Regeneracja zacisków |
Autor |
Wiadomość |
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-07-2012, 22:43 Regeneracja zacisków
|
|
|
Witam Panowie. Kupiłem dziś zaciski + jarzma od sedi, ale autko trochę stało i są one pordzewiałe. Pytanko czym wyczyścić je tak żeby można było pomalować?
Chciałem piaskować ale kumpel mówił że zostaną wżery. Możecie to zweryfikować? Ewentualnie zostaje drucianka na wiertare i jazda ;P
Ale co potem? Cortanin, jakiś podkład i farba czy inaczej to rozegrać?
Jutro ok 20 dołączę zdjęcie zacisków bo dziś już ciemno i w ogóle leń się włączył
Z góry dzięki za pomoc, oczywiście punkciki rozdaje za pomoc |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2012, 23:06
|
|
|
po pierwsze, to nie założysz hebli od Sedici do swojego Tipola, wczoraj Ci pisałem o różnicach. W Sedi było 284, a w 2.0 8v 257(czyli te które podejdą p&p) |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-07-2012, 23:14
|
|
|
W takim wypadku muszę zmierzyć, bo nie wiem nawet czy to tipo było 16V To że miało ramkę nad tablicą z napisem to o niczym nie świadczy
W najgorszym wypadku będę miał komplet na sprzedanie
A nie podejdą bo? Tak sobie myślę że skoro już je mam to może bym pokombinował z przeróbkami |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2012, 23:16
|
|
|
bo tak jak pisałem, średnica pomiędzy mocowaniami jarzma do zwrotnicy, jest większa niż w heblach 257.
** Dodano: 07-07-2012, 00:17 **
a i mogłeś sobie od razu wyciągnąć czujniki z tego Sedici |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-07-2012, 23:18
|
|
|
Maciek, maska jest przygnieciona innym samochodem
Czyli co, nie ma opcji? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2012, 23:22
|
|
|
tak jak pisałem można zrobić flansze, ale moim zdaniem jest to nieopłacalne, do 1.4 niema co pakować hebli z Sedici, ja w swoim mam z 2.0 8v i jest to wystarczalne. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-07-2012, 23:29
|
|
|
Słuchaj, ja te zaciski dostałem za grosze, więc jak zainwestuje w te flansze to wyjde tak jak bym kupił kolejne. Ile kosztuje ta impreza? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2012, 23:38
|
|
|
niestety Ci nie powiem jakie koszta, bo nigdy nie potrzebowałem robić takich zabiegów |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-07-2012, 23:43
|
|
|
Nie wiem za bardzo co tam trzeba przerobić, ale jutro przymierze i pewnie sam do tego dojde:) |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-07-2012, 23:48
|
|
|
o coś takiego chodzi
foto wzięte z forum ITC |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-07-2012, 06:35
|
|
|
D@wIdS, żeby założyć zacisk z sedici do swojego tipola będziesz musiał zrobić tego typu adapter.
Zdjęcie adaptera w alfie GrzesiekK. , zapożyczone z racingforum.pl
Jest on potrzebny aby zmienić osadzenie tarczy, żrednicę śrub jarzm ( w 1.4 są M10 w sedici M12 ) oraz odsunąć zacisk od zwrotniy tak aby wesła tarcza 284 mm.
Materiał z którego będzie wykonany adapter musi być bardzo twardy np ze stopu ST45, i sam go w domu nie wykonasz. Musisz wysłać zwrotnicę z zaciskiem i tarczą do firmy która zajmuję się obróbką stali w technologi CNC. Możesz też zrobić projekt samemu w autocadzie i im wysłać a oni Ci przyśla gotowe adaptery. Kolejną sprawą są koła... nawet na zimę nie założysz mnijeszej felgi niż 15".
Większych komplikacji nie powinno być |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-07-2012, 14:03
|
|
|
Hmm w najgorszym wypadku na zime mógłbym zakładać standardowe zaciski i tarcze, bo przecież i tak ich nie wyrzuce Chyba że ta przeróbka to uniemożliwi Czyli pozostaje mi je wyczyścić i szukać takiej firmy która mi to dorobi.
