Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problemy z zapłonem ciąg dalszy
Autor Wiadomość
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-12-2009, 10:52   problemy z zapłonem ciąg dalszy

Witam.

to chyba moje fatum :( ale do rzeczy. gdy chcę zapalić, rozrusznik kręci się normalnie i po chwili samo przestaje. otworzyłem maskę i znów próbowałem odpalić. gdy rozrusznik przestaje się kręcić coś szarpie silnikiem, z wtrysku wydobywa się jakiś gaz (chociaż zawsze odpalam na benzynie). to już 3-gi raz :( musiałem poczekać do następnego dnia, wtedy normalnie się zapala. co Wy na to powiecie?
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-12-2009, 11:41   

a na lpg odpala czy jest to samo ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-12-2009, 12:58   

na lpg jest to samo.

poczekałem z 2 godziny, niby odpaliło, ale obroty były za niskie i zgasł. za drugim razem też zapalił, ale nie można było wykręcić powyżej 2500obr/min, poczekałem, aż się rozgrzeje, potem było w porządku, niby, bo obroty nadal są nierówne. możliwe, że to falowanie obrotów jest powodem.

w poprzednim temacie (http://forum.tempra.org/topics53/problem-z-zaplonem-vt16908.htm) też miałem problem z zapłonem. wtedy też obroty się nie trzymały. wymieniłem kopułkę, palec i kable wn (świece wymieniałem jakieś 5 000km temu). mechanik stwierdził, że cewka jest do wymiany (niby izolacja jest nieszczelna czy coś), czy to też może być przyczyną? jeżeli chodzi o falowanie, to niedawno robiłem regulację zaworów, jakby co.
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 24-12-2009, 13:05   

Damian..., wez wtyczke odczep od digiplexa i spryskaj ja wd40 albo czyms takim, powinno pomoc mialem podobne cos u siebie i winna byla ta wtyczka bo śniedzia zaszla.
     Moneta
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-12-2009, 13:06   

ostatnio tak robiłem, nie pomogło. gdyby styki były zaśniedziałe mógłbym choćby poruszać, poszarpać kablami i tyle. chyba, że sam moduł, ale teraz jakoś nie mogę wtyczki wyciągnąć :) tam jest za dużo kabli.
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 24-12-2009, 13:11   

Damian..., a nie ma nikt u ciebie T/T zeby podmienic cewke??
     Moneta
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-12-2009, 09:51   

teraz rozrusznik się kręci, ale nie odpala (znaczy raz odpala, raz nie)
kubek napisał/a:
Damian..., a nie ma nikt u ciebie T/T zeby podmienic cewke??


niestety nie. nie wiem czy to dobry sposób, ale po włączeniu zapłonu podłączyłem miernik do cewki i akumulatora (-) i napięcie było takie same, co akumulator.

zauważyłem, że iskra była tylko raz, gdy włączyłem zapłon, gdy kręciłem już nie. przeczytałem temat http://forum.tempra.org/t...cy-vt13469.htm, niby objawy są takie same, ale może to.

naprawdę nikt nie wie, co to powoduje?
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-12-2009, 10:25   

Damian..., zrób tak jak kolegakubek, napisał o wtyczce w digiplexie.Wyjmij ją i sprawdź czy nie zaśniedziało nic.Sprawdź też jego zasilanie.I przede wszystkim po odpinaj przewody i wszystkie dobrze wyczyść w złączu masowym pod akumulatorem,które jest przykręcone do podłużnicy.
Sprawdź cienki podwójny przewód przy rozruszniku czy się jakoś nie rozdzielił i czy do modułu dochodzi + i -.Zasilanie idzie ze stacyjki 15/54 do cewki i do digiplexa.Na czerwono połączyłem przewody ze sobą,bo są to te same przewody zmostkowane w cewce.
I pasowało żebyś zmierzył czujnik położenia wału.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-12-2009, 17:50   

ZielonyTBG, pisałem wcześniej, że nie zaśniedziały. złącze masowe też wyczyściłem. wszystkie kable do rozrusznika na swoim miejscu. opór cpw wynosi 723ohm. możliwe, że to on takie jaja robi. poleję go wodą i zobaczymy, że zadziała.

nie zadziałało :P
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-12-2009, 21:27   

Damian... napisał/a:
ale nie można było wykręcić powyżej 2500obr/min
- co to oznacza?? zgaśnie samochód czy zacznie się dusić czy będzie odcinka zapłonu?? CPW polewałeś wodą na gorącym silniku?? Mi też kiedyś pokazywał około 700 OHM ale jak się rozgrzał to wariował - często on daje różne jaja w samochodzie.

** Dodano: 28-12-2009, 21:37 **
Damian... napisał/a:
gdy chcę zapalić, rozrusznik kręci się normalnie i po chwili samo przestaje

Damian... napisał/a:
gdy rozrusznik przestaje się kręcić coś szarpie silnikiem, z wtrysku wydobywa się jakiś gaz

Nie zwróciłem uwagi na to. Zapytam w ten sposób - majstrował ktoś coś ostatnio czy cewce, świecach, kablach WN??
Swojego czasu wymieniałem kable WN w moim byłym Tipo 1.4. Silnik odpalił normalnie, wyjeżdżam z podwórka i szarpnięcie, samochód stoi. Kręcę rozrusznikiem, ładnie kręci i w pewnym momencie szarpnięcie tak jakby coś go zablokowało. Niekiedy udało się odpalić ale też nie chciał wchodzić na wyższe obroty. Co się okazało - pomyliłem ze sobą 2 kable do świec i zamieniłem je kolejnością. Skutkiem czego przy odpalaniu na którymś cylindrze był za wcześnie zapłon i cofało tłok co skutkowało zablokowaniem rozrusznika. Jeśli mimo wszystko udało się jakoś odpalić to te 2 pomylone cylindry osłabiały pracę reszty, dlatego nie chciał się wyżej kręcić. Objawy identyczne jak opisałeś więc lepiej to zobacz. Na cewce powinny być opisane cyfry od 1 do 4 - jak stoisz przodem do samochodu to licząc od lewej strony masz mieć podpięte kable w kolejności 1-2-3-4
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-12-2009, 00:04   

mierzyłem cpw na gorącym silniku. taki sam odczyt.

