Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelniacze zaworowe
Autor Wiadomość
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2005, 18:15   Uszczelniacze zaworowe

Ktos wymienial? Interesuja mnie koszty tej operacji... Podobno mozna to sprytnie zrobic bez zdejmowania glowicy... :-k
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-10-2005, 18:29   

Ja wymieniałem i dostałem je gratis od znajomego mechanika. A kosztuję komplet pod 50zł.
Ale pasują od golfa chyba i kupujesz po 2 zł/szt.

Ja miałem głowice zdjętą (bo i tak robiłem silnik po pękniętym pasku rozrządu) ale rzeczywiście się da bez zdjęcia głowicy ale to kłopoty.
Musisz później złożyć sprężynę na zawór a jak wiadomo trza go podeprzeć od spodu a nie masz jak.
Wiem tylko ze słuchu że podpiera się je tłokiem każde dwa po kolei

Ogólnie oszczędzisz tylko koszt uszczelki pod głowice czyli 70zł a jak ściągniesz głowice to przy okazji szlifniesz sobie gniazda więc nie wiem czy nie warto robić całości.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2005, 18:32   

No dobra Boski, a ile zaplaciles za calosc?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-10-2005, 18:34   

Marcin
robiłem sam.
Zapłaciłem tylko za pęknięty zawór 19zł i za szlifowanie wszystkich zaworów około 25zł.
Uszczelka 70zł.

Gniazda szlifowałem sam (ojciec ma frezy i kamienie i przyrząd do zakładania sprężyn)

Więc moje koszty były żadne.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2005, 18:52   

Aaaa... sam. =D> No ja tego osobiscie nie zrobie, chocby dlatego ze nie mam gdzie. Dlatego pytam o koszty, w przypadku pracy zleconej mechanikowi. Doszedlem do wniosku, ze Tipol zlopie za duzo oleju (choc niby w normie fabrycznej) i chcialbym cos z tym zrobic...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2005, 18:56   

Marcin moj ma tez ten sam problem tylko musze dojsc gdzie sie ten olej traci :/ bo mam wrazenie ze na uszczelkach albo sie kurcze walnal czujnik oleju bo jak robie zakret jakos bardoz ostro np sie bawie autkiem i mam niskie oborty noga na sprzegle to mi sie kontrolka zapala :/ ale pozniej gasnie :/ niewiem od czego to :(
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2005, 19:23   

MupiK napisał/a:
Marcin moj ma tez ten sam problem tylko musze dojsc gdzie sie ten olej traci :/ bo mam wrazenie ze na uszczelkach albo sie kurcze walnal czujnik oleju bo jak robie zakret jakos bardoz ostro np sie bawie autkiem i mam niskie oborty noga na sprzegle to mi sie kontrolka zapala :/ ale pozniej gasnie :/ niewiem od czego to :(


Jak zapala sie kontrolka w zakrecie to masz niski poziom oleju i smok ciagnie powietrze z miski.

U mnie jest to dziwne, ze olej znika mimo ze nie widac wyciekow, auto nie dymi, spaliny na analizatorze sa czysciutkie...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 01-10-2005, 20:37   

Mozna zrobic bez zdejmowania glowicy i jest to proste jak drut ale...
Trzeba miec odpowiedni przyrzad.
Podpierasz o tlok zawor i sciskasz sprezyne odpowiednim przyrzadem.Zdejmujesz połpierscienie,zdejmujesz sprezyny,wyciagasz uszczelniacz zaworu i skladasz wszystko.
Oczywiscie pominalem tak oczywiste sprawy jak wyjecie wałków rozrzadu,paska itd,itd.
Tak czy inaczej da sie to zrobic bez sciagania glowicy calkiem sprawnie tylko pamietac nalezy o jednej rzeczy. Po uprzednij wykreceniu swiec zaplonowych(po to by jakos sie udalo krecic silnikiem na sucho po to by podepszec tlokami - zawory) trzeba zatkac czyms otwory swiec bo połpierscienie moga wleciec do cylindra i wtedy jest niezla jazda. Pol nocy kiedys zmarnowalismy na to by skumac co tak zaczelo walic w silniku (passata 2,0 16v) po tym jak zlozylismy silnik po wymianie gumek na zaworach. Jedz z tym do dobrego mechanika,ktory ma odpowiedni sprzet...
     assistance
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-10-2005, 20:59   

