[MPI] Ibiza 2.0 115 KM Silnik 2E |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-12-2012, 04:08 [MPI] Ibiza 2.0 115 KM Silnik 2E
|
|
|
Witajcie. Postanowiłem opisać swój problem tutaj ponieważ na forum Seata nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem. Liczę na pomoc naszych speców nie tylko od Fiatów
Otóż moje auto stoi już 2 tydzień w garażu. Tłukę się ojca Unolotem 0.9 narazie.
Problem tkwi w cewce zapłonowej która była nowa założona 2 miesiące temu. Podczas jazdy poprostu padła. Auto zgasło podczas jazdy. Stanąłem na środku wiaduktu o 2 w nocy. Scholował mnie znajomy do domu. Po diagnozach padło na cewkę. Dostałem od znajomego nowa cewkę. Dobry zamiennik. Po włożeniu jej auto odpaliło i tak pojechałem sobie na miasto na zakupki po drodze zachaczyłem o myjkę bezdotykową. Po wyjechaniu z myjni auto zaczęło szarpać ale po przegazowaniu jechało dobrze. Dojeżdzając do bramy mojej posesji auto zgasło. Odpaliłem ale miał ciężko. Wjeżdzając zgasło na amen i tak o to kolejna cewka która chodziła całą godzinę poszła do kosza.
Wiecie może czym jest spowodowane ciągłe uszkodzenie cewki ? to już druga, a trzeciej nie chcę montować bo to są koszta ogromne. Jedna cewka kosztuje 70 zł a lepszej firmy nawet 120 :/
Proszę Was koledzy o jakieś rady.
Wiem wiem, zemsta Tipo trwa :/ Dodam że kable, świece, kopułka, palec są nowe !
** Dodano: 30-12-2012, 04:09 **
Przy spaleniu pierwszej cewki pod otworzeniu maski śmierdziało spalenizną ale uznałem że to z klemy plusowej od akumulatora która nie łączyła. Wymieniłem ją przed założeniem nowej cewki a i tak padła :/ |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-12-2012, 10:55
|
|
|
rozumiem, że wiesz na bank, że to cewka tzn sprawdziłeś i nie wychodzi z niej iskra tak ?
jeśli tak to tym razem proponuję zainwestować w nową cewkę ze sklepu. i nie jakiś najtańszy zamiennik chyba, że chcesz mieć cały czas problemy. podczas podłączania obejrzyj dokładnie tą 3-pinową wtyczkę, którą do cewki wpinasz. czy nie dostaje się tam woda, czy piny nie są zaśniedziałe, prześledź również te 3 przewody czy gdzieś nie mają zwarcia lub uszkodzonej izolacji. aha i ta pierwsza cewka nie padła jakoś zaraz po wymianie przewodów , palca i kopułki ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2012, 11:53
|
|
|
A ja prócz tego proponuje ci zmasować dodatkowo silnik lub wymienić kabel masujący korpus silnika na nowy. Miałeś wpinane coś do przewodów cewki? Np. sygnał dla gazu? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-12-2012, 12:46
|
|
|
Leśniczy, Cewka chodziła jakieś ponad miesiąc czasu na nowych kablach i kopułce. Co dziwne stara cewka miała przebicia i po wymianie kabli i kopułki padła na drugi dzień. Wstawiłem cewkę firmy Meyle czy coś takiego i ona pochodziła miesiąc czasu. Teraz wstawiłem firmy MaxGear za 70 zł zamiennik i chodził godzinę
JAM_BELFEGOR, gaz jest przypięty do akumulatora bezpośrednio do plusa dwoma kablami.
** Dodano: 30-12-2012, 12:47 **
JAM_BELFEGOR, Od cewki idzie jakaś masa w głąb silnika. Taka srebrna taśma jakby. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-12-2012, 14:07
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Co dziwne stara cewka miała przebicia i po wymianie kabli i kopułki padła na drugi dzień. Wstawiłem cewkę firmy Meyle czy coś takiego i ona pochodziła miesiąc czasu. Teraz wstawiłem firmy MaxGear za 70 zł zamiennik i chodził godzinę
|
wychodzi na to, że "coś" ubija te cewki. coś za cewką czyli do dokładnego przeglądu palec, kopułka, kable i świece.
cewka marki meyle to produkt bardzo wysokiej jakości dlatego tyle wytrzymała. maxgear to najtańszy śmieć jakiego da się kupić i nic dziwnego, że padła po godzinie. pewnie nawet gdybys miał wszystko w porządku to ten maxgear padłyby po miesiącu....
