Klapa na guzik w Tipo |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-04-2007, 17:27 Klapa na guzik w Tipo
|
|
|
Dzisiaj zamontowałem sobie siłownik w zamku klapy i teraz mam taką otwieraną ze środka. Przycisku na klapie na razie nie wywalam, bo to faza testowa:P Łatwo nie było - najpierw problem z umieszczeniem siłownika (taki jak od centrala) w tym zakamarku pod czarną plastikową pokrywą, ale udało się (otworów było zrobionych dużo za dużo, ale już załatane:)) Potem kolejny problem - jak przerzucić kable z pod klapy do kabiny? Tak jak jest seryjnie nie dałem rady (czyli kable idące w klapie), więc zostały na wierzchu, ale są ukryte (na razie tak na 50%,), a potem będa czerwone - czyli w kolorze klapy. Plusa i minusa wziąłem z tego źródła co central - tyle.
P.S. Fajnie, że klapa się otwiera nawet gdy przyciskiem się nie da z zewnątrz, bo jest przekręcony zamek. Praktycznie eliminuje to użycie kluczyka. Pozostało mi tylko jeszcze zaizoować kółko dookoła zamka, bo zgubiłem uszczelkę , a nie chcę, żeby mi woda leciała - może dam silikon? Pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
Sizzler
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 10 Skąd: Konstancin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-07-2007, 21:28
|
|
|
był bym wdzięczny za parę fotek, jeśli8 to nie jest tajemnica konstruktora pozdro |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-07-2007, 22:07
|
|
|
Spoko, ale jutro. Dzisiaj już ciemno. Foty będą z komy bo akurat kabel do aparatu wypożyczyłem ;] Tajemnica żadna - siłownik zamiast całego zamka, przycisk pod lewarkiem biegów i trochę kabli (niestety nie udało mi się ich schować, ale prawie nie widać). Niedawno wymontowałem w ogóle cały mechanizm i zakleiłem otwór w klapie. Co najlepsze, sam ją pomalowałem i kolor się nie różni, ale i tak będzie na koniec konkretnie cały lakierowany. Kwestia jeszcze paru dodatków i kasy |
_________________
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 11-07-2007, 10:50
|
|
|
No ciekawy pomysł! pomyśl jeszcze nad elektrycznym podnoszeniem klapy i bedzie git! |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 12:54
|
|
|
Myślałem, tylko nie wiem jakie mechanizmy za to mogą odpowiadać. Hydraulika jakaś czy elektryka? |
_________________
|
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-07-2007, 14:40
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Myślałem, tylko nie wiem jakie mechanizmy za to mogą odpowiadać. Hydraulika jakaś czy elektryka? |
Hydrauliczny siłownik sterowany elektrycznie
A tak na poważnie, jeśli dasz mocniejsze siłowniki (takie zwykłe do bagażnika) to klapa powinna się sama podnieść... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 15:49
|
|
|
Radke napisał/a: | A tak na poważnie, jeśli dasz mocniejsze siłowniki (takie zwykłe do bagażnika) to klapa powinna się sama podnieść... |
A tak poważnie - choćbyś dał sprężyny o sile 1000 kg , to i tak klapy nie podniosą ( najwyżej wyrwą z zawiasów ) ! Po zamknięciu klapy siłowniki przechodzą przez "martwy punkt" i z niewielką , co prawda siłą - ale jeszcze domykają klapę ... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 16:33
|
|
|
chyba, że dasz (ale będzie gorzej z zamykaniem ręką klapy) sprężyny (przy okazji utrudniające zamykanie ale i amortyzujące klapę przy zamykaniu) które to może nie muszą mieć ogromnej siły ale duży powiedzmy 'skok' dużą sprężystość, co by na tyle gwałtownie i odpowiednio daleko popchały klapę, by dała radę martwy punkt minąć; potem jak tylko masz centrala i dołączony do tego przycisk to masz autootwieranie klapy;
w np espero kumplowi zrobiłem pod osobny przycisk pilota otwieranie klapy, a że tam nie ma martwego punktu to siłowniki wypychają ją do końca i po naciśnięciu się otwiera i sama unosi... taki bajer, może i fajny, choć znudził mu się po pewnym czasie a czasem drażnił wręcz jak sobie niechcący nacisnął... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 18:04
|
|
|
Fajne pomysły, ale mi chodzi bardziej o coś takiego:]
Tutaj
** Dodano: 11-07-2007, 21:42 **
obiecane foto
uruchamiacz
mocowanie siłownika w miejscu dawnego zamka
siłownik zamiast wkładki
|
_________________
|
|
|
|
|
Maziak
Wiek: 38 Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 38 Skąd: Kraków-Podgórze
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-10-2007, 14:21
|
|
|
dobry bajer brawa za pomysł mozna bedzie pomysloec o czyms podobnym |
_________________ było tipo 1.4 jest alfa romeo 164 2.0TS |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-12-2008, 12:52
|
|
|
mam zamiar też coś takiego zrobić, ale razem z centralnym i alarmem za jednym razem. mam alarm z dodatkowym kanałem do otwierania bagażnika, jest opisany "otwieranie zamka w dwóch krokach" i jest tylko jeden kabel.
jak podłączyć jeden kabel z centralki alarmu do siłownika z dwoma kablami??????? |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-12-2008, 12:57
|
|
|
Osobiście to znalazłem fabryczny siłownik centralnego do klapy i podłączyłem go pod centralny. Teraz klapa jest otwarta z zamka razem z resztą centralnego. Zabawne było znaleźć przewód fabryczny do podłączenia centralnego klapy już pod maskownicą. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-12-2008, 19:17
|
|
|
Tez mialem cos takiego w temprze tylko posun sie krok dalej, zrob tak, zeby klapa sama podnosila sie do gory u mnie w temprze tak bylo, a na sam koniec dalem jeszcze sterowanie radiem od starego centralnego zamka i otiwerala sie z pilota |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-12-2008, 22:38
|
|
|
mhm, czyli jestem w punkcie wyjścia. mam alarm do założenia, i w pilocie mam otwieranie bagażnika, a centralka alarmu ma na wyjściu tylko jeden kabel do otwierania bagażnika i na schemacie jest opisane "otwieranie zamka w dwóch krokach". siłownik ma DWA kable i pytanie, jak ten JEDEN kabel podpiąć w siłownik? i co to jest "zamek w dwóch krokach", bo nie znalazłem nigdzie? może wie ktoś o co chodzi? |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-12-2008, 11:05
|
|
|
mam taki alarm
http://www.allegro.pl/ite...strz_atest.html
a tak wygląda mój problem
na jakiej zasadzie działa "otw. zamka w 2 krokach" i jak podpiąć ten jeden kabel do dwukablowego siłownika?
Arkady1s napisał/a: | Osobiście to znalazłem fabryczny siłownik centralnego do klapy i podłączyłem go pod centralny. Teraz klapa jest otwarta z zamka razem z resztą centralnego |
jeżeli nie wypali osobne otwieranie bagażnika, to zrobię chyba tak jak Arkady1s. czy fabryczny siłownik jest w miare łatwo dostępny, jakie ceny? |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-12-2008, 12:04
|
|
|
A może tym kabelkiem idzie Tobie zasilanie a mase z siłownika podłączasz już na "własną ręke" Ja planuje podłączenie siłownika pod zamek w klapie tak by pod otworzeniu centralnego również zamek w klapie się otwierał. Myślałem o podłączeniu siłownika pod siłownik w dźwiach, ale czy jest możliwość połączyć siłownik master od mastera? |
|
|
|
|
|