Mupik masz walniety czujnik oleju na 100%
Mialem to samo i sie wystraszylem, ze cos z silnikem mam nie tak ale po wymianie czujnika jak reka odjal.
Koszt tego cuda to "az" 6zl :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2005, 21:02   

jabko napisał/a:
Ja wymieniałem i dostałem je gratis od znajomego mechanika. A kosztuję komplet pod 50zł


nawet nie kosztują tyle,do mnie 16 sztuk kosztuje niecałe 40 zeta,robota nie wiem ile,bo zrobie sobie to sam 8)

[ Dodano: 01-10-2005, 22:06 ]
Emf napisał/a:
Mupik masz walniety czujnik oleju na 100%
Mialem to samo i sie wystraszylem, ze cos z silnikem mam nie tak ale po wymianie czujnika jak reka odjal.
Koszt tego cuda to "az" 6zl :lol:


najpewniej bedzie jak sprawdzisz sobie poziom oleju w silniku,jesli masz ponizej minimum,to napewno nie czujnik tylko olej
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-10-2005, 21:29   

No olej jest na poziomie OK Jakby bylo malo to czesciej by sie ten czujnik zawsze trzymam ponad polowe miarki coby chlodzenie bylo lepsze i smarowanie:-)
wymienie czujnik jutro na gieldzie bede to sobie kupie jak to tkaie tanie :P
Hmm moze ja tez posiedze an tymi uszczelniaczami kiedys pewnie na wiosne jak sie zrobi cieplo brrrr


EDIT
Moze zle sie wyrazilem sa to naprawde sporadyczne przypadki moze ze 4-5 razy mi sie to zdarzylo przez 4 miechy :-)
np 270 na mokrej nawierzchni i musza byc niskie obroty bo inaczej sie nie swieci.
Oleju troche silnik gubi przez uszczelki musze sie tym zajac ale jakos sie zmobilizowac niemoge:/

No i zdalem sobie sprawe ze niewiem gdzie jest ten czujnik :D wiec moze tkos mi powie gdzie go moge znalezc??
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
  
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2005, 21:58   

MupiK napisał/a:
No olej jest na poziomie OK Jakby bylo malo to czesciej by sie ten czujnik zawsze trzymam ponad polowe miarki coby chlodzenie bylo lepsze i smarowanie:-)
wymienie czujnik jutro na gieldzie bede to sobie kupie jak to tkaie tanie :P
Hmm moze ja tez posiedze an tymi uszczelniaczami kiedys pewnie na wiosne jak sie zrobi cieplo brrrr


Hmmm :-k Czujnik, czujnikiem - uszkodzony powinien powodowac mruganie kontrolki w czasie jazdy, a nie akurat wtedy gdy "rzucasz" autem i olej lata w misce... Pompa olejowa moze byc juz niewydolna, ewentualnie tez olej niezbyt (spadki cisnienia). Wymien narazie czujnik i daj znac.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2005, 08:50   

Cytat:
U mnie jest to dziwne, ze olej znika mimo ze nie widac wyciekow, auto nie dymi, spaliny na analizatorze sa czysciutkie...


Marcin mam dokładnie to samo. Zużycie oleju spadło jak mi zmienili z półsyntetyka na mineralny. Zastanawiałem się nad wymianą uszczelniaczy ale mój mechanik (a mam do niego zaufanie) mi to odradził. Stwierdził, że do puki silnik chodzi ok to lepiej w nim nie grzebać. Koszty oleju nie są aż tak wielkie. Jak trzeba będzie robić uszczelkę pod głowicą to przy okazji zrobi się resztę.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2005, 16:54   

[quote="Jarek38"]
Cytat:
Marcin mam dokładnie to samo. Zużycie oleju spadło jak mi zmienili z półsyntetyka na mineralny. Zastanawiałem się nad wymianą uszczelniaczy ale mój mechanik (a mam do niego zaufanie) mi to odradził. Stwierdził, że do puki silnik chodzi ok to lepiej w nim nie grzebać. Koszty oleju nie są aż tak wielkie. Jak trzeba będzie robić uszczelkę pod głowicą to przy okazji zrobi się resztę.


