Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Średnica sworzni na wahaczach
Autor Wiadomość
NeckUno1 


Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-11-2010, 15:31   Średnica sworzni na wahaczach

Witam koledzy!
Otóż mam dylemat dotyczący średnicy sworzni w swoich wahaczach. Dzisiaj dokonałem pomiaru suwmiarką przy końcach stożków, gdyż niestety pod blokiem nie mam zbytnio możliwości odkręcenia całości. Z pomiaru wynika że mają one 16mm i teraz nie wiem czy mam zakupić wahacze ze sworzniem 15 czy 17mm. Mój rocznik to `93 co by wskazywało na to, że już były montowane 17, ale nie mam co do tego pewności.

Druga sprawa

Mogę zakupić w swoim sklepie motoryzacyjnym wahacze marki OCAP w cenie 120/szt co daje 240zł razem lub kupić na allegro za tą samą cenę wahacze marki Fast w komplecie z łącznikami stabilizatora i końcówkami drążka kierowniczego. Co radzicie?

Proszę o pomoc

Pozdrawiam
_________________
Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna
  
     assistance
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2010, 16:28   

ja kupiłem na allegro zestaw i z lewej strony złożyłem bez problemu a z prawej strony co się okazało ktoś chyba wsadził inną piastę bo otwór na sworzeń ma 15 mm a fiatoskie maja 17 mm


polecam zestaw z allegro



pozdrawiam
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-11-2010, 16:48   

wladeczek22 napisał/a:
z prawej strony co się okazało ktoś chyba wsadził inną piastę bo otwór na sworzeń ma 15 mm a fiatoskie maja 17 mm

nie inną piastę tylko zwrotnice :lalala:

NeckUno1, gdzieś na forum był już poruszany ten temat z tego co się orientuje, przejście z 15mm na 17mm było w 1990r, wiec powinieneś mieć wahacz ze sworzniem 17 :) ale jak widać w poście wyżej, kombinacje też się zdarzają, powypadkowe podejrzewam.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-11-2010, 16:48   

wladeczek22 napisał/a:
a z prawej strony co się okazało ktoś chyba wsadził inną piastę bo otwór na sworzeń ma 15 mm a fiatoskie maja 17 mm
A co ma piasta do wahacza??? Co do "fiatowskich" sworzni to się mylisz. Wcale nie musi mieć 17mm bo 15mm też były montowane na początku produkcji TT.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-11-2010, 17:58   

Witam kolega ma właśnie dokładnie taki sam dylemat jak ja.. Otóż mam Tipo z 90' ale nie wiem z jakiego miesiąca więc postanowiłem zmierzyć średnicę sworznia wahacza lecz nie mam za bardzo możliwości kanału więc zmierzyłem suwmiarką nakrętkę. Zrobiłem dzisiaj zdjęcia które ukazują wykończony wahacz... i moje pytanie czy z zaznaczonej na zdjęciu nakrętce mogę wnioskować że sworzeń ma 15mm skoro średnica tej nakrętki wynosi 15,6 (bo jest na niej jeszcze kupa brud)




_________________
Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel...
     assistance
 
 
NeckUno1 


Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-11-2010, 20:16   

Czytałem inne tematy na forum związane ze średnicą, ale jest w nich napisane żeby wybić sworzeń i wtedy zmierzyć, jednak póki co nie jestem w stanie tego zrobić bo podobnie jak kolega @westmorland nie mam dostępu do kanału ani garażu a sąsiedzi zaraz wzywają mi policję jak coś dłużej grzebię pod blokiem. Z tego co mi wiadomo to sworzeń jest stożkowaty, więc wnioskować by można że niżej jest szerszy niż tam gdzie go mierzymy. Fakt faktem syf również miałem, jednak po jego usunięciu wychodzi w granicach 16 mm.
_________________
Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna
     assistance
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-11-2010, 20:45   

Tutaj jest napisane jakie wahacze w którym roku http://forum.tempra.org/t...hacze+15mm+17mm
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 15-11-2010, 20:46   

samochody sprzed lifru w marcu 93r mialy sworznie 15mm a po lifcie 17mm z tego co pamietam. ja mam teki zestaw z fast-a i jak narazie jest ok
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-11-2010, 21:21   

Pod warunkiem, że ktoś wcześniej nie grzebał przy zwrotnicy dlatego lepiej się z kolegą NeckUno1, upewniamy bo przy zamówieniu z Allegro będzie kłopot jak kupimy nie taką średnicę sworznia. A te odpowiedzi czytałem i każdy pisze inaczej że od 1991 drugi że od połowy 1990 rocznika dlatego nie jest to tak oczywiste. Dlatego moje pytanie czy nasze pomiary na zdjęciu które wstawiłem przy nasadzie zwrtonicy mogą być adekwatne to rozmiaru samego sworznia ?
_________________
Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel...
     assistance
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-11-2010, 21:24   

westmorland, jak nie zapomnę to jutro sprawdzę bo mam gdzieś jeszcze chyba stare wahacze na 15 i 17mm
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-11-2010, 21:36   

Kajlon, byłbym Ci wdzięczny gdybyś sprawdził być może zaoszczędziło by to dużo roboty :D
_________________
Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel...
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-11-2010, 21:58   

tak jak koledzy pisza,nic dodać nic ująć(ja miałem tipo z 92 roku były 17 tipo ze wspomagaiem)a brat miał tipo 91 bez wspomy i były 15!!)
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
NeckUno1 


Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-11-2010, 22:45   

Rok nie ma znaczenia, zresztą z moim autem to i tak jest zagadka bo tak naprawdę jest `92 a w dowodzie jest `93. Tak jak już pisano wcześniej, ktoś mógł wymieniać zwrotnicę, która mogła być od starszego modelu np. ze szrotu.

