problemy z zapłonem ciąg dalszy |
Autor |
Wiadomość |
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 10:52 problemy z zapłonem ciąg dalszy
|
|
|
Witam.
to chyba moje fatum ale do rzeczy. gdy chcę zapalić, rozrusznik kręci się normalnie i po chwili samo przestaje. otworzyłem maskę i znów próbowałem odpalić. gdy rozrusznik przestaje się kręcić coś szarpie silnikiem, z wtrysku wydobywa się jakiś gaz (chociaż zawsze odpalam na benzynie). to już 3-gi raz musiałem poczekać do następnego dnia, wtedy normalnie się zapala. co Wy na to powiecie? |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-12-2009, 11:41
|
|
|
a na lpg odpala czy jest to samo ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 12:58
|
|
|
na lpg jest to samo.
poczekałem z 2 godziny, niby odpaliło, ale obroty były za niskie i zgasł. za drugim razem też zapalił, ale nie można było wykręcić powyżej 2500obr/min, poczekałem, aż się rozgrzeje, potem było w porządku, niby, bo obroty nadal są nierówne. możliwe, że to falowanie obrotów jest powodem.
w poprzednim temacie (http://forum.tempra.org/topics53/problem-z-zaplonem-vt16908.htm) też miałem problem z zapłonem. wtedy też obroty się nie trzymały. wymieniłem kopułkę, palec i kable wn (świece wymieniałem jakieś 5 000km temu). mechanik stwierdził, że cewka jest do wymiany (niby izolacja jest nieszczelna czy coś), czy to też może być przyczyną? jeżeli chodzi o falowanie, to niedawno robiłem regulację zaworów, jakby co. |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 13:05
|
|
|
Damian..., wez wtyczke odczep od digiplexa i spryskaj ja wd40 albo czyms takim, powinno pomoc mialem podobne cos u siebie i winna byla ta wtyczka bo śniedzia zaszla. |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 13:06
|
|
|
ostatnio tak robiłem, nie pomogło. gdyby styki były zaśniedziałe mógłbym choćby poruszać, poszarpać kablami i tyle. chyba, że sam moduł, ale teraz jakoś nie mogę wtyczki wyciągnąć tam jest za dużo kabli. |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-12-2009, 13:11
|
|
|
Damian..., a nie ma nikt u ciebie T/T zeby podmienic cewke?? |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 09:51
|
|
|
teraz rozrusznik się kręci, ale nie odpala (znaczy raz odpala, raz nie)
kubek napisał/a: | Damian..., a nie ma nikt u ciebie T/T zeby podmienic cewke?? |
niestety nie. nie wiem czy to dobry sposób, ale po włączeniu zapłonu podłączyłem miernik do cewki i akumulatora (-) i napięcie było takie same, co akumulator.
zauważyłem, że iskra była tylko raz, gdy włączyłem zapłon, gdy kręciłem już nie. przeczytałem temat http://forum.tempra.org/t...cy-vt13469.htm, niby objawy są takie same, ale może to.
naprawdę nikt nie wie, co to powoduje? |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-12-2009, 10:25
|
|
|
Damian..., zrób tak jak kolegakubek, napisał o wtyczce w digiplexie.Wyjmij ją i sprawdź czy nie zaśniedziało nic.Sprawdź też jego zasilanie.I przede wszystkim po odpinaj przewody i wszystkie dobrze wyczyść w złączu masowym pod akumulatorem,które jest przykręcone do podłużnicy.
Sprawdź cienki podwójny przewód przy rozruszniku czy się jakoś nie rozdzielił i czy do modułu dochodzi + i -.Zasilanie idzie ze stacyjki 15/54 do cewki i do digiplexa.Na czerwono połączyłem przewody ze sobą,bo są to te same przewody zmostkowane w cewce.
I pasowało żebyś zmierzył czujnik położenia wału.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 17:50
|
|
|
ZielonyTBG, pisałem wcześniej, że nie zaśniedziały. złącze masowe też wyczyściłem. wszystkie kable do rozrusznika na swoim miejscu. opór cpw wynosi 723ohm. możliwe, że to on takie jaja robi. poleję go wodą i zobaczymy, że zadziała.
nie zadziałało |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 21:27
|
|
|
Damian... napisał/a: | ale nie można było wykręcić powyżej 2500obr/min | - co to oznacza?? zgaśnie samochód czy zacznie się dusić czy będzie odcinka zapłonu?? CPW polewałeś wodą na gorącym silniku?? Mi też kiedyś pokazywał około 700 OHM ale jak się rozgrzał to wariował - często on daje różne jaja w samochodzie.
** Dodano: 28-12-2009, 21:37 **
Damian... napisał/a: | gdy chcę zapalić, rozrusznik kręci się normalnie i po chwili samo przestaje |
Damian... napisał/a: | gdy rozrusznik przestaje się kręcić coś szarpie silnikiem, z wtrysku wydobywa się jakiś gaz |
Nie zwróciłem uwagi na to. Zapytam w ten sposób - majstrował ktoś coś ostatnio czy cewce, świecach, kablach WN??
