Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Klapa na guzik w Tipo
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-04-2007, 17:27   Klapa na guzik w Tipo

Dzisiaj zamontowałem sobie siłownik w zamku klapy i teraz mam taką otwieraną ze środka. Przycisku na klapie na razie nie wywalam, bo to faza testowa:P Łatwo nie było - najpierw problem z umieszczeniem siłownika (taki jak od centrala) w tym zakamarku pod czarną plastikową pokrywą, ale udało się (otworów było zrobionych dużo za dużo, ale już załatane:)) Potem kolejny problem - jak przerzucić kable z pod klapy do kabiny? Tak jak jest seryjnie nie dałem rady (czyli kable idące w klapie), więc zostały na wierzchu, ale są ukryte (na razie tak na 50%,), a potem będa czerwone - czyli w kolorze klapy. Plusa i minusa wziąłem z tego źródła co central - tyle.

P.S. Fajnie, że klapa się otwiera nawet gdy przyciskiem się nie da z zewnątrz, bo jest przekręcony zamek. Praktycznie eliminuje to użycie kluczyka. Pozostało mi tylko jeszcze zaizoować kółko dookoła zamka, bo zgubiłem uszczelkę , a nie chcę, żeby mi woda leciała - może dam silikon? Pozdro
_________________
     Moneta
 
Sizzler 


Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 10
Skąd: Konstancin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-07-2007, 21:28   

był bym wdzięczny za parę fotek, jeśli8 to nie jest tajemnica konstruktora :) pozdro
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-07-2007, 22:07   

Spoko, ale jutro. Dzisiaj już ciemno. Foty będą z komy bo akurat kabel do aparatu wypożyczyłem ;] Tajemnica żadna - siłownik zamiast całego zamka, przycisk pod lewarkiem biegów i trochę kabli (niestety nie udało mi się ich schować, ale prawie nie widać). Niedawno wymontowałem w ogóle cały mechanizm i zakleiłem otwór w klapie. Co najlepsze, sam ją pomalowałem i kolor się nie różni, ale i tak będzie na koniec konkretnie cały lakierowany. Kwestia jeszcze paru dodatków i kasy ;D
_________________
     Moneta
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 11-07-2007, 10:50   

No ciekawy pomysł! pomyśl jeszcze nad elektrycznym podnoszeniem klapy i bedzie git!
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-07-2007, 12:54   

Myślałem, tylko nie wiem jakie mechanizmy za to mogą odpowiadać. Hydraulika jakaś czy elektryka?
_________________
     Moneta
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-07-2007, 14:40   

mrk69 napisał/a:
Myślałem, tylko nie wiem jakie mechanizmy za to mogą odpowiadać. Hydraulika jakaś czy elektryka?

Hydrauliczny siłownik sterowany elektrycznie :D
A tak na poważnie, jeśli dasz mocniejsze siłowniki (takie zwykłe do bagażnika) to klapa powinna się sama podnieść...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-07-2007, 15:49   

Radke napisał/a:
A tak na poważnie, jeśli dasz mocniejsze siłowniki (takie zwykłe do bagażnika) to klapa powinna się sama podnieść...

A tak poważnie - choćbyś dał sprężyny o sile 1000 kg , to i tak klapy nie podniosą ( najwyżej wyrwą z zawiasów ) ! Po zamknięciu klapy siłowniki przechodzą przez "martwy punkt" i z niewielką , co prawda siłą - ale jeszcze domykają klapę ...
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-07-2007, 16:33   

chyba, że dasz (ale będzie gorzej z zamykaniem ręką klapy) sprężyny (przy okazji utrudniające zamykanie ale i amortyzujące klapę przy zamykaniu) które to może nie muszą mieć ogromnej siły ale duży powiedzmy 'skok' dużą sprężystość, co by na tyle gwałtownie i odpowiednio daleko popchały klapę, by dała radę martwy punkt minąć; potem jak tylko masz centrala i dołączony do tego przycisk to masz autootwieranie klapy;

w np espero kumplowi zrobiłem pod osobny przycisk pilota otwieranie klapy, a że tam nie ma martwego punktu to siłowniki wypychają ją do końca i po naciśnięciu się otwiera i sama unosi... taki bajer, może i fajny, choć znudził mu się po pewnym czasie a czasem drażnił wręcz jak sobie niechcący nacisnął...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-07-2007, 18:04   