** Dodano: 07-07-2012, 22:03 **
brynol69, dzięki, zobrazowałeś mi o co chodzi
Tak jak mówiłem daję foto. W zasadzie nie wiem jak sprawdzić czy są to te 284 o których rozmawiamy Dlatego zmierzyłem element i pewnie ktoś dojdzie czy to faktycznie od 16V
** Dodano: 07-07-2012, 22:05 **
** Dodano: 07-07-2012, 22:07 **
Jeżeli to faktycznie od 16V to może mi ktoś polecić firmę która mi to zrobi? No i tak mniej więcej ile będę musiał na takie "przejściówki" wydać. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2012, 13:24
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Hmm w najgorszym wypadku na zime mógłbym zakładać standardowe zaciski i tarcze, bo przecież i tak ich nie wyrzuce Chyba że ta przeróbka to uniemożliwi | Co ty w ogóle piszesz? Co sezon będziesz ściągał zaciski całe z tarczą odpowietrzał wszystko bawił się w dolewki płynu itp po to żeby założyć koła zimowe?!? pomyśl, już prościej było by kupić felgi 15" na zimówki.
Dwa mierzysz nie to co trzeba! Zmierz rozstaw otworów mocujących! Na co komu szerokość jarzma w jakimś przypadkowym miejscu.
I po trzecie taka przeróbka nie ma sensu tym bardziej w 1.4 Było założyć zaciski na tarczę 257mm wentylowaną. Wydasz teraz sporo kasy na obróbkę wysoko gatunkowej stali na tokarce. Za 5zł ani za 50zł nikt ci tego nie zrobi Co do samego czyszczenia to jak najbardziej piaskowanie. Co do farby to odradzam kładzenia bezpośrednio farb dedykowanych do malowania zacisków, po kilku miesiącach i tak ci skorodują. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2012, 19:34
|
|
|
JAM_BELFEGOR, my tak robimy można powiedzieć w 2 autach tzn. mamy hamulce letnie i zimowe. Tak dużo roboty w godzinę się uwiniesz jak wiesz co robisz. Tata na lato ma 284 mm na zimę 257 mm wentylowane u niego siada p&p ja niedługo założę 305 mm i zacisk ar 166 a na zimę 284 mm.
Kolejną sprawą jest wycinanie adapterów. W większości przypadków stal w firmach gdzie tną wodą lub laserem jest gównianej jakości i tak one starczą aż nad to co będą przechodzić. Zależy gdzie wycinasz, ale 50 zł za 2 sztuki powinno starczyć. Narysowanie adaptera mając zwrotnicę i zacisk na stole to 15 minut roboty.
Inną sprawą jest sens całości 284 w 1,4? Jeżeli tanio to sprzedaj i kup sobie wentylowane 257. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2012, 20:52
|
|
|
mac1us, ciebie nie liczę bo masz za dużo czasu Pokaż mi gdzie zrobią ci adaptery za 50zł z materiałem najlepiej bo średnio mi się chce wierzyć. Uwierzę jak zobaczę taki jestem nie dowiarek. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
mac1us
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Cze 2011 Posty: 147 Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-07-2012, 20:58
|
|
|
No właśnie ostatnimi czasy mam za mało czasu, ale to inna sprawa. Jak się oddaje więcej rzeczy to wyjdzie 50 zł, z tego co pamiętam to w Rudawie. Jak wrócę do domu to może w końcu oddam do wycięcia swoje adaptery, bo silnik się będzie robił niedługo mam nadzieję, a 305 mm na docieranie to w sam raz Dam znać ile to kosztowało jak wytnę, bo wszystko mam więc i tak musze to zrobić. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-07-2012, 23:17
|
|
|
Ja nie widze problemu w tym żeby podmieniać zaciski raz w roku Tyle że źle zrozumiałem, bo myślałem że i fela 15 będzie do nich za mała. Skoro wchodzi to spoko, obejdzie się bez podmianek, chociaż tak jak powiedziałem nie stanowiło by to dla mnie problemu Już wolał bym taki układ niż kupować zimówki do moich 16, po pierwsze dlatego że niski profil jest w cenie a po drugie, szkoda mi rysować ranty. Nie mówiąc już o zakupie kolejnego zestawu 16 cali na zime. Wracając do tematu to nie interesuje mnie to czy opłaca się do 1.4 czy też nie. Po prostu chce takie założyć i już Na pewno nie zaszkodzi, najwyżej zęby sobie o kierownice wybije W kwestii adapterów. Dam nawet 100 czy 150.. Dajcie tylko konkretną firme która mi to zrobi tak, że po przymiarce nie będe musiał tego z powrotem odsyłać, bo nie będzie pasować.
