|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
stracił moc...[wydzielone] |
Autor |
Wiadomość |
DvL
Wiek: 42 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-02-2006, 15:58
|
|
|
witam
nie chcialem rozpoczynac nowego tematu wiec podepne sie tutaj bo mam podobny problem... mianowicie jechalem dzisiaj i nagle silnik stracil moc i jakby chcial zgasnac, jak mu dodalem gazu to zaczal sie dlawic i strasznie szarpac i dopiero wsisnieciu gazu w podloge i przekroczniu 4tys obr. zaczal plynnie przyspieszac... juz tak kiedys mialem jak troche kaluż zaliczylem ale ostawilem auto i na drugi dzien jak reka odjal... kupilem juz swiece jeszcze kupie kable ale czy cos jeszcze moze byc?? tylko nie mowcie ze to cos powaznego moze byc bo sie dzisiaj na dodatek pozbylem zderzaka, lampy i kierunka i dostalem 300pln mandatu bo spowodowalem stluczke
aha dodam ze sielnim 1.4ie bez lpg |
_________________ 160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:] |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-02-2006, 16:04
|
|
|
DvL jak masz na LPG autko to spójrz na tą gumke na dolocie która zabezpiecza w razie wybuchu.Tu masz foto o co mi chodzi.....
Mi ostatnio strzelił i ją przesuneło. Pojawiła się dziura i brał powietrze. Objawy identiko jak u Ciebie....
A nie sprawdziłem co za silnik masz...... |
_________________
|
|
|
|
|
DvL
Wiek: 42 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 06-02-2006, 17:25
|
|
|
no wlasnie nie mam lpg, czysta benzyna |
_________________ 160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:] |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2006, 18:13
|
|
|
Najszybciej i najprościej jest odpiąć akumulator i zresetować kompa może pomóc, na pewno nie zaszkodzi.
Zobacz w jakim stanie są kopułka i palec a tak poza tym to może być wina jakiegoś czujnika albo braku styku. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-02-2006, 19:47
|
|
|
mysle tak samo jak romano,mialem podobne objawy przy starych kablach od swiec,moze tez byc kopluka |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
rob
Pomógł: 5 razy Wiek: 53 Dołączył: 06 Lut 2006 Posty: 487 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 07-02-2006, 15:30
|
|
|
kiedys mialem tipka 1,4ie z podobnymi problemami po wymianie kabli,kopółki;palca nadal gasl i sie dlawil az doszlem do cewki troche drogi gips i nie bylo zamiennika czekalem dwa tygodnie na przesylke z włoch |
_________________ Fiat Ducato 2.3 JTD
Mazda MX3 1.6 16v |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-02-2006, 22:33
|
|
|
DvL
Zanim wymienisz świece mam dla Ciebie zadanie polegające na pomiarze oporności świec przy pomocy omomierza z zakresem pomiarowym 100 kΩ. Pomiar należy wykonać na świecach wkręconych w silniku. Zdejmujesz przewód z świecy i z omomierza jeden przewód na świecę a drugi na masę silnika
Napisz jakie masz wyniki!
W moim samochodzie gdy nie chciał uruchomić się silnik i pracował jakby na jeden cylinder pomiary były następujące:
1 cylinder: nieskończoność!
2 cylinder: 50 kΩ.
3 cylinder: 30 kΩ.
4 cylinder: 50 kΩ.
Świece oczyściłem i silnik po dwóch tygodniach poszukiwań ożył.
Jest jeszcze jeden element elektryczny wbudowany w świecę. Jest to opornik, który w świecy NGK ma wartość 5kΩ. Wbudowany jest w tę elektrodę , która jest zamknięta "porcelaną". Zakładając nową świecę zmierz oporność tej elektrody przykładając przewody omomierza do główki i stopki tej elektrody.
Sprawdź także oporność między elektrodami powinna być większa niż 1 MΩ (nieskończonkość dla zakresu 100kΩ omomierza).
To jest test dla Twego samochodu , jeżeli świece są dobre pod względem elektrycznym j.w. to możesz rozpocząć poszukiwania w pozostałej instalacji!
Czekam na rzetelne pomiary! |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
DvL
Wiek: 42 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-02-2006, 00:05
|
|
|
oki jutro postaram sie pomierzyc i przedstawic wyniki... narazie i tak tipek stoi bo jest bez zderzaka i lampy i mam nadzieje ze ewentualna naprawa zamknie sie w nowych swiecach i kablach bo nowej cewki juz nie przelkne |
_________________ 160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:] |
|
|
|
|
antos21
Wiek: 42 Dołączył: 08 Lut 2006 Posty: 84 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-02-2006, 12:23
|
|
|
Powinno wystarczyć tez miałem taki problem. Okazało się że jeden kabel dostawał wilgoci i jedna świeca zaśniedziała - po przeczyszczeniu jak ręką odjął. Oczywiście to jest na krótką metę bo wymiana kabli jest nie unikniona w takiej sytuacji, a cewka kosztuje około 40 zł jak by co. Pozdrawiam. |
_________________ Móc czegoś nie chcieć to już jest szczęście. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|