|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ustawienie CPP 2.0 16v |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-11-2012, 13:19 Ustawienie CPP 2.0 16v
|
|
|
Wymieniłem w swoim Sedici przepustnicę. Po odpaleniu obroty wariowały, raz wchodziły wysoko, raz schodziły do 500, czasami gasł. Wziąłem się za ustawienie CPP. Ściągnąłem gumkę z wtyczki, w drugi pin (żółty przewód) wsadziłem plusa, minusa do klemy akumulatora.
https://www.youtube.com/watch?v=QsUqvalODqM
Tutaj jest jeszcze 0.19, potem przestawiłem na 0.22 na zamkniętej przepustnicy. Na całkowicie otwartej daje wartość 4.7. Wartości rosną jednostajnie. Auto po odpaleniu ma ok 1300 obrotów i spada na mniej niż 1000.
Nie wiem czy przyjąłem dobre napięcie na zamkniętej 0.2-0.25.
Teraz jest drugie pytanie. Chcę ustawić wolne obroty za pomocą śruby w przepustnicy. Po odpięciu VAE auto gaśnie. Teraz jest wkręcona na równo z nakrętką i dalej auto spada z obrotów. Czy muszę najpierw zresetować komputer przed ustawieniem obrotów? |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-11-2012, 15:46
|
|
|
Zawsze najlepiej robic reset kompa przed regulacja obrotow.W swoim 2.0 8V ustawialem na 0.18V przy zamknietej przepustnicy bo jak przekraczalo 0.25 to nie schodzil z obrotow.Ksiazka niby podaje ze ma byc 0.5V ale przy takim ustawieniu po dodaniu gazu nie schodzil nizej jak 2000 obr.
Przy odpinaniu zaworu vae moj zawsze gasl i bez tej wtyczki nie dalo sie nigdy uruchomic silnika.Srube na przepustnicy wkrecalem do oporu a pozniej okolo 1 obr wykrecona byla.Zreszta sruba wyregulujesz obroty wg wlasnego uznania.Wykrecajac zwiekszasz obroty ale zmniejszasz podcisnienie w kolektorze ssacym.
Zauwazylem jeszcze cos-czym ta sruba bardziej wkrecona tym sprawniej dzialalo servo i byl lepszy hamulec Wiec staralem sie zeby byla jak najbardziej wkrecona bo zyskiwalem odrobine ostrzejsze hamulce |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-11-2012, 16:07
|
|
|
Dzisiaj ustawiłem CPP na ciepłym silniku. Na zamkniętej 0.21-0.22, otwarta 4.7, zresetowałem kompa i dałem mu się nauczyć na wolnych obrotach do włączenia wentylatora. Teraz po odpięciu VAE auto w ogóle nie reaguje - obroty stoją w miejscu jakby nic się nie stało, trzyma ok. 950. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-11-2012, 17:46
|
|
|
Ile lat mialem tipo tyle lat gaslo po odpieciu vae.Moze srube na przepustnicy odkreciles na tyle duzo ze obroty masz dobre nawet z zamknietym vae (tzw.na sztywno) i wtedy nie zgasnie przy odpieciu wtyczki.Wada tego rozwiazania jest to ze dzis obroty beda dobre a jutro czy za kilka dni niekoniecznie.Zdarzalo mi sie tez gasniecie silnika przy hamowaniu. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-11-2012, 22:22
|
|
|
No i dobrze zrobiłeś. A może operację przeprowadzałeś pod parkiem wodnym, bo ja byłem u kolegi naprzeciwko w warsztacie. |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-11-2012, 23:42
|
|
|
mac1us, trzeba było podejść widziałem właśnie że ktoś się stamtąd patrzył. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2012, 08:25
|
|
|
Na nagrzanym silniku pracujacym na wolnych obrotach vae mozna odpiac{ w sensie wtyczke, nie wyjac go z ukladu bo bedzie nieszczelnosc spora:)} i auto nie powinno reagowac, praktycznie nie pracuje wtedy ten zawor. Auto nie zgasnie, pod warunkiem, ze cpp jest dobrze ustawiony, przepustnica jest prawidlowo ustawiona, nie ma nieszczelnosci w dolocie.U mnie na goracym silniku mozna jezdzic z odpieta wtyczka zaworu vae, jedyny przypadek kiedy silnik moze zgasnac to jazda na obrotach i nagle wrzucenie na luz,ewentualnie jakas spora zmiana obciazenia silnika na wolnych typu jednoczesne wlaczenie wiatrakow od chlodnicy i klimy itp.. wtedy jesli vae jest odpiety to moze nie zareagowac na "zmiane" w kolektorze ssacym ,silniczek krokowy nie "podbije" i silnik zgasnie.
Czyli jesli auto rozgrzane nie reaguje na odpiecie vae to jest to zjawisko prawidlowe Dawid.