P.S To, że zdecydowałem się na remont tego wozu a nie zakup sedici o czymś świadczy Te hample to już na zaś |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 09-07-2012, 04:20
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | Dajcie tylko konkretną firme która mi to zrobi tak, że po przymiarce nie będe musiał tego z powrotem odsyłać, bo nie będzie pasować.
P.S To, że zdecydowałem się na remont tego wozu a nie zakup sedici o czymś świadczy Te hample to już na zaś |
stary weź użyj google i zobacz w Twojej okolicy gdzie robią na obrabiarkach CNC.... chyba nie sądzisz że ktoś np. z małopolski poda Ci adres - no chyba że chcesz to proszę bardzo, tak na szybko http://www.treko-laser.pl/ jak chcesz to takie adaptery zrobią w http://www.prodnarz.com.pl/ na starych ruskich maszynach
dwa heble 284 z przodu powinny a nawet muszą pracować z heblami 240 z tyłu - jak masz bębny to powinieneś wymienić na tarczę |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-07-2012, 11:03
|
|
|
Ubek właśnie o to chodzi żeby to była jakaś pewna firma, bo w ten sposób to wiadomo, nie problem znaleźć:) Wszystko i tak będzie wysyłane więc to raczej bez znaczenia gdzie Pośpiechu też nie ma, obecne hamulce działają Co do tarcz z tyłu to mam już nawet zaklepane wszystko na przekładke, ale będe to robił razem z podłogą, bo teraz nawet nie mam gdzie.
** Dodano: 09-07-2012, 22:44 **
Panowie a nie dało by rady przełożyć całej tej piasty w której znajduje się przegub tak, żeby ten zacisk wszedł bez komplikacji? Trochę odkręcania jest, ale do wszystkich części od sedi mam dostęp za grosze, wiec jak by się dało to czemu miałbym się nie pobawić |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-07-2012, 22:18
|
|
|
Przeguby są inne z tego co wiem. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-07-2012, 23:17
|
|
|
Przeguby spoko, też by się znalazły ale pewnie i półosie inne |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-07-2012, 05:32
|
|
|
D@wIdS, nie pewnie, ale i na pewno. Pół oski od szesnastki co oczywiste są grubsze. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-07-2012, 10:41
|
|
|
No dobra czyli mój tok myślenia poszedł w złym kierunku. Przymierzałem wczoraj ten zacisk i o w otwory pasuje ale tak jak ktoś już wspomniał śruby są większe i tarcza nie wejdzie. Czyli zostaje ten adapter. Pytanie jest tylko takie jak oni mi to mają zrobić nie znając problemu? Skąd mają wiedzieć o ile odsunąć zacik żeby tarcza weszła, nic o siebie nie tarło i było idealnie prosto? Musiał bym chyba wysłać nie tylko zaciski i tarcze ale też cały ten element do którego się to przykręca. Może dziwne pytania zadaje ale kilka dni temu dowiedziałem się że takie coś się w ogóle robi a co dopiero jakieś szczegóły. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-07-2012, 12:48
|
|
|
jak już wcześniej pisałem Brynol69 Wysłany: 07-07-2012, 07:35 napisał/a: |
Musisz wysłać zwrotnicę z zaciskiem i tarczą do firmy która zajmuję się obróbką stali w technologi CNC. Możesz też zrobić projekt samemu w autocadzie i im wysłać a oni Ci przyśla gotowe adaptery. |
Temat jest jak najbardziej do ogarnięcia jeżeli Ci na tym zależy |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-07-2012, 14:20
|
|
|
Owszem zależy, inaczej bym tego tematu nie ciągnął Tym programem nie umiem się obsługiwać więc nie chce ryzykować Chyba że ktoś z forum ogarnia i chce zarobić to chętnie mu to zlece |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|