Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w skrzyni
Autor Wiadomość
Tipo 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 20
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-11-2005, 19:43   Wymiana oleju w skrzyni

Witam
Mam problemik co do wymiany oleju w skrzyni w Tipku 1,4 gaznik
Problem polaega na tym iz niewiem ktory to korek spustowy
odnalazlem 3 korki jeden najwyzej jest zapewne do wlewu
jest on w polowie skrzyni a 2 sa na spodzie po prawej stronie
tylko niemoge ich odkrecic poniewaz blokuje je lapa ktora podtrzymuje skrzynie.
Moze mi ktos podpowie jak to latwo i szybko zrobic??
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-11-2005, 19:56   

Zobacz tutaj:
http://www.tempra.org/instrukcja/026plyny.html
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-11-2005, 20:18   

Można też w inny sposób, podjedż do mechanika większość z nich handluje też olejami i wramach zakupu masz wymiane gratis :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-11-2005, 23:17   

byle nie do aso fiata bo sie zdziwisz :lol:
     assistance
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-11-2005, 23:33   

Wymiana jest bardzo prosta tylko trzeba sobie klucz obciąć - zmniejszyć bo miejsca bardzo mało jest. Odkręcasz górny korek potem dolny i zlewasz całość do jakiegoś naczynia. Następnie trzeba wyczyścić korek ( jest namagnesowany ) z opiłek, następnie za pomoca tzw. strzykawki ( tak strzykawka na litr pojemności ) wstrzykujesz olej przez górny otwór - wejdzie tego oleju zaleznie od skrzyni.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2005, 11:03   Wymiana oleju.

Tomilee

Wymianę oleju w przekładni powierz dealerowi FIATA.

To mnie kosztowało 40 zł plus koszt oleju. W przekładni FIATA stosuj olej zalecany przez FIATA a przekładnia będzie bezawaryjnie pracować.

Warunki handlowe usługi musisz jednak wynegojować, gdyż obecnie możesz tę usługę wszędzie wykonać ale dealer FIATA będzie Tobie również potrzebny bo tylko u niego kupisz potrzebną część w przyszłości.

Aby przekonać Ciebie to takiej decyzji to :
- musisz posiadać specjalnie przygotowany klucz imbusowy do odkręcenia korka wlewu oleju.
- potrzebna jest ręczna pompka do wlewania tego oleju przez ten korek.
- potrzebny jest kanał wypoziomowany ze względu na ustalenie poziom oleju "do otworu korka".
- jednakowe ciśnienie w kołach, zawieszenie napędu, wycieki oleju to sprawdza przed wymianą Serwis Dealera.
- Dealer udziela gwarancji na usługę "wymiana oleju" - tak więc jeżeli byłyby problemy po wymianie to możesz się "targowac".
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-12-2005, 11:24   

zdecydowanie tylko olej do fiata :-$ ja bylem na tyle nie rozsadny ze posluchalem sprzedawcy choinek zapachowych pod szyldem dealer fiat i wlalem hipol efekt byl katastrofalny #-o
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2005, 11:29   Re: Wymiana oleju.

Jadodada napisał/a:
Tomilee

Wymianę oleju w przekładni powierz dealerowi FIATA.

To mnie kosztowało 40 zł plus koszt oleju. W przekładni FIATA stosuj olej zalecany przez FIATA a przekładnia będzie bezawaryjnie pracować.

Warunki handlowe usługi musisz jednak wynegojować, gdyż obecnie możesz tę usługę wszędzie wykonać ale dealer FIATA będzie Tobie również potrzebny bo tylko u niego kupisz potrzebną część w przyszłości.

Aby przekonać Ciebie to takiej decyzji to :
- musisz posiadać specjalnie przygotowany klucz imbusowy do odkręcenia korka wlewu oleju.
- potrzebna jest ręczna pompka do wlewania tego oleju przez ten korek.
- potrzebny jest kanał wypoziomowany ze względu na ustalenie poziom oleju "do otworu korka".
- jednakowe ciśnienie w kołach, zawieszenie napędu, wycieki oleju to sprawdza przed wymianą Serwis Dealera.
- Dealer udziela gwarancji na usługę "wymiana oleju" - tak więc jeżeli byłyby problemy po wymianie to możesz się "targowac".



