|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
temat do pogłówkowania |
Autor |
Wiadomość |
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2008, 15:35
|
|
|
wracałem z pracy i wjechałem na stację pod kompresor, jutro sprawdzę jak będzie zimy
ja mam kombi więc tak na chłopski rozum do tyłu dałem więcej
qrcze aż wstyd, że tu taką pierdołę omawiamy a najlepsze jest to że kiedyś na gumiarni pracowałem i tak chodziło mi po głowie , ze ma być nieco ponad 2 bary tylko myślałem że mi się jednostki popierniczyły
nigdy więcej pompowania na oko dla mnie
w sumie to sam się wczoraj przeraziłem jak zobaczyłem 3,5 bara (ale oko mam dobre bo we wszystkich kółkach miałem podobnie +/- 0,1 bar
tipacz napisał/a: | chyba wiem juz dlaczego tak mało Ci autko pali |
no mam nadzieje, ze mi teraz jakoś odczuwalnie nie wzrośnie spalanie |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2008, 23:14
|
|
|
yoyo, nie wzrośnie spalanie przynajmniej nie odczuwalnie, poza tym ludzie właśnie szukają głęboko usterek czasami pierdoły są przyczyną pamiętaj zmierz ciśnienie na zimnych/letnich kołach 2,2 i 2,0 powinieneś chyba mieć. Jak masz w planach duży załadunek to dopompowujesz około 0,2bara na tył i wtedy masz ideał. Tył z reguły ma mniej ze względu na siłę hamowania.
** Dodano: 14-06-2008, 00:18 **
P.S Opona mając dobre ciśnienie naturalnie się trochę wybrzusza po bokach nie przejmuj się, tak powinno być, ciebie tak naprawdę interesuje ciśnienie w kołach nie jak wygląda opona, to jest ważny parametr! |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 09:50
|
|
|
dziś jeszcze posprawdzam, zobaczę z kilka dni jak mi się teraz jeździ |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 10:01
|
|
|
Ciśnienie w oponie wpływa na:
- amortyzację - komfort jazdy
- kierowalność - bezpieczeństwo
- przyczepność - droga hamowania
- opory toczenia - zużycie paliwa
- odporność opony na uszkodzenia - bezawaryjność
- nagrzewanie się opony
- przebiegi.
Ciśnienie za niskie
Opony eksploatowane przez dłuższy czas ze zbyt niskim ciśnieniem wykazują większe zużycie bieżnika po obu zewnętrznych stronach czoła.
Na ścianie bocznej opony występuje charakterystyczny ciemniejszy pas na całym obwodzie. Przyczyną jego powstania jest przegrzanie nadmiernie uginającego się elementu opony.
Ciśnienie za wysokie:
Opony eksploatowane przez dłuższy czas ze zbyt wysokim ciśnieniem wykazują większe zużycie bieżnika w środkowej części czoła bieżnika. Opona ze zbyt wysokim ciśnieniem nie spełnia optymalnie swoich funkcji amortyzacyjnych, co obniża komfort jazdy i powoduje większe zużycie elementów zawieszenia samochodu.
Zbyt niskie lub zbyt wysokie ciśnienie w oponach może doprowadzić do wypadku. Powoduje zmniejszenie przyczepności, wydłużenie drogi hamowania i niesie ryzyko pęknięcia opony. Problem wynika z nieprawidłowego rozłożenia nacisku pojazdu na podłoże oraz zmiany powierzchni styku opony z nawierzchnią.
