Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja obrotów 1,9TD
Autor Wiadomość
JACA 


Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 47
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-06-2006, 18:31   Regulacja obrotów 1,9TD

Jak wyregulować obroty biegu jałowego?
Objawy są takie:
Autko zimne obroty na poziomie ~1100 załącze klime spadają do 900~1000 i jest ok. ale,
gdy autko się nagrzeje obroty spadają do 600 i jeśli do tego włączy się wentylator chłodnicy to spadają do 400-500 wibracje są takie, że kierownica zęby chce wybić.

Parę pytań dla posiadaczy TD
-czy po "zgaszeniu" silnika paliwo cofa się do zbiornika widać to przed filtrem paliwa?
-przy jakich obrotach czuć na plecach, że turbina się "załączyła"
-którędy i skąd idzie rurka do czujnika ciśnienia doładowania mile widziana fotka
-po odpaleniu silnika paliwo przed filtrem paliwa pojawia się po ok 10 sek. czy to normalne.
Jak sprawdzić naciąg paska alternatora bo chyba przesadziłem z naciągiem ale pewny nie jestem.

Dzięki wszystkim za życzenia, bardzo to miłe. :) jeszcze raz dziękuje
     assistance   Moneta
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-06-2006, 06:28   

JACA napisał/a:
-przy jakich obrotach czuć na plecach, że turbina się "załączyła"

Doładownie czujesz juz od ok. 2500-3000 obr/min

JACA napisał/a:
Jak sprawdzić naciąg paska alternatora bo chyba przesadziłem z naciągiem ale pewny nie jestem.

Nacisnąć palek palcem - ma się ugiąć z 0,5cm.
Nie jeździj ze zbyt naciągniętym paskiem, bo uszkodzisz łożyszko alternatora.

Pozdrawiam


Aha - prędkość silnika na biegu jałowym regulujesz przy pompie wtryskowej. Tam masz śrubę regulacujną biegu jałowego - dystansowa śurba. Tylko dokłądnie Ci nie opiszę, gdzie to jest - wiem, że przy-na pompie wtryskowej, ale nie pamiętam z której strony :roll:
_________________

     assistance   Moneta
 
JACA 


Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 47
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-06-2006, 10:03   

Jest jakaś procedura regulacji obrotów gdzieś to czytałem, ale nie mogę znaleźć.
Ciekawe dlaczego po załączeniu wentylatora obroty spadają tak znacznie, nie działo się to wcześniej czy zwiastuje jakieś "kłopoty"
     assistance   Moneta
 
 
matliz 


Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-08-2006, 18:39   

JACA napisał/a:
Jest jakaś procedura regulacji obrotów gdzieś to czytałem, ale nie mogę znaleźć.
Ciekawe dlaczego po załączeniu wentylatora obroty spadają tak znacznie, nie działo się to wcześniej czy zwiastuje jakieś "kłopoty"


Ja mam taki sam silnik. lecz nie wiem gdzie sie reguluje obroty, u mnie na wolnych obrotach ma 4 kreski na digitalu to będzie tak koło 800 obr/min, ale dzisiaj chciałem odpowietrzyć układ i po tym silnik teraz zaczął dziwnie szarpać tzn ma obroty 4 kreski ale tak co kila sekund czuć takie szarpnięcia, wczesniej nie było problemu.Jutro jadę wymienić filter paliwa to może coś sie zmienie, kupiłem ten samochód 1 miesiąc temu ale nie ma pojecia kiedy ktoś zmieniał tam filter.Po za tym auto chodzi bardzo przyzwoicie jak na diesla ma przyspiesznie i co mi sie w nim podoba silnik jest bardzo ekonomiczny.
_________________
Fiat Tempra 1.9 tds
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load