wszystkie wyżej wymienione elementy posiada każdy mechanik,po kiego potrzebna jest aż taka precyzja,przeciez ktos kto buduje kanał,nie zrobi go pod katem 45 stopni,korek od skrzyni odkrecalem zwykłym imbusem,jezeli jest napisane ze ma wejsc np w moim przypadku 2,2 litra oleju to tyle trzeba go tam wepchac,mimo tego ze w jednym kole bede mial trzy atmosfery a w drugim pol.... ](*,)

[ Dodano: 01-12-2005, 10:48 ]
alan napisał/a:
zdecydowanie tylko olej do fiata :-$ ja bylem na tyle nie rozsadny ze posluchalem sprzedawcy choinek zapachowych pod szyldem dealer fiat i wlalem hipol efekt byl katastrofalny #-o


a co takiego Ci sie stało?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-12-2005, 12:02   

Ludzie nie popadajmy w przesadę do 12 letniego samochodu będę lał olej oryginalny i to jeszcze w ASO Fiata - ludzie to chyba jakiś żart. Tyle miałem samochodów i zawsze sam olej zmieniałem, nigdy nie lałem za dobrego (Hipolu nie leję) i jeździły. Ten wypoziomowany kanał to kpina (ciekawe czy ktoś wogle taki widział). W ASO trzeba wręcz pilować żeby wogle olej nalali oraz to czy nie za mało :) . Koniec świata Panie Popiołek koniec świata
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-12-2005, 13:23   Re: Wymiana oleju.

Jadodada napisał/a:


Wymianę oleju w przekładni powierz dealerowi FIATA.



#-o a to niby czemu?!

kazdy mechanik to zrobi, a jezeli potrzebna jest faktura/"gwarancja" to mozna jechac np. do Shell Autoserv lub podobnych stacji...

"wypoziomowany kanal" - teraz sa podnosniki kolumnowe, nawet w ASO...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2005, 14:31   

Jadodada napisał/a:
Aby przekonać Ciebie to takiej decyzji to :
- musisz posiadać specjalnie przygotowany klucz imbusowy do odkręcenia korka wlewu oleju.
- potrzebna jest ręczna pompka do wlewania tego oleju przez ten korek.
- potrzebny jest kanał wypoziomowany ze względu na ustalenie poziom oleju "do otworu korka".
- jednakowe ciśnienie w kołach, zawieszenie napędu, wycieki oleju to sprawdza przed wymianą Serwis Dealera.
- Dealer udziela gwarancji na usługę "wymiana oleju" - tak więc jeżeli byłyby problemy po wymianie to możesz się "targowac".


Jadodada, ty to piszesz na serio czy jaja sobie robisz :lol:
Wymiana oleju w skrzyni jest tak banalną czynnością, że do tego nie trzeba mieć doktoratu ani nie wiadomo jakich narzędzi.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-12-2005, 20:07   

romano napisał/a:
Jadodada, ty to piszesz na serio czy jaja sobie robisz
Wymiana oleju w skrzyni jest tak banalną czynnością, że do tego nie trzeba mieć doktoratu ani nie wiadomo jakich narzędzi.

he he :lol: właśnie.

A olej przekładniowy do skrzyni Fiata jest inny niż do skrzyni Daewoo ??
W Tipo przekładnia zębata dwuwałkowa o jednej parze kół na jedno przełozenie i z synchronizatorami.
A w Daewoo jaka ?? Renault ?? Citroen ?? Ford ??

Każde auto osobowe ma identyczną skrzynię.
Specyficzne i finezyjne mogą być synchronizatory i stożki do niech (np: rozwiązanie Porshe) co i tak nie zmienia faktu że olej jest w zasadzie obojętny. Byle by był przekładniowy a nie silnikowy.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2005, 00:08   

Hmm ja dolewalem sam, a jak robilem uszczelniacze to przy okazji wymienilem caly olej w ASO wymiana kosztowala mnie tyle co zakup oleju i robota uszczelniacyz czyli prawie nic :-) a jak cos bedzie nie tak przynajjmniej jest na kogo zwalic sesese
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2005, 08:50   

MupiK napisał/a:
Hmm ja dolewalem sam, a jak robilem uszczelniacze to przy okazji wymienilem caly olej w ASO wymiana kosztowala mnie tyle co zakup oleju i robota uszczelniacyz czyli prawie nic :-) a jak cos bedzie nie tak przynajjmniej jest na kogo zwalic sesese


no dobra,tylko powiedz mi co moze byc nie tak po wymianie oleju,jezeli Ci sie skrzynia rozsypie to i tak powiedza ze nie od tego,tylko od niewlaściwego uzytkowania,albo poprostu ze starosci,chyba nie uwazasz ze uznaja Ci gwarancje skrzyni przez to że to oni wlewali do niej olej ](*,)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2005, 10:30   

