 22:11   

shagger78, Na rynek niemiecki szły Tipo z lepszym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Miałem 2 Tipo z Niemiec sprowadzone i trzymały się bardzo dobrze. Jeden z 90 roku nie miał ani grama rdzy nigdzie.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2014, 22:23   

ciechu, czyli limited german edition :lol:
  
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-01-2014, 22:36   Re: Fiat Coupe 2.0 16V

Lasgo07 napisał/a:
Witam. Prosiłbym Was o opinie odnośnie Fiata Coupe z silnikiem 2.0 16v. Czy mieliście doczynienia z takim autem ? Jak to się sprawuje jeśli egzemplarz jest nie zniszczony i nie zajechany.

Jak to się sprawuję na instalacji LPG (sekwencji) ??




minus - cena części, np. maski
lamp
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-01-2014, 23:23   

PRAWIE DOKŁADNIE TAK
NIE JEST CIEKAWIE JEŚLI CHODZI O TE WERSJE SILNIKOWE, A ZWYKLE O TE CHODZI...
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-01-2014, 03:22   

mac1us napisał/a:
Rdzewieje jak Tipo, czy Bravo, bo pod spodem to jest to samo auto. Silnik? Ja w Delcie bylem bardzo zadowolony, spalanie od 9 do 20 l benzyny. Do lpg ten silnik, a konkretnie sterownik sie nie nadaje, bo przez autoadaptację rozjeżdża się sama mapa benzyny. Można założyć komputer z Tipo sedici i będzie ok. Fakt , rzeczywiście będzie ciężko znaleźć ładną, zadbaną sztukę, te auta mają przynajmniej z 18 lat z 2,0 16v, a mało jest osób które dbają.


Rozjeżdzają się mapy benzyny przy źle wyregulowanej instalacji. Oczywiście 1 i 2 generacja nie ma racji bytu, bo na pewno mapy się rozjadą. 4 generacja dobrze ustawiona nie będzie sprawiać żadnych problemów. Oczywiście dobór komponentów i sposób montażu ma też kluczowy wpływ.
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-01-2014, 18:53   

co do korozji aut z niemiec czy nie to jest róznica według mnie i to duża, kiedys w warsztacie widziałem audi a4 b5 z polskiego salonu, podłogi tam nie było, no a przeciez audi słynie z bezkorozyjnosci, byłem bardzo zniesmaczony tym faktem, nie chwaliłem sie jeszcze ale miesiąc temu tez kupiłem a4 b5 sprowadzone z niemiec w czerwcu, i tu zadnych oznak korozji, podłoga zdrowa jak dzwon, dalej, miałem tipko z 92roku sprowadzone, rozbierałem potem na czesci i karoseria była w super stanie, mojego ojca tipo z polskiego salonu ruda żarła az trzeszczało, kolejny przykład wójek kupił nowe uno w 98roku w zeszłym roku sprzedał je za 400zł bo nawet nie mógł koła zmienic bo nie miał za co podniesc, kolejna kwestia to jak sie dba tak sie ma, wazne zeby nie kupic samochodu wypicowanego do sprzedazy, od jakiegos cwaniaka co sam pryskał lakierem w spray`u karoserie
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load