|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zimny silnik odpala, a ciepły ma już problem? |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 14 Lut 2005 Posty: 36 Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2005, 13:18 Zimny silnik odpala, a ciepły ma już problem?
|
|
|
Tipo 1.4S (gażnik)
Silnik rano odpala przy pełnym obciązeniu elektrycznym (na ssaniu) a po kilkunastu kilometrach i kilkudziesięcio minutowym postoju już ma problem (pomimo wyłączenia urządzeń elektrycznych).
Próbowałem bez ssania, z ssaniem. W końcu odpala ale po wielu próbach (temp. ok 70 stopni). Co to jest? |
|
|
|
|
andrzejs
Wiek: 62 Dołączył: 01 Sty 2005 Posty: 12 Skąd: TARNÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2005, 13:30
|
|
|
Skoro to gaźnik to najpierw sprawdz czy ssanie sie wyłącza tzn czy przepustnica ustawia się w pionie. |
_________________ ANDRZEJ TEMPRA DIGITAL 2,0 ver.TOFAS
do niedawna teraz NISSAN SUNNY 1,7D + Mazda 626 2,0B |
|
|
|
|
Tomek
Dołączył: 14 Lut 2005 Posty: 36 Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2005, 13:34
|
|
|
Jak to sprawdzić? Zewnętrznie to widać, czy trzeba grzebać w gaźniku? |
|
|
|
|
andrzejs
Wiek: 62 Dołączył: 01 Sty 2005 Posty: 12 Skąd: TARNÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2005, 13:39
|
|
|
Podnieś filter powietrza i z góry zobaczysz . To górna klapka zwana przepstnicą ssania. Przy zdjętym filtrze wyciągnij ssanie i sprawdź jak się zamknęła i odwrotnie wyłącz ssanie i sprawdź czy się otworzyła . Dzwigienka którą ciągnie linka musi dojść do oporu a przepustnica w pion. |
_________________ ANDRZEJ TEMPRA DIGITAL 2,0 ver.TOFAS
do niedawna teraz NISSAN SUNNY 1,7D + Mazda 626 2,0B |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-02-2005, 13:45
|
|
|
A jesli to nie pomoze, to sprobuj podpiac np. kable WN od poldka, ja mialem przypadek ze jak auto sie nagrzalo to mialo problemy z poprawnym chodzeniem, a bylo to spowodowane nie wymienieniem kabli WN od ... ponad 9lat (byly ciagle oryginalne). |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-02-2005, 15:30
|
|
|
Ale jeżeli ssanie by się nie zamykało to silnik by miał wyższe obroty ok 1100 na jałowym i zalewał by świece powodując wyższe spalanie. Chyba że nie domyka o parę mm. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
andrzejs
Wiek: 62 Dołączył: 01 Sty 2005 Posty: 12 Skąd: TARNÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-02-2005, 17:02
|
|
|
Raczej chodzi o to żeby się otwierało do końca bo w przeciwnym razie jest za mało powietrza / lub za dużo jeżeli się nie domknie |
_________________ ANDRZEJ TEMPRA DIGITAL 2,0 ver.TOFAS
do niedawna teraz NISSAN SUNNY 1,7D + Mazda 626 2,0B |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-02-2005, 17:12
|
|
|
To o czym mówisz to jest ogólnie przepustnica a nie ssania, do ssania to jest dysza i czasem rozpylacz. Jeżeli przepustnica się nie otwiera do końca to nie ma to wpływu, gdyż w czasie ssania silnika powietrze jest brane kanałem bocznym - więcej benzyny mniej powietrza. Jeżeli ciepły silnik ciężko uruchomić to może urządzenie ssania się nie zamyka i wtedy jest za dużo paliwa i świece się zalewają |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|