świece |
Autor |
Wiadomość |
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-10-2013, 16:41 świece
|
|
|
jeszcze raz ja otóż dziś wykręciłem swiece i okazało się że wszystkie są w czarnym nadarze jaka może być przyczyna? kable kopułka palec nowe |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-10-2013, 18:48
|
|
|
czarne świece to raczej nieszczelność , spala olej czyli pierścienie albo uszczelniacze |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-10-2013, 19:01
|
|
|
pit14 napisał/a: | czarne świece to raczej nieszczelność , spala olej czyli pierścienie albo uszczelniacze |
Kurcze blaszka pół biedy jeżeli uszczelniacze gorzej jezeli pierścienie |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-10-2013, 19:09
|
|
|
czy to czy to , to i tak prze...... głowica do zdjęcia podjedź i sprawdź ciśnienie garków wtedy wykluczysz pierścienie i pytanie (może głupie bo każdy samochód bierze olej ) ale czy bierze i ile ?
** Dodano: 07-10-2013, 20:13 **
a jak z mocą ? idzie ok czy muli ? i jaki dym daje przy przyspieszaniu może tylko uszczelniacze (taniej) |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-10-2013, 19:14
|
|
|
pit14 napisał/a: | czy to czy to , to i tak prze...... głowica do zdjęcia podjedź i sprawdź ciśnienie garków wtedy wykluczysz pierścienie i pytanie (może głupie bo każdy samochód bierze olej ) ale czy bierze i ile ? |
co prawda to prawda głowica do zdjęcia kurcze oleju ostatnio mi zaczeło ubywać napewno tylko nie wiem konkretnie ile na bagnecie jest mniej no i jak porównywałem przez korek wlewu oleju to poziom jest inny jak spłynie obserwowałem przez 3 dni objawy kopci na bialo przy odpalaniu i do momentu nagrzania ,rano chodzi nierówno na zimnym |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-10-2013, 19:18
|
|
|
brodwey, ale jeśli pali i jeździ to nie ruszaj , cena remontu lepiej drugi silnik wsadzić i dalej jeździć , szkoda że masz 1,6 odnośnie tłoków to mam ale 1,4 z dobrymi pierścieniami |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-10-2013, 19:23
|
|
|
pit14 napisał/a: | brodwey, ale jeśli pali i jeździ to nie ruszaj , cena remontu lepiej drugi silnik wsadzić i dalej jeździć , szkoda że masz 1,6 odnośnie tłoków to mam ale 1,4 z dobrymi pierścieniami |
no tak tylko nigdy nie ma pewności w jakim stanie kupi sie silnik pojadę zrobię pomiar ciśnienia na cylindrach moze będe mądrzejszy a jakie sa objawy padniętych pierścieni? |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-10-2013, 19:28
|
|
|
chodzi mi czy kopci przy obciążeniu czyli dodawaniu gazu jeśli rano po odpaleniu jest biały dym to ni ma strachu z pierścieniami |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-10-2013, 19:33
|
|
|
pit14 napisał/a: | chodzi mi czy kopci przy obciążeniu czyli dodawaniu gazu jeśli rano po odpaleniu jest biały dym to ni ma strachu z pierścieniami |
tylko jak jest zimny to kopci na biało przy odpalaniu no i na wolnych obrotach jak stoje na światłach ale teraz to już taka temperatura jest rano jak jest ciepły to nie widać dymu ,słyszałem też że jak czarne świece to problem jest z zapłonem lub mieszanką paliwową ale nie znam sie na tym |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-10-2013, 18:47
|
|
|
masz 1,6 i.e tak więc zapłon jest nieregulowany teoretycznie , mieszanką steruje sonda i sterownik co możesz sprawdzić na zwykłym euroscanie czy wszystko ok gorzej z digiplexem podobno są programy do sprawdzenia ale ja się na ten temat nie wypowiem bo nie wiem i jeszcze pytanie czy jak po wykręceniu świec zobaczyłeś że są czarne to jak wyglądał gwint - był czysty czy zaolejony (o ile nie masz wycieku z silnika) |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-10-2013, 21:37
|
|
|
Mam 1.6 i.e na jednopunkcie boscha.Motor 835C1.000.Po przejechaniu 5 tys km na nowych swiecach wykrecilem je by zobaczyc jak wygladaja.Dwie srodkowe byly lekko czarne.Z 1 i 4 cyl jasniejsze.Nikt mi nie potrafil wyjasnic czemu tak jest.Sporo tez zalezy od stylu jazdy chociaz u mnie mozna powiedziec ze zadnego dymu nigdy nie widac.Oleju bierze niewiele.Czasem wystarczy zastosowac ,,cieplejsze"swiece a nie takie jak z katalogu wychodza i problem zniknie.Czarne swiece moga oznaczac tez za bogata mieszanke ale w tym silniku nie ma mozliwosci zadnych regulacji ani skladu mieszanki ani zaplonu-o wszystkim decyduje sterownik silnika.Jesli pali za duzo moze byc lejacy wtryskiwacz lub padnieta sonda.Diagnostyka komputerowa by sie przydala na poczatek.
