Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja zacisków
Autor Wiadomość
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2012, 22:43   Regeneracja zacisków

Witam Panowie. Kupiłem dziś zaciski + jarzma od sedi, ale autko trochę stało i są one pordzewiałe. Pytanko czym wyczyścić je tak żeby można było pomalować? ;)
Chciałem piaskować ale kumpel mówił że zostaną wżery. Możecie to zweryfikować? Ewentualnie zostaje drucianka na wiertare i jazda ;P
Ale co potem? Cortanin, jakiś podkład i farba czy inaczej to rozegrać?
Jutro ok 20 dołączę zdjęcie zacisków bo dziś już ciemno i w ogóle leń się włączył :)
Z góry dzięki za pomoc, oczywiście punkciki rozdaje za pomoc :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2012, 23:06   

po pierwsze, to nie założysz hebli od Sedici do swojego Tipola, wczoraj Ci pisałem o różnicach. W Sedi było 284, a w 2.0 8v 257(czyli te które podejdą p&p)
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2012, 23:14   

W takim wypadku muszę zmierzyć, bo nie wiem nawet czy to tipo było 16V ;D To że miało ramkę nad tablicą z napisem to o niczym nie świadczy :)
W najgorszym wypadku będę miał komplet na sprzedanie ;D
A nie podejdą bo? Tak sobie myślę że skoro już je mam to może bym pokombinował z przeróbkami :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2012, 23:16   

bo tak jak pisałem, średnica pomiędzy mocowaniami jarzma do zwrotnicy, jest większa niż w heblach 257.

** Dodano: 07-07-2012, 00:17 **
a i mogłeś sobie od razu wyciągnąć czujniki z tego Sedici
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2012, 23:18   

Maciek, maska jest przygnieciona innym samochodem haha ;D
Czyli co, nie ma opcji? ;(
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2012, 23:22   

tak jak pisałem można zrobić flansze, ale moim zdaniem jest to nieopłacalne, do 1.4 niema co pakować hebli z Sedici, ja w swoim mam z 2.0 8v i jest to wystarczalne.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2012, 23:29   

Słuchaj, ja te zaciski dostałem za grosze, więc jak zainwestuje w te flansze to wyjde tak jak bym kupił kolejne. Ile kosztuje ta impreza? :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2012, 23:38   

niestety Ci nie powiem jakie koszta, bo nigdy nie potrzebowałem robić takich zabiegów
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-07-2012, 23:43   

Nie wiem za bardzo co tam trzeba przerobić, ale jutro przymierze i pewnie sam do tego dojde:)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-07-2012, 23:48   

o coś takiego chodzi

foto wzięte z forum ITC
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-07-2012, 06:35   

D@wIdS, żeby założyć zacisk z sedici do swojego tipola będziesz musiał zrobić tego typu adapter.

Zdjęcie adaptera w alfie GrzesiekK. , zapożyczone z racingforum.pl

Jest on potrzebny aby zmienić osadzenie tarczy, żrednicę śrub jarzm ( w 1.4 są M10 w sedici M12 ) oraz odsunąć zacisk od zwrotniy tak aby wesła tarcza 284 mm.
Materiał z którego będzie wykonany adapter musi być bardzo twardy np ze stopu ST45, i sam go w domu nie wykonasz. Musisz wysłać zwrotnicę z zaciskiem i tarczą do firmy która zajmuję się obróbką stali w technologi CNC. Możesz też zrobić projekt samemu w autocadzie i im wysłać a oni Ci przyśla gotowe adaptery. Kolejną sprawą są koła... nawet na zimę nie założysz mnijeszej felgi niż 15".
Większych komplikacji nie powinno być ;)
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-07-2012, 14:03   

Hmm w najgorszym wypadku na zime mógłbym zakładać standardowe zaciski i tarcze, bo przecież i tak ich nie wyrzuce :) Chyba że ta przeróbka to uniemożliwi :P Czyli pozostaje mi je wyczyścić i szukać takiej firmy która mi to dorobi.

** Dodano: 07-07-2012, 22:03 **
brynol69, dzięki, zobrazowałeś mi o co chodzi :)
Tak jak mówiłem daję foto. W zasadzie nie wiem jak sprawdzić czy są to te 284 o których rozmawiamy ;D Dlatego zmierzyłem element i pewnie ktoś dojdzie czy to faktycznie od 16V :)

** Dodano: 07-07-2012, 22:05 **
:)

** Dodano: 07-07-2012, 22:07 **
Jeżeli to faktycznie od 16V to może mi ktoś polecić firmę która mi to zrobi? No i tak mniej więcej ile będę musiał na takie "przejściówki" wydać.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2012, 13:24   