wydaje mi się, że coś np. cofa iskrę i ubija cewkę. świece raczej nie chociaż warto je obejrzeć. przewody mogą sprawiać problemy ( szczególnie jeśli kupiłeś możliwie najtańsze ) mogą stawiać za duży opór. można je sprawdzić omomierzem. palec i kopułka również do obejrzenia. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2012, 16:38
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | wydaje mi się, że coś np. cofa iskrę i ubija cewkę | he he jak by to słyszał gość od elektrotechniki to by cię wystawił na dwór za herezje nie pisz takich rzeczy Lasgo07 napisał/a: | Leśniczy, Cewka chodziła jakieś ponad miesiąc czasu na nowych kablach i kopułce. Co dziwne stara cewka miała przebicia i po wymianie kabli i kopułki padła na drugi dzień. Wstawiłem cewkę firmy Meyle czy coś takiego i ona pochodziła miesiąc czasu. Teraz wstawiłem firmy MaxGear za 70 zł zamiennik i chodził godzinę | Jeśli masz cewki na gwarancji to wymień. Po usunięciu przyczyny będzie jak znalazł. Lasgo07 napisał/a: |
JAM_BELFEGOR, gaz jest przypięty do akumulatora bezpośrednio do plusa dwoma kablami. | Hmmmm.... a skąd ma sterowanie? nie z cewki czasem? Lasgo07 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, Od cewki idzie jakaś masa w głąb silnika. Taka srebrna taśma jakby. | to jest fabryczny element? Cewka ma zadanie podnosić napięcie celem wytworzenia iskry i robi to na ładunku dodatnim, ładunek ujemny znajduje się na silniku a co za tym idzie na kołnierzu świecy (wiadomo świece jest wkręcona w korpus silnika). Przepływ prądu o wysokim napięciu powoduje wytworzenie łuku między grotem świecy a obudową (językiem świecy). Zaburzenie masy możne powodować problemy po stronie ładunku dodatniego. Dlatego poleciłem przyjrzeć ci się zmasowaniu silnika oraz czy cewka nie ma naruszonej wiązki fabrycznej, czy nie ma jakiś samoróbek itp. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2012, 17:04
|
|
|
Lasgo07, sprawdź sobie jeszcze ładowanie aku, może regulator świruje i daje za wiele V, choć osobiście zbadałbym tak jak JAM_BELFEGOR, pisze masę. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-12-2012, 18:46
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | he he jak by to słyszał gość od elektrotechniki to by cię wystawił na dwór za herezje | trochę przekombinowałem z tą teorią |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2012, 19:59
|
|
|
Ooo... Kajlon, słusznie prawi sprawdź też ładowanie, ma być nie więcej jak 14,4 - 14,5V.
Leśniczy napisał/a: | trochę przekombinowałem z tą teorią | nic się nie stało, uznałem to za chwilową nie poczytalność spowodowaną, zalaniem szarych komórek substancją wysoko oktanową % |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2012, 22:38
|
|
|
to tak samo jak z cewką do mojej skodziny (1,4 mpi) oryginał jedyne 310zł. i co? i działa już pół roku. zamiennik umarł po miesiącu. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-12-2012, 22:50
|
|
|
Chłopaki zrobię jutro Wam fotki palca, kopułki, kabli oraz tej taśmy srebrnej odchodzącej od cewki do silnika. Wtedy będzie Wam łatwiej wywnioskować czy wszystko jest tak jak powinno.
Co do kabli to kupiłem Sentecha. Różnia się one od poprzednich tym że ta są zwykłe kable silikonowe. Tamte miały jakby takie osłonki metalowe na około jak np w Oplach. Te nowe tego nie mają. Świece mam NGK 3 elektrodowe. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-12-2012, 23:19
|
|
|
Wg. mnie, kable sylikonowe są słabe. Lepiej dołożyć troche grosza i kupić coś bardziej 'firmowego', lepiej wykonanego, ale to nie musi być od kabli... |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-12-2012, 23:22
|
|
|
n-e-o, Może być bo po założeniu tych kabli stara cewka chodziła jeden dzień. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-12-2012, 01:36
|
|
|
te kable teraz takie są,kupiła tesciowa do tipa,zmieniłem,po kilku dniach poszedłem dolać płyny ,odpaliłem tipo a tu nawet latarki nie trzeba tak świecą(chociaż ja ślepy) |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-12-2012, 02:27
|
|
|
Lasgo07, mi fabryczna cewka w golfie 2.0 padla w taki sposob ze zrobila sie niesamowicie goraca az smierdziala.Zalozylem podrobe-2 tyg wytrzymala i to samo.Dopiero uzywana fabryczna cewka chodzila do konca poki mialem samochod.Nie szukaj wiec niewiadomo jakich przyczyn tylko zaloz cewke taka jak byc powinna.A z ta MEYLe czy MAx Gear idz do sklepu z paragonem.Mi zwrocili kase i nie bylo problemu.