możliwe, że krasnoludki zmieniły mi kolejność kabli :) na poważnie, wydedukowałem, że miałeś inną cewkę, jakby zintegrowaną z kopułką rozdzielczą. mam inną, więc Twoja kolejność nie zadziałaby. jeżeli zmienię kolejność - wiadomo co się stanie, więc nie ma co się nad tym zastanawiać. ale nadal się zastanawiam, co to powoduje (jakieś zwarcie, czy co).

jeżeli chodzi o cpw trudno by go polać wodą, za dużo rur gazu/wody, ciężkie dojście... szkoda, że garażu nie mam. gdy znajomy mechanik wróci z urlopu, coś się pomyśli.
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-12-2009, 11:00   

Damian..., a rozrzad dawno temu wymieniany?? bo tez mogl sie przestawic.... :roll:
     Moneta
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-12-2009, 12:37   

1,5kk temu (czyli niedawno)... z wymianą wałka.
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-03-2010, 19:45   

Damian udało Ci sie uruchomi auto?
ja mam podobne objawy-krótka iskra z cewki i koniec
poza tym jak załączam zapłon w stacyjce czuje delikatne szarpniecie-chyba rozrusznika-
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-03-2010, 12:14   

ciągle to samo :( (tylko teraz w ogóle nie można go uruchomić).



gdy sprawdzałem moduł zauważyłem, że rurka podciśnienia jest otwarta. na zdjęciu widać koniec, do niczego nie prowadzi, nie zauważyłem też jakiś luźnych rurek. to normalne?

PS. jedna rurka prowadzi do modułu, druga luźna, jakby co :)

** Dodano: 06-03-2010, 12:36 **
ok, znalazłem, ale to nie rozwiązało to problemu...
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-03-2010, 18:38   

Sprawdz w razie czego ustawienie rozrzadu, mimo ze robiony niedawno.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2010, 19:11   

w sumie i przed wymianą były jaja z zapłonem. mógłbym sprawdzić ustawienie, ale jest jeden problem. nie wiem jak :) na forum jest chyba, jak sprawdzić na 1.9TD, nie wiem nawet, jak/czym się obraca wałek, na co się patrzy itp. przydałby mi się jakiś tutorial.

** Dodano: 07-03-2010, 19:21 **
tak się zapytam, czy źle ustawiony rozrząd mógłby powodować znikanie iskry? iskra jest tylko po włączeniu zapłonu, potem już nie.
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-03-2010, 19:51   

Trzeba ustawic znak na wale korbowym ze znakiem na obudowie i sprawdzic czy wałek jest rowniez na znakach, moze byc o ząbek przestawiony i beda jaja. Albo jedz tam gdzie robili rozrzad niech sprawdza jeszcze raz.

** Dodano: 07-03-2010, 19:57 **
Iskra jest zwiazana z rozrzadem bo na wałku masz palec i kopulke i jezeli palec jest w zlej pozycji to nie da iskry, sciagnij kopulke i zobacz jak kreci sie palec..
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2010, 19:59   

Cytat:
Albo jedz tam gdzie robili rozrzad niech sprawdza jeszcze raz.
niezbyt mogę, bo nie odpala :P
i co masz na myśli mówiąc "ustaw znak na wale"? mam obrócić wałek na znak na obudowie i na kole zębatym, czy jak?
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-03-2010, 20:06   

Ustaw tak zeby znak na kole pokryl sie ze znakiem na obudowie, sa wyraznie oznaczone, zdejmij najpierw kopulke i zobacz czy sie kreci palec. Mogli zle zaciagnac pasek albo cos w tym stylu.

** Dodano: 07-03-2010, 20:07 **
Jednoczesnie na wale i na wałku musza byc na znakach.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2010, 20:09   

a jak zakręcić wałem? próbowałem ręcznie, łapałem się za zębatkę, ale niezbyt się dało... jakby się zablokowało.

** Dodano: 07-03-2010, 20:11 **
i co wtedy, gdy się pokryją?
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-03-2010, 20:14   

Sluchaj jezeli sie blokuja to rozrzad mogl sie rozpizdzic i masz zablokowany czyli kolizja tlok zawor, ale druga opcja ze sprezanie jest na tyle duze ze reką tego nie ruszysz, klucz i krecisz na wale.

** Dodano: 07-03-2010, 20:15 **
Jak sie pokryją oznacza to ze rozrzad jest dobrze ustawiony i wykluczasz go.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2010, 20:19   

a normalnie można obracać ręką, tak?
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-03-2010, 20:20   

Raczej nie do tego trzeba sily chociaz powinien sie ruszyc. a przed tym jak zgasl na amen puknelo cos?
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-03-2010, 20:27   

normalnie działał i normalnie go wyłączyłem, następnego dnia już nie ruszył. wcześniej tak się zdarzało, ale po kilku godzinach (ew następnego dnia) już odpalał. gdy wymieniłem świece, kopułkę i palec miałem spokój na ok 2 tygodnie i znów. teraz jak wymieniłem cpw nie miałem żadnych problemów przez miesiąc (w między czasie wymieniłem cewkę, jakby lepiej działał). finał znasz :/
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load