Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
temat do pogłówkowania
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 19:39   temat do pogłówkowania

Jak kupiłem autko to strasznie narzekałem, że po byle deszczu (nawet mżawce) nie jestem w stanie ruszyć ze świateł, lub pod lekkie wzniesienie - koła mielą w miejscu a ludzie patrzą jak na idiotę który chce się popisać, podobny efekt przy hamowaniu na chocby troszke mokrej nawierzchni, jadę prawie jak na lodzie

na zimówkach było troszkę lepiej, ale w zimie i tak jeździ się troszke ostrożniej a wszelkie poślizgi zgania na warunki pogodowe

teraz na wiosnę zamieniłem kółka miejscami (mam 2 oponki barum brillantis i 2 veredstein hitrac)
teraz hitrac poszły do przodu mimo ze logika nakazywała inaczej bo są odrobinkę szersze od tych z tyłu

opony które mam z przodu wg opinii w necie to bardzo dobry model także na śliskim,

zacząłem się zastanawiać czy wina nie leży w zawieszeniu - wachacze są stosunkowo nowe, amory też mają ok roku (mageto marelli od bravy) ogólnie do zawieszenia sie nic nie przyczepiali na przeglądzie

kiedyś po kilku piwkach naszły mnie myśli że może to wina tyłu - mianowicie tył mam trochę siadnięty
czy to możliwe, żeby wysłużony tył powodował odciążenie przodu ??? bo w sumie to mi pomysłów już brakuje :?


kolejny bardziej niepokojący objaw, jest taki, że jak dodaję gazu na zakręcie to czuję poślizg kół (chyba że to normalne w przednionapędówce, do tej pory miałem same tylne)
i co chyba najgorsze, gdy wyprzedzam, lub zmieniam pas na drodze z koleinami, czuję się bardzo niepewnie, mam wrażenie jakby całe auto podskakiwało w powietrze i traciło przyczepność - a to mi się już bardzo nie podoba
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-05-2008, 20:41   

a amortyzatory w jakim stanie sa? a tyl nie trzyma hamujac?
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 20:45   

przednie wyglądają świeżo (jak go kupowałem we wrześniu to poprzedni właściciel mówił że dopiero co zmienił i faktycznie gwinty na kielichach wyglądały jak nóweczki
na przeglądzie też się nie doczepili do nich
tył nie mam pojęcia, ale czasem skrzypi na dziurach, szczególnie jak jest zimno no i mam wrażenie że powinien siedzieć wyżej

hamulce są w porządku, zarówno tył jak i przód
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
adrusek 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 192
Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-05-2008, 20:57   

no to masz silna bestie ze miesza kolami :P umnie tez jak jest troche mokro to kola zaczynaja mieszac jak tylko dam gwaltowniej gazu... potrzeba ASP :P
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 21:00   

gdyby to była kwestia mocy to bym się cieszył, ale ogólnie moja temperka nie jest jakoś super żwawa, a czasami nie mogę normalnie ruszyć :? cały czas mam wrażenie że przód jest za lekki
jak mi się uda to jutro wyląduje na kanale obadać stan tłumików to przy okazji na własne oczy obejrzę zawieszenie, bo auto mam już 9 miesięcy a jeszcze pod nim nie byłem
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 23-05-2008, 21:08   

Yoyo, a może masz 400 kucy pod maską jak na zakrętach dodając gazu czujesz poślizg? :roll:

Serio, to jak się mają wahacze tylne? Chodzi o luz w płaszczyźnie pionowej. Ja tak jedno koło miałem i tyłkiem zamiatał że hoho
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 21:14   

dcfan, nie mam zielonego pojęcia o tym co mam z tyłu, jak się uda to jutro się temu przyjrzę dokładniej, poruszam postukam i zobaczę co znajdę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 23-05-2008, 21:23   

Na milion dolarów nie masz co liczyć, raczej na kupę błota i rdzy....

Generalnie chodzi o to, że w skrajnych przypadkach to ci koła tak stoją / \ i jak wchodzisz w zakręt to ci się jedno koło przekrzywia i dupa robi elipsę:) A to najszybszy krok do poślizgu.