Jarek - tak wlasnie mysle, zeby zostawic to poki nic sie z silnikiem nie dzieje, przynajmniej do momentu wymiany uszczelki pod glowica, albo wymiany paska rozrzadu... Przejscie na minerala tez ostatnio biore pod uwage - jak piszesz, spadlo nieco zuzycie oleju - ale mam mimo wszystko mieszane uczucia zwlaszcza, ze idzie zima, a auto jezdzi glownie na krotkich odcinkach :-k Z drugiej strony moje poprzednie auto smigalo caly swoj zywot na oleju mineralnym i sprzedalem go w dobrym stanie przy przebiegu 180 tys. km... :-k
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-10-2005, 18:03   

bo mineral najlepszy na świecie jest 8)

nawet romano Ci to powie :P

a przecie zawsze mozesz sobie teraz zmienić na mineral a jak niedługo zrobisz uszczelniacze to sobie zalejesz świeżutkim olejkiem jakim tylko zechcesz
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-10-2005, 18:09   

Cytat:
a przecie zawsze mozesz sobie teraz zmienić na mineral a jak niedługo zrobisz uszczelniacze to sobie zalejesz świeżutkim olejkiem jakim tylko zechcesz


No nie do końca. Jak po mineralnym zalejesz półsyntetykiem lub syntetykiem to zbyt dużo brudu może się wypłukać i mogą powstać nieszczelności. Taką zmianę można robić po kapitalce silnika, a po samej wymianie uszczelniaczy raczej nie.
Olej mineralny wcale nie jest zły. Jest na pewno gęściejszy ale pamiętajcie, że nasze autka były projektowane w latach 80. Najlepsze ogólnodostępne wtedy oleje były i tak gorsze niż obecnie średniej klasy olej mineralny.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 02-10-2005, 18:21   

Jak zalejesz minerałem np. Mobil 15W/40 to silniczek bedzie Ci sluzyl wdziecznie.
     assistance
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2005, 04:09   

Ja robiłem remont silnika ostatnio i wymiana uszczelniaczy,polerowanie 16 zaworów ,srawdzenie sczelnosci ,i docieranie zaworów kosztowało mnie 210 zł w Krakowie zresztą.Razem ze mną robił kolega głowice do MB 280se i chodzi rewelacyjnie.Mój jeszcze nie jeżdzi więc sie nie wypowiem na temat fachowej roboty przy TIPO.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2005, 08:18   

lordabarth napisał/a:
Ja robiłem remont silnika ostatnio i wymiana uszczelniaczy,polerowanie 16 zaworów ,srawdzenie sczelnosci ,i docieranie zaworów kosztowało mnie 210 zł w Krakowie zresztą.


Gdzie tak tanio robia?! :o
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-10-2005, 09:40   

Kurcze jesli fjanie ci to ztobia to ja swoje autko tez tam przetransportuje jak mi zacnzie cos padac ;-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2005, 15:28   

Ja zawoziłem temu gościowi samą głowice bez wałków.Tutaj są namiary na ten zakład Nawet umyli mi głowice.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-10-2005, 10:34   

Powracam do tematu olejowego.
Przy okazji innych prac sprawdzilem kompresje silnika - na wszystkich garach po 12 :supz:
Gosc u ktorego sie serwisuje (tak na marginesie jest to serwis Renaul :lol: ) podejrzewa ze zuzycie oleju powoduja jednak puszcajace uszczelniacze - koszt wymiany okreslil na 80 zl, ale nie ma sensu tego robic przed wymiana paska rozrzadu. Zainteresowala mnie jego rada, ze jesli chce przejsc na minerala, to na takiego do silnikow z turbo :-k Valvoline cos takiego robi, podobno swietny olej. Co myslicie?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-10-2005, 10:40   

Co ja myślę o olejach juz pisałem w polemice głównie z romano a baaaaardzo długim temacie.

Miałem Lotosa minerala bo najtańszy. Teraz mam Castrola (bo w czechach też taniej wychodzi niz u nas Lotos)
Lotosa wymianiłem po około 45 tyś km i był brązowy i na palcach smarował jak szalony.
Kompresje mam super, zero rys itp.

Uważam ze nie ma co przepłacać i nie rozumie sensu oleju to turbo wlewanego do mnie do silnika.
Ale to tylko moje zdanie a ogół jest za wynalazkami magnetycznymi i w ogóle pełnymi syntetykami.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-10-2005, 19:23   

jabko napisał/a:
Co ja myślę o olejach juz pisałem w polemice głównie z romano a baaaaardzo długim temacie.

a no, troche podyskutowaliśmy sobie.

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
Zainteresowala mnie jego rada, ze jesli chce przejsc na minerala, to na takiego do silnikow z turbo Valvoline cos takiego robi, podobno swietny olej. Co myslicie?

A po co chcesz przechodić na minerała ?
Usuń przyczynę brania oleju- jak sam napisałeś są to prawdopodobnie uszczelniacze i lej dalej co lałeś.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-10-2005, 20:21   

jabko napisał/a:
Lotosa wymianiłem po około 45 tyś km i był brązowy i na palcach smarował jak szalony


Albo ja czegoś nie rozumiem albo Ty przesadzasz z częstotliwością wymiany oleju :?: :?: :?:
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load