Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przelałem olej w skrzyni biegów... i teraz cieknie.
Autor Wiadomość
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 22-08-2011, 16:28   Przelałem olej w skrzyni biegów... i teraz cieknie.

Podczas wymiany sprzęgła, skrzynia została oczyszczona i umyta, olej został spuszczony. Po zamontowaniu skrzyni spowrotem - został wlany nowy olej przekładniowy HIPOL 80W90 GL-4.

Problem w tym, że wlałem olej przez jakiś inny otwór (posiadał magnes od wewnątrz), a samego oleju wlałem z 1,8L...gdzie ma wejść 1,4L...

Wczoraj zaparkowałem auto, patrzę pod spód, a tam już mała plamka zaczęła się robić, cieknie perfidnie po osłonie przy skrzyni i nie wiem co teraz mam zrobić. Czekać aż olej stan się sam unormuje poprzez wycieki czy jak?

Czekam na sugestie.
  
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-08-2011, 17:23   

W skrzyni nie da się przelać. Niektórzy mechanicy nawet radzą zatopić skrzynię, dla lepszego smarowania i wytłumienia hałasów.
Przy jakiej osłonie dokładnie Ci leci?
_________________
     Moneta
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 22-08-2011, 18:38   

mrk69 napisał/a:
Przy jakiej osłonie dokładnie Ci leci?


Po łączeniu skrzynia blok, jest tam taka 2 częściowa blacha osłaniająca koło zamachowe i po tym ścieka do dołu. Śruby są solidnie dokręcone, nie ma mowy aby była tam jakaś szczelina...
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-08-2011, 19:13   

Po pierwsze to do skrzyni zamontowanej w aucie, ciężko nala za dużo oleju (trzeba przechylic auto), a i tak to nie bardzo szkodzi. Jeżeli jesteś pewien na 100% że to wycieka olej ze skrzyni (a nie np uszczelka pod pokrywą zaworów), to jedyne miejsce z jakego może wyciekac olej ze skrzyni, to wałek napędowy skrzyni. Pewnie do mycia skrzyni użyli preparatu do mycia hamulców (ew. nieumiejętna obsługa myjki wysokociśniniowej), co uszkodziło uszczelnienie wałka. Skoro auto jeżdzi to zakładam że nie nalałeś oleju do obudowy sprzęgła (TAK zdarzają sie takie perełki)
     Moneta
 
 
Mlody19 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 18
Skąd: Giżycko
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 22-08-2011, 20:52   

Kolego uszczelniacz na wałku skrzyni poleciał, i teraz cały czas będzie ci olej leciał, niestety ale musisz jeszcze raz skrzynie ściągać i wymienić uszczelniacz. A korek zalewowy masz od przodu skrzyni na imbusa 14 bodajże, i na nim zawsze jest magnes żeby zbierał opiłki metalu.
  
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 23-08-2011, 11:30   

lynx napisał/a:
Skoro auto jeżdzi to zakładam że nie nalałeś oleju do obudowy sprzęgła (TAK zdarzają sie takie perełki)


Olej wlałem tutaj:



Mlody19 napisał/a:
Kolego uszczelniacz na wałku skrzyni poleciał, i teraz cały czas będzie ci olej leciał, niestety ale musisz jeszcze raz skrzynie ściągać i wymienić uszczelniacz.


Tylko nie to, co ja teraz zrobię. :cenuzra:

Mlody19 napisał/a:
A korek zalewowy masz od przodu skrzyni na imbusa 14 bodajże, i na nim zawsze jest magnes żeby zbierał opiłki metalu.