Zbieżność masz OK jak mniemam.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 21:28   

dcfan napisał/a:
eneralnie chodzi o to, że w skrajnych przypadkach to ci koła tak stoją / \

kiedyś się im przyglądałem i póki co stoją prosto

dcfan napisał/a:
Zbieżność masz OK jak mniemam.

a która kontrolka to wskazuje :P hehe a
a tak poważnie to chyba jest w porządku, autka nie ściąga, gum nie ścina



jako ciekawostkę dodam, że jechałem w środę w trasę i w bagażniku miałem ok 200kg (10 worków 80L mokrej kory), przód podniósł się dość ostro w górę i sterowność była na -3, ale w zakrętach trzymał się na 5
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 21:35   

Nie trzymanie się drogi to po pierwsze hałowe ogumienie a po drugie zawieszenie (nawet się zrymowało). dcfan, słusznie zauważył ważna jest również zbieżność, ale ja bym się przyjrzał tym twoim oponkom bliżej, a może masz nie tak dopompowane często błahe rzeczy nam uciekają :lalala: to w sumie podstawa ale z doświadczenia wiem że mało kto dba o ciśnienie w oponkach. yoyo, miałem to samo co ty identyko łącznie z tymi dzikimi spojrzeniami 8) ale to była kwesta opon zamieniłem na Pirelli P3000 i jeździ się dobrze mimo wąskiego profilu. Teraz będę zmieniał kołka na większe i szersze i przy okazji oponki na nówki 4 x dunlop sport 185/60 na R15 zobaczymy czy się poprawi jeszcze na lepsze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-05-2008, 21:47   

z ciśnieniem akurat masz rację, muszę się wybrać do gumiarni i wszystkie wentylki wymienić, bo mi regularnie schodzi powietrze z kółek i muszę dopompowywać

oponki to już drogi biznes jak dla mnie, a te które mam na przodzie są raczej z wyższej półki (coś ok 200-220/szt)
a przyjrzeć bliżej będziesz się mógł na zlocie :)

** Dodano: 24-05-2008, 14:48 **
dziś to obejrzałem i zawieszenie i wygląda całkiem nieźle, amory są wilgotne więc będą pierwsze na liście jeśli zacznę coś z tyłem kombinować
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
stasu 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 141
Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-05-2008, 22:31   

"kolejny bardziej niepokojący objaw, jest taki, że jak dodaję gazu na zakręcie to czuję poślizg kół (chyba że to normalne w przednionapędówce, do tej pory miałem same tylne)
i co chyba najgorsze, gdy wyprzedzam, lub zmieniam pas na drodze z koleinami, czuję się bardzo niepewnie, mam wrażenie jakby całe auto podskakiwało w powietrze i traciło przyczepność - a to mi się już bardzo nie podoba"

to są akurat standardowe wrażenia osób które dużo jeździły autami z napędem na tylną oś :lol: (uwielbiam taki napęd) ale to kwestia przestawienia się z pod sterowności w nad sterowność a i tak ogólnie łatwiej zerwać przyczepność przy ruszaniu autem z napędem na przód

sprawdzić tylne hamulce na początek może sie korektor zapiekł i przy hamowaniu cała masa idzie na przednią oś
_________________
Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela :)
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-05-2008, 23:28   

Witam
stasu napisał/a:
"kolejny bardziej niepokojący objaw, jest taki, że jak dodaję gazu na zakręcie to czuję poślizg kół (chyba że to normalne w przednionapędówce, do tej pory miałem same tylne)
i co chyba najgorsze, gdy wyprzedzam, lub zmieniam pas na drodze z koleinami, czuję się bardzo niepewnie, mam wrażenie jakby całe auto podskakiwało w powietrze i traciło przyczepność - a to mi się już bardzo nie podoba"

to są akurat standardowe wrażenia osób które dużo jeździły autami z napędem na tylną oś :lol: (uwielbiam taki napęd) ale to kwestia przestawienia się z pod sterowności w nad sterowność a i tak ogólnie łatwiej zerwać przyczepność przy ruszaniu autem z napędem na przód


Potwierdzam, zawsze po przesiadce z Łady, klnę na przedni naped Temperki, kiedy mam wrażenie że że przednie kołą podskaują i szarpią jakoś dziwnie, najpewniej się czuję w zakrętach bardzo delikatnie operując gazem, gdzie w tylnim napędzie to właśnie najlepsza zabawa - regulacja nadsterownością, bez stresu że stracę przyczepność sterowanej osi :)
PS A zawieszka w Temperce jest naprawdę super :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 29-05-2008, 00:09   

