|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
sprzeglo czy napewno ? |
Autor |
Wiadomość |
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-12-2005, 20:29 sprzeglo czy napewno ?
|
|
|
Witam.
Mam bardzo powazny problem z moja tempra... o tym ze ma slabe odejscie to wiem ale chchaielm sie wiecej dowiedziec na temat mojego problemu jazd pod gore...
Wczoraj jadac do Bialki Tatrzanskiej pokonywalem sporo goreczek i powiem w skrocie jadac pod gorke na 4 biegu 80km/h jade i jade oczywiscie momentalnie obroty spadaly predkosc tez nie pomagalo docisniecie gazu i przyspieszenie poprostu auto nie jechalo a jak dalem wiecej gazu to albo mi wzrastaly obroty tak jak bym przycisnal sprzedlo i dodal gazu bez dodania szybkosci jazdy. No i musialem zejsc na 3 to juz cos ciagnelo 40 km/h czasem jak dobrze poszlo to 60km/h (zadko) ale juz po pewnym czasie i na 3 sie pojawialy spadki obrotow i szybkosci trzeba bylo jechac na 2 .
Jest jeszcze cos... podaje przyklad. Jade za goscie dajmy na to z predkoscia 80 km/h 5 bieg... przechodze na 4 zeby podgonic auto do wyprzedzania ... jestem na przeciwnym pasie chce pojechac jeszcze szybciej na 4 a tu NIC ja mu gaz obroty wzrastaja predkosc taka sama !! juz kilka razy mialem niezly FILM jak ktos z naprzeciwka jechal musialem rpzerwac manewr wymijania...
Nie wiem co jest ... sprzeglo ? wiekrzosc mowi ze tak kolega powiedzial ze raczej nie !!
Auto ma przejechane 148 tys/km.
Pomocy |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-12-2005, 20:38
|
|
|
Wygląda na tarczę sprzęgłową...ale powinno do tego smierdzieć troszku.
Lepiej dla ciebie żeby to było sprzęgło bo inaczej to jakieś jajka ze skrzynką a to już kasa niezła.
Zanim zabierzesz się za sprzęgło oblukaj jeszcze dokładni linkę czy jest dobrze załozona itp. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-12-2005, 20:49
|
|
|
Kiedyś słyszałem o takim teście jak sprawdzić sprzęgło.
Zatrzym sie przed krawężnikiem, przegazuj auto na 3 tyś. obrotów i włącz trzeci bieg , jeśli auto nie da rady wjechać znaczy że sprzęgło sie slizga i jest do roboty.
Jeśli coś nie tak napisałem to prosze sie nie śmiać ze mnie bo latka lecą a pamięć juz nie ta |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-12-2005, 20:54
|
|
|
Wyglada na sprzeglo, wlasciwie wszystko na to wskazuje
Odpalasz autko zatrzymujesz sie wrzucasz mu 5 i puszczasz sprzeglo powinno auto zgasnac jesli zacyzna cos szarpac jakies dzwiki itp dosc drastyczny sposob ;-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-12-2005, 20:59
|
|
|
moze to byc tarcza ale moze to byc rowniez docisk,ja tez tak mialem,dokladnie takie same objawy i po rozebraniu okazalo sie ze pękło mi słoneczko na docisku |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-12-2005, 21:05
|
|
|
Tak czy owak trzeba zdemontować skrzynie, żeby postawić prawidłową diagnoze |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-12-2005, 21:50
|
|
|
Docisk sprzegla lub sama tarcz sprzegla. Obydwa sie wymienia za jednym razem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-12-2005, 22:08
|
|
|
Jak juz jest tak bardzo zaawansowanie to mozesz zobaczyc tez sprawdzajac predkosc maksymalna, chociaz teraz w zime to kiepski pomysl.
