|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Silnik szarpie, światła migają, deska mruga |
Autor |
Wiadomość |
thaas
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 35 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 15:17 Silnik szarpie, światła migają, deska mruga
|
|
|
Witam
Od ponad dwóch tygodni tipka trapią jakieś dziwne dolegliwości. Najpierw zaczęło się od szarpania silnika, podczas jazdy np czwórką 60 rzuca autem w przód i tył, to samo na piątce około 80-90. Świeczki wymienione, kable posprawdzane i nic. Później dało się słyszeć wyraźne cykanie,zgrzytanie,przerywanie gdzieś pod kierownicą tak jak by jakaś elektronika cykała. Ostatnio doszło mruganie podświetlenia całej deski rozdzielczej i lekkie wachnięcia świateł.
Powoli robi się to lekko denerwujące, czyżby to jakiś przekaźnik pod deską wariował? Ładowanie jest, kontrolka akumulatora się nie pali, odpala normalnie, jeździ dobrze, tylko to rzucanie i przygasająca elektryka...
miał może ktoś podobne objawy?
1.4 gaźnik |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 16:46
|
|
|
kolego, weź kawałek grubego kabla i zepnij masę silnika z masą budy albo akumulatora. stawiam na to, że masz zbyt niskie napięcie w instalacji, nie przechodzi ci masa. sprawdź dodatkowo mocowanie kabla masy do podłużnicy pod półką z akumulatorem - tam jest badziew patent co lubi puszczać i wtedy są różne jaja.
Albo masz juz koniec diód/regulatora przy altku, może kończą sie szczotki? |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-08-2008, 22:55
|
|
|
a to "rzucanie" to tak z nienacka się pojawia?? czy w jakimś konkretnym momencie?? ale pierwsza rzecz to sprawdzenie kabli z "+" aku i z "-"
sprawdź napięcie na aku przy odpalonym silniku... czy jak rosną obroty to napięcie rośnie... ( do ok 14,8V przy 2,5 rpm) |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
thaas
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2006 Posty: 35 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 17-08-2008, 07:16
|
|
|
Rzucanie (taki sam jak na zimnym silniku bez ssania na niskich biegach) 50-70 na czwórce i 70-90 n piątce, jak się go rozkręci ponad setke to ustaje.
Jeszcze kwestia tego świergolenia - mam padającą linkę prędkościomierza, drga już od jakiegoś czasu - czy to padająca linka przypadkiem nie wydaje tych dziwnych chrobotów pod deską? |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-06-2009, 21:38
|
|
|
Mój problem jest podobny. Migają mi światła, deska, lampka sufitowa, a do tego słabo trzyma obroty i szarpie. Jakiś czas temu robiłem tą masę pod aku, ale sprawdzę. Jeżeli chciałbym spiąć silnik z budą dla poprawienia masy, to gdzie do silnika kabel przyczepić? Do ucha może być?
Alternator zmieniony, rozrusznik zmieniony, testowałem na innych kablach zapłonowych. Digiplex wymieniony, ładowanie bardzo dobre...szlag mnie trafia
** Dodano: 25-06-2009, 22:52 **
Ta masa pod akumulatorem to do czego idzie? Jaki osprzęt z niej korzysta?
** Dodano: 28-06-2009, 00:54 **
Sprawa rozwiązana. Masa była nie dość, że niedokręcona ( ta pod aku) to jeszcze zaśniedziała. O masowaniu ze skrzynią biegów (na śrubie) już nie wspomnę, bo tam to chyba ostatnio Włosi przy montażu zaglądali. Teraz wszystko przeczyściłem i śmiga, aż miło |
_________________
|
|
|
|
|
OutRider
Wiek: 45 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 20 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-06-2010, 17:59
|
|
|
witam
Jestem tu nowy więc pozdrawiam wszystkich.
Mam ten sam problem co koledzy wyżej. Mnie tylko rozjaśnia się deska rozdzielcza i to samo dzieje się ze światłami mijania. Gdy wszystko się rozjasnia to wycieraczki zasuwają mi jak głupie. Zrobiłem ta mase pod akumulatorem (rozkręciłem i wyczysciłem) kurna i nic. Jest jeszcze jedna masa na bloku silnika z prawej strony tak lekko od dołu. Czy ją tez trzeba wyczyścic???
pozdrawiam |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-06-2010, 19:22
|
|
|
regulator napięcia w alternatorze
Sprawdź jakie masz ładowanie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-06-2010, 19:35
|
|
|
OutRider, radzę Ci jak najszybciej wymienić regulator napięcia, bo za chwilę będziesz miał akumulator do wyrzucenia. Jest notorycznie przeładowywany, a jego amperaż będzie malał z dnia na dzień. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-06-2010, 20:43
|
|
|
ciechu napisał/a: | za chwilę będziesz miał akumulator do wyrzucenia. Jest notorycznie przeładowywany, a jego amperaż będzie malał z dnia na dzień. |
+ możliwość spalenia żarówek itp bardziej kosztownych rzeczy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
OutRider
Wiek: 45 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 20 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-06-2010, 13:37
|
|
|
witka
Pytanie, ile kosztuje regulator napiecia i czy trudna jest jego wymiana??????
pozdro |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-06-2010, 13:59
|
|
|
OutRider, około 30zł. Wymiana regulatora to pestka. Wystarczy odkręcić osłonę plastikową alternatora (3 śruby) i odkręcić regulator napięcia (2 śruby). Trudniej dostać się do alternatora żeby go wyciągnąć.
Tutaj masz opis ze zdjęciami jak to zrobić: http://forum.tempra.org/t...ana+alternatora
Jeśli masz wspomaganie, to albo jak w temacie je odkręcasz, albo nie - ale wtedy alternator wyciągasz dołem (najlepiej z kanału, lub na podniesionym prawym przodzie i zdjętym kole). W zasadzie technik jest kilka |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
OutRider
Wiek: 45 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 20 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-06-2010, 16:33
|
|
|
witka
Jednak mieliście racje . Okazało się, że padł regulator i dawał za duże napięcie a po chwili spadał do prawidłowego napięcia, i tak w kółko. Miałem tam wstawione jakieś polskie gówno, teraz mam Magneti Merelli i śmiga jak jak ta lala . Dobrze, że mój wujas ma pełno części zapasowych do Temperówki.
Tak nawiasem mówiąc mam do sprzedania skrzynie biegów do Tempry i Tipo 1,4.
Pozdrawiam i dziękuje |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|