W bylym tipo 2.0 mialem tak ze jak jezdzilem wolno parowalo z rury wydechowej tak ze wygladalo na padnieta uszczelke pod glowica ale plynu nie ubywalo,temp.silnika w normie.Ale wystarczylo zrobic szybsza jazde na odcinku conajmniej 10 km i problem ustwpowal na jakies 2 tyg.Oczywiscie najgorzej bylo jesienia i zima bo latem tej pary prawie nie bylo.Jezdzac wolno nie dalo sie pozbyc pary z tlumika. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-10-2013, 14:39
|
|
|
pit14 napisał/a: | masz 1,6 i.e tak więc zapłon jest nieregulowany teoretycznie , mieszanką steruje sonda i sterownik co możesz sprawdzić na zwykłym euroscanie czy wszystko ok gorzej z digiplexem podobno są programy do sprawdzenia ale ja się na ten temat nie wypowiem bo nie wiem i jeszcze pytanie czy jak po wykręceniu świec zobaczyłeś że są czarne to jak wyglądał gwint - był czysty czy zaolejony (o ile nie masz wycieku z silnika) | gwinty są lekko zaolejone we wszystkich świecach
** Dodano: 09-10-2013, 15:41 **
shagger78 napisał/a: | Mam 1.6 i.e na jednopunkcie boscha.Motor 835C1.000.Po przejechaniu 5 tys km na nowych swiecach wykrecilem je by zobaczyc jak wygladaja.Dwie srodkowe byly lekko czarne.Z 1 i 4 cyl jasniejsze.Nikt mi nie potrafil wyjasnic czemu tak jest.Sporo tez zalezy od stylu jazdy chociaz u mnie mozna powiedziec ze zadnego dymu nigdy nie widac.Oleju bierze niewiele.Czasem wystarczy zastosowac ,,cieplejsze"swiece a nie takie jak z katalogu wychodza i problem zniknie.Czarne swiece moga oznaczac tez za bogata mieszanke ale w tym silniku nie ma mozliwosci zadnych regulacji ani skladu mieszanki ani zaplonu-o wszystkim decyduje sterownik silnika.Jesli pali za duzo moze byc lejacy wtryskiwacz lub padnieta sonda.Diagnostyka komputerowa by sie przydala na poczatek.
W bylym tipo 2.0 mialem tak ze jak jezdzilem wolno parowalo z rury wydechowej tak ze wygladalo na padnieta uszczelke pod glowica ale plynu nie ubywalo,temp.silnika w normie.Ale wystarczylo zrobic szybsza jazde na odcinku conajmniej 10 km i problem ustwpowal na jakies 2 tyg.Oczywiscie najgorzej bylo jesienia i zima bo latem tej pary prawie nie bylo.Jezdzac wolno nie dalo sie pozbyc pary z tlumika. | właśnie mi to wygląda na bogatą mieszankę jutro zrobię diadnostykę na kompie oraz pomiar ciśnienia cylindrów i podmnienie wtryskiwacz mam jakieś 2 zapasowe
** Dodano: 09-10-2013, 15:51 **
jeszcze jedno pytanie jakiej firmy polecacie mi świece i przewody zapłonowe kupić do mojego auta?
[
** Dodano: 09-10-2013, 19:06 **
właśnie wróciłem od autka stał nie odpalany od wczoraj ,ale jak go wczoraj gasiłem to spojrzałem przez korek wlewu oleju zeby sprawdzić wzrokowo jego poziom i było go do dolnej krawędzi krzywki wałka a teraz jak spojrzałem to było sucho !! musiałem wlać z 0,5 litra i teraz siega do połowy krzywki najdziwniejsze jest to że na miarce poziomu zawsze był max |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-10-2013, 20:32
|
|
|
świece polecam boscha yttrium np. taką http://www.samli.pl/katal...2onowa%29.html# co do kabli to nie polecam jan-mor ale magneti nie są złe możesz kupić championki
** Dodano: 09-10-2013, 21:36 **
jeśli świece są czarne to garek bierze olej to normalne bo przy dodaniu ostro gazu musi gdzieś się podziać olej z cylindra i tłoka ale jeśli świeca ma gwint zaolejony a silnik nie puszcza w gniazda świec to jest go za dużo i wina uszczelniaczy lub pierścieni |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-10-2013, 04:38
|
|
|
brodwey, co do oleju w glowiczce to rzeczywiscie jest tak jak piszesz.Zawsze zostaje go tam sporo bo splywy oleju umieszczone sa wysoko.Jak zauwazylem szklanki i dol walka zawsze sa zanurzone w oleju bo on nigdy nie splywa.Swoja droga to dobre rozwiazanie bo walek nigdy nie ,,startuje"na sucho.Ale jesli go u Ciebie nie bylo...no dziwna sprawa.Moze auto stalo przechylone i jakims cudem splynal olej. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-10-2013, 06:40
|
|
|
Też tak może być jak pisze kolega , sprawdź też czy tylną poduchę silnika może uszkodzona i silnik jest nachylony do tyłu jeśli jest wszystko ok to chyba obudowa wałka w szklankach ma luz szklanki mam od 1,4 to wieczorem mogę je zmierzyć mikrometrem i podam wymiar , u kumpla była dziurawa szklanka i tak też się działo |
|
|
|
|
brodwey
Wiek: 46 Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 138 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 11-10-2013, 14:08
|
|
|
pit14 napisał/a: | Też tak może być jak pisze kolega , sprawdź też czy tylną poduchę silnika może uszkodzona i silnik jest nachylony do tyłu jeśli jest wszystko ok to chyba obudowa wałka w szklankach ma luz szklanki mam od 1,4 to wieczorem mogę je zmierzyć mikrometrem i podam wymiar , u kumpla była dziurawa szklanka i tak też się działo | będe naprawdę wdzięczny |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-10-2013, 19:37
|
|
|
szklanka ma 37mm mierzona suwmiarką - równe , mikrometr mam do 30 ale szklanki są stalowe więc jak ucieka olej to raczej obudową rozrządu |
|
|
|
|
|