|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak jeździć automatem? |
Autor |
Wiadomość |
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 18:20 Jak jeździć automatem?
|
|
|
Jak niektórzy pewnie zauważyli planuję zakup BMW E 38 i właśnie z tym związane jest moje pytanie. Egzemplarz który mnie interesuje ma automatyczną skrzynię biegów a mój kontakt z automatem był tylko wzrokowy dlatego proszę o jakąś instrukcję jak jeździć automatem, jak redukować przed wyprzedzaniem, do czego służy bieg 1,2 jeżeli jest D. Wiem że N to luz a R to wsteczny. Proszę o jakieś rady i wskazówki. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 18:45
|
|
|
Więc tak, podstawowo:
P - parking
R - rewerse - jazda do tyłu
N - neutral - "na luzie"
D - drive - normalna jazda
2 - wrzucasz na stałe 2jke - np jak chcesz ruszyć z lodu bo normalnie na lodzie automat może oszaleć
1 - blokada na jedynce, np ruszasz z przyczepą i chcesz wyżej wkręcić silnik żeby dostał mocy.
Co do wyprzedzania, nie redukuje sie biegów ręcznie, redukcja następuje po wciśnięciu pedału w podłogę (nie koniecznie do końca) i wtedy samochodzik zredukuje i dostaje kopa. Jak już będziesz robił jazdę próbną to wsłuchaj się czy zmienia biegi, jednocześnie obserwując obrotomierz i nie daj sie na teksty typu: "ta skrzynia tak płynnie chodzi że nie słychać zmian biegów" bo wtedy po prostu skrzynia jest rozje.bana i pracuje w trybie awaryjnym stale na 3 przełożeniu, a jak wiadomo napawa automatu to kwoty raczej czterocyfrowe. Po ewentualnym zakupie wymień olej w skrzyni nawet jeśli właściciel twierdzi ze robił to przed chwilą.
Nie wiem jak w bm-kach ale niektóre automaty jeszcze posiadają tryb sport i winter; w trybie sport skrzynia później zmienia przełożenia, czyli wyżej wkręca samochód, w 5ciobiegowych automatach nie jest używana 5tka; w trybie zimowym natomiast samochód startuje z dwójki, nie używa 1dynki i dosyć szybko zmienia biegi, niektórzy jeżdżą tak cały rok, myśląc ze mniej spala bo skrzynia szybciej zmienia biegi - nieprawda.
Jak coś sobie przypomnę to jeszcze napisze, ale ogólnie automaciki sa w porzo, ale moim zdaniem automat wymaga co najmniej 120 KM i chociaż 160 NM |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 19:03
|
|
|
MiKuS dzięki za obszerny opis. Co do trybu sport i winter to nie wiem czy jest a mocy ma prawie 200 KM także chyba wystarczy. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
maro.marek
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 24 Lis 2007 Posty: 137 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-01-2008, 20:31
|
|
|
jak wsiadziesz do autka lewa noge wcisnij od razu pod fotel bo z przyzwyczajenia mozesz uzyc lewej nogi i wcisnac chamulec ,pare osob na tym sie przejechalo i zaliczylo noc wna kierownicy |
_________________ maro.marek |
|
|
|
|
guciomlody
Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 27 Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-01-2008, 00:21
|
|
|
a po co w betkach w automatach pozycje 1 2 3 4(poza P R N D?? przecież w ozime jest tryb zimowy do szalenia sportowy, no a do czego te pozycje?? no a przecież automatu to i tak nie zadusi jak by mu ciężko było to sobie zmieni bieg na niższy... czyli to tak jak gdyby 1 to tylko 1bieg będzie, 2 to tylko 2 itd.... , czy 2 to 1i2, 3 to 1,2,3 itd ??
nigdy tego nie używałem i nawet nie wiem po co miał bym to robić...? autko 325tds |
_________________ Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX
you drink, you ride, you ceash you die |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-01-2008, 00:33
|
|
|
Młody, Jak kupisz ta bete daj znac, przyśle ci siekiere zebys sobie lewa noge odrabal ;] |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2008, 15:14
|
|
|
guciomlody napisał/a: | czy 2 to 1i2, 3 to 1,2,3 itd ?? |
Tak przynajmniej jest w fordzie sierra, że jak wbijesz 3, to z ruszania tradycyjnie przeleci po biegach, z tym że powyżej 3 już nie przerzuci. Nie wiem jak w innych autkach.
Masz tu stronkę tematycznie związaną z automatami http://www.automat.pl/news.php . Może Ci się przyda. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-01-2008, 18:59
|
|
|
Dzięki na pewno się przyda. |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2008, 01:38
|
|
|
Eeee, cos mi tu nie gra.
Skrzynia 3 biegowa ma:
D- wszystkie 3 biegi
2- przelacza do 2-iego
1- tylko jeden.
Skrzynia 4 biegowa
D- jw.
3- przelacza do trojki
2- jw.
1-jw.
Po co to? A np jak jedziesz w gory sie przydaje.
Pamietam ze kiedys jak sie ojcu nudzilo to ustawial sobie 2-jke i niby silnik zawsze był na obrotach:).
A na zimie... coz- my nie mielismy trybu zimowego i jakos dalo rade. Delikatnie gazu dodawac, ba- automat sam sie toczy, wiec momentami latwiej jest ruszyc.
Ja bym jeszcze dodal by nie wciskac dwoch pedalow na raz. Noge od razu "schowac" pod fotelem, jak ktos wyzej napisal a zeby reka sie nie nudzila to mozna kupic np. gume do sciskania:).
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|