Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana wahacza
Autor Wiadomość
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-07-2009, 18:45   wymiana wahacza

witam musze wymienic wahacz a nie wiem jak sie za to zabrac... ma moze ktos instrukcje z fotkami jak to zrobic, tzn co po kolei odkrecic itp.

po drugie jak mocuje sie ten sworzeń ? jest on tylko na wcisk?

po trzecie czy po wymianie wahacza musze ustawiac zbierznosc?
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-07-2009, 18:59   

http://forum.tempra.org/t...mieni%E6+wahacz

** Dodano: 12-07-2009, 19:59 **
dolarinho napisał/a:
po trzecie czy po wymianie wahacza musze ustawiac zbierznosc?

tak
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2009, 19:21   

były opisy...
generalnie, po podparciu auta i zdjęcia koła trza się zabrać za rozkręcenie tego, do czego wahacz przyczepiony :D
od strony auta jego 'zawiasy' z tulejami są na 4śrubach, nie pamiętam, chyba na 15kę; po 2 śruby na mocowanie;
od strony koła wahacz tylko sworzniem się trzyma w zwrotnicy.
ze zwrotnicy wykręcasz tą 'śrubę' mocującą sworzeń, wysuwasz ją;
po prostu na sworzniu wystającym z wahacza masz wgłębienie, jak nacięcie, jak sworzeń włożysz do zwrotnicy i wsuniesz tam tą śrubę to ona sworzeń blokuje;
po jej wysunięciu sworzeń jest 'wolny';
tyle w teorii, ale by wymanewrować wahaczem i go wyjąć czasem trzeba troszkę się pobawić, dlatego możesz sobie odkręcić zwrotnicę od amortyzatora, to tylko 2 śruby, poluzować nakrętkę półosi lub część z tych elementów, zależy jak Ci to pójdzie, poodkręcać od siebie, wtedy po przykręceniu wahacza łatwiej Ci będzie tak manewrować tym by sworzeń wlazł w otwór w zwrotnicy;
zacznij może od przykręcenia nowego wahacza do podwozia auta, potem możesz np jakimś ramieniem, prętem go odgiąć w dół i spróbować przy puszczaniu trafić jego sworzniem do zwrotnicy, to może nic nie będziesz musiał rozkręcać;

sworznie w tych wahaczach są niewymienne, raz nabite a próby wybicia i wbicia nowego sworznia są wg mnie bez sensu, nieopłacalne i nie wiem jak z trwałością;
wahacze wypada wymieniać parami, nie są to amorki co prawda, ale warto czasem;
zbieżność oczywiście po wymianie musisz ustawić;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-07-2009, 19:33   

Luczu napisał/a:
dolarinho napisał/a:
po trzecie czy po wymianie wahacza musze ustawiac zbierznosc?

tak
jakoś w moim przypadku zupełnie nie potrzebne było regulowanie zbieżności
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-07-2009, 19:44   

ciechu, u mnie ścina opone
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2009, 20:12   

Panowie robić zbieżność po wymianie wachaczy :?: dla mnie to przerost formy nad treścią :?
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-07-2009, 20:36   

hehehe ja wymieniałem wahacze razem z drążkami i nic mi nie ścina a mam nówki opony po prostu liczyłem obroty przy wykrecaniu i wkrecaniu drążka...... duży plus ze nie mamy regulacji konta pochylenia kół ;D
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2009, 20:40   

dziura793@o2.pl napisał/a:
Panowie robić zbieżność po wymianie wachaczy :?: dla mnie to przerost formy nad treścią :?


Marek, u mnie przed wymianą wahacza oponki szły równo, a po wymianie - 4 cm od środka ścięło bieżnik. Tyle dobrze, że oponki były na dojechanie.
Ja osobiście zalecałbym regulację, aczkolwiek wiem że zdania na ten temat są podzielone.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2009, 20:48   

gdzie mozna zrobic zbiezność i geometrię kół ? jakieś specjalne warsztaty są od tego ? czy trzeba sie umawiac miesiąc prędzej czy podjezdzam i juz ? :) jestem zielony
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 12-07-2009, 20:58   

rudaslaska7, a choćby na stacji kontroli pojazdów

Cena... kolega w audi 80 płacił 110 zł chyba a ojcu znajomy robi za 50 zł.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2009, 21:01   