Swojego czasu wymieniałem kable WN w moim byłym Tipo 1.4. Silnik odpalił normalnie, wyjeżdżam z podwórka i szarpnięcie, samochód stoi. Kręcę rozrusznikiem, ładnie kręci i w pewnym momencie szarpnięcie tak jakby coś go zablokowało. Niekiedy udało się odpalić ale też nie chciał wchodzić na wyższe obroty. Co się okazało - pomyliłem ze sobą 2 kable do świec i zamieniłem je kolejnością. Skutkiem czego przy odpalaniu na którymś cylindrze był za wcześnie zapłon i cofało tłok co skutkowało zablokowaniem rozrusznika. Jeśli mimo wszystko udało się jakoś odpalić to te 2 pomylone cylindry osłabiały pracę reszty, dlatego nie chciał się wyżej kręcić. Objawy identyczne jak opisałeś więc lepiej to zobacz. Na cewce powinny być opisane cyfry od 1 do 4 - jak stoisz przodem do samochodu to licząc od lewej strony masz mieć podpięte kable w kolejności 1-2-3-4 |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 00:04
|
|
|
mierzyłem cpw na gorącym silniku. taki sam odczyt.
możliwe, że krasnoludki zmieniły mi kolejność kabli na poważnie, wydedukowałem, że miałeś inną cewkę, jakby zintegrowaną z kopułką rozdzielczą. mam inną, więc Twoja kolejność nie zadziałaby. jeżeli zmienię kolejność - wiadomo co się stanie, więc nie ma co się nad tym zastanawiać. ale nadal się zastanawiam, co to powoduje (jakieś zwarcie, czy co).
jeżeli chodzi o cpw trudno by go polać wodą, za dużo rur gazu/wody, ciężkie dojście... szkoda, że garażu nie mam. gdy znajomy mechanik wróci z urlopu, coś się pomyśli. |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 11:00
|
|
|
Damian..., a rozrzad dawno temu wymieniany?? bo tez mogl sie przestawic.... |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 12:37
|
|
|
1,5kk temu (czyli niedawno)... z wymianą wałka. |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-03-2010, 19:45
|
|
|
Damian udało Ci sie uruchomi auto?
ja mam podobne objawy-krótka iskra z cewki i koniec
poza tym jak załączam zapłon w stacyjce czuje delikatne szarpniecie-chyba rozrusznika- |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-03-2010, 12:14
|
|
|
ciągle to samo (tylko teraz w ogóle nie można go uruchomić).
gdy sprawdzałem moduł zauważyłem, że rurka podciśnienia jest otwarta. na zdjęciu widać koniec, do niczego nie prowadzi, nie zauważyłem też jakiś luźnych rurek. to normalne?
PS. jedna rurka prowadzi do modułu, druga luźna, jakby co
** Dodano: 06-03-2010, 12:36 **
ok, znalazłem, ale to nie rozwiązało to problemu... |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 18:38
|
|
|
Sprawdz w razie czego ustawienie rozrzadu, mimo ze robiony niedawno. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 19:11
|
|
|
w sumie i przed wymianą były jaja z zapłonem. mógłbym sprawdzić ustawienie, ale jest jeden problem. nie wiem jak na forum jest chyba, jak sprawdzić na 1.9TD, nie wiem nawet, jak/czym się obraca wałek, na co się patrzy itp. przydałby mi się jakiś tutorial.
** Dodano: 07-03-2010, 19:21 **
tak się zapytam, czy źle ustawiony rozrząd mógłby powodować znikanie iskry? iskra jest tylko po włączeniu zapłonu, potem już nie. |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 19:51
|
|
|
Trzeba ustawic znak na wale korbowym ze znakiem na obudowie i sprawdzic czy wałek jest rowniez na znakach, moze byc o ząbek przestawiony i beda jaja. Albo jedz tam gdzie robili rozrzad niech sprawdza jeszcze raz.
** Dodano: 07-03-2010, 19:57 **
Iskra jest zwiazana z rozrzadem bo na wałku masz palec i kopulke i jezeli palec jest w zlej pozycji to nie da iskry, sciagnij kopulke i zobacz jak kreci sie palec.. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 19:59
|
|
|
Cytat: | Albo jedz tam gdzie robili rozrzad niech sprawdza jeszcze raz. | niezbyt mogę, bo nie odpala
i co masz na myśli mówiąc "ustaw znak na wale"? mam obrócić wałek na znak na obudowie i na kole zębatym, czy jak? |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 20:06
|
|
|
Ustaw tak zeby znak na kole pokryl sie ze znakiem na obudowie, sa wyraznie oznaczone, zdejmij najpierw kopulke i zobacz czy sie kreci palec. Mogli zle zaciagnac pasek albo cos w tym stylu.
** Dodano: 07-03-2010, 20:07 **
Jednoczesnie na wale i na wałku musza byc na znakach. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 20:09
|
|
|
a jak zakręcić wałem? próbowałem ręcznie, łapałem się za zębatkę, ale niezbyt się dało... jakby się zablokowało.
** Dodano: 07-03-2010, 20:11 **
i co wtedy, gdy się pokryją? |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 20:14
|
|
|
Sluchaj jezeli sie blokuja to rozrzad mogl sie rozpizdzic i masz zablokowany czyli kolizja tlok zawor, ale druga opcja ze sprezanie jest na tyle duze ze reką tego nie ruszysz, klucz i krecisz na wale.
** Dodano: 07-03-2010, 20:15 **
Jak sie pokryją oznacza to ze rozrzad jest dobrze ustawiony i wykluczasz go. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 20:19
|
|
|
a normalnie można obracać ręką, tak? |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 20:20
|
|
|
Raczej nie do tego trzeba sily chociaz powinien sie ruszyc. a przed tym jak zgasl na amen puknelo cos? |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2010, 20:27
|
|
|
normalnie działał i normalnie go wyłączyłem, następnego dnia już nie ruszył. wcześniej tak się zdarzało, ale po kilku godzinach (ew następnego dnia) już odpalał. gdy wymieniłem świece, kopułkę i palec miałem spokój na ok 2 tygodnie i znów. teraz jak wymieniłem cpw nie miałem żadnych problemów przez miesiąc (w między czasie wymieniłem cewkę, jakby lepiej działał). finał znasz :/ |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
|