W oplu vectrze mialem to samo.Cewka podrobka chodzila jedno popoludnie.Tez kase zwrocili.Oryginalna uzywka delphi chodzila do konca.
W tym silniku masz halla w aparacie,modul zaplonowy zintegrowany z cewka lub modul zaplonowy zintegrowany z kompem w podszybiu(jak dobrze pamietam)I to wszystko wiec uklad prosty i nie ma co szukac tylko zapodac mu oryginalna nawet uzywke i zapomnisz ze cewka istnieje na dlugo.Oryginalne cewki wytrzymuja kilka ,kilkanascie lat a podrobki wlasnie tyle co napisales.Ta tasma przykrecona do cewki to poprostu dodatkowa masa ktora ma eliminowac zaklocenia ale nawet bez niej wszystko dziala.Sprawdz tylko ladowanie czy jest ok a cewke do reklamacji.Pozdrawiam. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-12-2012, 13:33
|
|
|
Był u mnie sąsiad elektronik. Powiedział że muszę kupić oryginalną cewkę i wtedy będzie mógł pomierzyć czy napięcie nie jest za wysokie.
Zatem mam pytanie, czy to jest oryginalna cewka montowana fabrycznie?
http://moto.allegro.pl/ce...2900557214.html |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-12-2012, 17:26
|
|
|
Lasgo07, zgadza sie fabrycznie byl TEMIC montowany.Patrzac na fotke przypomnialem sobie jak to wyglada i rzeczywiscie modul zaplonowy jest bezposrednio pod cewka jako calosc.Jesli tylko to oryginalny TEMIC to mozesz brac |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-01-2013, 18:25
|
|
|
Zakupiłem cewkę. Jest już zamontowana. Proszę powiedzcie mi jak można miernikiem sprawdzić jaki prąd dostaje cewka podczas gdy silnik pracuję ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-01-2013, 20:08
|
|
|
Lasgo07, miernikiem niewiele zdzialasz bo tam sa krotkie impulsy elektryczne a miernik pokaze wartosc usredniona ktora Ci nic nie powie.Jesli na przewod miernika pojdzie jakims cudem wysokie napiecie to nawet jak drugi przewod nigdzie nie bedzie podpiety to miernik zakonczy zywot.Wiem bo tak zalatwilem miernik.Wystarczylo ze byl w poblizu przewodow WN.
Jedyne co mozesz sprawdzic to napiecie dochodzace do modulu zaplonowego i czujnika Halla.Tam sa 3 pin-miedzy skrajnymi zewnetrznymi ma byc napiecie akumulatora. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-01-2013, 20:54
|
|
|
Cewki się mierzy na oporność uzwojenia i każda ma inne wartości. Musisz sobie odszukać do swojej, jak mierzyć i jakie są prawidłowe wyniki, ale to raczej nie to forum. Pomiar robi się na uzwojeniu pierwotnym i wtórnym. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-01-2013, 21:07
|
|
|
JAM_BELFEGOR, swieta racja, odnaleśc własciwe opory, pomierzyc i porównać, miej na uwadze tez ze miernik cie troszki oszuka |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-01-2013, 21:59
|
|
|
Tylko że jest problem oraz nowinka z ostatniej godziny. Cewka zamontowana. Iskra jest bardzo mocna, aż czerwona. A auto nie odpala jak wyjąłem kopułkę i palec to prezentuje się to tak:
Palec moim zdaniem zjechany na maxa, może to przez niego nie odpala silnik ?
Kopułka w środku na obudowie porysowana od palca, nie te blaszki tylko plastik wokoło.
Co radzicie ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-01-2013, 22:04
|
|
|
Wymienić? i nie kupować dziadostwa. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-01-2013, 22:06
|
|
|
JAM_BELFEGOR, No racja ale jakim cudem po miesiacu czasu palec tak wygląda ? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
|