Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MPI] Ibiza 2.0 115 KM Silnik 2E
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-12-2012, 04:08   [MPI] Ibiza 2.0 115 KM Silnik 2E

Witajcie. Postanowiłem opisać swój problem tutaj ponieważ na forum Seata nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem. Liczę na pomoc naszych speców nie tylko od Fiatów :)

Otóż moje auto stoi już 2 tydzień w garażu. Tłukę się ojca Unolotem 0.9 narazie.

Problem tkwi w cewce zapłonowej która była nowa założona 2 miesiące temu. Podczas jazdy poprostu padła. Auto zgasło podczas jazdy. Stanąłem na środku wiaduktu o 2 w nocy. Scholował mnie znajomy do domu. Po diagnozach padło na cewkę. Dostałem od znajomego nowa cewkę. Dobry zamiennik. Po włożeniu jej auto odpaliło i tak pojechałem sobie na miasto na zakupki :D po drodze zachaczyłem o myjkę bezdotykową. Po wyjechaniu z myjni auto zaczęło szarpać ale po przegazowaniu jechało dobrze. Dojeżdzając do bramy mojej posesji auto zgasło. Odpaliłem ale miał ciężko. Wjeżdzając zgasło na amen i tak o to kolejna cewka która chodziła całą godzinę poszła do kosza.

Wiecie może czym jest spowodowane ciągłe uszkodzenie cewki ? to już druga, a trzeciej nie chcę montować bo to są koszta ogromne. Jedna cewka kosztuje 70 zł a lepszej firmy nawet 120 :/

Proszę Was koledzy o jakieś rady.

Wiem wiem, zemsta Tipo trwa :/ Dodam że kable, świece, kopułka, palec są nowe !

** Dodano: 30-12-2012, 04:09 **
Przy spaleniu pierwszej cewki pod otworzeniu maski śmierdziało spalenizną ale uznałem że to z klemy plusowej od akumulatora która nie łączyła. Wymieniłem ją przed założeniem nowej cewki a i tak padła :/
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-12-2012, 10:55   

rozumiem, że wiesz na bank, że to cewka tzn sprawdziłeś i nie wychodzi z niej iskra tak ?
jeśli tak to tym razem proponuję zainwestować w nową cewkę ze sklepu. i nie jakiś najtańszy zamiennik chyba, że chcesz mieć cały czas problemy. podczas podłączania obejrzyj dokładnie tą 3-pinową wtyczkę, którą do cewki wpinasz. czy nie dostaje się tam woda, czy piny nie są zaśniedziałe, prześledź również te 3 przewody czy gdzieś nie mają zwarcia lub uszkodzonej izolacji. aha i ta pierwsza cewka nie padła jakoś zaraz po wymianie przewodów , palca i kopułki ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-12-2012, 11:53   

A ja prócz tego proponuje ci zmasować dodatkowo silnik lub wymienić kabel masujący korpus silnika na nowy. Miałeś wpinane coś do przewodów cewki? Np. sygnał dla gazu?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-12-2012, 12:46   

Leśniczy, Cewka chodziła jakieś ponad miesiąc czasu na nowych kablach i kopułce. Co dziwne stara cewka miała przebicia i po wymianie kabli i kopułki padła na drugi dzień. Wstawiłem cewkę firmy Meyle czy coś takiego i ona pochodziła miesiąc czasu. Teraz wstawiłem firmy MaxGear za 70 zł zamiennik i chodził godzinę :(

JAM_BELFEGOR, gaz jest przypięty do akumulatora bezpośrednio do plusa dwoma kablami.

** Dodano: 30-12-2012, 12:47 **
JAM_BELFEGOR, Od cewki idzie jakaś masa w głąb silnika. Taka srebrna taśma jakby.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-12-2012, 14:07   

Lasgo07 napisał/a:
Co dziwne stara cewka miała przebicia i po wymianie kabli i kopułki padła na drugi dzień. Wstawiłem cewkę firmy Meyle czy coś takiego i ona pochodziła miesiąc czasu. Teraz wstawiłem firmy MaxGear za 70 zł zamiennik i chodził godzinę :(


wychodzi na to, że "coś" ubija te cewki. coś za cewką czyli do dokładnego przeglądu palec, kopułka, kable i świece.
cewka marki meyle to produkt bardzo wysokiej jakości dlatego tyle wytrzymała. maxgear to najtańszy śmieć jakiego da się kupić i nic dziwnego, że padła po godzinie. pewnie nawet gdybys miał wszystko w porządku to ten maxgear padłyby po miesiącu....

