uszczelka |
Autor |
Wiadomość |
pomine
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-05-2005, 17:21 uszczelka
|
|
|
Ja mam shell HELIX 5W-40 syntetyk ten olej jest dość drogi lałem go przez ostatnie pare lat bo miałem za darmo ale teraz kurek został zakręcony niestety he he. Teraz będe zmieniał ole i prawdopodobnie zaleje jakiś innej firmy tańszy. U mnie również są wycieki ale najczęściej jest to spowodowane zużyciem uszczelki pod pokrywą rozrządu(czy zaworów dokłanienie nie wiem jak to się nazywa. Musze wymieniać ją co jakieś 3-4 lata bo cieknie i to zazwyczaj zawsze w tym samym miejscu. |
|
|
|
|
apacz76
Wiek: 48 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 144 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-05-2005, 17:33
|
|
|
ja rowniez mialem podobny problem i pewnego razu jak kupowalem nowa uszczelke pan w sklepie zaproponowal mi abym uzyl silikonu wysoko temperaturowego pomoglo to kosztuje okolo 10 zl i to jetst firmy techni color czy cos w tym rodzaju
pozdrawiam
apacz76 |
_________________ Bo jeździc to trzeba umieć
Fiat tempra1.6 ie lpg |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2005, 18:14
|
|
|
o silikonie co nieco słyszałem, jest dobre ale na jakiś czas;
owszem, uszczelni, ale po jakimś czasie wycieki będą znów i niestety tak czy siak uszczelkę trza będzie wymienić; słyszalem też coś (ale w to trudno uwierzyć), że napychając za dużo silikonu potrafi czy to odkształcić ciut co nieco czy 'cośtam' :-D (nie pamiętam co tam mówili) i nawet potem dając orginalną uszczelkę nie jest jush tak cool :-) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
gringo105
Wiek: 52 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 65 Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-05-2005, 14:27
|
|
|
Co 3-4 lata? niezły wynik.
Uszczelka kosztuje koło 10zł można ją zmieniać razem z olejem wyjdzie taniej niż dolewki drogiego oleju. |
_________________ -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- sprzedana
VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-05-2005, 21:21
|
|
|
Cytat: | Co 3-4 lata? niezły wynik. |
.... a co powiesz na 12 lat do pierwszych przecieków i wymiany uszczelki.....
(ha! ) ale to wynika z nienormalnych warunków :-) jakie autko miało.... już wspominałem w innych postach.... wreszcie ktoś (moja skromna osoba :-) ) miał okazję dośiwadczyć ile wytrzyma temperowa uszczelka gdy auto prawie nie jeździło przez prawie 10 latek, dopiero potem przeszło szkołę życia :-D |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
gringo105
Wiek: 52 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 65 Skąd: Łęczna
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 09:05
|
|
|
Czyli twoja Tempra przespała życie |
_________________ -SREBRNA STRZAŁA-1,6S`95 LPG- sprzedana
VECTRA KOMBI 1,6 16V `97 LPG sprzedana
teraz VW Passat kombi 1.8 00 LPG |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 13:58
|
|
|
nie, to był hibernatus :-D w oczekiwaniu na lepsze jutro :-D
a teraz od ponad 2 latek porządnie nadrabia zaległości, przy czym 'wiecznie młoda' :-D
(choć niestety nie wszędzie) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 18:30
|
|
|
gringo105 napisał/a: | Co 3-4 lata? niezły wynik.
