Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2010, 22:16   Obroty

Panowie, szukałem.

Silnik 1.6 gaźnik.

Obroty są 1000rpm.
Czasem jak wysprzęglam w czasie jazdy leniwie i niechętnie spadają do ~1000.

Na jałowym potrafi sobie wskoczyć na 1500rmp i po jakimś czasie wrócić swoich wolnych.

Przy silniku nie było nic ostatnio grzebane. Trochę mnie to irytuje.

Na gaźnikach się nie znam, a jak szukałem to wszędzie o wtrysku napisane.

W gaźniku krokowca nie ma.

Help ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-01-2010, 23:31   

Dla gaźnikowca obroty na biegu jałowym powinny być w okolicach 900 obr. przy temp ~90 stopni (to ważne bo gaźnik jest podatny na temperaturę, zwłaszcza w zimie gdy się wyłączy auto ssanie, a jeszcze nie osiągnie ~90 stopni lubi go zamulić trochę, tak o 100 obr w dół). Po włączeniu silnika i przejechania kilku metrów powinno się włączyć podtrzymanie przepustnicy i obroty powinny wynosić ok 1300-1500 aż do osiągnięcia temp. ok 0d 70 do 80 zależny od wielu czynników. Nie mylić oczywiście z cięgnem ssania o ile go masz. Jeśli chodzi o twój przypadek to doreguluj obroty śrubą regulacyjną do 900, trwało by sobie podregulować mieszankę bo powinno się to robić co mniej więcej 1-2 lata a zapewne dawno już tego nikt nie robił :D zaś skoki obrotów hmmm... tu upatrywał bym winny w termo zaworze w kolektorze dolotowym, trza było by sprawdzić czy dobrze się zamyka (lub zamykają jak masz dwa) Tu masz jak się bawić z gaźnikiem i nie mów że nie ma bo kisi się na forum odkąd to napisałem ponad rok temu http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2010, 08:12   

Dzięki, przejrzę tego pdf'a którego podrzuciłeś.

Mówię że szukałem, i nie znalazłem. Wszędzie i.e, i.e, i.e ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-01-2010, 12:06   

sprawdz jeszcze taka rzecz, ja mialem podobnie z tymi obrotami, no fakt krokowiec byl zepsuty, ale po wymianie tez byly te skoki, sie okazala uszkodzona obudowa filtra powietrza,- jak sie ja podnioslo obroty spadaly, a jak zalozylem ja to obroty cheja w gore. ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2010, 17:26   

krzychTIPOspeed napisał/a:
sprawdz jeszcze taka rzecz, ja mialem podobnie z tymi obrotami, no fakt krokowiec byl zepsuty, ale po wymianie tez byly te skoki, sie okazala uszkodzona obudowa filtra powietrza,- jak sie ja podnioslo obroty spadaly, a jak zalozylem ja to obroty cheja w gore. ;)
_________________
kolega pyta o gaznik wiec nie ma krokowca :sciana:

** Dodano: 07-01-2010, 17:28 **
Raku, a jezdzisz na pb czy masz LPG?
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2010, 20:24   

pb.
Obudowa filtra nie ma żadnych problemów.
Gaźnik jakieś 1.5roku temu przeszedł remont.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-01-2010, 21:45   

Raku, a wszystkie przewody od podciśnienia są ok? Uszczelka gaźnika nie jest spękana czy wywalona ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2010, 21:52   

Macałem podciśnienia wokoło gaźnika, i żaden nie wyglądał źle, żaden nie wisiał sobie smętnie.

Uszczelka, tego nie wiem.
Może dokręcę pokrywkę gaźnika mocniej. nie wiem.