Mi sie w sumie przeslizgalo przez caly moj okres uzytkowania. Na poczatku tylko przy miedzygazie, pozniej przy szybkiej zmianie biegu, pozniej takze wlasnie z jazdy, ale od tego momentu przejechalem jeszcze kilkaset km dopoki nie zrobilo sie tak ze powyzej 120 moglem przyspieszyc tylko na 4rce i wtedy juz byla masakra w jezdzie. Na wiekszosci biegow auto jechalo do 1/2 no moze 2/3 gazu. Powyzej za duzy moment => slizg
Autko przejechalo niecale 217 tysi do wymiany. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-12-2005, 22:12
|
|
|
ego napisał/a: | moze to byc tarcza ale moze to byc rowniez docisk,ja tez tak mialem,dokladnie takie same objawy i po rozebraniu okazalo sie ze pękło mi słoneczko na docisku |
Jak peka sloneczko na docisku to by mial problemu z wrzuceniem biegu. Jak tarcza sie slizga to raczej niema problemu by bieg wsadzic. Jak na moj gust to sie nie zastanawiaj tylko poprostu wyjmij skrzynie bo na bank sprzeglo. Biorac pod uwage oczywiscie ze masz wszystko w porzadku z linkami. Chociaz linka to by sie raczej wyciagnela anizeli skrocila wiec jesli by sie dajmy na to wyciagnela to znow bys mial problemy z wrzuceniem biegu. Wywalaj wiec skrzynie i obadaj tarcze sprzeglowa. Docisk tym samy tez zobacz czy sie za fioletowy nie zrobil hhehe,tak samo sprawdz za jednym zamachem lozysko oporowe. Jak juz bys mial wyciagnieta skrzynie to warto zrobic wszystko za jednm zamachem niz pozniej sie drugi raz z tym chrzanic.
[ Dodano: 12-12-2005, 21:13 ]
miszko napisał/a: | Docisk sprzegla lub sama tarcz sprzegla. Obydwa sie wymienia za jednym razem. |
No docisk jak dobry to sienie wymienia.Po co w koszta sie pakowac skoro to mozna ocenic(stan jego) po wyjeciu i rozebraniu sprzegla. |
|
|
|
|
aristo
Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 98 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-12-2005, 22:39
|
|
|
Sprzęgło się ślizga to fakt, ale teraz ważna jest przyczyna, możliwości są trzy:
albo tarcza,
albo docisk,
albo olej na sprzęgle,
Jeśli masz 1.6 (nie wiem jak jest w innych) to grubość tarczy możesz skontrolować przez otwór (u góry) w obudowie sprzęgła. Jest tam taka zaślepka jak ją zdejmiesz to dojrzysz docisk i tarczę, jednocześnie sprawdzasz tam, czy docisk nie jest pokryty jakimś olejem. Wówczas masz do wymiany uszczelniacz na wałku sprzęgłowym. Olej sprawdzasz też pod spodem czy czasem nie kapie z łaczenia obudowy sprzęgła i silnika.
Przy okazji wymiany sprzęgla i tego uszczelniacza zalecana jest wymiana uszczelniacza za kołem zamachowym (na wale głownym).
Jeśli będziesz sciągał koło zamachowe zaznacz dokładnie w jakiej pozycji masz koło zamachowe, gdyż możliwe są dwa ustawienia. Przy okręcaniu koła zamachowego i sprzęgla nie blokuj o te bolce wystające z tyłu koła (od czujnika zapłonu) dosyć łatwo je skrzywić lub nawet złamać.
Dla diagnozy ważne jest jak zabiera sprzęglo (czy wysoko ,czy nisko) i jaką siłe trzeba przyłożyć na dzwignie sprzęgła (tam gdzie przychodzi linka) żeby rozłaczyć sprzęgło.
Koszt całej operacji to głownie koszt sprzęgła i robocizna. U mnie czas wymiany sprzęgła wynosił 3 dni (robiłem to sam, bez kanału i pierwszy raz w temprze),
- koszt sprzęgla komplet oryginał VALEO 220 zł (docisk, tarcza, łożysko oporowe). Jak już sie z tym bawisz to lepiej wymienić komplet i to porządny.
- Dwa uszczelniacze jakieś 15 zł Corteco.
- Olej do skrzyni 2l po 20 zł za litr, ważne żeby był rzadki lepiej nie testować i wlać te włoską tutele (ale jak sie ktoś zna i wie co robi to w/g uznania i portfela) |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 08:29
|
|
|
gary napisał/a: | Witam.
