Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
temat do pogłówkowania
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2008, 15:35   

wracałem z pracy i wjechałem na stację pod kompresor, jutro sprawdzę jak będzie zimy
ja mam kombi więc tak na chłopski rozum do tyłu dałem więcej

qrcze aż wstyd, że tu taką pierdołę omawiamy :? a najlepsze jest to że kiedyś na gumiarni pracowałem i tak chodziło mi po głowie , ze ma być nieco ponad 2 bary tylko myślałem że mi się jednostki popierniczyły :sciana:
nigdy więcej pompowania na oko :red_kartka: dla mnie :(
w sumie to sam się wczoraj przeraziłem jak zobaczyłem 3,5 bara (ale oko mam dobre bo we wszystkich kółkach miałem podobnie +/- 0,1 bar :)


tipacz napisał/a:
chyba wiem juz dlaczego tak mało Ci autko pali 8)


no mam nadzieje, ze mi teraz jakoś odczuwalnie nie wzrośnie spalanie :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2008, 23:14   

yoyo, nie wzrośnie spalanie przynajmniej nie odczuwalnie, poza tym ludzie właśnie szukają głęboko usterek czasami pierdoły są przyczyną :) pamiętaj zmierz ciśnienie na zimnych/letnich kołach 2,2 i 2,0 powinieneś chyba mieć. Jak masz w planach duży załadunek to dopompowujesz około 0,2bara na tył i wtedy masz ideał. Tył z reguły ma mniej ze względu na siłę hamowania.

** Dodano: 14-06-2008, 00:18 **
P.S Opona mając dobre ciśnienie naturalnie się trochę wybrzusza po bokach nie przejmuj się, tak powinno być, ciebie tak naprawdę interesuje ciśnienie w kołach nie jak wygląda opona, to jest ważny parametr!
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-06-2008, 09:50   

dziś jeszcze posprawdzam, zobaczę z kilka dni jak mi się teraz jeździ
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-06-2008, 10:01   

Ciśnienie w oponie wpływa na:
- amortyzację - komfort jazdy
- kierowalność - bezpieczeństwo
- przyczepność - droga hamowania
- opory toczenia - zużycie paliwa
- odporność opony na uszkodzenia - bezawaryjność
- nagrzewanie się opony
- przebiegi.

Ciśnienie za niskie
Opony eksploatowane przez dłuższy czas ze zbyt niskim ciśnieniem wykazują większe zużycie bieżnika po obu zewnętrznych stronach czoła.
Na ścianie bocznej opony występuje charakterystyczny ciemniejszy pas na całym obwodzie. Przyczyną jego powstania jest przegrzanie nadmiernie uginającego się elementu opony.

Ciśnienie za wysokie:
Opony eksploatowane przez dłuższy czas ze zbyt wysokim ciśnieniem wykazują większe zużycie bieżnika w środkowej części czoła bieżnika. Opona ze zbyt wysokim ciśnieniem nie spełnia optymalnie swoich funkcji amortyzacyjnych, co obniża komfort jazdy i powoduje większe zużycie elementów zawieszenia samochodu.

Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie w oponach może doprowadzić do wypadku. Powoduje zmniejszenie przyczepności, wydłużenie drogi hamowania i niesie ryzyko pęknięcia opony. Problem wynika z nieprawidłowego rozłożenia nacisku pojazdu na podłoże oraz zmiany powierzchni styku opony z nawierzchnią.

http://www.felgi-opony.co...y_cisnienie.gif
A - ciśnienie prawidłowe; bieżnik jednolicie zużywany
B - ciśnienie za niskie; bieżnik zużywa się na brzegach opony
C - ciśnienie zbyt wysokie; bieżnik zużywa się po środku szerokości


(info zaczerpnięte ze stron http://opony.money.pl i http://www.roadlook.pl)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-06-2008, 13:37   

Ciechu78 napisał/a:

http://www.felgi-opony.co...y_cisnienie.gif
fajny obrazek mniej więcej pokazuje o co chodzi ale ni jak ma sie do rzeczywistości, każdy oponiarz ci to powie że opona z właściwym ciśnieniem założona na samochód nie będzie wyglądać jak na stoisku, delikatnie sie powinna ugiąć trochę jak na obrazku gdzie ciśnienie jest za małe, jeśli ugnie się za bardzo z braku powietrza to zaczyna sie odrywać środkowy bieżnik. Niemniej jednak obrazek jest trochę mylący bo pokazuje coś co w rzeczywistości nie ma miejsca (tyczy się prawidłowego ciśnienia)
Zdjęcia niemal że archiwalne ale wciąż aktualne:
http://www.auto-online.pl...opony/rys14.jpg
http://www.auto-online.pl...opony/rys13.jpg
to jest dobry przekrój przez koło:
http://www.tmr.net.pl/images/opony/przekroj2.jpg
a nie przeróbka w paicie na potrzeby jakiegoś serwisu oponiarskiego :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-06-2008, 14:50   

JAM_BELFEGOR, ten 3 link powinien być tu na serwerze na zawsze - co chwilę ktoś pyta o oznaczenia opon i felg, a na tym rysunku to wszystko można pięknie wytłumaczyć
teorię o oponkach i wpływie ciśnienia znam, teraz mam ją nawet odświeżoną :)
zaopatrzyłem się też w manometr i już zawsze ciśnienie będzie ok zostawiłem 2,2 na wszystkich kołach i niech się toczą, jak zacznę jeździć do pracy od poniedziałku to wtedy będę mógł coś stwierdzić, bo jeżdżę tą trasą dzień w dzień od roku i znam już na niej każdą muldę, wiem gdzie mi koła buksowały i gdzie rzucało autem
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
pawelgda 


Wiek: 68
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 34
Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 15-06-2008, 23:41   

szef jak na moje to masz albo ci z tylu kola hamuja hamulce albo za wysokie masz cisnienie na przod albo oponki trefne trzymaj sie hej, przyeczpnosci he he
_________________
szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2008, 10:35   

pawelgda napisał/a:
szef jak na moje to masz albo ci z tylu kola hamuja hamulce
zrozumiał to ktoś??? pawelgda, chodziło ci o to że ma zblokowany układ hamulcowy z tyłu? czy o brak hamowania tylnej osi?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
pawelgda 


Wiek: 68
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 34
Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 16-06-2008, 12:33   

chodzilo mi o to ze moge mu hamulce nie do konca odbijaja z tylu, moze ma zapieczone cylinderki w bebnach, albo nie przesmarowany mechanizm, jakby ktos mial tez podobny problem to niech wpadnie do mnie a gwarantuje ze wyjedzie juz bez tego problemu

hej!
_________________
szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2008, 14:26   

szef wesoło się szef czyta szef twoje posty szef haha

hamulce tył jak pisałem ok,
ciśnienie doprowadzone do normy, amory z tyłu jeszcze się tylko proszą ,ale muszą poczekać
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
pawelgda 


Wiek: 68
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 34
Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 16-06-2008, 15:02   

hmm szef to nic mi nie przychodzi do glowy moze masz szef za duzo pary w bucie he he?

w sumie jak amory lipne to dupa podczas ruszenia siada i przod sie odciaza ale zeby az tak zeby nim mielilo he he?
_________________
szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2008, 15:44   

to jedyna diagnoza jaka mi przyszła do głowy, w połączeniu ze zbyt wysokim ciśnieniem które miałem wszystko jest możliwe.

na razie temat odpuszczam, po samej regulacji ciśnienia autko, bardziej klei się do drogi w zakrętach, i nie podskakuje jak piłka na koleinach, jest dużo lepiej, a amorki powinny zredukować objawy do minimum
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load