Sprawdzałeś amortyzatory??
_________________
TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-05-2008, 12:23   

sheriffnt napisał/a:
PS A zawieszka w Temperce jest naprawdę super :)


Panowie czy ja jestem jakiś bardziej komfortowy bo jak dla mnie to Tempra ma zbyt twardy zawias,czy może to przez to że mam SW.
Czasem bryknę się Astrą F też kombi i nie ma porównania.Miękko a zwłaszcza na przejazdach kolejowych ładnie się zachowuje.Jestem bardziej za typem kanapy hehe 8)
8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-05-2008, 14:10   

stasu napisał/a:
sprawdzić tylne hamulce na początek może sie korektor zapiekł i przy hamowaniu cała masa idzie na przednią oś


kółka kręcą się ładnie i przy hamowaniu nigdy tył mnie nie wyprzedzał - zakładam, że jeszcze działa

Cytat:
Sprawdzałeś amortyzatory??


z przodu są prawie nowe, natomiast te z tyłu są mokre

ogólnie mam wrażenie, ze tył jest za miękki,
dziś zauważyłem, że jak chcę się szybko zebrać to tył klęka (jakbym chciał ruszyć na ręcznym) po czym wstaje i dopiero się toczę, nie ma tego problemu gdy ruszam delikatnie

ZielonyTBG napisał/a:
bo jak dla mnie to Tempra ma zbyt twardy zawias

moja ma chyba jakiś mieszany zawias :P
na dziurach narzekam że jest twardy jak słyszę te trzeszczące plastiki, a na zakręcie wręcz czuję jak auto się kładzie na bok
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-05-2008, 14:39   

to wszystko wyglada tak jakby ci hamulce blokowaly z tylu, choc pewnie to juz sprawdzales, czy kola sie gladko tocza. mi nie odbijal tloczek na przodzie bezposrednio po zahamowaniu, ale jak ruszylem to po kilkunastu obrotach wracal prawie na miejsce (zasyfiony byl). Gdyby z tylu tez nie odbijal (bebny?) cylinderek, bo naprzyklad sprezyna sie rozeszla ktoras lub pekla, to efekt bylby podobny jak ten ktory opisujesz. Tym bardziej ze jak piszesz:
"jak chcę się szybko zebrać to tył klęka (jakbym chciał ruszyć na ręcznym) po czym wstaje i dopiero się toczę"
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-05-2008, 15:12   

to co opisałem, to zauważyłem dziś przejeżdżając przez serie progów zwalniających i także pierwszą myślą było to, że po zahamowaniu przed progiem cylinderki odbijały z opóźnieniem,
ale to nie tłumaczy mi do końca problemów z ruszaniem pod wzniesienie (codziennie z takiej hopki włączam się do ruchu na ruchliwej ulicy i muszę się zebrać szybko), a czasami i spod świateł :?

czy da się określić jakąś wysokość od podłoża lub skok tyłu w temprze sw ?
moja klęka pod niewielkim ładunkiem i zastanawiam się czy wymieniać sprężyny i amorki czy same amory
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kajuja 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 76
Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2008, 18:24   

Witaj yoyo

Nie mam się specjalnie czym chwalić, bo to nie najkorzystniej o mnie świadczy, ale przechodziłem chorobę grzejących sie hamulców = felg - w przednich kołach.
Mordowałem zaciski, czyściłem i smarowałem - nic nie dawało efektu - felgi parzyły.

Dopiero w jakimś warsztacie na to wpadli. Rozwarstwiły mi się przewody elastyczne - czyli inaczej mówiąc dziurka w nich zmalała prawie do zera. Jak hamowałem, to ciśnienie hamowania rozpychało trochę gumę i płyn przepływał, ale z powrotem to już nie miało go co tak silnie popchnąć i ciągle mi klocki dolegały do tarcz.
Po wymianie przewodów elastycznych - jak ręką odjął.

Może podobny efekt występuje u Ciebie z tyłu, bo to co piszesz jako żywo do tego pasuje. Sprężyny szczęk (bo to chyba bębny) może i radzą sobie z wypchnięciem płynu, ale odbywa się to z opóźnieniem - powoli.