Ps: przepustnice mimo wszystko najlepiej ustawic przy pomocy zlacza diagnostycznego i podpietego programu diagnostycznego, osiagniesz najwieksza precyzje bez ustawiania na chybil-trafil, chociaz jesli ustawiles bez tego i jest ok, jestes zadowolony z pracy silnika to bym nie ruszal. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 06:14
|
|
|
Jak już jesteśmy w temacie Dawid, pamiętasz jeszcze namiar na interface do naszego kompa? Bo mnie się jakiś czas temu skasowało wszystko a chciałbym to cudo nabyć. Od razu mógłbym ci go do testów pożyczyć, tylko musiał byś jakiegoś starego kompa zorganizować z 2 x COM bodajże. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 07:39
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Jak już jesteśmy w temacie Dawid, pamiętasz jeszcze namiar na interface do naszego kompa? Bo mnie się jakiś czas temu skasowało wszystko a chciałbym to cudo nabyć. Od razu mógłbym ci go do testów pożyczyć, tylko musiał byś jakiegoś starego kompa zorganizować z 2 x COM bodajże. |
Mam coś takiego , nazywa się Euroscan . Mało , że wymaga kompa z dwoma COM-ami , to jeszcze chodzi pod "czystym" DOS-em , a więc wymaga Windowsa 98 . Samo "cudowne pudełeczko" kupowałem kilka lat temu w Krakowie na Gromadzkiej za ~50 - 60 zł . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 18:57
|
|
|
To jest to http://viaken.pl/pl/diagn...i-j-polang.html ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 19:24
|
|
|
Dokładnie to samo . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 21:26
|
|
|
JAM_BELFEGOR, sam Euroscan to nie problem. Na allegro z Krk. Cena też przystępna.
http://allegro.pl/interfe...2802712283.html
Najgorzej to teraz działającego kompa z 2x com znaleźć ;/ |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2012, 22:30
|
|
|
Moja dziewczyna ma taki zbytek, a o DOS to nie problem. Jeszcze pamiętam komendy, nie potrzebuje Windowsa. Jak będę leniwy to sobie NC doinstaluje... ciekaw jestem czy ktoś w dobie smart fonów tabletów i inteligentnych lodówek pamięta co to norton commander
** Dodano: 30-11-2012, 22:30 **
Dawid, to co podesłałeś to cały komplet ? skąd wziąść program diagnostyczny? jest w komplecie? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-12-2012, 03:34
|
|
|
JAM_BELFEGOR, z racji ze mam tipo musialem sobie przypomniec co to NC
Kupowalem jakis czas temu taki komplecik od viaken-a ale cena byla wtedy 200 zl.Nie pamietam czy na PIC-u czy ATmelu ale wybralem ta drozsza wersje ponoc stabilniejsza.Sprzedajacy nigdy nie wysylaja nielegalnych programow.Na plytce sa zwykle instrukcje i jakies programy free.Euroscana oczywiscie tez nie bylo.Ale jak napiszesz na gg do sprzedawcy podesle link :)Choc ja sam znalazlem w necie ale jak czasem nie moglem znalezc to pisalem i zawalal mnie linkami Komputer tez zorganizowalem jakos.Teraz to i na smietniku takiego z 2xCOM nie dostanie
Podlaczalem tipo 2.0 jak i 1.6.W przypadku 2.0 bez problemow.W przypadku 1.6 nie bylo na liscie mojego numeru sterownika silnika ale poszlo jakos na podobnym Mozna odczytac bledy,wykasowac i podpatrzec parametry czy wyregulowac wlasnie przepustnice :)Wielu mozliwosci to tam nie ma ale generalnie powrot do przeszlosci |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-12-2012, 09:43
|
|
|
JAM_BELFEGOR, powinno być wszystko w komplecie. Taki plus całej sytuacji że masz na miejscu więc zawsze można jeszcze podpytać.
Z tego co wiem program ładuje się z Euroscana więc nic więcej nie powinno być potrzebne.
** Dodano: 01-12-2012, 15:48 **
Przeczyściłem dzisiaj VAE. Auto trzyma obroty, nie falują (jeszcze nim nie jechałem, na razie odpalanie pod blokiem) ale dalej nie wyeliminowałem jednego problemu.
Tak jak wcześniej napisałem wymieniałem przepustnicę. Od tego momentu czasami auto nie schodzi z obrotów. Złapie 2000-2500 i trzyma, potem spadają i jest spokój. Co może powodować takie podwieszanie? Dodam że mam taki problem z linką gazu:
Pancerz nie chce się schować w ścianie grodziowej, tak jakby się blokował na czymś. Wchodzi w plastikową tulejkę wystającą nad zbiornikiem płynu hamulcowego tak na 1-2 centymetry. Wygląda na to, że pancerz powinien wejść dalej ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Ta biała plastikowa końcówka jest nasunięta maksymalnie na pancerz. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|