|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problemy za skrzynią biegów |
Autor |
Wiadomość |
tipo16v
witamy nowego
Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 6 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-08-2006, 16:08 Problemy za skrzynią biegów
|
|
|
Witam.Jest to Fiat Tipo 2.0 91, a zaczęło się od tego, że biegi z przedniego
rzędu tzn. 1, 3 i 5 wyskakiwały. Potem zaczął się problem ze
wstecznym tzn. charczał i zgrzytał podczas próby jego wciśnięcia - na początku
to było sporadyczne, a potem za każdym razem. Do tego wszystkiego bardzo
ciężko wciskał się każdy inny bieg - tzn. nie zgrzytały, ale trzeba było użyć dużej
siły aby w ogóle wcisnąć (tak jakby cos blokowało, szczególnie dwójka.
Ostatnio kiedy próbowałem wcisnąć jedynke, także z problemami, nagle jakby coś sie urwało
(miałem wrażenie, że lewarek sie podniósł do dóry) i żadnego biegu nie mogłem
już wcisnąć tzn. lewarek się poruszał w każdym kierunku, bardzo lekko, ale
oprócz tego nie było żadnego przeniesienia na dalsze "tryby". Co to może być,
czy wymiana skrzyni jest konieczna? Słyszałem, że to mogły się odłączyć jakieś
widełki i wystarczy je znów zamontować.pzdr |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-08-2006, 16:40
|
|
|
Kolego, używaj opcji szukaj - o wyskakujących biegach było nie raz
Jak biegi cieżko chodzą to lepiej próbować naprawiać na bieżąco a nie czekać i nie dobijać aż wszystko padnie.
Zapewne wcześniej miałeś zatarte wodziki lub poszła jakaś poduszka. A teraz jak już coś się urwało, to może szlag trafił jeden z wodzików, bądź też mocowanie lewarka się urawało.
Wejdź pod auto (u mnie w dieslu lepsze dojscie mam od dołu, ale w benzynce może wygodniej jest od góry), oblookaj wodziki - czy jakiś nie jest złamany, (przy okazji je przesmaruj). Jak wodziki są ok, to sprawdź czy mocowanie lewarka jest całe.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
tipo16v
witamy nowego
Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 6 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-08-2006, 18:01
|
|
|
RaV napisał/a: | Kolego, używaj opcji szukaj - o wyskakujących biegach było nie raz
Jak biegi cieżko chodzą to lepiej próbować naprawiać na bieżąco a nie czekać i nie dobijać aż wszystko padnie.
Zapewne wcześniej miałeś zatarte wodziki lub poszła jakaś poduszka. A teraz jak już coś się urwało, to może szlag trafił jeden z wodzików, bądź też mocowanie lewarka się urawało.
Wejdź pod auto (u mnie w dieslu lepsze dojscie mam od dołu, ale w benzynce może wygodniej jest od góry), oblookaj wodziki - czy jakiś nie jest złamany, (przy okazji je przesmaruj). Jak wodziki są ok, to sprawdź czy mocowanie lewarka jest całe.
Pozdrawiam |
Witam. Opcji szukam używam, często jak tylko moge, ale ta sprawa jest tak rozległa, że trudno chyba będzie coś konkretnego poszukać. Dzięku za odp. - jak cos zauważe dam znać. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-08-2006, 18:47
|
|
|
w dwulitrówce,żeby cokolwiek zobaczyć najlepiej sie jest dostac od lewego koła,tzn ściągasz koło i nadkole i wodziki masz dobrze widoczne |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipo16v
witamy nowego
Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 6 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2006, 13:25
|
|
|
Jeśli to pomoże to zauważyłem, że lewarek mimo, że jest luźny nie daje się wcisnąć 1, 3, 5 tzn. zupełna blokada, a jeśli chodzi o biegi z tylnego rzędu to drążek można ustawić tylko w pozycji 4 biegu, a przy próbie ustawienia w pozycji 2 i R lewarek wraca na pozycje 4 biegu - czyli tylko wzdłuż długiej osi samochodu. |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-08-2006, 13:53
|
|
|
Musisz najpeirw obejrzeć te wodziki. Zrób jak pisał ego. Sprawdź czy nie są uszkodzone.
Jak będą OK, będziemy kombinować dalej. A przy okazji jak przy nich będziesz to przesmaruj je. |
_________________
|
|
|
|
|
tipo16v
witamy nowego
Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 6 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2006, 13:54
|
|
|
Jeśli to pomoże to zauważyłem, że lewarek mimo, że jest luźny nie daje się wcisnąć 1, 3, 5 tzn. zupełna blokada, a jeśli chodzi o biegi z tylnego rzędu to drążek można ustawić tylko w pozycji 4 biegu, a przy próbie ustawienia w pozycji 2 i R lewarek wraca na pozycje 4 biegu - czyli tylko wzdłuż długiej osi samochodu. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-08-2006, 16:48
|
|
|
Posprawdzaj wszystkie cięgna,przesmaruj tylko dobrze i zwróć szczególną uwage na sierżanta.Jest to sworzeń zamontowany w przekładni kierowniczej i na nim "obracają" się cięgna od biegów.Rozruszaj go i nasmaruj. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|