 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie zasysa paliwa z baku..? |
Autor |
Wiadomość |
MGSH

Wiek: 45 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 20:36 Nie zasysa paliwa z baku..?
|
|
|
Witam.
Mam następujący problem. Pompa paliwowa nie podawała paliwa do wtrysku. Przejrzałem cały przewód - nie jest załamany. Pompkę było słychać, że pracuje, więc pomyślałem, że nadszedł jej czas. Kupiłem nową i założyłem (zewnętrzna, pod podwoziem). Tutaj zonk. Dalej nie podaje Pb. Troszkę tylko popluje od czasu do czasu. Węża od baku zassałem (metodą usta-wąż ) i nic, parę kropel tylko. Jak w niego dmucham to tylko słychać syczenie - a mnie się wydawało, że może powinien być jakiś bulgot..? dolałem z bańki 15l benzyny, bo myślałem, że może już pusto i sprawa się wyjaśni. Niestety się nie wyjaśniła. Nadal pompka nie podaje paliwa.
Czy ktoś mógłby mi pomóc i/lub podać jakieś info nt konstrukcji baku? Czy mogło się tam coś zablokować, oberwać? Jak pobierane jest paliwo?
Dodam, że wszystko robię pod blokiem, z niezbyt "wysokim" podnośnikiem, więc łatwo mogłem coś przeoczyć (a mam cichą nadzieję, że to jakaś pierdółka).
Z góry dzięki.
Pozdrawiam |
_________________ Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek |
|
|
|
 |
konikks


Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2756 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 20:53
|
|
|
MGSH, a filtr paliwa wymieniałeś? może jest zatkany |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
 |
MGSH

Wiek: 45 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 21:18
|
|
|
No właśnie tu mam problem, o którym zresztą nie napisałem. mea culpa.
Po prostu nie wiem gdzie on jest. Obok pompy go nie ma, odkręciłem całą plastikową osłonę pompy - więc bym widział. Gdzieś pod maską jakby był, też bym znalazł. Dodam, że chodzi mi o coś TAKIEGO. Może to w jakiejś obudowie, że nie rzuciło mi się pod oczy? Już mi dziś ręce opadły, jak zobaczyłem, że wąż doprowadzający Pb do pompy jest sztukowany (przecięty, połapany na obejmy). Może był filtr, ale poprzedni właściciel go wykopcił? nie mam pojęcia.
No i zostaje mi opcja trzecia, że filtr mam gdzieś w baku lub okolicy "okienka" w tylnym bagażniku. Tego nie dojdę, bo tam mam butlę z LPG
Jakbście mieli jakieś sugestie proszę się nie krępować. Zielony jestem, pierwsze moje auto. Choć mnie qrvica bierze, to tipolota muszę zrobić. Na szrot nie dam
Dzięki i pozdrawiam. |
_________________ Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-06-2008, 22:46
|
|
|
filtr paliwa jest pod samochodem, od strony koła tylnego prawego, tak jakby w podłodze, pod taką plastikową osłonką, fajnie to widać z kanału, a z podnośnika to chyba musiasdz w podłoge pukać żeby znaleźć
jak sobie kucniesz na wprost koła to troszkę w prawo i w głąb
co do nie podawania paliwka to (tylko o tym czytałem-sam nie sprawdzałem) w baku oprócz pompy są jakieś węże któe lubią sparcieć i wtedy paliwo tylko miesza się w baku |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
MGSH

Wiek: 45 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-06-2008, 21:45
|
|
|
Ufffffff....
Chciałem już bak zdejmować, ale teściu podjął się "uchylenia" butli LPG. Tak też i zrobił
Panowie, czego tam nie było (pod ową klapką). Na dzieńdobry wszystko zalane jakimś klejem czy żywicą. Po wykręceniu całego ustrojstwa ukazał się sparciały wąż zasilania (prawie samo zbrojenie) i popękany/złamany wąż powrotu Pb.
Nie wiem, czy tak ma być, ale pompa, którą mam pod podwoziem, ssała paliwo poprzez w ogóle nie podłączoną pompę z baku. Dla mnie paranoja. Praktycznie na wszystkim znać było ręce jakichś profesjonalistów, fuszerka na klej. zamiast wtyczki czujnika poziomu paliwa tylko wetknięte kabelki etc. etc.
Pompę z baku wymontowałem, dałem tylko odpowiednio długi wąż zasilający. Filtr paliwa wpiąłem do układu. Voila auto odżyło. Zaczęło nawet jeździć na benzynie
konikks, yoyo, dzięki za rady.
Pozdrawiam |
_________________ Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-06-2008, 22:14
|
|
|
rany ale fuszera do kwadratu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
MGSH

Wiek: 45 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 08:09
|
|
|
@yoyo, jak zrobie fotkę instalacji LPG... to dopiero jest fuszera, hehe
Z tipkiem miałem nieco przejść (klik -->), teraz nieco się spraw rozwiązało. Już nie będę musiał z dwoma akumulatorami jeździć na przykład. Pecha miałem, bo to zasilanie w baku się pewnie czasem udrażniało i pompa sikała. Do przedwczoraj byłem pewny, że mam paliwo we wtrysku.
Korzystając ze świeżego tematu dodam małe pytanko. Będąc pod autem zauważyłem pęknięty przewód. Nie wiem co to jest, ale na tym schemacie przewód ten biegnie do ustrojstwa oznaczonego jako "D". Dziura jest spora, podczas pracy na jałowym biegu nic stamtąd nie cieknie.
Nie wiem co to jest, czy ktoś mógłby mi to wyjaśnić i podać ewentualne objawy/problemy?
Pozdrawiam i z góry dzięki. |
_________________ Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 09:20
|
|
|
to ustrojstwo to "pochłaniacz par paliwa" - taki filtr do oparów - powinieneś to mieć pod maską na prawym nadkolu zaraz za lampą |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
konikks


Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2756 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 10:38
|
|
|
MGSH, no to dobrze że nigdzie paliwko się nie lało...
a swoją drogą ciekawe kto tam grzebał? gazownicy przy zakładaniu gazu? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
 |
MGSH

Wiek: 45 Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 42 Skąd: Brzeg Dolny
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 12:17
|
|
|
Lało, się. Oj lało. Jak w końcu dostało ciśnienie to na dzień dobry w trzech miejscach wyszło, że był przewód zasilania popękany
Tipek był bity kiedyś (poprzednicy moi), widać po wnęce na zapasówkę. Może tak remont zrobili? To ja zielony w reperacji auta i się nogą przeżegnałem |
_________________ Było => Tipo 1,4 ie + LPG Shrocik
Było => Lanos 1,6 16v + LPG Lanborghini
Jest => Xsara Picasso 1,6HDI Ogórek & Peugot 206 1,4 8v Bąbelek |
|
|
|
 |
konikks


Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2756 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 12:40
|
|
|
ja miałem lepszy motyw bo mi się lało paliwko w komorze silnika... przez przypadek to odkryłem. a kapało na... parownik. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
 |
MARIOVIRUS

Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-06-2008, 14:09
|
|
|
Ja jak oddalem tipka do serwisu fiata bo szarpal po nagrzaniu po wymianie przez nich przepustnicy tak zakladali waz podajacy paliwo do wtrysku ze sie z niego lalo jak z fontanny i od tamtej pory po zwyzywaniu ich wiecej mnie nie ujzeli i nie ujza ;] |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|