Krzychu powiem Ci ,że parę razy zmieniałem już wachacze u siebie i ani razu nie jechałem na zbieżność nie było takiej konieczności,nawet jak zmieniałem końcówki drążków to zrobiłem ta jak napisał ToudiQn, i nie ma problema :)

** Dodano: 12-07-2009, 22:29 **
rudaslaska7, gdybyś się wybierał na zrobienie zbieżości to pamiętaj,że musisz mieć sprawne zawieszenie
ogólnie wachacze,gałki,mile widziany minimalny luz na przekładni kierowniczej,opony też żeby nie były
wyjechane po bokach ;D
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-07-2009, 23:34   

dziura793@o2.pl napisał/a:
Krzychu powiem Ci ,że parę razy zmieniałem już wachacze u siebie i ani razu nie jechałem na zbieżność nie było takiej konieczności,nawet jak zmieniałem końcówki drążków to zrobiłem ta jak napisał ToudiQn, i nie ma problema :)


W sumie to narobiłem trochę zamętu. Wahacz był wymieniany + końcówka drążka (przez nieudolnego znajomego, pisałem o tym kiedyś) więc to pewnie było powodem utraty bieżnika.
Marku zwracam honor.

Luczu napisał/a:
Cena... kolega w audi 80 płacił 110 zł chyba a ojcu znajomy robi za 50 zł.


U mnie w mieście taka usługa w warsztacie (nie w OSKP) kosztuje od 40 do 50 zł, aczkolwiek kumpel raz zapłacił 80 zeta (Vectra II).
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-07-2009, 04:28   

dziura793@o2.pl napisał/a:
Krzychu powiem Ci ,że parę razy zmieniałem już wachacze u siebie i ani razu nie jechałem na zbieżność nie było takiej konieczności,nawet jak zmieniałem końcówki drążków to zrobiłem ta jak napisał ToudiQn, i nie ma problema :)

** Dodano: 12-07-2009, 22:29 **
rudaslaska7, gdybyś się wybierał na zrobienie zbieżości to pamiętaj,że musisz mieć sprawne zawieszenie
ogólnie wachacze,gałki,mile widziany minimalny luz na przekładni kierowniczej,opony też żeby nie były
wyjechane po bokach ;D


czyli najpierw musze gum poszukac bo przez rozwalone łożysko mam z 5cm ścięte z tyłu :sciana: dzieki za odpowiedz
     Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-07-2009, 12:39   

krzys80 napisał/a:
W sumie to narobiłem trochę zamętu. Wahacz był wymieniany + końcówka drążka (przez nieudolnego znajomego, pisałem o tym kiedyś) więc to pewnie było powodem utraty bieżnika.
Marku zwracam honor.

Krzychu spoko miałem nawet zapytać,czy przy okazji nie wymieniałeś końcówek,bo przy wymianie samego wachacza to byłoby raczej mało prawdopodobne ;)
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-07-2009, 16:07   

dziura793@o2.pl napisał/a:
,że musisz mieć sprawne zawieszenie
ogólnie wachacze,gałki,mile widziany minimalny luz na przekładni kierowniczej,opony też żeby nie były
wyjechane po bokach ;D


mile? chyba nie mile widziany... :roll:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-07-2009, 16:16   

Roport

wahacz wymieniony, z bólami godzine mi to zajęło, ogólnie stary to był szmelc kupy sie nie trzymał, nowy zakupiony w serwisie fiata, pare tysięcy wytrzyma
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-07-2009, 16:24   

dolarinho, tak się złożyło że ja godzinę temu skończyłem wymiane wahacza :p Okazało się, że końcówka drążka też do wymiany im usiałem gnać do motoryzacyjnego. Zakupiłem ją za całe 22 zł :p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
dolarinho 


Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-07-2009, 16:48   

ja za drążek sie nie brałem, mam tylko nowe końcówki stabilizatorów po obu stronach :)
_________________
dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...

Tempra 1.9D [*] R.I.P.
     assistance
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-07-2009, 20:32   

konikks napisał/a:
mile? chyba nie mile widziany...

konikks,sorki źle sprecyzowałem,wiadomo chyba że chodzi o jak najmniejszy luz na przekładni ;D
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load