Pozdrawiam
kajuja
_________________
Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-06-2008, 19:36   

** Wysłany: 29-05-2008, 21:54 **
zajrzę tam przy okazji, aczkolwiek średnio mi się to widzi, bo hamulec z tryłu wydaje się naprawdę niezły a ręczny blokuje koła przy każdej prędkości (sprawdzone :P )

** Dodano: 12-06-2008, 20:34 **
wczoraj spotkała mnie ciekawa rzecz - chciałem sobie skrócić drogę, ale okazało się że na skrócie jest remont i pojechałem innym baaaardzo dziurawym, po wszystkim zajechałem na stację benzynową sprawdzić ciśnienie w kółkach, dopompowałem jedno przednie (minimalnie), wsiadam do auta i coś mi nie pasuje, czułem się jakby mi ktoś auto z tyłu podniósł, wysiadam z autka, patrzęi faktycznie tył stoi dość wysoko, a normalnie jest siadnięty, przez jakiś czas był taki wyższy a dziśznów jest na swoim dawnym poziomie - co to? amory nie trzymają już?

** Dodano: 12-06-2008, 20:58 **
mam jeszcze pytanko w sprawie ciśnienia w oponkach, do tej pory (wiem wstyd) pompowałem koła na oko, pompki nie mam a na większosci stacji manometry są spieprzone (nie wiem co ludzie z nimi robią)
kupiłem sobie manometr kontrolny i wg niego mam w kółkach po 3,5 bar, a wg. instrukcji powinno być 2,2 :?
jutro spuszczę na próbę do 2,2 ale wydaje mi się, że to będzie za mało i, że będzie flak :?
nie byłem zbyt dobry z fizyki, są może jakieś 2 rodzaje "barów"
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 12-06-2008, 21:58   

yoyo, u mnie jest przód 2,0 a tył 1,9 a ja i tak pompuje po 2,4 bo nie lubie jak mi sie opony na zakretach zwijają ale 3,5 to zdecydowanie za bużo i chyba wiem juz dlaczego tak mało Ci autko pali 8)
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-06-2008, 23:22   

yoyo, nie ma dwóch rodzajów jednostki bar ;p 3,5 to za dużo przy tak wysokim ciśnieniu będziesz miał słabą przyczepność najlepsza jest ta która zaleca producent lub nieznacznie wyższa, dodam jeszcze że ciśnienie mierzy się przy zimnych kołach bo jak je nagrzejesz od hamowania i samej jazdy to wzrasta ciśnienie (gaz się rozpręża i spręża pod wpływem temperatury). Druga często spotykana jednostka to PSI. 1 psi = 0,068947 bar
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-06-2008, 23:49   

czesto na manometrach sa wlasnie dwie skale, np czerwona BAR i czarna PSI. Wiec nie pomyl ich. Co do cisnienia, jak przesadzisz a 3,5 bar uwazam za przesade to przy wiekszej predkosci na jakims luku moze ci peknac opona i bedzie nieprzyjemnie. Ale jesli nie byles dobry z fizyki to mozesz tego nie wiedziec dlatego jak najszybciej doprowadz te kola do porzadku. ja w sedanie mam zawsze 2.25 na przod i tyl. To cisnienie mierzone przy 20'c czyli nie bezposrednio po jezdzie.
Poza tym przy takim cisnieniu jakie ty masz wystarczy troszke piasku na luku i mozesz stracic kontrole nad autem
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2008, 14:51   

dziś właśnie mnie dość mocno wyniosło na żwirku :? stąd chyba moje problemy z przyczepnością :?
upuściłem do 2,2 przód i 2,4 tył (bezpośrednio po jeździe) tylko teraz mi trochę jak flak wyglądają ale może to złudzenie, na pewno wygodniej się po dziurach jedzie a resztę się obada :)
najlepsze jest to że w zakrętach trzymała się idealnie tylko z tym startem i hamowaniem miałem problem
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
sivo 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 113
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-06-2008, 15:25   

ciśnienie musisz sprawdzić na zimnych oponach, czyli jak sobie troch postoi....
BTW: czy to z przodu nie powinno być więcej? w instrukcji do tipolca mam, że na przody ma być 2,0 a tył 1,9...
_________________
http://INDIANIE.net & http://MENELE.net
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load