Fajne pomysły, ale mi chodzi bardziej o coś takiego:]

Tutaj

** Dodano: 11-07-2007, 21:42 **
obiecane foto

uruchamiacz ;D


mocowanie siłownika w miejscu dawnego zamka


siłownik zamiast wkładki
_________________
     Moneta
 
Maziak 


Wiek: 38
Dołączył: 05 Paź 2007
Posty: 38
Skąd: Kraków-Podgórze
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-10-2007, 14:21   

dobry bajer brawa za pomysł :D mozna bedzie pomysloec o czyms podobnym
_________________
było tipo 1.4 jest alfa romeo 164 2.0TS
     assistance
 
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-12-2008, 12:52   

mam zamiar też coś takiego zrobić, ale razem z centralnym i alarmem za jednym razem. mam alarm z dodatkowym kanałem do otwierania bagażnika, jest opisany "otwieranie zamka w dwóch krokach" i jest tylko jeden kabel.
jak podłączyć jeden kabel z centralki alarmu do siłownika z dwoma kablami???????
  
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-12-2008, 12:57   

Osobiście to znalazłem fabryczny siłownik centralnego do klapy i podłączyłem go pod centralny. Teraz klapa jest otwarta z zamka razem z resztą centralnego. Zabawne było znaleźć przewód fabryczny do podłączenia centralnego klapy już pod maskownicą.
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-12-2008, 19:17   

Tez mialem cos takiego w temprze :) tylko posun sie krok dalej, zrob tak, zeby klapa sama podnosila sie do gory :) u mnie w temprze tak bylo, a na sam koniec dalem jeszcze sterowanie radiem od starego centralnego zamka i otiwerala sie z pilota :)
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-12-2008, 22:38   

mhm, czyli jestem w punkcie wyjścia. mam alarm do założenia, i w pilocie mam otwieranie bagażnika, a centralka alarmu ma na wyjściu tylko jeden kabel do otwierania bagażnika i na schemacie jest opisane "otwieranie zamka w dwóch krokach". siłownik ma DWA kable i pytanie, jak ten JEDEN kabel podpiąć w siłownik? i co to jest "zamek w dwóch krokach", bo nie znalazłem nigdzie? może wie ktoś o co chodzi?
  
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-12-2008, 22:44   

wronbul, pewnie na tej zasadzie że jeden krok to odblokowanie zamknięcia a drugi to taki że ci lekko klapa podskakuje bo wychodzi z zaczepu :P a wtedy siłowniczki ją cap do góry i po krzyku :D
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 21-12-2008, 11:05   

mam taki alarm
http://www.allegro.pl/ite...strz_atest.html
a tak wygląda mój problem

na jakiej zasadzie działa "otw. zamka w 2 krokach" i jak podpiąć ten jeden kabel do dwukablowego siłownika?
Arkady1s napisał/a:
Osobiście to znalazłem fabryczny siłownik centralnego do klapy i podłączyłem go pod centralny. Teraz klapa jest otwarta z zamka razem z resztą centralnego

jeżeli nie wypali osobne otwieranie bagażnika, to zrobię chyba tak jak Arkady1s. czy fabryczny siłownik jest w miare łatwo dostępny, jakie ceny?
  
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-12-2008, 12:04   

A może tym kabelkiem idzie Tobie zasilanie a mase z siłownika podłączasz już na "własną ręke" :P Ja planuje podłączenie siłownika pod zamek w klapie tak by pod otworzeniu centralnego również zamek w klapie się otwierał. Myślałem o podłączeniu siłownika pod siłownik w dźwiach, ale czy jest możliwość połączyć siłownik master od mastera?
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load