Przelałem olej w skrzyni biegów... i teraz cieknie. |
Autor |
Wiadomość |
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-08-2011, 16:28 Przelałem olej w skrzyni biegów... i teraz cieknie.
|
|
|
Podczas wymiany sprzęgła, skrzynia została oczyszczona i umyta, olej został spuszczony. Po zamontowaniu skrzyni spowrotem - został wlany nowy olej przekładniowy HIPOL 80W90 GL-4.
Problem w tym, że wlałem olej przez jakiś inny otwór (posiadał magnes od wewnątrz), a samego oleju wlałem z 1,8L...gdzie ma wejść 1,4L...
Wczoraj zaparkowałem auto, patrzę pod spód, a tam już mała plamka zaczęła się robić, cieknie perfidnie po osłonie przy skrzyni i nie wiem co teraz mam zrobić. Czekać aż olej stan się sam unormuje poprzez wycieki czy jak?
Czekam na sugestie. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-08-2011, 17:23
|
|
|
W skrzyni nie da się przelać. Niektórzy mechanicy nawet radzą zatopić skrzynię, dla lepszego smarowania i wytłumienia hałasów.
Przy jakiej osłonie dokładnie Ci leci? |
_________________
|
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-08-2011, 18:38
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Przy jakiej osłonie dokładnie Ci leci? |
Po łączeniu skrzynia blok, jest tam taka 2 częściowa blacha osłaniająca koło zamachowe i po tym ścieka do dołu. Śruby są solidnie dokręcone, nie ma mowy aby była tam jakaś szczelina... |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-08-2011, 19:13
|
|
|
Po pierwsze to do skrzyni zamontowanej w aucie, ciężko nala za dużo oleju (trzeba przechylic auto), a i tak to nie bardzo szkodzi. Jeżeli jesteś pewien na 100% że to wycieka olej ze skrzyni (a nie np uszczelka pod pokrywą zaworów), to jedyne miejsce z jakego może wyciekac olej ze skrzyni, to wałek napędowy skrzyni. Pewnie do mycia skrzyni użyli preparatu do mycia hamulców (ew. nieumiejętna obsługa myjki wysokociśniniowej), co uszkodziło uszczelnienie wałka. Skoro auto jeżdzi to zakładam że nie nalałeś oleju do obudowy sprzęgła (TAK zdarzają sie takie perełki) |
|
|
|
|
Mlody19
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 18 Skąd: Giżycko
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-08-2011, 20:52
|
|
|
Kolego uszczelniacz na wałku skrzyni poleciał, i teraz cały czas będzie ci olej leciał, niestety ale musisz jeszcze raz skrzynie ściągać i wymienić uszczelniacz. A korek zalewowy masz od przodu skrzyni na imbusa 14 bodajże, i na nim zawsze jest magnes żeby zbierał opiłki metalu. |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 23-08-2011, 11:30
|
|
|
lynx napisał/a: | Skoro auto jeżdzi to zakładam że nie nalałeś oleju do obudowy sprzęgła (TAK zdarzają sie takie perełki) |
Olej wlałem tutaj:
Mlody19 napisał/a: | Kolego uszczelniacz na wałku skrzyni poleciał, i teraz cały czas będzie ci olej leciał, niestety ale musisz jeszcze raz skrzynie ściągać i wymienić uszczelniacz. |
Tylko nie to, co ja teraz zrobię.