|
Niezly Mnie zaczyna przeciekac pol roku po wymianie |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 04-05-2005, 19:11
|
|
|
A wg mnie dużo zależy od samej uszczelki i jeśli korek jest kieprskiej jakości to po pół roku będzie puszczał. Widziałem też uszczelki jakby gumowe, podobno te wytrzymują dłużej, ale ponieważ podczas zmiany oleju nie były dostępne to dałem korek. Jak na razie 4 m-ce i nie cieknie. Jedyne co to spod filtra oleju, ale nie mam na razie kanału... |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 20:31
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | A wg mnie dużo zależy od samej uszczelki i jeśli korek jest kieprskiej jakości to po pół roku będzie puszczał. Widziałem też uszczelki jakby gumowe, podobno te wytrzymują dłużej, ale ponieważ podczas zmiany oleju nie były dostępne to dałem korek. |
Bardzo mozliwe, ze korkowe sa po prostu kiepskie. Jak kupilem Tipka to pod pokrywa byla jeszcze uszczelka gumowa, obecnie nie spotkalem sie z takimi w handlu - wszedzie tylko korek... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2005, 20:35
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | A wg mnie dużo zależy od samej uszczelki i jeśli korek jest kieprskiej jakości to po pół roku będzie puszczał. Widziałem też uszczelki jakby gumowe, podobno te wytrzymują dłużej, ale ponieważ podczas zmiany oleju nie były dostępne to dałem korek. Jak na razie 4 m-ce i nie cieknie. Jedyne co to spod filtra oleju, ale nie mam na razie kanału... |
do filtra oleju kanal? gdzie ty go masz? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-05-2005, 06:21
|
|
|
Pewnie tam gdzie i Ty. U mnie, żeby dokręcić filtr muszę odkręcić całą plastikową obudowę silnika, wszystkie węże itp. Można dojść od komory, ale po pierwsze za dużo roboty, a po drugie filtr jest na tyle nisko, że nie można go zbyt dobrze dokręcić.
Jak na razie więc lekko jest mokry na uszczelce... |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2005, 07:44
|
|
|
to dziwne bo ja odkrecalem filtr normalnie od gory i nie mialem z tym najmniejszego problemu... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-05-2005, 07:58
|
|
|
Ja dzięki puszcze nad mieszalnikiem mam problemy ze zmianą świec bez jej demontażu. Jest to wykonalne, ale trzeba się nagimnastykować. Tak samo jest z filtrem. Będę się jednak musiał zmobilizować i w końcu go dokręcić dokładnie, bo przez 3mce dolałem 0,5l oleju.
Co do tych gumowych to miałem taką oryginalnie, ale już była strasznie stara. Widziałem, że to oryginał, ale już takiego nie znalazłem w sklepach. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2005, 09:40
|
|
|
Cytat: | to dziwne bo ja odkrecalem filtr normalnie od gory i nie mialem z tym najmniejszego problemu...
|
To się ciesz
Przy silnikach z wtryskiem jednopunktowym(1,4 i 1,6) obudowa filtra powietrza zajmuje duża miejsca i jest umieszczona na silniku i tym samym mocno komplikuje niektóre czynności serwisowe. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 05-05-2005, 09:44
|
|
|
Własnie, zmiana przewodów WN to niezła akrobatyka i trzeba uważać, bo można niezbyt dokładnie założyć przewód. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2005, 10:20
|
|
|
raczej nie mam sie z czego cieszyc,bo zeby "grzebnac" przy czymkolwiek trzeba rozbierac polowe silnika...ten samochod cierpi na chroniczny brak miejsca pod maska! |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2005, 21:34
|
|
|
Cytat: | raczej nie mam sie z czego cieszyc,bo zeby "grzebnac" przy czymkolwiek trzeba rozbierac polowe silnika...ten samochod cierpi na chroniczny brak miejsca pod maska! |
Masz 150 KM i nie masz z czego się cieszyć
Dużo koni - duży silnik - mało miejsca, nie ma nic za darmo. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2005, 22:09
|
|
|
romano napisał/a: | Cytat: | raczej nie mam sie z czego cieszyc,bo zeby "grzebnac" przy czymkolwiek trzeba rozbierac polowe silnika...ten samochod cierpi na chroniczny brak miejsca pod maska! |
Masz 150 KM i nie masz z czego się cieszyć
Dużo koni - duży silnik - mało miejsca, nie ma nic za darmo. |
eno nie,jesli chodzi o moc to jest wporzadku tutaj nie ma co narzekac |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|