Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy za skrzynią biegów
Autor Wiadomość
tipo16v 
witamy nowego


Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 6
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-08-2006, 16:08   Problemy za skrzynią biegów

Witam.Jest to Fiat Tipo 2.0 91, a zaczęło się od tego, że biegi z przedniego
rzędu tzn. 1, 3 i 5 wyskakiwały. Potem zaczął się problem ze
wstecznym tzn. charczał i zgrzytał podczas próby jego wciśnięcia - na początku
to było sporadyczne, a potem za każdym razem. Do tego wszystkiego bardzo
ciężko wciskał się każdy inny bieg - tzn. nie zgrzytały, ale trzeba było użyć dużej
siły aby w ogóle wcisnąć (tak jakby cos blokowało, szczególnie dwójka.
Ostatnio kiedy próbowałem wcisnąć jedynke, także z problemami, nagle jakby coś sie urwało
(miałem wrażenie, że lewarek sie podniósł do dóry) i żadnego biegu nie mogłem
już wcisnąć tzn. lewarek się poruszał w każdym kierunku, bardzo lekko, ale
oprócz tego nie było żadnego przeniesienia na dalsze "tryby". Co to może być,
czy wymiana skrzyni jest konieczna? Słyszałem, że to mogły się odłączyć jakieś
widełki i wystarczy je znów zamontować.pzdr
  
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-08-2006, 16:40   

Kolego, używaj opcji szukaj - o wyskakujących biegach było nie raz

Jak biegi cieżko chodzą to lepiej próbować naprawiać na bieżąco a nie czekać i nie dobijać aż wszystko padnie.
Zapewne wcześniej miałeś zatarte wodziki lub poszła jakaś poduszka. A teraz jak już coś się urwało, to może szlag trafił jeden z wodzików, bądź też mocowanie lewarka się urawało.
Wejdź pod auto (u mnie w dieslu lepsze dojscie mam od dołu, ale w benzynce może wygodniej jest od góry), oblookaj wodziki - czy jakiś nie jest złamany, (przy okazji je przesmaruj). Jak wodziki są ok, to sprawdź czy mocowanie lewarka jest całe.

Pozdrawiam
_________________

     assistance   Moneta
 
tipo16v 
witamy nowego


Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 6
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-08-2006, 18:01   

RaV napisał/a:
Kolego, używaj opcji szukaj - o wyskakujących biegach było nie raz

Jak biegi cieżko chodzą to lepiej próbować naprawiać na bieżąco a nie czekać i nie dobijać aż wszystko padnie.
Zapewne wcześniej miałeś zatarte wodziki lub poszła jakaś poduszka. A teraz jak już coś się urwało, to może szlag trafił jeden z wodzików, bądź też mocowanie lewarka się urawało.
Wejdź pod auto (u mnie w dieslu lepsze dojscie mam od dołu, ale w benzynce może wygodniej jest od góry), oblookaj wodziki - czy jakiś nie jest złamany, (przy okazji je przesmaruj). Jak wodziki są ok, to sprawdź czy mocowanie lewarka jest całe.

Pozdrawiam


Witam. Opcji szukam używam, często jak tylko moge, ale ta sprawa jest tak rozległa, że trudno chyba będzie coś konkretnego poszukać. Dzięku za odp. - jak cos zauważe dam znać.
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-08-2006, 18:47   

w dwulitrówce,żeby cokolwiek zobaczyć najlepiej sie jest dostac od lewego koła,tzn ściągasz koło i nadkole i wodziki masz dobrze widoczne
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
tipo16v 
witamy nowego


Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 6
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2006, 13:25   

Jeśli to pomoże to zauważyłem, że lewarek mimo, że jest luźny nie daje się wcisnąć 1, 3, 5 tzn. zupełna blokada, a jeśli chodzi o biegi z tylnego rzędu to drążek można ustawić tylko w pozycji 4 biegu, a przy próbie ustawienia w pozycji 2 i R lewarek wraca na pozycje 4 biegu - czyli tylko wzdłuż długiej osi samochodu.
  
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-08-2006, 13:53   

Musisz najpeirw obejrzeć te wodziki. Zrób jak pisał ego. Sprawdź czy nie są uszkodzone.
Jak będą OK, będziemy kombinować dalej. A przy okazji jak przy nich będziesz to przesmaruj je.
_________________

     assistance   Moneta
 
tipo16v 
witamy nowego


Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 6
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2006, 13:54   

Jeśli to pomoże to zauważyłem, że lewarek mimo, że jest luźny nie daje się wcisnąć 1, 3, 5 tzn. zupełna blokada, a jeśli chodzi o biegi z tylnego rzędu to drążek można ustawić tylko w pozycji 4 biegu, a przy próbie ustawienia w pozycji 2 i R lewarek wraca na pozycje 4 biegu - czyli tylko wzdłuż długiej osi samochodu.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-08-2006, 16:48   

Posprawdzaj wszystkie cięgna,przesmaruj tylko dobrze i zwróć szczególną uwage na sierżanta.Jest to sworzeń zamontowany w przekładni kierowniczej i na nim "obracają" się cięgna od biegów.Rozruszaj go i nasmaruj.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load