Mlody19 napisał/a: | A korek zalewowy masz od przodu skrzyni na imbusa 14 bodajże, i na nim zawsze jest magnes żeby zbierał opiłki metalu. |
Ten korek co ja odkręciłem też miał magnes, ale był na zwykły klucz. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-08-2011, 13:18
|
|
|
Wlałeś we właściwe miejsce, wysokość otworu jest taka ze lejesz pod sam gwint a naddatek ci wycieknie, no chyba że auto stało tyłkiem w dół na jakimś spadzie. Jeśli cieknie ci do komory sprzęgła to tak jak koledzy piszą uszczelniacz na wałku niestety. Ja przy remoncie skrzynie i wymianie sprzęgła nawet się nie zastanawiałem czy jest dobry czy nie od razu poleciał nowy, koszt ściągnięcia i założenia skrzyni jest o wiele większy niż wymiana tego badziewia. Tak samo sprzęgło jak robić to tylko komplet i to z łożyskiem. Bo jak dobrze pójdzie to będzie aż do końca żywotu auta
** Dodano: 23-08-2011, 14:28 **
mrk69 napisał/a: | Niektórzy mechanicy nawet radzą zatopić skrzynię, dla lepszego smarowania i wytłumienia hałasów. | A za komuny modne było dodawanie trocin skrzyni i reduktorów w celu zmniejszenia szumów Skrzyni nie wolno przelać tak samo jak miski olejowej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-08-2011, 14:28
|
|
|
JAM_BELFEGOR, jakie widzisz minusy wlania więcej oleju niż książka przewiduje? |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-08-2011, 19:59
|
|
|
Przede wszystkim za duża ilość oleju a już tym bardziej pełna skrzynia może doprowadzić do uszkodzenia uszczelniaczy. O tym się nie pisze bo ciężko przelać skrzynię biegów. 99% ma wlew na czole skrzyni i nadmiar po prostu wyleci. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 05-09-2011, 18:38
|
|
|
Dzisiaj zobaczyłem pod autem mega kałużę To napewno uszczelniacz wałka w skrzyni jest do wymiany Na łączeniu widać jak ściekają krople oleju...
Czy coś może się stać złego z moim nowym sprzęgłem |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-09-2011, 19:30
|
|
|
Cytat: | Czy coś może się stać złego z moim nowym sprzęgłem |
Tak, może. Instrukcja obsługi zaleca wymianę zaoliwionej tarczy sprzęgła. Zdjęcie skrzyni to kupa roboty, możesz spróbować dokładnie wymyć tarczę rozpuszczalnikiem, powinno pomóc, a z czasem eksploatacji wróci wszystko do normy. Ale jak złożysz i się będzie ślizgało to dupa blada... Chociaż nie powinno być tak źle, bo wyciekający olej spływał na dół korpusu komory sprzęgła, pewnie było to bardzo powolne wyciekanie bez pryskania olejem, także bądź dobrej myśli |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 05-09-2011, 19:47
|
|
|
Ehhh...cholerny uszczelniacz. Jutro jadę na SKP, to się dowiem czy na 100% leci stamtąd - ale łączenie skrzyni z blokiem, to ponoć uszczelniacz. Posiedziałem dzisiaj kilka godzin na forum i 6/7 przypadków to ten dziadowski simmering
** Dodano: 06-09-2011, 17:30 **
Jednak to nie uszczelniacz w skrzyni
Lewy uszczelniacz półosi leje
Może mi ktoś podesłać linka jak to wygląda i ile może kosztować?
To co ciekło na złączeniu to efekt oleju silnikowego, który leci spod pokrywy zaworów |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-09-2011, 20:33
|
|
|
Uszczelniacz półosi 30zł, jeśli dojdzie do tego guma uszczelniacza to 30-40zł dodatkowo i robota 50-100zł idzie to samemu zrobić i nie trzeba wyjątkowych narzędzi czy umiejętności, tylko trochę samozaparcia i wiary w siebie (1-2 godziny roboty) |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-09-2011, 08:49
|
|
|
Oczywiście będę sam to robił
meter30, możesz mi podrzucić link - jak wygląda owy uszczelniacz (to jest z łożyskiem czy bez?)... |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2011, 09:19
|
|
|
Osłona półosi od strony skrzyni, to jest komplet z uszczelniaczem i opaskami |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
gru
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 167 Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 07-09-2011, 09:47
|
|
|
O super, a ten z linku będzie pasować ? |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2011, 10:12
|
|
|
gru, piszą, że do tipo więc powinno pasować |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-09-2011, 10:32
|
|
|
Taniutko, ja kiedy kupowałem to było wszystko osobno i 30zł zapłaciłem za samo to łożysko |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|