bolce na kołach Problem |
Autor |
Wiadomość |
adasiu20
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 12 Skąd: Gorzów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 01:04 bolce na kołach Problem
|
|
|
Witam mam Tempre i problem z wymianą koła
chodzi o to ze poza srubami na ktorych mocuje sie felge sa jeszcze takie bolce na które sa w starych felgach dziury natomiast w felgach które chce załozyc a zapewniano mnie ze będą pasowały do mojego fiata ich nie ma
Pytanie : czy te bolce sie jakos wymontowuje? czy poprostu nie da sie załozyc innych felg bez tych dziur na bolce? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 01:10
|
|
|
na bębnach? zwykle pomagają ustawić koło w prawidłowej pozycji i jednocześnie są śrubą trzymającą bęben z całą resztą, jednak myślę, że da się zamienić na zwykłą płaską śrubę. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
adasiu20
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 12 Skąd: Gorzów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 01:20
|
|
|
jak widac na zdieciu jest felga - takie własnie aktualnie mam . widac ze poza czterema otworami na sruby sa jeszcze dwa na te bolce i czy da sie zamontować felgi bez tych dziur na bolce tylko z dziurami na sruby ? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 01:36
|
|
|
tak, da się jak wykręcisz te bolce i zamiast nich zamontujesz śruby o płaskich łbach. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
adasiu20
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 12 Skąd: Gorzów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 01:47
|
|
|
a moge poprostu ja wykręcić i zostawić nie wkrecająć żadnych srub? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 02:29
|
|
|
a nie odpadną ci bębny? |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 09:04
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | a nie odpadną ci bębny? |
nie dopadną bo śruba od koła je przykręci. tak samo tarcze. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-01-2011, 10:54
|
|
|
konikks napisał/a: | nie dopadną bo śruba od koła je przykręci. tak samo tarcze. |
Dokładnie, w którymś Tipo na jednym kole nie miałem wcale tych bolcy i nic nie odpadło |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
lorgbow
Pomógł: 9 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Lut 2008 Posty: 309 Skąd: Krosno Odrzańskie
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-01-2011, 11:07
|
|
|
i w temprze 2.0 i teraz w dedrze turbo sam wykręciłem wszystkie te bolce - moje felgi nie przewidują ich posiadania problemu żadnego nie ma, chyba że ją sobie ukręcisz |
_________________ Była:
Tempra 1.6+LPG '90 | Tempra 2.0 '91 | Lancia Delta II 1.6 '94 | Ford Mondeo '98 1.8 zetec | Ford Fiesta '96 1.25 zetec | Lancia Dedra 2.0 8vT | Opel Corsa B 1.0 '99
Jest:
Kia Picanto 1.0+LPG '05 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 03-01-2011, 02:46
|
|
|
to ja się zapytam ... Po co są te bolce ? ;/ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2011, 08:03
|
|
|
są one aby łatwiej zakładało się koło które ma miejsce na takie bolce. Przy wymianie naprawdę pomaga. Wiem bo sam mam i można na pewno je wykręcić i nic się nie stanie bo sam wykręcałem i było ok. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-01-2011, 10:57
|
|
|
konikks napisał/a: | Jelcyn napisał/a: | a nie odpadną ci bębny? |
nie dopadną bo śruba od koła je przykręci. tak samo tarcze. |
Tarcze nie odpadną - bo trzymają je na miejscu klocki , podobnie bębny - trzymają się na rowkach , jakie w trakcie eksploatacji wytoczą w nich pracujące szczęki . Ale już nowe bębny - mogą się zsunąć !
Natomiast wykręcenie szpilek , bez wkręcenia czegokolwiek - skończy sie tym , że tarcza hamulcowa , albo bęben obrócą się względem otworów w piaście !
Życzę powodzenia przy zmianie koła po ciemku ...
