Obroty |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-01-2010, 22:16 Obroty
|
|
|
Panowie, szukałem.
Silnik 1.6 gaźnik.
Obroty są 1000rpm.
Czasem jak wysprzęglam w czasie jazdy leniwie i niechętnie spadają do ~1000.
Na jałowym potrafi sobie wskoczyć na 1500rmp i po jakimś czasie wrócić swoich wolnych.
Przy silniku nie było nic ostatnio grzebane. Trochę mnie to irytuje.
Na gaźnikach się nie znam, a jak szukałem to wszędzie o wtrysku napisane.
W gaźniku krokowca nie ma.
Help |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-01-2010, 23:31
|
|
|
Dla gaźnikowca obroty na biegu jałowym powinny być w okolicach 900 obr. przy temp ~90 stopni (to ważne bo gaźnik jest podatny na temperaturę, zwłaszcza w zimie gdy się wyłączy auto ssanie, a jeszcze nie osiągnie ~90 stopni lubi go zamulić trochę, tak o 100 obr w dół). Po włączeniu silnika i przejechania kilku metrów powinno się włączyć podtrzymanie przepustnicy i obroty powinny wynosić ok 1300-1500 aż do osiągnięcia temp. ok 0d 70 do 80 zależny od wielu czynników. Nie mylić oczywiście z cięgnem ssania o ile go masz. Jeśli chodzi o twój przypadek to doreguluj obroty śrubą regulacyjną do 900, trwało by sobie podregulować mieszankę bo powinno się to robić co mniej więcej 1-2 lata a zapewne dawno już tego nikt nie robił zaś skoki obrotów hmmm... tu upatrywał bym winny w termo zaworze w kolektorze dolotowym, trza było by sprawdzić czy dobrze się zamyka (lub zamykają jak masz dwa) Tu masz jak się bawić z gaźnikiem i nie mów że nie ma bo kisi się na forum odkąd to napisałem ponad rok temu http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 07-01-2010, 12:06
|
|
|
sprawdz jeszcze taka rzecz, ja mialem podobnie z tymi obrotami, no fakt krokowiec byl zepsuty, ale po wymianie tez byly te skoki, sie okazala uszkodzona obudowa filtra powietrza,- jak sie ja podnioslo obroty spadaly, a jak zalozylem ja to obroty cheja w gore. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2010, 17:26
|
|
|
krzychTIPOspeed napisał/a: | sprawdz jeszcze taka rzecz, ja mialem podobnie z tymi obrotami, no fakt krokowiec byl zepsuty, ale po wymianie tez byly te skoki, sie okazala uszkodzona obudowa filtra powietrza,- jak sie ja podnioslo obroty spadaly, a jak zalozylem ja to obroty cheja w gore.
_________________ | kolega pyta o gaznik wiec nie ma krokowca
** Dodano: 07-01-2010, 17:28 **
Raku, a jezdzisz na pb czy masz LPG? |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-01-2010, 21:45
|
|
|
Raku, a wszystkie przewody od podciśnienia są ok? Uszczelka gaźnika nie jest spękana czy wywalona ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2010, 22:20
|
|
|
na uszczelke to nit wyglada wtedy tak jak mowisz bedzie gasl bo lapie
(lewe)powietrze... a moze poprostu linka od gazu ci sie przycina i tu jest problem...napewno by jej nie zaszkodzilo jakbys do niej nalal jakiegos oleju...tylko ze wtedy moze sie na zimnie zacinac lepiej by bylo napuscic jakies srodka typu WD40...mozesz tez sprubowac zdjac linke i jak wtedy odpalisz(tylko wczesniej go rozgzej albo jak z kads przyjedziesz)to bedziesz widzial jakie sa obroty mozesz tez dodac gazu pociagajac samym cieglem i wtedy wyjdzie czy nie jest to czasem wina linki(wiesz pogode mamy jaka mamy mogla sie do niej dostac woda zamorzla i robi jaja |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-01-2010, 22:42
|
|
|
no to moze sie gdzies przeciera i robi takie zarty sprobuj ja zdjac z ciegla i zobaczysz co bedzie wtedy...mogla by to byc jeszcze wyrobiona os przepustnicy ale jak mowisz nie tak dawno robiles remont gaznika i objawy sa troche nie te jakby to bylo to to wtedy by szalal raz by mial male raz za duze a jakby sie dobrze ustawilo to obroty by w normie byly |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 06:18
|
|
|
m.m1981 napisał/a: | JAM_BELFEGOR napisał/a:
sprawdz jeszcze taka rzecz, ja mialem podobnie z tymi obrotami, no fakt krokowiec byl zepsuty, ale po wymianie tez byly te skoki, sie okazala uszkodzona obudowa filtra powietrza,- jak sie ja podnioslo obroty spadaly, a jak zalozylem ja to obroty cheja w gore.
_________________
kolega pyta o gaznik wiec nie ma krokowca |
wypraszam sobie ja tego nie napisałem !! P.S zostawicie linkę gazu w spokoju bo to nie tu w trawie piszczy poza tym lewe powietrze jak już się tego uwiesiliście może też wpadać przez podstawę gaźnika co jest znacznie częstsze niż rozszczelniona przepustnica (tu musiał byś dobre ponad 200K km natłuc żeby o tym myśleć) czy dekiel (choć jak by pod deklem wpadało to praktycznie nic nie powinno się dziać). Podstawa gaźnika kosztuje ok 20-30zł i jest to gruba guma z twardym wypełnieniem znajdująca się pod gaźnikiem dla nie wtajemniczonych. Nieszczelność na niej daje efekt falowania obrotów w niezbyt dużym zakresie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 08-01-2010, 10:34
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Już poprawiłem cytat żebyś sobie nie wypraszał |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 17:38
|
|
|
JAM_BELFEGOR, przepraszam cos mi sie potentegowalo i tak wyszlo sorki
** Dodano: 08-01-2010, 17:46 **
koledzy mam pytanie nie w temacie troche ale nie bede na to nowego posta zakladal czy podgrzewacz kolektora powinien dzialac juz jak przekrece kluczyk w stacyjce czy dopiero jak odpale silnik? |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2010, 01:23
|
|
|
Cytat: | JAM_BELFEGOR, Już poprawiłem cytat żebyś sobie nie wypraszał | Czujny szeryf czuwa m.m1981 napisał/a: | koledzy mam pytanie nie w temacie troche ale nie bede na to nowego posta zakladal czy podgrzewacz kolektora powinien dzialac juz jak przekrece kluczyk w stacyjce czy dopiero jak odpale silnik? | Chyba po zapłonie. Jutro posłucham jak mi się przekaźnik załącza. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2010, 13:32
|
|
|
Luczu, a jesteś pewien w 101% 'ach? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-01-2010, 13:35
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jest to cytat kolegi MISZKO z tego tematu http://forum.tempra.org/t...wanie+kolektora |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|