|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kompletne zawieszenie Tempra |
Autor |
Wiadomość |
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 04-08-2010, 21:06 Kompletne zawieszenie Tempra
|
|
|
Witam. Niestety przyszedł już czas na wymianę zawieszenia. Skrzypi,puka, piszczy czyli czas najwyższy na remont. Niestety troszkę krucho jest z kaska i chciałbym wstępnie oszacować koszt tej całej imprezy... W tym problem ze nie wiem z czego składa się kompletne zawieszenie w temprze Mam tu na myśli przód i tył. Mógłby mi ktoś pomoc i wypisać z czego się składa. Na razie wiem tylko o sprężynach, amorach i wahaczach. Za wszelka pomoc z góry dzięki chłopaki. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2010, 21:25
|
|
|
to jeszcze laczniki stabilizatora z przodu i masz wszystko....obejrzyj co dokladnie masz do wymiany - napewno tuleje wahaczy przednich...oraz laczniki...amory posprawdzaj i w razie czego wymien te, ktore juz sa slabe (chyba ze wszystkie).sprezyny raczej zostana stare, chyba ze masz juz skorodowane, ale raczej nie sadze....koszt, jezeli bierzemy pod uwage dwa laczniki przod, dwa amorki + tuleje wahaczy to okolo 450zl juz z robocizna....z tylem jest latwiej, dobre amory to koszt okolo 200-250zl za tyl.....chyba ze regeneracji podlegaja rowniez tylne wahacze(poznasz to po tym, ze kola zaczynaja stac mniej wiecej tak " / \ ".wtedy dolicz jeszcze ze 200zl z robocizna.....generalnie, jezeli chcesz przeprowadzic taki sensowny i gruntowny remont wszystkiego, wyjdzie niecaly 100zl...jezeli juz robic calosc to calosc za jednym zamahem...ja jak mialem tempre tak wlasnie uczynilem i dopiero poczulem wygode i sprawnie dzialajace zawieszenie powodzenia
** Dodano: 4 Sierpień 2010, 22:26 **
aha, warto rowniez spojrzec na koncowki drazkow kierowniczych, skoro i tak bedziesz ingerowal w wahacze, to oplaca sie i koncowki wymienic, bo pozniej czeka cie jeszcze ustawianie zbierznosci... |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-08-2010, 21:32
|
|
|
samych gum na wachaczacz nieoplaca sie wymieniać,2xwachacz+ łaczniki+końcówki na all.gro kupisz za 250 zeta(bez problemu sam wymienisz),amorki około 110zł za sztuk-przód!zbieżność 50zł! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-08-2010, 12:41
|
|
|
Ja mam zawias do 2.0 w stanie dobrym. Jak coś to pisz na PW. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
bartol222
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-08-2010, 15:25
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | samych gum na wachaczacz nieoplaca sie wymieniać,2xwachacz+ łaczniki+końcówki na all.gro kupisz za 250 zeta(bez problemu sam wymienisz),amorki około 110zł za sztuk-przód!zbieżność 50zł! |
ja wymieniłem jedną gumę na wahaczu, rzeczywiście trochę roboty jest, flexem obciąć starą gumę i ponacinać tulejkę, samo zejdzie potem.. potem wbić nową gumę (trzeba pamiętać o różnych średnicach sworzni), a wymieniłem tylko gumę dlatego bo końcówkę wahacza miałem sprawną (nowy wahacz 100 .. sama guma 30 + godzina roboty).
Dodatkowo sprawdź stan kołyski. jak jest pognita to ją wymieniaj i się nie zastanawiaj nawet. |
_________________ boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba
fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby
bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są |
|
|
|
|
Keray69
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 11-08-2010, 19:30
|
|
|
Ok dzięki panowie. Przy wymianie zwrócę uwagę na wszystko co mi napisaliście. A i jeszcze mam pytanie czy te tańsze amorki mocno odbiegają jakością i żywotnością od tych droższych ? |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|