Na pewno sensowniejszym rozwiązaniem jest wkręcenie śrub z płaskim łbem , albo jeszcze prostsze : obcięcie szlifierką o ~1 cm wystających szpilek . Krótsze nie będą kolidowały z alufelgą bez otworów , ale w blaszane felgi z otworami - jeszcze coć wskoczy ! Sam testowałem takie rozwiązanie ... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-01-2011, 12:31
|
|
|
schab napisał/a: | Natomiast wykręcenie szpilek , bez wkręcenia czegokolwiek - skończy sie tym , że tarcza hamulcowa , albo bęben obrócą się względem otworów w piaście ! | mało prawdopodobne. Tarcze i bębny zwykle zapiekają się na piaście. Już po kilku miesiącach od ich wymiany często trzeba użyć siły do ich przekręcenia. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-01-2011, 18:10
|
|
|
Raku, w moich dwóch temprach musiałem użyć młotka do obruszenia tarcz kiedy chciałem je wymienić. To samo było z bębnami przy wymianie szczęk. Albo masz nówki tarcze i/lub piasty, albo są dokładnie wyczyszczone w miejscach przylegania do siebie. Albo użyłeś wazeliny |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-01-2011, 18:12
|
|
|
bębny zdejmowałem 2 razy, oba w maluchu podczas wymiany cylinderków i nie trzeba było dużo siły używać, wystarczyło podważyć śrubokrętem. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-01-2011, 18:52
|
|
|
Bębny owszem zapiekają sie, ale tarcze u mnie w Tipo tez sie kręciły względem piasty, ale tak jak ktoś juz napisał, po przykręceniu koła wszystko trzyma sie na szpilkach i niema prawa sie przekręcić
schab napisał/a: | Ale już nowe bębny - mogą się zsunąć ! |
Jeśli nie masz koła przykręconego, ale nikt bez koła przecież nie jezdzi |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-01-2011, 19:12
|
|
|
egon. napisał/a: | Jeśli nie masz koła przykręconego, ale nikt bez koła przecież nie jezdzi |
A co się dzieje przy wymianie koła ? |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 03-01-2011, 19:13
|
|
|
schab, wg. mnie to szukasz dziury w całym, ja w Tipo nie miałem tych bolcy, a tez bebny zmieniałem na nowe i jakos mi to nie przeszkadzało |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-01-2011, 19:33
|
|
|
schab napisał/a: | Życzę powodzenia przy zmianie koła po ciemku ... |
I to jedyna rzecz która potrafi doprowadzić do szału,poza tym te bolce to psu na budę |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-01-2011, 20:26
|
|
|
egon. napisał/a: | schab, wg. mnie to szukasz dziury w całym, ja w Tipo nie miałem tych bolcy, a tez bebny zmieniałem na nowe i jakos mi to nie przeszkadzało |
I to mi się właśnie podoba przy takich poradach ...
Może ja jestem z gatunku ginących dinozaurów , ale mnie uczyli : "jak coś robisz - rób to dobrze !" I mam odruch wymiotny na wszelkiego rodzaju druciarstwo , czy inne "poprawianie fabryki" .
A już w szczególności nie oczekiwałbym takiej "pomocy" od moderatorów . Niech się zdarzy , że na bazie Twoich doświadczeń - 18-letni chłopak , który kupił pierwsze auto w życiu nie zauważy , że tylny bęben mu się przemieścił na zewnątrz . Dokręci koło - w swoim mniemaniu do oporu - podczas gdy po ruszeniu bęben wróci na swoje miejsce i śruby staną się luźne ... Albo , co jeszcze innego może się przytrafić : bęben ustawi się pod skosem , jedno koło się zablokuje , chłopak zaliczy obrót i nawet jak mu się ( daj Boże ) nic nie stanie , to i tak na całe życie przyklei sobie etykietę "Fiat to szajs" !
A czy wkręcenie śrub , albo ucięcie końców szpilek boli ? |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-01-2011, 08:32
|
|
|
schab, druciarstwem jest nie sprawdzenie tego bębna przed dokreceniem koła, takie moje zdanie, mysl co chcesz na mój temat, ale ludzie co mnie znają wiedzą, ze podczas naprawy auta maniany nie odwalam, wiec nie osądzaj ludzi tak odrazu
Ale nie o tym temat |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-01-2011, 09:51
|
|
|
Pod niektóre felgi nie podejdzie nawet śruba z płaskim łbem. Ja mam takie alumki i na lato jeżdżę bez tych szpilek. Nie miałem nigdy problemu, zawsze trzeba się minutę dłużej pomęczyć z kołem żeby utrafić w otwory i dobrze założyć. Natomiast na zimę do stalówek wkręcam owe śruby |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-01-2011, 11:17
|
|
|
schab, przecież to są jedynie bolce pomocnicze. Służą jedynie do ułatwienia przy zakładaniu tarcz czy bębnów, a później do szybszego wycentrowania otworów w kole z otworami w piaście. To nie nimi dociągasz bębny czy tarcze, tylko śrubami kół. Przy zakładaniu tarcz używałem właśnie śrub kół, żeby tarcze dociągnąć prawidłowo. To samo robiłem z bębnami. A jak piszesz, że ktoś mógłby "dokręcić koło - w swoim mniemaniu do oporu" co przyczyniłoby się do powstania późniejszego problemu, to nie powinien się w ogóle zabierać do zmiany koła nawet mając te bolce. Bo grozi to takimi samymi skutkami. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|