Tipo 1.6 - nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
mlody5393
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 12 Skąd: Wał-Ruda
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-08-2013, 18:31 Tipo 1.6 - nie odpala
|
|
|
Witam, mam problem z moim tipolotem. Nie chce zapalić, kręci dobrze ale zero reakcji. Świece w ogóle nie dają iskry. Miałem w domu starą cewke to podmieniłem ale to nic nie dało, kable wymieniane rok temu. Czy to może być wina czujnika położenia wału czy coś innego? Ma ktoś jakieś propozycje gdzie mam szukać przyczyny ? |
|
|
|
|
reval666
Wiek: 31 Dołączył: 04 Maj 2012 Posty: 206 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-08-2013, 18:37
|
|
|
Po wiekszych deszczach mialem to samo, a ze nie mialem czasu grzebac zostawilem a pozniej normalnie zapalil. Mozliwe ze cos mu zawilgotniało |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-08-2013, 19:29
|
|
|
tak , może być wina czujnika położenia wału jak brak iskry ale może też być wina modułu zapłonowego |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-08-2013, 08:26
|
|
|
mlody5393, zgodze sie z pit14 u mnie bylo tak ze podjechalem pod sklep i normalnie zgasilem jak zrobilem zakupy wrocilem do auta juz nie odpalił. Wymontuj CPW i zrob jak na filmie http://www.youtube.com/watch?v=yYqhg9spjfU chodz jak u ciebie od razu nie chodzi to nie bedziesz musiał podgrzewac bo od razu nie bedzie pokazywał zadnej wartości lub jak bedziesz jezdził magnesem nie bedzie zadnej reakcji |
_________________ Fiat Tipo - 1.6 AGT cat.i.e. 1990 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-08-2013, 14:59
|
|
|
Witam . Miałem taką sytuację chcę odpalić zimny - nie pali :-( no to czujnik mierzę miernikiem ok :-D rozkopałem całą instalację podmiana wszystkiego od zapłonu i kicha no to czujnik . Założyłem inny i zapalił rozgrzałem silnik założyłem stary i zapalił. Wina czujnika a miernik pokazywał wartości poprawne |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-08-2013, 19:09
|
|
|
pit14, zwyklym miernikiem nie sprawdzisz czy czujnik sprawny a tylko jego opornosc co niekoniecznie swiadczy o jego sprawnosci.Do tego nalezy uzyc oscyloskopu.
mlody5393,gdyby Kolega potrzebowal to mam nowke,oryginalny Fiatowski CPW do 1.6.W dziale sprzedam wisialo gdzies ogloszenie. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-08-2013, 21:03
|
|
|
no tu się nie zgodzę zwykłym miernikiem sprawdzisz oporność i jej zmianę przy styku kołków na wieńcu jeśli jest zmiana to wychodzi że czujnik ok ale są przypadki że czujnik pokazuje zmianę czyli impuls a moduł "zima" |
|
|
|
|
mlody5393
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 12 Skąd: Wał-Ruda
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-08-2013, 19:28
|
|
|
Usterka naprawiona. Rzeczywiście walnięty był czujnik położenia wału, po wymianie autko śmiga jak nowe:D zniknał także problem szarpania auta podczas ruszania ktory zapewne też był spowodowany źle działającym czujnikiem. |
|
|
|
|
flederborn
Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 43 Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-08-2013, 20:41
|
|
|
mlody5393, a to szarpanie podczas ruszania to miałeś tylko rano podczas pierwszego odpalenia czy za każdym razem jak ruszałeś , bo u mnie jest szarpanie czasami i nie wiem od czego zacząć |
_________________ Jest Dziadek 1.6 i.e. |
|
|
|
|
mlody5393
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 12 Skąd: Wał-Ruda
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-09-2013, 20:14
|
|
|
to szarpanie występuje za kazdym razem podczas ruszania, niestety problem dalej występuje, podmieniałem już wtrysk i nie było poprawy, a że na lpg chodzi dobrze przypuszczam że może być to wina pompy paliwa, może nie pracuje tak jak powinna i tłoczy za mało paliwa, od kilku dni wogóle nie idzie ruszyć na benzynie bo samochód szarpie i często gaśnie |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-09-2013, 19:05
|
|
|
Witam wymieniłeś całą pokrywę wtrysku ? czy tylko wtryskiwacz ? |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-09-2013, 22:48
|
|
|
Apropo szarpania:
Albo pompa albo TPS:
Odpal silnik lekko rozgrzej i jak obroty jałowego sie ustabilizuja odłacz wtyczke od TPS i zobacz czy bedzie szarpac.Jezeli nie bedzie to TPS ewentualnie wiazka od TPS do kompa |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
camp21
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 68 Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 07-09-2013, 07:37
|
|
|
A jak się ma TPS gdy na gazie wszystko ok, a na benzynie objawy jak wyżej?
Wtedy to raczej coś z układem zasilania, czyli albo zabity filtr lub padająca pompka. |
_________________ www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6 |
|
|
|
|
mlody5393
Dołączył: 30 Lip 2012 Posty: 12 Skąd: Wał-Ruda
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2013, 20:10
|
|
|
wymieniłem cały wtrysk razem w przepustnicą i nic nie pomogło
tps kupiłem na szrocie razem z przepustnicą, podmieniłem i też nie pomogło, z tym że nie ma pewności czy był sprawny |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-09-2013, 08:33
|
|
|
Jeśli wymieniłeś cały wtrysk to nie ma się go już co czepiać chociaż w pokrywie wtryskiwacza jest regulator ciśnienia paliwa - taką membrana która przy jeździe na gazie lubi się przykleić tak więc pozostajesprawdzić filtr paliwa ciśnienie na pompie lub podjechać na kompa i sprawdzić sondę |
|
|
|
|
Renegat...
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 121 Skąd: KOLUSZKI
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-09-2013, 08:07
|
|
|
Gazownicy bardzo rzadko podłaczają TPS tymbardziej do instalacji I gen.Ja tak np mialem u siebie na gazie ogień a na benzynie szarpało....TPS ogólnie był sprawny ale jeden przewód z wiazki (w kostce był urwany) i strasznie szarpał.Odłącz na chwile TPS i przejedz się. |
_________________ BYŁ
TRABANT 601 zwei takt
Omega A C20NE 2,0 115KM
Omgea A C30NE 3,0 6-garow ca 200 KM
Tipo 1,4
Tipo 2,0 8V GRANTURISMO
FIAT BRAVO HGT 2.0 20V
FORD COUGAR 2,5 V6 177KM jest
Lancia DELTA II 2,0 16V T 196KM JEST
Lancia Delta I.....e się składa.... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|