Wczoraj jadac do Bialki Tatrzanskiej pokonywalem sporo goreczek i powiem w skrocie jadac pod gorke na 4 biegu 80km/h jade i jade oczywiscie momentalnie obroty spadaly predkosc tez nie pomagalo docisniecie gazu i przyspieszenie poprostu auto nie jechalo a jak dalem wiecej gazu to albo mi wzrastaly obroty tak jak bym przycisnal sprzedlo i dodal gazu bez dodania szybkosci jazdy. No i musialem zejsc na 3 to juz cos ciagnelo 40 km/h czasem jak dobrze poszlo to 60km/h (zadko) ale juz po pewnym czasie i na 3 sie pojawialy spadki obrotow i szybkosci trzeba bylo jechac na 2 .
Jest jeszcze cos... podaje przyklad. Jade za goscie dajmy na to z predkoscia 80 km/h 5 bieg... przechodze na 4 zeby podgonic auto do wyprzedzania ... jestem na przeciwnym pasie chce pojechac jeszcze szybciej na 4 a tu NIC ja mu gaz obroty wzrastaja predkosc taka sama juz kilka razy mialem niezly FILM jak ktos z naprzeciwka jechal musialem rpzerwac manewr wymijania...
Nie wiem co jest ... sprzeglo ? wiekrzosc mowi ze tak kolega powiedzial ze raczej nie
Auto ma przejechane 148 tys/km.
Pomocy |
Cześć, miałem dokładnie tak jak opisujesz w innym samochodzie. Skończyło się tak jak piszą koledzy. Wymiana całego kompletu: tarcza, docisk, łożysko. Potem jak ręką odjął i jeszcze lepiej.
aristo napisał/a: | - koszt sprzęgla komplet oryginał VALEO 220 zł (docisk, tarcza, łożysko oporowe). Jak już sie z tym bawisz to lepiej wymienić komplet i to porządny. |
I tak jak pisze aristo, nie baw się w żadne zamienniki czy cóś, tylko zainwestuj, a będzie spoko do końca. Ja się bawiłem i pierwsza tarcza rozpadła się po pierwszej jeździe. Kupiłem potem zestaw oryginalny za prawie 700 zetów, bo inne czasy były, a to był Citroen BX więc w ogóle kosmos.
pozdro. |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-12-2005, 12:05
|
|
|
moze zna ktos jakis internetowy sklep gdzie moge kupic taniej komplet sprzegla ? do mojej tempry ? |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 13:17
|
|
|
gary napisał/a: | moze zna ktos jakis internetowy sklep gdzie moge kupic taniej komplet sprzegla ? do mojej tempry ? |
mam coś takiego
http://www.automotosklep.home.pl/witryna_in.htm |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 16:57
|
|
|
Robertino napisał/a: | ego napisał/a: | moze to byc tarcza ale moze to byc rowniez docisk,ja tez tak mialem,dokladnie takie same objawy i po rozebraniu okazalo sie ze pękło mi słoneczko na docisku |
Jak peka sloneczko na docisku to by mial problemu z wrzuceniem biegu |
czy uważasz za napisałbym tak gdyby to nie bylo mozliwe? u mnie pękł docisk,biegi wchodziły normalnie,a na wyzszych obrotach slizgalo sprzegło,tarcza byla jeszcze dobra |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-12-2005, 17:03
|
|
|
bob96 napisał/a: | Kiedyś słyszałem o takim teście jak sprawdzić sprzęgło.
Zatrzym sie przed krawężnikiem, przegazuj auto na 3 tyś. obrotów i włącz trzeci bieg , jeśli auto nie da rady wjechać znaczy że sprzęgło sie slizga i jest do roboty.
Jeśli coś nie tak napisałem to prosze sie nie śmiać ze mnie bo latka lecą a pamięć juz nie ta |
Ja mam bob inny sposob na sprawdzenie sprzegla
Zapinasz linke holownicza do zderzaka STARA
Napinasz powoli linke i jak sie naciagnie dodajesz gazu z impetem
Jak oderwiesz zderzak STARA to znaczy ze masz dobre sprzeglo
W przeciwnym wypadku sprzeglo do roboty (slizga) |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-12-2005, 17:31
|
|
|
netsat napisał/a: | Jak oderwiesz zderzak STARA
|
raczej jest to niemozliwe |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|