Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompletne zawieszenie Tempra
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 04-08-2010, 21:06   Kompletne zawieszenie Tempra

Witam. Niestety przyszedł już czas na wymianę zawieszenia. Skrzypi,puka, piszczy czyli czas najwyższy na remont. Niestety troszkę krucho jest z kaska i chciałbym wstępnie oszacować koszt tej całej imprezy... W tym problem ze nie wiem z czego składa się kompletne zawieszenie w temprze :roll: Mam tu na myśli przód i tył. Mógłby mi ktoś pomoc i wypisać z czego się składa. Na razie wiem tylko o sprężynach, amorach i wahaczach. Za wszelka pomoc z góry dzięki chłopaki.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2010, 21:25   

to jeszcze laczniki stabilizatora z przodu i masz wszystko....obejrzyj co dokladnie masz do wymiany - napewno tuleje wahaczy przednich...oraz laczniki...amory posprawdzaj i w razie czego wymien te, ktore juz sa slabe (chyba ze wszystkie).sprezyny raczej zostana stare, chyba ze masz juz skorodowane, ale raczej nie sadze....koszt, jezeli bierzemy pod uwage dwa laczniki przod, dwa amorki + tuleje wahaczy to okolo 450zl juz z robocizna....z tylem jest latwiej, dobre amory to koszt okolo 200-250zl za tyl.....chyba ze regeneracji podlegaja rowniez tylne wahacze(poznasz to po tym, ze kola zaczynaja stac mniej wiecej tak " / \ ".wtedy dolicz jeszcze ze 200zl z robocizna.....generalnie, jezeli chcesz przeprowadzic taki sensowny i gruntowny remont wszystkiego, wyjdzie niecaly 100zl...jezeli juz robic calosc to calosc za jednym zamahem...ja jak mialem tempre tak wlasnie uczynilem i dopiero poczulem wygode i sprawnie dzialajace zawieszenie :) powodzenia ;)

** Dodano: 4 Sierpień 2010, 22:26 **
aha, warto rowniez spojrzec na koncowki drazkow kierowniczych, skoro i tak bedziesz ingerowal w wahacze, to oplaca sie i koncowki wymienic, bo pozniej czeka cie jeszcze ustawianie zbierznosci...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-08-2010, 21:32   

samych gum na wachaczacz nieoplaca sie wymieniać,2xwachacz+ łaczniki+końcówki na all.gro kupisz za 250 zeta(bez problemu sam wymienisz),amorki około 110zł za sztuk-przód!zbieżność 50zł!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-08-2010, 12:41   

Ja mam zawias do 2.0 w stanie dobrym. Jak coś to pisz na PW.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
bartol222 


Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-08-2010, 15:25   

kamilsitek1983 napisał/a:
samych gum na wachaczacz nieoplaca sie wymieniać,2xwachacz+ łaczniki+końcówki na all.gro kupisz za 250 zeta(bez problemu sam wymienisz),amorki około 110zł za sztuk-przód!zbieżność 50zł!


ja wymieniłem jedną gumę na wahaczu, rzeczywiście trochę roboty jest, flexem obciąć starą gumę i ponacinać tulejkę, samo zejdzie potem.. potem wbić nową gumę (trzeba pamiętać o różnych średnicach sworzni), a wymieniłem tylko gumę dlatego bo końcówkę wahacza miałem sprawną (nowy wahacz 100 .. sama guma 30 + godzina roboty).

Dodatkowo sprawdź stan kołyski. jak jest pognita to ją wymieniaj i się nie zastanawiaj nawet.
_________________
boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba

fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby

bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są
  
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 11-08-2010, 19:30   

Ok dzięki panowie. Przy wymianie zwrócę uwagę na wszystko co mi napisaliście. A i jeszcze mam pytanie czy te tańsze amorki mocno odbiegają jakością i żywotnością od tych droższych ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load