Ten korek co ja odkręciłem też miał magnes, ale był na zwykły klucz.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-08-2011, 13:18   

Wlałeś we właściwe miejsce, wysokość otworu jest taka ze lejesz pod sam gwint a naddatek ci wycieknie, no chyba że auto stało tyłkiem w dół na jakimś spadzie. Jeśli cieknie ci do komory sprzęgła to tak jak koledzy piszą uszczelniacz na wałku niestety. Ja przy remoncie skrzynie i wymianie sprzęgła nawet się nie zastanawiałem czy jest dobry czy nie od razu poleciał nowy, koszt ściągnięcia i założenia skrzyni jest o wiele większy niż wymiana tego badziewia. Tak samo sprzęgło jak robić to tylko komplet i to z łożyskiem. Bo jak dobrze pójdzie to będzie aż do końca żywotu auta :D

** Dodano: 23-08-2011, 14:28 **
mrk69 napisał/a:
Niektórzy mechanicy nawet radzą zatopić skrzynię, dla lepszego smarowania i wytłumienia hałasów.
A za komuny modne było dodawanie trocin skrzyni i reduktorów w celu zmniejszenia szumów :lalala: Skrzyni nie wolno przelać tak samo jak miski olejowej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-08-2011, 14:28   

JAM_BELFEGOR, jakie widzisz minusy wlania więcej oleju niż książka przewiduje?
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-08-2011, 19:59   

Przede wszystkim za duża ilość oleju a już tym bardziej pełna skrzynia może doprowadzić do uszkodzenia uszczelniaczy. O tym się nie pisze bo ciężko przelać skrzynię biegów. 99% ma wlew na czole skrzyni i nadmiar po prostu wyleci.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-09-2011, 18:38   

Dzisiaj zobaczyłem pod autem mega kałużę :( To napewno uszczelniacz wałka w skrzyni jest do wymiany :?: Na łączeniu widać jak ściekają krople oleju...

Czy coś może się stać złego z moim nowym sprzęgłem :?:
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-09-2011, 19:30   

Cytat:
Czy coś może się stać złego z moim nowym sprzęgłem :?:

Tak, może. Instrukcja obsługi zaleca wymianę zaoliwionej tarczy sprzęgła. Zdjęcie skrzyni to kupa roboty, możesz spróbować dokładnie wymyć tarczę rozpuszczalnikiem, powinno pomóc, a z czasem eksploatacji wróci wszystko do normy. Ale jak złożysz i się będzie ślizgało to dupa blada... Chociaż nie powinno być tak źle, bo wyciekający olej spływał na dół korpusu komory sprzęgła, pewnie było to bardzo powolne wyciekanie bez pryskania olejem, także bądź dobrej myśli ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-09-2011, 19:47   

Ehhh...cholerny uszczelniacz. Jutro jadę na SKP, to się dowiem czy na 100% leci stamtąd - ale łączenie skrzyni z blokiem, to ponoć uszczelniacz. Posiedziałem dzisiaj kilka godzin na forum i 6/7 przypadków to ten dziadowski simmering :doubt:

** Dodano: 06-09-2011, 17:30 **
Jednak to nie uszczelniacz w skrzyni :rozsmieszac:

Lewy uszczelniacz półosi leje :doubt:

Może mi ktoś podesłać linka jak to wygląda i ile może kosztować?

To co ciekło na złączeniu to efekt oleju silnikowego, który leci spod pokrywy zaworów :sciana:
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-09-2011, 20:33   

Uszczelniacz półosi 30zł, jeśli dojdzie do tego guma uszczelniacza to 30-40zł dodatkowo i robota 50-100zł ;) idzie to samemu zrobić i nie trzeba wyjątkowych narzędzi czy umiejętności, tylko trochę samozaparcia i wiary w siebie (1-2 godziny roboty)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-09-2011, 08:49   

Oczywiście będę sam to robił :)

meter30, możesz mi podrzucić link - jak wygląda owy uszczelniacz (to jest z łożyskiem czy bez?)...
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-09-2011, 09:19   

Osłona półosi od strony skrzyni, to jest komplet z uszczelniaczem i opaskami :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gru 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 167
Skąd: Warszawa
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 07-09-2011, 09:47   

O super, a ten z linku będzie pasować ? :)
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-09-2011, 10:12   

gru, piszą, że do tipo więc powinno pasować 8)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-09-2011, 10:32   

Taniutko, ja kiedy kupowałem to było wszystko osobno i 30zł zapłaciłem za samo to łożysko ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load