Hmm mam przyklad tylko z volvo :-) kolega mial 480 i pojechal na serwis skrzynki wymienili mu olej filtr oleju bo to automat po tyg skrzynia praktycznie odmowila posluszenstwa, co sie okazalo w tych skrzyniach sie ponoc nie wymiania oleju bla bla bla costam tylko filtr sie zmeinia, efekt byl tkai ze serwis musial wywalic 2,5k na naprawe skrzyni :]
Fakt w manualu ciezko jest cos spierd... ale nalezy pamietac o paru rzeczach tak jak pisal jagodaga mozna to bez problemu samemu zrobic :-)

Ego a czy uzna ci serwis ze to ich wina to juz indywidualnie akzdy serwis naelzaloby rozpatrzyc :-) Ja mialem tkai rpzypadek ze robilem w moim cudacznym poprzendim autku rozrusznik :D autko mi stalo kolo miesiaca z winy mechanika:/ ale za to mialem supelnie nowe swiece zarowe praktycnzie nowy caly sterwnik i pol instalacji elektrycznej :D hmm jakbym to robil sam musialbym wylozyc ze swojej kieszeni a tak wylozylem tyle co za rozrusnzik a reszta juz na gwarancji... nie mowie tu o ASO bo misa gdzie indziej serwisowalem dodam tylko ze glupie swieczki kosztowaly ~200zł bo sam chialem wymieniac:D czasami oplaci sie oddac uatko do serwisu :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-12-2005, 11:06   

Ogólnie moja zasada jest taka,że nie ufam żadnemu mechanikowi,moge tylko jechać sie upewnic czy moje przypuszczenia co do jakiejś usterki są prawdziwe i na tym sie konczy rola mechanika,kiedys podjechałem z taka dosłownie pierdoła,nie włożyłem pancerza od linki sprzegła w ten uchwyt przy skrzyni...jak ruszałem to strasznie mi trzepało calym autem,do tego stopnia,że ja sam widziałem przez moment podwójnie hehe

dwóch mechaników powiedziało,że skrzynia jest źle złożona (zmieniałem tarcze i docisk) pomyślałem,że to niemożliwe bo wyciągałem ją juz trzy razy i pewnie, ja mógłbym go nauczyć jak sie to robi,następny mechanik jak tylko podniósł maske to jeszcze szybciej ja zamknął i powiedział ze za takie silniki sie nie bierze PARANOJA! dodam,że byl to mechanik w serwisie HONDY,czyli następny mechanik nadajacy sie tylko do tarcia chrzanu,potem pojechałem na stacje diagnostyczna do znajomego i powiedzial ze wałek na ktory nachodzi tarcza jest krzywyi nie ma współosiowości (następny do tarcia chrzanu) kolejny mechanik powiedział,że to poduszka pod skrzynia,ta malutka i co? i znowu porażka! wróciłem na warsztat do kuzyna gdzie robiłem skrzynie (sprzegło) wujek zapytał co sie dzieje,wytłumaczyłem mu a nawet pokazałem,pierwsze jego spojrzenie to było właśnie na tą nieszczęsną linkę,która poprostu zapomniałem włożyć w uchwyt! zwykły chłop,zwykły mechanik majacy swoj warsztat na jakiejś tam wiosce,ale nie ukrywam,że z daleka ludzie do niego walą... nie chce sie nawet denerwowac i obliczac ile by mnie kosztowały wizyty i roboty u mechaników,aż wkońcu pewnie któryś by przez przypadek zobaczył i założył linke na swoje miejsce...a ja bym zapłacił za wyciaganie skrzyni,za nowe poduszki i pewnie jeszcze tam inne gówna!
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2005, 11:55   

Heheh ego dobry przyklad niestety wiekszosc mechanikow naciaga jak moze i trzeba im patrzec na rece i po kieszeniach :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 02-12-2005, 23:57   

moze i nie warto lac takiego oleju jak trzeba ja jednak wlalem hipol i skrzynia pracowala tak jakby nie bylo w niej wogole synchronizatorow(zastanawialem sie juz nawet nad jej wymiana)oczywiscie wszystko zanikalo kiedy auto bylo cieple jak nie to skrzynia nie pracowala teraz mam wlasciwy olej i jest gitara :-({|= a ze bylem z tym w aso to tylko temu za po pierwsze sam nie mialem czasu po drugie lokalni mecvhanicy nie potrafili odkrecic spustu(co tylko o nich swiadczy)a po trzecie najwazniejsze nie wiedzialem ze w aso tyle biora #-o
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-12-2005, 08:07   

