Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak jeździć automatem?
Autor Wiadomość
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2008, 18:20   Jak jeździć automatem?

Jak niektórzy pewnie zauważyli planuję zakup BMW E 38 i właśnie z tym związane jest moje pytanie. Egzemplarz który mnie interesuje ma automatyczną skrzynię biegów a mój kontakt z automatem był tylko wzrokowy dlatego proszę o jakąś instrukcję jak jeździć automatem, jak redukować przed wyprzedzaniem, do czego służy bieg 1,2 jeżeli jest D. Wiem że N to luz a R to wsteczny. Proszę o jakieś rady i wskazówki.
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2008, 18:27   

1, 2 służy do wzniesień pewnie..
Redukcja do wyprzedzania powinna być jako kick-down, czyli pedał w podłogę, a skrzynia już ogarnie że ma zrobić wszystko żeby jak najszybciej się zebrać :)

Jak się mylę to poprawcie mnie.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-01-2008, 18:45   

Więc tak, podstawowo:
P - parking
R - rewerse - jazda do tyłu
N - neutral - "na luzie"
D - drive - normalna jazda
2 - wrzucasz na stałe 2jke - np jak chcesz ruszyć z lodu bo normalnie na lodzie automat może oszaleć
1 - blokada na jedynce, np ruszasz z przyczepą i chcesz wyżej wkręcić silnik żeby dostał mocy.
Co do wyprzedzania, nie redukuje sie biegów ręcznie, redukcja następuje po wciśnięciu pedału w podłogę (nie koniecznie do końca) i wtedy samochodzik zredukuje i dostaje kopa. Jak już będziesz robił jazdę próbną to wsłuchaj się czy zmienia biegi, jednocześnie obserwując obrotomierz i nie daj sie na teksty typu: "ta skrzynia tak płynnie chodzi że nie słychać zmian biegów" bo wtedy po prostu skrzynia jest rozje.bana i pracuje w trybie awaryjnym stale na 3 przełożeniu, a jak wiadomo napawa automatu to kwoty raczej czterocyfrowe. Po ewentualnym zakupie wymień olej w skrzyni nawet jeśli właściciel twierdzi ze robił to przed chwilą.
Nie wiem jak w bm-kach ale niektóre automaty jeszcze posiadają tryb sport i winter; w trybie sport skrzynia później zmienia przełożenia, czyli wyżej wkręca samochód, w 5ciobiegowych automatach nie jest używana 5tka; w trybie zimowym natomiast samochód startuje z dwójki, nie używa 1dynki i dosyć szybko zmienia biegi, niektórzy jeżdżą tak cały rok, myśląc ze mniej spala bo skrzynia szybciej zmienia biegi - nieprawda.
Jak coś sobie przypomnę to jeszcze napisze, ale ogólnie automaciki sa w porzo, ale moim zdaniem automat wymaga co najmniej 120 KM i chociaż 160 NM
     Moneta
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-01-2008, 19:03   

MiKuS dzięki za obszerny opis. Co do trybu sport i winter to nie wiem czy jest a mocy ma prawie 200 KM także chyba wystarczy.
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-01-2008, 20:25   

No to prawie tak jak napisałem :D :lol:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
maro.marek 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 47
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 137
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-01-2008, 20:31   

jak wsiadziesz do autka lewa noge wcisnij od razu pod fotel bo z przyzwyczajenia mozesz uzyc lewej nogi i wcisnac chamulec ,pare osob na tym sie przejechalo i zaliczylo noc wna kierownicy
_________________
maro.marek
     assistance   Moneta
 
 
guciomlody 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-01-2008, 00:21   

a po co w betkach w automatach pozycje 1 2 3 4(poza P R N D?? przecież w ozime jest tryb zimowy do szalenia sportowy, no a do czego te pozycje?? no a przecież automatu to i tak nie zadusi jak by mu ciężko było to sobie zmieni bieg na niższy... czyli to tak jak gdyby 1 to tylko 1bieg będzie, 2 to tylko 2 itd.... , czy 2 to 1i2, 3 to 1,2,3 itd ??
nigdy tego nie używałem i nawet nie wiem po co miał bym to robić...? autko 325tds
_________________
Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX

you drink, you ride, you ceash you die
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-01-2008, 00:33   

Młody, Jak kupisz ta bete daj znac, przyśle ci siekiere zebys sobie lewa noge odrabal ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-01-2008, 15:14   

guciomlody napisał/a:
czy 2 to 1i2, 3 to 1,2,3 itd ??


Tak przynajmniej jest w fordzie sierra, że jak wbijesz 3, to z ruszania tradycyjnie przeleci po biegach, z tym że powyżej 3 już nie przerzuci. Nie wiem jak w innych autkach.

Masz tu stronkę tematycznie związaną z automatami http://www.automat.pl/news.php . Może Ci się przyda.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-01-2008, 18:59   

przemog666 napisał/a:
Masz tu stronkę tematycznie związaną z automatami http://www.automat.pl/news.php . Może Ci się przyda.


Dzięki na pewno się przyda. :D
  
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2008, 01:38   

Eeee, cos mi tu nie gra.

Skrzynia 3 biegowa ma:
D- wszystkie 3 biegi
2- przelacza do 2-iego
1- tylko jeden.

Skrzynia 4 biegowa
D- jw.
3- przelacza do trojki
2- jw.
1-jw.

Po co to? A np jak jedziesz w gory sie przydaje.
Pamietam ze kiedys jak sie ojcu nudzilo to ustawial sobie 2-jke i niby silnik zawsze był na obrotach:).
A na zimie... coz- my nie mielismy trybu zimowego i jakos dalo rade. Delikatnie gazu dodawac, ba- automat sam sie toczy, wiec momentami latwiej jest ruszyc.
Ja bym jeszcze dodal by nie wciskac dwoch pedalow na raz. Noge od razu "schowac" pod fotelem, jak ktos wyzej napisal a zeby reka sie nie nudzila to mozna kupic np. gume do sciskania:).


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load