Kiedyś jak ta uszczelka była walnięta, to działo się zupełnie inaczej, gasł.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2010, 22:20   

na uszczelke to nit wyglada wtedy tak jak mowisz bedzie gasl bo lapie

(lewe)powietrze... a moze poprostu linka od gazu ci sie przycina i tu jest problem...napewno by jej nie zaszkodzilo jakbys do niej nalal jakiegos oleju...tylko ze wtedy moze sie na zimnie zacinac lepiej by bylo napuscic jakies srodka typu WD40...mozesz tez sprubowac zdjac linke i jak wtedy odpalisz(tylko wczesniej go rozgzej albo jak z kads przyjedziesz)to bedziesz widzial jakie sa obroty mozesz tez dodac gazu pociagajac samym cieglem i wtedy wyjdzie czy nie jest to czasem wina linki(wiesz pogode mamy jaka mamy mogla sie do niej dostac woda zamorzla i robi jaja
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2010, 22:25   

Z linką zamarzniętą też nie do końca, ponieważ autko całą noc stoi w ciepłym garażu.
hmm... dziwy jakieś, chochliki.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-01-2010, 22:42   

no to moze sie gdzies przeciera i robi takie zarty sprobuj ja zdjac z ciegla i zobaczysz co bedzie wtedy...mogla by to byc jeszcze wyrobiona os przepustnicy ale jak mowisz nie tak dawno robiles remont gaznika i objawy sa troche nie te jakby to bylo to to wtedy by szalal raz by mial male raz za duze a jakby sie dobrze ustawilo to obroty by w normie byly
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2010, 06:18   

m.m1981 napisał/a:
JAM_BELFEGOR napisał/a:
sprawdz jeszcze taka rzecz, ja mialem podobnie z tymi obrotami, no fakt krokowiec byl zepsuty, ale po wymianie tez byly te skoki, sie okazala uszkodzona obudowa filtra powietrza,- jak sie ja podnioslo obroty spadaly, a jak zalozylem ja to obroty cheja w gore. ;)
_________________
kolega pyta o gaznik wiec nie ma krokowca :sciana:

wypraszam sobie ja tego nie napisałem !! :lalala: P.S zostawicie linkę gazu w spokoju bo to nie tu w trawie piszczy :D poza tym lewe powietrze jak już się tego uwiesiliście 8) może też wpadać przez podstawę gaźnika co jest znacznie częstsze niż rozszczelniona przepustnica (tu musiał byś dobre ponad 200K km natłuc żeby o tym myśleć) czy dekiel (choć jak by pod deklem wpadało to praktycznie nic nie powinno się dziać). Podstawa gaźnika kosztuje ok 20-30zł i jest to gruba guma z twardym wypełnieniem znajdująca się pod gaźnikiem dla nie wtajemniczonych. Nieszczelność na niej daje efekt falowania obrotów w niezbyt dużym zakresie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 08-01-2010, 10:34   

JAM_BELFEGOR, Już poprawiłem cytat żebyś sobie nie wypraszał :P
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-01-2010, 17:38   

JAM_BELFEGOR, przepraszam cos mi sie potentegowalo i tak wyszlo sorki

** Dodano: 08-01-2010, 17:46 **
koledzy mam pytanie nie w temacie troche ale nie bede na to nowego posta zakladal czy podgrzewacz kolektora powinien dzialac juz jak przekrece kluczyk w stacyjce czy dopiero jak odpale silnik?
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2010, 01:23   

Cytat:
JAM_BELFEGOR, Już poprawiłem cytat żebyś sobie nie wypraszał :P
Czujny szeryf czuwa :D
m.m1981 napisał/a:
koledzy mam pytanie nie w temacie troche ale nie bede na to nowego posta zakladal czy podgrzewacz kolektora powinien dzialac juz jak przekrece kluczyk w stacyjce czy dopiero jak odpale silnik?
Chyba po zapłonie. Jutro posłucham jak mi się przekaźnik załącza.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-01-2010, 01:24   

JAM_BELFEGOR, http://forum.tempra.org/t...ghlight=#204467
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2010, 13:32   

Luczu, a jesteś pewien w 101% 'ach?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-01-2010, 13:35   

JAM_BELFEGOR, jest to cytat kolegi MISZKO z tego tematu http://forum.tempra.org/t...wanie+kolektora
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load