Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Drążek zmiany biegów.
Autor Wiadomość
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-06-2005, 20:31   Drążek zmiany biegów.

Noszę się z zamiarem skrócenia drążka zmiany biegów. W związku z tym mam pytanie czy ktoś może już robił coś takiego w Temperce? Prosiłbym o jakieś wskazówki oraz instrukcję ponieważ nie chciałbym czegoś zmaścić.

Pozdrówka
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-06-2005, 21:03   

u mnie w tipo wygladalo to tak,otworzylem szyberdach (z wiadomych powodów :P ) mocno zlapalem lewarek (gałke) i heja do gory....to by bylo na tyle :D po obcieciu drążka musisz troszke pokombinowac zeby go spowrotem zalozyc,ja to zrobilem na kleju...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-06-2005, 21:13   

Nie w Temperce ale w innych autach takich jak Polonez czy Hyundai Accent

W Tipo/Temprze znikomy jest sens samego skracania, kwestia jest taka ze biegi moga juz nie tak samo latwo wchodzic i trzeba bedzie uzywac wiekszej sily do szybkiej zmiany biegow, co moze tylko pogorszyc czas zmiany biegu...

Z praktyki wiem ze w Tipo do szybkiej zmiany nie potrzeba krotszego ruchu lewarka tylko jak najwiekszego wyczucia tak by delikatna bardzo szybka zmiana trafiac idealnie w trybiki zeby opor byl jaknajmniejszy i chodzi tu glownie o ocieranie drazka na boki.

Przy uzyciu wiekszej sily predzej zlapiemy midshifta i szybciej zuzyjemy czy zakatujemy skrzynie. Przy uzyciu malej sily z wyczuciem kazdy wiekszy taki opor spowalnia wbicie drazka w bieg. Dlatego wazne jest dobre trafienie by te opory wyeliminowac w jak najwiekszym stopniu.

Dlatego w Tipo nie bede skracal lewarka i raczej bym to odradzil

Dla innych aut jest to prosta sprawa jednak najlepiej z uzyciem juz zmienionej galki.
- wyjecie fabrycznej galki
- obciecie najlepiej diaksem o pare cm
- zaadoptowanie pod nowa galke
- instalacja nowej galki
Zadna filozofia wykonanie proste, tylko trzeba sie zastanowic nad sensem przerobki.

Potocznie i zartobliwie nazywamy to domowym short-shifterem
ale oczywiscie nie nalezy mylic tych pojec

Short shifter to wlasciwie zestawik umozliwiajacy krotka zmiane biegow jednoczesnie podnoszac lub nawet przenoszac w bok lewarek blizej kierownicy
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-06-2005, 21:15   

Tak, short shifter jest najlepszym pomysłem. :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-06-2005, 21:28   

Pele_tipo musze cie zaskoczyc,ale u mnie biegi mimo skrocenia lewarka wcale nie wchodza ani ciezej ani nie musze uzywac wiekszej sily,a napewno wyglada o wiele lepiej.Nie chce tu nikogo przekonywac,ale wydaje mi sie ze z krottkim lewarkiem szybciej mieszam biegami,zwlaszcza z 1 na 2 i 3 na 4.Podniesienie lewarka ma sens,kiedy masz w skrzyni krotkie skoki,wiadomo ze im dluzszy lewrek tym dluzsza droga pomiedzy poszczegolnymi biegami,mam tu na mysli ruch reki podczas zmiany biegu.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-06-2005, 00:45   

[z przykroscia musze stwierdzic ze nie wiesz co to jest short shifter
przeczytaj jeszcze raz 2 ostatnie linijki mojego poprzedniego postu to zrozumiesz]



a co do skrocenia lewarka u ciebie to niczym mnie nie zaskoczyles, bo bardzo mozliwe ze masz zupelnie inna skrzynie

z tego co wiem to do 1.4 i 1.6 roznia sie jedynie przelozeniami

dlatego mowilem ze do jednych aut sie oplaca po prostu skrocic a do innych nie i jedynym na prawde sensownym rozwiazaniem jest Short Shifter...

np. w Accencie jest niebo a ziemia
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2005, 07:54   

ale wydaje mi sie ze mija sie z celem zakladania takiego czegos do tempry 1.6 :roll:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Piterro 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 181
Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
Wysłany: 09-06-2005, 08:33   

Widziałeś u mnie na zlocie jak to wygląda. Ja jestem bardzo zadowolony. Wygodniej i szybciej się zmienia biegi. Ogyginalny lewarek jest na zatrzasku, żeby go zdjąć, trzeba użyć dużej siły. W kwesti skrócenia, to ważne jest o ile skrócić lewarek. Musisz siedząc w samochodzie popatrzeć jak krótki on może być, żeby było wygodnie. Jak uda ci się ściągnąć ten oryginalny "pokrowiec" to trzymając za niego w różnej wysokości, możesz sprawdzić jaka długość ci pasuje. Na tym etapie najlepiej żebyś już miał gałkę. Bo są różne wiekości i długości gałek. Potem to tylko brzeszczot i jazda. Lepiej brzeszczot, bo kątówką będziesz miał opiłki metalowe w całym samochodzie. A tak to na około lewarka rozłożysz sobie jakąś szmatkę, którą wyciągniesz i łatwo wytrzepiesz opiłki. I samochód jest clean. Założenie gałki jest proste. W komplecie masz plastikowe nakładki na drążek lewarka. Nakładasz plastik o takiej średnicy jak lewarek. A na niego gałkę. Potem przykręcasz trzema imbusami samą gałkę. I ciesz się nową ładną gałką.

Z tego co pamiętam, to chyba kolega rhoody ma skrócony lewarek i fajną gałeczkę w Temprze.
_________________
In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever
     Moneta
 
 skype
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 09-06-2005, 14:54   

Tak jak mowi Piterro skrocenie drazna to zaden problem, nakladka nowej galki i mieszka rowniez,tylko nie przesadz ze skracaniem bo moze ci yc naprawde niewygodnie, no i wyglad bedzie nie ten 8)
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load