Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana sprzęgła
Autor Wiadomość
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-11-2005, 01:13   wymiana sprzęgła

Jestem w trakcie wymiany sprzęgła, w tej chwili wszysko rozkręcam, myślałem że skończe w ciągu jednego dnia, ale spotkało mnie kilka nieprzeiwdzianych problemów.
1) jak się rozpina linkę od prędkościomierza od skrzyni, nie chce sie wykręcić
2) czy aby wymontować skrzynie trzeba wyjmować obie półosie czy wystarczy jedna (lewa - ta od strony kierowcy)
3) za jedną robotą chciałbym wymienić uszczelniacz na wale korbowym, za kołem zamachowym. Czy ten uszczelniacz bez problemów wymienie bez konieczności odkręcania miski i innych pierdół, chodzi mi o to czy go wydłubię i wepchnę drugi w jego miejsce bez konieczności odręcania dodatkowych gupot od silnika. Niestety nie mam w zapasie żadnych uszczelek (tylko sam zimmering) i nie wiem czy warto wogóle sciagać koło zamachowe.
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-11-2005, 07:00   

Linka musi sie dać...(ja co prawda mam digital więc po prostu wyciągłem wtyczkę od halla)
Półosie wyjmij obie (żeby wyjąć skrzynię z półosi pasażera musiałbyś ją odsunąć a że przeszkadza buda to musisz ja opuścić a wtedy półoś opiera się o belkę)
Żeby wypiąć półos wystarczy odkręcić dół amorka albo końcówkę drążka (w sumie malutko roboty)

Co do uszczelniacza to zabij ale nie pamiętam - ściagałem koło bo przekładałem wieniec ale nie pamiętam czy widziałem uszczelniacz czy nie.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2005, 03:36   

Dzięki JABKO
faktycznie linke się udało, bez problemów- choć wcześniej się namęczyłem.
Uszczelniacz za kołem zamachowym można bez żadnego problemu wymienić, jest do niego dobry dostęp - wystarczy tylko koło zamachowe odkręcić.

Sprzęgło mam już wymienione na porządne, uszczelniacz na wałku sprzęgłowym też wymieniony, waliło mi stamtąd olejem i sprzęgło mi się trochę slizgało.

Za to teraz mam PROBLEM nie umiem tej durnej skrzyni przypiąć do silnika, przeszkadza mi jedna stercząca śruba ze skrzyni która musi wejść w korpus silnika.
Może ma ktoś możliwośc zeskanowania kilku stron instrukcji o tym jak te skrzynie się wkłada, BARDZO MI ZALEŻY.
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-11-2005, 07:34   

Jaka śruba ??
Sruby wyciąg i dopiero to składaj
Musisz tylko mieć prowadzenie żeby wałek wlazł w tarczę sprzegła i nacelować na prowadzenia w silniku (właśnie tam gdzie są otwory na sruby są takie blaszki otaczające otwory. one wystają ponad płaszczyznę silnika i na nie trzeba nałożyć otwory w skrzyni)
Potem już tylko przykręcać po kolei
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2005, 08:31   

jabko pewnie mu sie wykrecila sama nakretka a szpilka zostala w skrzyni.
Musisz skontrowac dwie nakretki na niej i ja poprostu wykrecic,bo inaczej bedziesz sie troszke meczyl,aha i uwazaj przy wkladaniu na prawą półośke,żeby nie uszkodzic uszcelniacza w skrzyni,bo oto nie trudno
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-11-2005, 09:04   

Dokladnie jak piszesz EGO została mi szpilka, nie wiedziałem że ją też trzeba wykręcić. To Właśnie dlatego mi to dziadostwo nie chciało wejść, bo było za mało miejsca.

Jeszcze powiedzcie czy jak wkładam szkrzynie to silnik ma być na właściwym miejscu i do niego przykładam skrzynie, czy może opuszczam silnik pasuję i potem razem do góry ??
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2005, 09:11   

Najlepiej bedzie jak podniesiesz sobie silnik na podnosniku,przylozysz skrzynie i wtedy bedziesz widzial co i jak,czy musisz podnies silnik czy uposcic,ja tak robiłem i wydaje mi sie to za najbardziej rozsadny sposob.Zreszta po odkreceniu skrzynie nie mozesz zostawic silnika samego na poduszkach bo napewno je oberwie lub w najlepszym przypadku uszkodzi,musisz go na czyms podeprzec od spodu.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-11-2005, 10:08   

Dokładnie jak mówi przedmówca
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2005, 10:19   

jabko napisał/a:
Dokładnie jak mówi przedmówca


dziekuje ze sie ze mna zgadzasz :partyman:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-11-2005, 19:18   

No i git.
Skrzynka złożona.

A my z egiem.....yyy.. no ten :partyman: ....też złozeni :lol:
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2005, 19:23   

trzymam za słowo :P
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2005, 07:03   

No i ja skończyłem w końcu swoje sprzęgło !!!! HURRA !!!

Ale sie narobiłem przy tym ........
Trzy dni pier*ol ..... z czego dwa i pół dnia zajeło mi montaż/demontaż skrzyni.
W polonezie taka czynność zajmowała mi góra 3 godziny.
TO fakt może teraz bym się uporał w 1 dzień, ale i tak KUPA roboty z tym jest.
Poprzedni właściciel jak wymieniał sprzęgło to wymienił samą tarczę. Ehh oszczędności, tarcza była w względnie dobrym stanie ale już się slizgała bo docisk był wyrobiony.

DZIEKUJE WAM EGO I JABKO ZA WSKAZÓWKI.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load