wydaje mi się, że coś np. cofa iskrę i ubija cewkę. świece raczej nie chociaż warto je obejrzeć. przewody mogą sprawiać problemy ( szczególnie jeśli kupiłeś możliwie najtańsze ) mogą stawiać za duży opór. można je sprawdzić omomierzem. palec i kopułka również do obejrzenia.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-12-2012, 16:38   

Leśniczy napisał/a:
wydaje mi się, że coś np. cofa iskrę i ubija cewkę
he he jak by to słyszał gość od elektrotechniki to by cię wystawił na dwór za herezje :lalala: nie pisz takich rzeczy ;D
Lasgo07 napisał/a:
Leśniczy, Cewka chodziła jakieś ponad miesiąc czasu na nowych kablach i kopułce. Co dziwne stara cewka miała przebicia i po wymianie kabli i kopułki padła na drugi dzień. Wstawiłem cewkę firmy Meyle czy coś takiego i ona pochodziła miesiąc czasu. Teraz wstawiłem firmy MaxGear za 70 zł zamiennik i chodził godzinę :(
Jeśli masz cewki na gwarancji to wymień. Po usunięciu przyczyny będzie jak znalazł.
Lasgo07 napisał/a:

JAM_BELFEGOR, gaz jest przypięty do akumulatora bezpośrednio do plusa dwoma kablami.
Hmmmm.... a skąd ma sterowanie? nie z cewki czasem?
Lasgo07 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, Od cewki idzie jakaś masa w głąb silnika. Taka srebrna taśma jakby.
to jest fabryczny element? Cewka ma zadanie podnosić napięcie celem wytworzenia iskry i robi to na ładunku dodatnim, ładunek ujemny znajduje się na silniku a co za tym idzie na kołnierzu świecy (wiadomo świece jest wkręcona w korpus silnika). Przepływ prądu o wysokim napięciu powoduje wytworzenie łuku między grotem świecy a obudową (językiem świecy). Zaburzenie masy możne powodować problemy po stronie ładunku dodatniego. Dlatego poleciłem przyjrzeć ci się zmasowaniu silnika oraz czy cewka nie ma naruszonej wiązki fabrycznej, czy nie ma jakiś samoróbek itp.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-12-2012, 17:04   

Lasgo07, sprawdź sobie jeszcze ładowanie aku, może regulator świruje i daje za wiele V, choć osobiście zbadałbym tak jak JAM_BELFEGOR, pisze masę.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-12-2012, 18:46   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
he he jak by to słyszał gość od elektrotechniki to by cię wystawił na dwór za herezje
trochę przekombinowałem z tą teorią :D
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-12-2012, 19:59   

Ooo... Kajlon, słusznie prawi sprawdź też ładowanie, ma być nie więcej jak 14,4 - 14,5V.

Leśniczy napisał/a:
trochę przekombinowałem z tą teorią :D
nic się nie stało, uznałem to za chwilową nie poczytalność spowodowaną, zalaniem szarych komórek substancją wysoko oktanową % :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-12-2012, 22:38   

to tak samo jak z cewką do mojej skodziny (1,4 mpi) oryginał jedyne 310zł. i co? i działa już pół roku. zamiennik umarł po miesiącu.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-12-2012, 22:50   

Chłopaki zrobię jutro Wam fotki palca, kopułki, kabli oraz tej taśmy srebrnej odchodzącej od cewki do silnika. Wtedy będzie Wam łatwiej wywnioskować czy wszystko jest tak jak powinno.

Co do kabli to kupiłem Sentecha. Różnia się one od poprzednich tym że ta są zwykłe kable silikonowe. Tamte miały jakby takie osłonki metalowe na około jak np w Oplach. Te nowe tego nie mają. Świece mam NGK 3 elektrodowe.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 30-12-2012, 23:15   

Lasgo07 napisał/a:
Sentecha.

u mnie po 2 miechach kupowałem po nich nowe bo przebijały...
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
n-e-o 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 332
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-12-2012, 23:19   

Wg. mnie, kable sylikonowe są słabe. Lepiej dołożyć troche grosza i kupić coś bardziej 'firmowego', lepiej wykonanego, ale to nie musi być od kabli...
_________________
Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato
(1998r)

