Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami
Autor Wiadomość
Jacek Fabiniak 
witamy nowego


Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 6
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-03-2011, 19:30   Problem z hamulcami

Witam Kolegów.
Przy wyłączonym silniku pedaŁ hamulca twardy ,po włączeniu wpada w podłogę ale delikatnie hamuje .Przy " pompowaniu " hamulca wolne obroty silnika trochę wariują . Nie widzę wycieków płynu hamulcowego ale gdzieś ubyło pół zbiorniczka -po uzupełnieniu już nie znika .Czy przy wymianie silniczka krokowego mogłem coś popsuć ?
Pozdrawiam i dzięki za ew. porady .
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2011, 19:42   

To że na wyłączonym jest twardy to normalne. Płyn nie mógł wyparować, wyciek gdzieś musi być. Zacznij od posprawdzania wężyków podciśnienia, i dokładnie przyjrzyj się pompie i serwu
     Moneta
 
 
Jacek Fabiniak 
witamy nowego


Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 6
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-03-2011, 20:01   

Wężyki podciśnienia nie pospadały nie widać uszkodzeń ,serwo i pompa suche .
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2011, 20:15   

Możliwe że poszły ci uszczelnienia w pompie
     Moneta
 
 
Jacek Fabiniak 
witamy nowego


Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 6
Skąd: Kalisz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-03-2011, 20:21   

A serwo ?
  
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-03-2011, 20:23   

Jacek Fabiniak napisał/a:
A serwo ?


Również skłaniam się do tej opcji pt.serwo z racji falujących obrotów.
_________________
Polski Fiat 126p x2
Łada2105 miłe wspomnienia
Polski Fiat 125p x2
Fiat Argenta 2000IE tapczan
Fiat Tipo 1.6 IE
VW T4 2.5 TDI miód
Fiat Tempra 1.9TD S.W
     Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2011, 20:45   

Przy w pełni sprawnym serwie, po puszczeniu hamulca, zgaszeniu silnika i odczekaniu nawet kilku godzin, pedał hamulca powinno dać się raz wcisnąć głębiej i dopiero potem powinien robić się twardy. Jeżeli jesteś pewien że nigdzie nie ma wycieków, i hamulce nie są zapowietrzone, to problem leży w zespole serwo-pompa.
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-03-2011, 21:40   

podepne sie pod temat, mam taka sytuacje że jak odpale to pedał hamulca idzie lekko w dół tak jak powinien ale podczas hamowania jest twardy i trzeba sie meczyć żeby koła zablokować, jeśli pojeżdze troche ok 10 km wszystko jest normalnie koła sie prawie od razu blokuja a po, postoju auta znowu jest problem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2011, 21:48   

palidzojnt221, Tak jak kolega zacznij od odciśnień i serwa. Jeżeli pedał jest twardy -> brak wspomagania -> brsk podciśninia ( pęknięte, zatkane podciśnienie, uszkodzone serwo)
     Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-03-2011, 21:56   

sprawdze jeszcze raz ale ostatnio wymieniałem podciścnienia bo silnik gasł na wolnych, dziwne jest to że jak troche przejade to jest normalnie czytałem teraz troche o tym i czy może to być wina starego płynu??? ojciec jak kupił fiata ze 4 lata temu tak nie wymieniał, dodam że samochód stał całą zime i przed tem nie było takiego problemu, może do obadania jest też korektor siły hamowania???
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2011, 22:15   

palidzojnt221, To zacznij od wymiany płynu, powinno się go wymieniać max co 2 lata. Płyn hamulcowy bardzo mocno chłonie wodę, co w połączeniu ze stalowymi przewodami hamulcowymi źle wróży.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load