Cytat:
Kajlon, byłbym Ci wdzięczny gdybyś sprawdził być może zaoszczędziło by to dużo roboty


Roboty jak roboty, przede wszystkim kasy ;D Ciekawe swoją drogą czy można zeszlifować te sworznie na szlifierce gdyby się okazały za grube?
_________________
Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna
     assistance
 
 
Gość

Wysłany: 15-11-2010, 23:10   

Zaciekawił mnie ten temat bo sam wymieniałem wahacz niecały miesiąc temu pod blokiem! Na szczęście mam cierpliwych sąsiadów bo robiłem to od 13:30 do 22:30 kończyłem przy żarówce H4 bo nawet latarki nie miałem, a na forum pisali że to takie proste. Wracając do tematu to sworzeń jest łatwo wyjąć i nie trzeba długo hałasować, a jak chcesz go tylko zmierzyć to nie musisz go wybijać całego, albo po prostu na chwilę podnieść auto i porządnie oczyścić wystającą końcówkę. A jak chcesz go wyjąć bądź wysunąć to oczyść drucianą szczotką, spryskaj WD i odkręć nakrętkę(tylko nie ukręć jak ja to zrobiłem) :sciana: Rozegnij śrubokrętem(wbij go od dołu) łapy trzymające sworzeń. Ja później waliłem młotkiem od góry przez przeduszkę od kluczy nasadowych, ale też można wbić coś w poziomie między wystający element sworznia, a zwrotnicę. Do tego garaż nie potrzebny, a tak dumając to do niczego nie dojdziecie. Tak poza tematem to z własnego doświadczenia radzę jechać do mechanika, najtaniej wołali za 50 od wahacza. Ja cały dzień się męczyłem, no chyba że ma ktoś smykałkę do takich robót :?
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2010, 10:38   

Jeżeli to pomoże w dochodzeniu to macie foto 8)

15mm


17mm
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
NeckUno1 


Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-11-2010, 12:10   

Dzięki Kajlon. Z moich pomiarów wynika, że mam 17mm tak jak to wygląda na twoim zdjęciu. Najwyżej będę miał do sprzedania nowe wahacze jak coś ;D
_________________
Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna
     assistance
 
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-11-2010, 19:35   

'NeckUno1 A moje pytanie jest takie.
Dlaczego chcesz wymienić cały wahacz?
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-11-2010, 19:42   

jacek0772, pewnie dlatego że tak jest szybciej, pewniej i wygodniej.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-11-2010, 19:48   

Ale drożej o jakieś 80 pln jeżeli to są tylko tuleje.
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
westmorland 



Wiek: 32
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 35
Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-11-2010, 20:19   

Co z tego jak wymieni same tuleje jak za kilka tys. km padnie mu sworzeń i i tak będzie trzeba wymienić cały wahacz... same 2 tuleje to koszt ok 80 zł a nowy kosztuje ok 110zł... Także na moje lepiej jest dołożyć i wymienić od razu sworzeń i tuleje i mieć spokój ? A poza tym łatwiej jest wyjąć stary włożyć nowy niż kombinować z tulejami ;p

A ja zamawiam 15mm,Kajlon, dzięki za zdjęcia ;)
_________________
Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel...
     assistance
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 16-11-2010, 20:45   

jacek0772 napisał/a:
Ale drożej o jakieś 80 pln jeżeli to są tylko tuleje.


Nie ma co kombinowac co do wahaczy w tt bo koszt nowych nie jest tragiczny a zawsze mamy pewniejszy cały wahacz niz kombinowane tuleje. Tak jak kolega pisze, wymienimy tuleje (+ robocizna goscia który je nam wprasuje) za jakis czas wysypia sie sworznie co daje kolejne koszty.... a sam wahacz kpl. wymieniamy w max 30min przy domu lub bloku.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2010, 20:52   

Przerabiałem już temat wymiany samych tulei i nigdy więcej!!!,wolę dopłacić parę złotych i zrobić tylko wymont i zamont.Żadnego nabijania wciskania a to się sklepie,a to się skrzywi a to nie tak wejdzie...
     Moneta
 
jacek0772 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 52
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 82
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-11-2010, 18:06   

Macie rację że roboty przy tym jest trochę, ale 60 w kieszeni i satysfakcji co nie miara :lol: :lol:
_________________
Trening czyni mistrza
     Moneta
 
NeckUno1 


Wiek: 36
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 35
Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-11-2010, 11:16   

Ja osobiście twierdzę jak koledzy powyżej, za dużo paprania z tym jest, fakt faktem kasa pójdzie, ale przynajmniej się szybko z tym uwinę i będę miał święty spokój :)
_________________
Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-11-2010, 12:26   

jacek0772, w kwestii bezpieczeństwa oszczędzanie nie jest wskazane. Poza tym, jak napisał tipacz, teraz zrobisz tuleje, a za miesiąc odezwą się sworznie, że "one też chcą". Auto postoi w sumie dłużej, więcej się namęczysz i koszta wcale nie będą mniejsze. Ja zawsze kiedy wymieniałem wahacz kompletny, przy okazji wymieniałem też końcówki drążka i łącznik stabilizatora. Koszt na stronę - 150zł części i 80zł robocizna. Dla mechanika to niecała godzinka czasu. Przy okazji podpatrzyłem i wiem jak to następnym razem zrobić samemu ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load