Gość, Twoje auto jest najładniejsze :)
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-12-2012, 23:22   

n-e-o, Może być bo po założeniu tych kabli stara cewka chodziła jeden dzień.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-12-2012, 01:36   

te kable teraz takie są,kupiła tesciowa do tipa,zmieniłem,po kilku dniach poszedłem dolać płyny ,odpaliłem tipo a tu nawet latarki nie trzeba tak świecą(chociaż ja ślepy)
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-12-2012, 02:27   

Lasgo07, mi fabryczna cewka w golfie 2.0 padla w taki sposob ze zrobila sie niesamowicie goraca az smierdziala.Zalozylem podrobe-2 tyg wytrzymala i to samo.Dopiero uzywana fabryczna cewka chodzila do konca poki mialem samochod.Nie szukaj wiec niewiadomo jakich przyczyn tylko zaloz cewke taka jak byc powinna.A z ta MEYLe czy MAx Gear idz do sklepu z paragonem.Mi zwrocili kase i nie bylo problemu.

W oplu vectrze mialem to samo.Cewka podrobka chodzila jedno popoludnie.Tez kase zwrocili.Oryginalna uzywka delphi chodzila do konca.

W tym silniku masz halla w aparacie,modul zaplonowy zintegrowany z cewka lub modul zaplonowy zintegrowany z kompem w podszybiu(jak dobrze pamietam)I to wszystko wiec uklad prosty i nie ma co szukac tylko zapodac mu oryginalna nawet uzywke i zapomnisz ze cewka istnieje na dlugo.Oryginalne cewki wytrzymuja kilka ,kilkanascie lat a podrobki wlasnie tyle co napisales.Ta tasma przykrecona do cewki to poprostu dodatkowa masa ktora ma eliminowac zaklocenia ale nawet bez niej wszystko dziala.Sprawdz tylko ladowanie czy jest ok a cewke do reklamacji.Pozdrawiam.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-12-2012, 13:33   

Był u mnie sąsiad elektronik. Powiedział że muszę kupić oryginalną cewkę i wtedy będzie mógł pomierzyć czy napięcie nie jest za wysokie.

Zatem mam pytanie, czy to jest oryginalna cewka montowana fabrycznie?
http://moto.allegro.pl/ce...2900557214.html
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-12-2012, 17:26   

Lasgo07, zgadza sie fabrycznie byl TEMIC montowany.Patrzac na fotke przypomnialem sobie jak to wyglada i rzeczywiscie modul zaplonowy jest bezposrednio pod cewka jako calosc.Jesli tylko to oryginalny TEMIC to mozesz brac :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-01-2013, 18:25   

Zakupiłem cewkę. Jest już zamontowana. Proszę powiedzcie mi jak można miernikiem sprawdzić jaki prąd dostaje cewka podczas gdy silnik pracuję ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-01-2013, 20:08   

Lasgo07, miernikiem niewiele zdzialasz bo tam sa krotkie impulsy elektryczne a miernik pokaze wartosc usredniona ktora Ci nic nie powie.Jesli na przewod miernika pojdzie jakims cudem wysokie napiecie to nawet jak drugi przewod nigdzie nie bedzie podpiety to miernik zakonczy zywot.Wiem bo tak zalatwilem miernik.Wystarczylo ze byl w poblizu przewodow WN.

Jedyne co mozesz sprawdzic to napiecie dochodzace do modulu zaplonowego i czujnika Halla.Tam sa 3 pin-miedzy skrajnymi zewnetrznymi ma byc napiecie akumulatora.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2013, 20:54   

Cewki się mierzy na oporność uzwojenia i każda ma inne wartości. Musisz sobie odszukać do swojej, jak mierzyć i jakie są prawidłowe wyniki, ale to raczej nie to forum. Pomiar robi się na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-01-2013, 21:07   

JAM_BELFEGOR, swieta racja, odnaleśc własciwe opory, pomierzyc i porównać, miej na uwadze tez ze miernik cie troszki oszuka
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-01-2013, 21:59   

Tylko że jest problem oraz nowinka z ostatniej godziny. Cewka zamontowana. Iskra jest bardzo mocna, aż czerwona. A auto nie odpala :( jak wyjąłem kopułkę i palec to prezentuje się to tak:






Palec moim zdaniem zjechany na maxa, może to przez niego nie odpala silnik ?

Kopułka w środku na obudowie porysowana od palca, nie te blaszki tylko plastik wokoło.

Co radzicie ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-01-2013, 22:04   

Wymienić? :badgrin: i nie kupować dziadostwa.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-01-2013, 22:06   

JAM_BELFEGOR, No racja ale jakim cudem po miesiacu czasu palec tak wygląda ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load