|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Drążek zmiany biegów. |
Autor |
Wiadomość |
andrzejdg
Wiek: 41 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 139 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2005, 20:31 Drążek zmiany biegów.
|
|
|
Noszę się z zamiarem skrócenia drążka zmiany biegów. W związku z tym mam pytanie czy ktoś może już robił coś takiego w Temperce? Prosiłbym o jakieś wskazówki oraz instrukcję ponieważ nie chciałbym czegoś zmaścić.
Pozdrówka |
_________________ FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC" |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2005, 21:03
|
|
|
u mnie w tipo wygladalo to tak,otworzylem szyberdach (z wiadomych powodów ) mocno zlapalem lewarek (gałke) i heja do gory....to by bylo na tyle po obcieciu drążka musisz troszke pokombinowac zeby go spowrotem zalozyc,ja to zrobilem na kleju... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2005, 21:13
|
|
|
Nie w Temperce ale w innych autach takich jak Polonez czy Hyundai Accent
W Tipo/Temprze znikomy jest sens samego skracania, kwestia jest taka ze biegi moga juz nie tak samo latwo wchodzic i trzeba bedzie uzywac wiekszej sily do szybkiej zmiany biegow, co moze tylko pogorszyc czas zmiany biegu...
Z praktyki wiem ze w Tipo do szybkiej zmiany nie potrzeba krotszego ruchu lewarka tylko jak najwiekszego wyczucia tak by delikatna bardzo szybka zmiana trafiac idealnie w trybiki zeby opor byl jaknajmniejszy i chodzi tu glownie o ocieranie drazka na boki.
Przy uzyciu wiekszej sily predzej zlapiemy midshifta i szybciej zuzyjemy czy zakatujemy skrzynie. Przy uzyciu malej sily z wyczuciem kazdy wiekszy taki opor spowalnia wbicie drazka w bieg. Dlatego wazne jest dobre trafienie by te opory wyeliminowac w jak najwiekszym stopniu.
Dlatego w Tipo nie bede skracal lewarka i raczej bym to odradzil
Dla innych aut jest to prosta sprawa jednak najlepiej z uzyciem juz zmienionej galki.
- wyjecie fabrycznej galki
- obciecie najlepiej diaksem o pare cm
- zaadoptowanie pod nowa galke
- instalacja nowej galki
Zadna filozofia wykonanie proste, tylko trzeba sie zastanowic nad sensem przerobki.
Potocznie i zartobliwie nazywamy to domowym short-shifterem
ale oczywiscie nie nalezy mylic tych pojec
Short shifter to wlasciwie zestawik umozliwiajacy krotka zmiane biegow jednoczesnie podnoszac lub nawet przenoszac w bok lewarek blizej kierownicy |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2005, 21:28
|
|
|
Pele_tipo musze cie zaskoczyc,ale u mnie biegi mimo skrocenia lewarka wcale nie wchodza ani ciezej ani nie musze uzywac wiekszej sily,a napewno wyglada o wiele lepiej.Nie chce tu nikogo przekonywac,ale wydaje mi sie ze z krottkim lewarkiem szybciej mieszam biegami,zwlaszcza z 1 na 2 i 3 na 4.Podniesienie lewarka ma sens,kiedy masz w skrzyni krotkie skoki,wiadomo ze im dluzszy lewrek tym dluzsza droga pomiedzy poszczegolnymi biegami,mam tu na mysli ruch reki podczas zmiany biegu. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2005, 00:45
|
|
|
[z przykroscia musze stwierdzic ze nie wiesz co to jest short shifter
przeczytaj jeszcze raz 2 ostatnie linijki mojego poprzedniego postu to zrozumiesz]
a co do skrocenia lewarka u ciebie to niczym mnie nie zaskoczyles, bo bardzo mozliwe ze masz zupelnie inna skrzynie
z tego co wiem to do 1.4 i 1.6 roznia sie jedynie przelozeniami
dlatego mowilem ze do jednych aut sie oplaca po prostu skrocic a do innych nie i jedynym na prawde sensownym rozwiazaniem jest Short Shifter...
np. w Accencie jest niebo a ziemia |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2005, 07:54
|
|
|
ale wydaje mi sie ze mija sie z celem zakladania takiego czegos do tempry 1.6 |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Piterro
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 181 Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
|
Wysłany: 09-06-2005, 08:33
|
|
|
Widziałeś u mnie na zlocie jak to wygląda. Ja jestem bardzo zadowolony. Wygodniej i szybciej się zmienia biegi. Ogyginalny lewarek jest na zatrzasku, żeby go zdjąć, trzeba użyć dużej siły. W kwesti skrócenia, to ważne jest o ile skrócić lewarek. Musisz siedząc w samochodzie popatrzeć jak krótki on może być, żeby było wygodnie. Jak uda ci się ściągnąć ten oryginalny "pokrowiec" to trzymając za niego w różnej wysokości, możesz sprawdzić jaka długość ci pasuje. Na tym etapie najlepiej żebyś już miał gałkę. Bo są różne wiekości i długości gałek. Potem to tylko brzeszczot i jazda. Lepiej brzeszczot, bo kątówką będziesz miał opiłki metalowe w całym samochodzie. A tak to na około lewarka rozłożysz sobie jakąś szmatkę, którą wyciągniesz i łatwo wytrzepiesz opiłki. I samochód jest clean. Założenie gałki jest proste. W komplecie masz plastikowe nakładki na drążek lewarka. Nakładasz plastik o takiej średnicy jak lewarek. A na niego gałkę. Potem przykręcasz trzema imbusami samą gałkę. I ciesz się nową ładną gałką.
Z tego co pamiętam, to chyba kolega rhoody ma skrócony lewarek i fajną gałeczkę w Temprze. |
_________________ In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 09-06-2005, 14:54
|
|
|
Tak jak mowi Piterro skrocenie drazna to zaden problem, nakladka nowej galki i mieszka rowniez,tylko nie przesadz ze skracaniem bo moze ci yc naprawde niewygodnie, no i wyglad bedzie nie ten |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|