padnięty akumulator a gwarancja |
Autor |
Wiadomość |
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 10:49 padnięty akumulator a gwarancja
|
|
|
Witam.
Nie znałem odpowiedzi na takie pytanie, większość to "kup nowy". A o to chodzi, że 1,5 roku temu kupiłem nowy akumulator (Centra Futura), jedną zimę wytrzymał, tej zimy wysiadł. Jak myślicie, czy można będzie go wymienić na gwarancji? Akumulatory powinny chyba się trzymać przez długie lata, a nie jedna zima i wymiana (przynajmniej tak mi się wydaje) |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 10:56
|
|
|
Damian..., oddaj na gwarancji. Tylko musisz sie liczyc z tym,ze bedziesz przez okres oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji bez akumulatora. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 10:59
|
|
|
Dzięki jakoś przeżyję albo pożyczę od kumpla. |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
rudaslaska7
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 168 Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 13:56
|
|
|
najpierw go naładuj w domu i dostarcz go do sklepu to zaoszczedzi czas bo rozladowany i tak bedzie glupoty pokazywac a tak naladujesz i na drugi dzien pojdziesz do sklepu i Ci go na miejscu sprawdza przyrzadami pod warunkiem ze to nie jest tesco itp. pozniej w razie czego wysla go na reklamacje do dystrybutora |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 27-01-2010, 14:20
|
|
|
nie baw się w reklamację na podstawie gwarancji,zacznij od reklamacji w oparciu o niezgodność towaru z umową (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) tu obowiązują sztywne i nie przekraczalne terminy w przypadku przekroczenia których nawet jeśli aku byl zasiarczony z winy auta ciebie to wali.... |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-01-2010, 20:20
|
|
|
Damian..., a moze po prostu Ci sie rozladowal? Bo nowe akumulatory padaja w temp -30 stopni Albo ladowanie miales za slabe i przez nocke padl albo jakis kradziej pradu?
Ja kupilem nowy aku 2 miesiace temu a okazalo sie ze niepotrzebnie bo ladowanie mialem slabe pod obciazeniem swiatel itp i ten nowy tez zaczal padac. Wiec moze na poczatek sprobuj dobrze naladowac? |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-01-2010, 18:35
|
|
|
Xingham, nie pisałbym, gdyby tak było. nie jest tak, że postał noc i następnego nie działa. wyjmowałem go kilka razy, zostawiałem go do ładowania w piwnicy i potem sam się rozładowywał (ok 12,6V). zresztą mechanik sam stwierdził, że to akumulator, nie ma żadnego zwarcia. w każdym razie już go oddałem do serwisu, mam na szczęście inny, więc mogę spokojnie jeździć. |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 10:38
|
|
|
Damian... napisał/a: | zostawiałem go do ładowania w piwnicy i potem sam się rozładowywał (ok 12,6V). | To jest normalne! Każdy akumulator po kilku godzinach od ładowania będzie pokazywał napięcie 12,6V jeśli jest w stanie "naładowania"! Rozładowany spada poniżej 12,5V. Ale o tym już było wiele pisane, więc poszukaj trochę na forum. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 18:38
|
|
|
aha zapomniałem, że jak trochę poleżał to napięcie wynosiło 11,8V. to chyba nie jest normalne |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 18:59
|
|
|
centrala futura to praktycznie najlepszy akumulator jaki obecnie mozna kupić, ma 3 lata gwarancji i pakiet assistance.
jeśli po kilku godzinach od ładowania napięcie na akumulatorze samoczynnie spadało poniżej 12,5 to jest on uszkodzony. a jeśli spadało do poziomu o jakim piszesz czyli 11,8V to jest to totalny złom |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 29-01-2010, 19:38
|
|
|
Damian..., jak co bedzie wiadomo to napisz bo ja mam tez dziwny akumu Alan, opisz dokladnie jak to zrobic. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Damian...
Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 20:01
|
|
|
też tak myślałem i lekko się zdziwiłem, myślałem, że gdzieś jest zwarcie... może jakaś felerna sztuka mi się trafiła dobrze mieć 2 akumulatory, jak jeden siada, to drugi można wpakować i jeździć dalej |
_________________ pozdrawiam.
był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM
wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-01-2010, 21:55
|
|
|
A ja się podłącze pod temat Bo zauważyłem ostatnio, że coś za szybko mi pada aku. To wina alternatora i juz go mam. Ale teraz jak zalozmy wieczorem mam napiecie na aku 13V a rano po jakichs 7 godzinach mam 12,8V to chyba za szybko spada? Bo aku praktycznie nowka 2 miesiace ma. |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-01-2010, 22:30
|
|
|
moim zdaniem przesadzacie. Aku jest zrobiony na 12,6 i niby tylko tyle powinnien trzymać, więc nie myśl, że zawsze bedzie trzymał 13 V. U mnie jak jest 12,60 to jest bardzo dobrze i śmiało zapala. A więcej Ci nie bedzie trzymał dłużej bo jakby to powiedzieć nie ma gdzie.
Tak samo jak kupisz baterie paluszek 1,5 to wiadomo, że nie będzie miała więcej. |
|
|
|
|
Xingham
Wiek: 34 Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 199 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2010, 08:41
|
|
|
Endriu64, Nie powinien miec wiecej niz 12,6V? U mnie jak ma 12,7 to juz ledwo kręci. A zalozmy ze przy takim napieciu posluchasz radia 40 minut to juz nie odpalisz wiec chyba powinien miec wiecej zeby mozna bylo troche pokorzystac z odbiornikow bez ladowania zanim padnie. |
_________________ Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-01-2010, 09:06
|
|
|
Xingham napisał/a: | Ale teraz jak zalozmy wieczorem mam napiecie na aku 13V a rano po jakichs 7 godzinach mam 12,8V to chyba za szybko spada? Bo aku praktycznie nowka 2 miesiace ma. | CZYTAJ UWAŻNIE bo o tym jest 100 postów napisane. A 5 postów powyżej Twojego napisałem wyraźnie!
Cytat: | Każdy akumulator po kilku godzinach od ładowania będzie pokazywał napięcie 12,6V jeśli jest w stanie "naładowania"! Rozładowany spada poniżej 12,5V. |
|
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
VEndriuV
Pomógł: 9 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Cze 2006 Posty: 737 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2010, 09:12
|
|
|
Xingham napisał/a: | Endriu64, Nie powinien miec wiecej niz 12,6V? U mnie jak ma 12,7 to juz ledwo kręci. A zalozmy ze przy takim napieciu posluchasz radia 40 minut to juz nie odpalisz wiec chyba powinien miec wiecej zeby mozna bylo troche pokorzystac z odbiornikow bez ladowania zanim padnie. |
dlatego nie warto używać na wyłączonym silniku |
|
|
|
|
|