|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Regulacja obrotów 1,9TD |
Autor |
Wiadomość |
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-06-2006, 18:31 Regulacja obrotów 1,9TD
|
|
|
Jak wyregulować obroty biegu jałowego?
Objawy są takie:
Autko zimne obroty na poziomie ~1100 załącze klime spadają do 900~1000 i jest ok. ale,
gdy autko się nagrzeje obroty spadają do 600 i jeśli do tego włączy się wentylator chłodnicy to spadają do 400-500 wibracje są takie, że kierownica zęby chce wybić.
Parę pytań dla posiadaczy TD
-czy po "zgaszeniu" silnika paliwo cofa się do zbiornika widać to przed filtrem paliwa?
-przy jakich obrotach czuć na plecach, że turbina się "załączyła"
-którędy i skąd idzie rurka do czujnika ciśnienia doładowania mile widziana fotka
-po odpaleniu silnika paliwo przed filtrem paliwa pojawia się po ok 10 sek. czy to normalne.
Jak sprawdzić naciąg paska alternatora bo chyba przesadziłem z naciągiem ale pewny nie jestem.
Dzięki wszystkim za życzenia, bardzo to miłe. jeszcze raz dziękuje |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-06-2006, 06:28
|
|
|
JACA napisał/a: | -przy jakich obrotach czuć na plecach, że turbina się "załączyła" |
Doładownie czujesz juz od ok. 2500-3000 obr/min
JACA napisał/a: | Jak sprawdzić naciąg paska alternatora bo chyba przesadziłem z naciągiem ale pewny nie jestem. |
Nacisnąć palek palcem - ma się ugiąć z 0,5cm.
Nie jeździj ze zbyt naciągniętym paskiem, bo uszkodzisz łożyszko alternatora.
Pozdrawiam
Aha - prędkość silnika na biegu jałowym regulujesz przy pompie wtryskowej. Tam masz śrubę regulacujną biegu jałowego - dystansowa śurba. Tylko dokłądnie Ci nie opiszę, gdzie to jest - wiem, że przy-na pompie wtryskowej, ale nie pamiętam z której strony |
_________________
|
|
|
|
|
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-06-2006, 10:03
|
|
|
Jest jakaś procedura regulacji obrotów gdzieś to czytałem, ale nie mogę znaleźć.
Ciekawe dlaczego po załączeniu wentylatora obroty spadają tak znacznie, nie działo się to wcześniej czy zwiastuje jakieś "kłopoty" |
|
|
|
|
matliz
Wiek: 47 Dołączył: 11 Lip 2006 Posty: 34 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-08-2006, 18:39
|
|
|
JACA napisał/a: | Jest jakaś procedura regulacji obrotów gdzieś to czytałem, ale nie mogę znaleźć.
Ciekawe dlaczego po załączeniu wentylatora obroty spadają tak znacznie, nie działo się to wcześniej czy zwiastuje jakieś "kłopoty" |
Ja mam taki sam silnik. lecz nie wiem gdzie sie reguluje obroty, u mnie na wolnych obrotach ma 4 kreski na digitalu to będzie tak koło 800 obr/min, ale dzisiaj chciałem odpowietrzyć układ i po tym silnik teraz zaczął dziwnie szarpać tzn ma obroty 4 kreski ale tak co kila sekund czuć takie szarpnięcia, wczesniej nie było problemu.Jutro jadę wymienić filter paliwa to może coś sie zmienie, kupiłem ten samochód 1 miesiąc temu ale nie ma pojecia kiedy ktoś zmieniał tam filter.Po za tym auto chodzi bardzo przyzwoicie jak na diesla ma przyspiesznie i co mi sie w nim podoba silnik jest bardzo ekonomiczny. |
_________________ Fiat Tempra 1.9 tds |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|