Wlales Hipol 80W90?
Chmm ja mam rowniez taki wlany, na zimnym fakt faktem zawsze beda biegi ciezej wchodzily, ale troszke sie "rozrusza" i jest ok.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 05-12-2005, 23:43   

widzisz a u mnie bylo znacznie gorzej ale widocznie moja skrzynia prosi sie o remont :-k
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-12-2005, 23:11   

ja też ash się zdziwiłem co piszecie, co by miało być nie tak...?
ja wlewaem olej do skrzynki sam, co prawda garaż z kanałem miałem, ale czy super wypoziomowany i ciśnienie OK to raczej nie... po prostu zwykłym imbusem poszedł korek, z początku kapkę 'sklejony' przez czas i życie ;-D ale potem OK,m a przy drugim na próbę odkręcaniu super idzie korek; odkręciłem, zwykła plastykowa strzykawa tylko większa, taka 0,2L bodajże skądś i weszło; nawet ciut więcej się wlało (bo gęsty olej i powoli 'wyrzyguje' ;-D bo brałem poprawkę na malutkie wycieki z półosi dozrobienia potem ;-D

wlałem zwykły hipol i OK, może w zimie rzeczywiście lepiej chwilkę rozgrzać na sprzęgiełku, potem luzie nim się jedzie ale żadnych skutków ubocznych... jeździ OK, a jak ciepło to ślicznie;
czy naprawdę wymiana oleju miałaby być tak skomplikowana ? ciekaw jestm, poważenie, może nie wiem, co można przy tym spaprać... a także co myślicie o olejach... przecierz hipol chyba starczy..
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-12-2005, 00:00   

Od wakacji jezdze na najgęstszym hipolu,przedtem nie wiem co bylo i musze przyznac z czystym sumieniem ze to juz nie jest to co przedtem.Teraz jak przyszly mrozy to biegi nie chodza juz tak gładko i czesto sie zdarza zaraz po ruszeniu po nocy,ze dwojka chrupnie,a przed wymiana tego nie mialem.Warto zainwestować w lepszy olej,mowie to z własnego doświadczenia
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-12-2005, 00:24   

u mnie byl problem z odkreceniem korka spustu za co aso doliczylo do rachunki 35 pln za utrudnione odkrecanie:)pierwszy i ostatni raz
     assistance
 
 
7650 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 52
Skąd: radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-12-2005, 13:17   

siemanko ja miałem wyciek oleju ze skrzyni przy przegubie z lewej strony pojechałem do mechanika popatrzył pooglądał i powiesział że jakaś tam uszczelka i koszt ok 150 zł i za godzinke dędzie gotowe ale dałem sobie spokój bo z kasą było krucho więc dolałem hipolu . Po tej dolewce skrzynia zaczeła źle pracować ciężko wchodziły biegi . pomyślałem że zajrze tam co się dzieje . wlazłem do kanału popatrzyłem dokręciłem obejme gumową na skrzyni i olej przestał cieknąć , wymieniłem na tutelle zalecaną przez fiata i wszystko chodzi . Wymiana oleju w skrzyni jest banalną czynnością i tak szczeże mówiąc to nie wiem o czym ta dyskusja PATRZMY LUDZIE MECHANIKM NA RĘCE BO TO NIEZŁE GAGAKI kiedyś wymieniałem w aso łoźysko z tyłu i cwaniak chciał mi włożyć to co wyjoł taki goguś
_________________
TIPO 1,4 B/G
  
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-12-2005, 17:15   

W ostatnich dniach wymienialem olej w silniku oraz w skrzyni
Silnik - Klasyczny orlennowski olej mineralny
A wlasnie skrzynia-olej polsyntetyczny przekladniowy Zaden tam jakis Hipol gesty itp -dlaczego bo jak ktos akurat wymienia olej w okresie zimy to po kigo grzyba lac podly Hipol szczegolnie wtedy jak autko stoi komus na mrozie i rano ciezko jest zamieszac lewarkiem na zimnym silniku a nie w cieplym garazu
Polsyntetyk jest doskonale nadajacym sie olejem przekladniowym
Jest wielu producentow wybor nalezy do Was ale nigdy nie lalbym HIPOL
Pozdrawiam
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load