Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
padnięty akumulator a gwarancja
Autor Wiadomość
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2010, 10:49   padnięty akumulator a gwarancja

Witam.

Nie znałem odpowiedzi na takie pytanie, większość to "kup nowy". A o to chodzi, że 1,5 roku temu kupiłem nowy akumulator (Centra Futura), jedną zimę wytrzymał, tej zimy wysiadł. Jak myślicie, czy można będzie go wymienić na gwarancji? Akumulatory powinny chyba się trzymać przez długie lata, a nie jedna zima i wymiana (przynajmniej tak mi się wydaje)
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2010, 10:56   

Damian..., oddaj na gwarancji. Tylko musisz sie liczyc z tym,ze bedziesz przez okres oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji bez akumulatora.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2010, 10:59   

Dzięki :) jakoś przeżyję albo pożyczę od kumpla.
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
rudaslaska7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 168
Skąd: Ruda Slaska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2010, 13:56   

najpierw go naładuj w domu i dostarcz go do sklepu to zaoszczedzi czas bo rozladowany i tak bedzie glupoty pokazywac a tak naladujesz i na drugi dzien pojdziesz do sklepu i Ci go na miejscu sprawdza przyrzadami pod warunkiem ze to nie jest tesco itp. ;) pozniej w razie czego wysla go na reklamacje do dystrybutora
     Moneta
 
Alan 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 636
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 27-01-2010, 14:20   

nie baw się w reklamację na podstawie gwarancji,zacznij od reklamacji w oparciu o niezgodność towaru z umową (ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej) tu obowiązują sztywne i nie przekraczalne terminy w przypadku przekroczenia których nawet jeśli aku byl zasiarczony z winy auta ciebie to wali....
_________________
Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...

Lancia Kappa SW 2.4 Tds

     assistance
 
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-01-2010, 20:20   

Damian..., a moze po prostu Ci sie rozladowal? Bo nowe akumulatory padaja w temp -30 stopni :) Albo ladowanie miales za slabe i przez nocke padl albo jakis kradziej pradu?
Ja kupilem nowy aku 2 miesiace temu a okazalo sie ze niepotrzebnie bo ladowanie mialem slabe pod obciazeniem swiatel itp i ten nowy tez zaczal padac. Wiec moze na poczatek sprobuj dobrze naladowac?
_________________
Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz
     assistance   Moneta
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-01-2010, 18:35   

Xingham, nie pisałbym, gdyby tak było. nie jest tak, że postał noc i następnego nie działa. wyjmowałem go kilka razy, zostawiałem go do ładowania w piwnicy i potem sam się rozładowywał (ok 12,6V). zresztą mechanik sam stwierdził, że to akumulator, nie ma żadnego zwarcia. w każdym razie już go oddałem do serwisu, mam na szczęście inny, więc mogę spokojnie jeździć.
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-01-2010, 10:38   

Damian... napisał/a:
zostawiałem go do ładowania w piwnicy i potem sam się rozładowywał (ok 12,6V).
To jest normalne! Każdy akumulator po kilku godzinach od ładowania będzie pokazywał napięcie 12,6V jeśli jest w stanie "naładowania"! Rozładowany spada poniżej 12,5V. Ale o tym już było wiele pisane, więc poszukaj trochę na forum.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2010, 18:38   

aha zapomniałem, że jak trochę poleżał to napięcie wynosiło 11,8V. to chyba nie jest normalne :)
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-01-2010, 18:59   

centrala futura to praktycznie najlepszy akumulator jaki obecnie mozna kupić, ma 3 lata gwarancji i pakiet assistance.

jeśli po kilku godzinach od ładowania napięcie na akumulatorze samoczynnie spadało poniżej 12,5 to jest on uszkodzony. a jeśli spadało do poziomu o jakim piszesz czyli 11,8V to jest to totalny złom :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 29-01-2010, 19:38   

Damian..., jak co bedzie wiadomo to napisz bo ja mam tez dziwny akumu :( Alan, opisz dokladnie jak to zrobic.
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Damian... 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 88
Skąd: Świdnik/Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2010, 20:01   

też tak myślałem i lekko się zdziwiłem, myślałem, że gdzieś jest zwarcie... może jakaś felerna sztuka mi się trafiła :roll: dobrze mieć 2 akumulatory, jak jeden siada, to drugi można wpakować i jeździć dalej :)
_________________
pozdrawiam.

był: Fiat Tipo 1.6 i.e. 78KM
jest: Honda Concerto 1.6i 122KM

wyznawca JTP - J**ać Transport Publiczny :badgrin:
  
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-01-2010, 21:55   

A ja się podłącze pod temat :P Bo zauważyłem ostatnio, że coś za szybko mi pada aku. To wina alternatora i juz go mam. Ale teraz jak zalozmy wieczorem mam napiecie na aku 13V a rano po jakichs 7 godzinach mam 12,8V to chyba za szybko spada? Bo aku praktycznie nowka 2 miesiace ma.
_________________
Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-01-2010, 22:30   

moim zdaniem przesadzacie. Aku jest zrobiony na 12,6 i niby tylko tyle powinnien trzymać, więc nie myśl, że zawsze bedzie trzymał 13 V. U mnie jak jest 12,60 to jest bardzo dobrze i śmiało zapala. A więcej Ci nie bedzie trzymał dłużej bo jakby to powiedzieć nie ma gdzie.

Tak samo jak kupisz baterie paluszek 1,5 to wiadomo, że nie będzie miała więcej.
     Moneta
 
Xingham 



Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 199
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-01-2010, 08:41   

Endriu64, Nie powinien miec wiecej niz 12,6V? U mnie jak ma 12,7 to juz ledwo kręci. A zalozmy ze przy takim napieciu posluchasz radia 40 minut to juz nie odpalisz :P wiec chyba powinien miec wiecej zeby mozna bylo troche pokorzystac z odbiornikow bez ladowania zanim padnie.
_________________
Tipo 1.4 gaźnik. 94r. benzyna - crash.
Ford Escort 1.6 16V Kombi 95r. benzyna/gaz
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-01-2010, 09:06   

Xingham napisał/a:
Ale teraz jak zalozmy wieczorem mam napiecie na aku 13V a rano po jakichs 7 godzinach mam 12,8V to chyba za szybko spada? Bo aku praktycznie nowka 2 miesiace ma.
CZYTAJ UWAŻNIE bo o tym jest 100 postów napisane. A 5 postów powyżej Twojego napisałem wyraźnie!

Cytat:
Każdy akumulator po kilku godzinach od ładowania będzie pokazywał napięcie 12,6V jeśli jest w stanie "naładowania"! Rozładowany spada poniżej 12,5V.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2010, 09:12   

Xingham napisał/a:
Endriu64, Nie powinien miec wiecej niz 12,6V? U mnie jak ma 12,7 to juz ledwo kręci. A zalozmy ze przy takim napieciu posluchasz radia 40 minut to juz nie odpalisz :P wiec chyba powinien miec wiecej zeby mozna bylo troche pokorzystac z odbiornikow bez ladowania zanim padnie.


dlatego nie warto używać na wyłączonym silniku ;)
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load