http://www.felgi-opony.co...y_cisnienie.gif
A - ciśnienie prawidłowe; bieżnik jednolicie zużywany
B - ciśnienie za niskie; bieżnik zużywa się na brzegach opony
C - ciśnienie zbyt wysokie; bieżnik zużywa się po środku szerokości
(info zaczerpnięte ze stron http://opony.money.pl i http://www.roadlook.pl) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 13:37
|
|
|
fajny obrazek mniej więcej pokazuje o co chodzi ale ni jak ma sie do rzeczywistości, każdy oponiarz ci to powie że opona z właściwym ciśnieniem założona na samochód nie będzie wyglądać jak na stoisku, delikatnie sie powinna ugiąć trochę jak na obrazku gdzie ciśnienie jest za małe, jeśli ugnie się za bardzo z braku powietrza to zaczyna sie odrywać środkowy bieżnik. Niemniej jednak obrazek jest trochę mylący bo pokazuje coś co w rzeczywistości nie ma miejsca (tyczy się prawidłowego ciśnienia)
Zdjęcia niemal że archiwalne ale wciąż aktualne:
http://www.auto-online.pl...opony/rys14.jpg
http://www.auto-online.pl...opony/rys13.jpg
to jest dobry przekrój przez koło:
http://www.tmr.net.pl/images/opony/przekroj2.jpg
a nie przeróbka w paicie na potrzeby jakiegoś serwisu oponiarskiego |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 14:50
|
|
|
JAM_BELFEGOR, ten 3 link powinien być tu na serwerze na zawsze - co chwilę ktoś pyta o oznaczenia opon i felg, a na tym rysunku to wszystko można pięknie wytłumaczyć
teorię o oponkach i wpływie ciśnienia znam, teraz mam ją nawet odświeżoną
zaopatrzyłem się też w manometr i już zawsze ciśnienie będzie ok zostawiłem 2,2 na wszystkich kołach i niech się toczą, jak zacznę jeździć do pracy od poniedziałku to wtedy będę mógł coś stwierdzić, bo jeżdżę tą trasą dzień w dzień od roku i znam już na niej każdą muldę, wiem gdzie mi koła buksowały i gdzie rzucało autem |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pawelgda
Wiek: 68 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 34 Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-06-2008, 23:41
|
|
|
szef jak na moje to masz albo ci z tylu kola hamuja hamulce albo za wysokie masz cisnienie na przod albo oponki trefne trzymaj sie hej, przyeczpnosci he he |
_________________ szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 10:35
|
|
|
pawelgda napisał/a: | szef jak na moje to masz albo ci z tylu kola hamuja hamulce | zrozumiał to ktoś??? pawelgda, chodziło ci o to że ma zblokowany układ hamulcowy z tyłu? czy o brak hamowania tylnej osi? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
pawelgda
Wiek: 68 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 34 Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 12:33
|
|
|
chodzilo mi o to ze moge mu hamulce nie do konca odbijaja z tylu, moze ma zapieczone cylinderki w bebnach, albo nie przesmarowany mechanizm, jakby ktos mial tez podobny problem to niech wpadnie do mnie a gwarantuje ze wyjedzie juz bez tego problemu
hej! |
_________________ szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 14:26
|
|
|
szef wesoło się szef czyta szef twoje posty szef
hamulce tył jak pisałem ok,
ciśnienie doprowadzone do normy, amory z tyłu jeszcze się tylko proszą ,ale muszą poczekać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
pawelgda
Wiek: 68 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 34 Skąd: gdansk,gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 15:02
|
|
|
hmm szef to nic mi nie przychodzi do glowy moze masz szef za duzo pary w bucie he he?
w sumie jak amory lipne to dupa podczas ruszenia siada i przod sie odciaza ale zeby az tak zeby nim mielilo he he? |
_________________ szef jak masz problem z silnikiem to pisz, poradze |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2008, 15:44
|
|
|
to jedyna diagnoza jaka mi przyszła do głowy, w połączeniu ze zbyt wysokim ciśnieniem które miałem wszystko jest możliwe.
na razie temat odpuszczam, po samej regulacji ciśnienia autko, bardziej klei się do drogi w zakrętach, i nie podskakuje jak piłka na koleinach, jest dużo lepiej, a amorki powinny zredukować objawy do minimum |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|