D@wIdS napisał/a:
Hmm w najgorszym wypadku na zime mógłbym zakładać standardowe zaciski i tarcze, bo przecież i tak ich nie wyrzuce :) Chyba że ta przeróbka to uniemożliwi
Co ty w ogóle piszesz? Co sezon będziesz ściągał zaciski całe z tarczą odpowietrzał wszystko bawił się w dolewki płynu itp po to żeby założyć koła zimowe?!? pomyśl, już prościej było by kupić felgi 15" na zimówki.
Dwa mierzysz nie to co trzeba! Zmierz rozstaw otworów mocujących! Na co komu szerokość jarzma w jakimś przypadkowym miejscu. :lalala:
I po trzecie taka przeróbka nie ma sensu tym bardziej w 1.4 Było założyć zaciski na tarczę 257mm wentylowaną. Wydasz teraz sporo kasy na obróbkę wysoko gatunkowej stali na tokarce. Za 5zł ani za 50zł nikt ci tego nie zrobi :doubt: Co do samego czyszczenia to jak najbardziej piaskowanie. Co do farby to odradzam kładzenia bezpośrednio farb dedykowanych do malowania zacisków, po kilku miesiącach i tak ci skorodują.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2012, 19:34   

JAM_BELFEGOR, my tak robimy można powiedzieć w 2 autach tzn. mamy hamulce letnie i zimowe. Tak dużo roboty w godzinę się uwiniesz jak wiesz co robisz. Tata na lato ma 284 mm na zimę 257 mm wentylowane u niego siada p&p ja niedługo założę 305 mm i zacisk ar 166 a na zimę 284 mm.

Kolejną sprawą jest wycinanie adapterów. W większości przypadków stal w firmach gdzie tną wodą lub laserem jest gównianej jakości i tak one starczą aż nad to co będą przechodzić. Zależy gdzie wycinasz, ale 50 zł za 2 sztuki powinno starczyć. Narysowanie adaptera mając zwrotnicę i zacisk na stole to 15 minut roboty.

Inną sprawą jest sens całości 284 w 1,4? Jeżeli tanio to sprzedaj i kup sobie wentylowane 257.
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2012, 20:52   

mac1us, ciebie nie liczę bo masz za dużo czasu :lalala: Pokaż mi gdzie zrobią ci adaptery za 50zł z materiałem najlepiej bo średnio mi się chce wierzyć. Uwierzę jak zobaczę :doubt: taki jestem nie dowiarek.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mac1us 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 147
Skąd: Radziszów Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-07-2012, 20:58   

No właśnie ostatnimi czasy mam za mało czasu, ale to inna sprawa. Jak się oddaje więcej rzeczy to wyjdzie 50 zł, z tego co pamiętam to w Rudawie. Jak wrócę do domu to może w końcu oddam do wycięcia swoje adaptery, bo silnik się będzie robił niedługo mam nadzieję, a 305 mm na docieranie to w sam raz :D Dam znać ile to kosztowało jak wytnę, bo wszystko mam więc i tak musze to zrobić.
  
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-07-2012, 23:17   

Ja nie widze problemu w tym żeby podmieniać zaciski raz w roku :) Tyle że źle zrozumiałem, bo myślałem że i fela 15 będzie do nich za mała. Skoro wchodzi to spoko, obejdzie się bez podmianek, chociaż tak jak powiedziałem nie stanowiło by to dla mnie problemu :) Już wolał bym taki układ niż kupować zimówki do moich 16, po pierwsze dlatego że niski profil jest w cenie a po drugie, szkoda mi rysować ranty. Nie mówiąc już o zakupie kolejnego zestawu 16 cali na zime. Wracając do tematu to nie interesuje mnie to czy opłaca się do 1.4 czy też nie. Po prostu chce takie założyć i już :) Na pewno nie zaszkodzi, najwyżej zęby sobie o kierownice wybije haha :D W kwestii adapterów. Dam nawet 100 czy 150.. Dajcie tylko konkretną firme która mi to zrobi tak, że po przymiarce nie będe musiał tego z powrotem odsyłać, bo nie będzie pasować.
P.S To, że zdecydowałem się na remont tego wozu a nie zakup sedici o czymś świadczy :D Te hample to już na zaś ;>
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 09-07-2012, 04:20   

D@wIdS napisał/a:
Dajcie tylko konkretną firme która mi to zrobi tak, że po przymiarce nie będe musiał tego z powrotem odsyłać, bo nie będzie pasować.
P.S To, że zdecydowałem się na remont tego wozu a nie zakup sedici o czymś świadczy Te hample to już na zaś


stary weź użyj google i zobacz w Twojej okolicy gdzie robią na obrabiarkach CNC.... chyba nie sądzisz że ktoś np. z małopolski poda Ci adres - no chyba że chcesz to proszę bardzo, tak na szybko http://www.treko-laser.pl/ jak chcesz to takie adaptery zrobią w http://www.prodnarz.com.pl/ na starych ruskich maszynach

dwa heble 284 z przodu powinny a nawet muszą pracować z heblami 240 z tyłu - jak masz bębny to powinieneś wymienić na tarczę
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-07-2012, 11:03   

Ubek właśnie o to chodzi żeby to była jakaś pewna firma, bo w ten sposób to wiadomo, nie problem znaleźć:) Wszystko i tak będzie wysyłane więc to raczej bez znaczenia gdzie :) Pośpiechu też nie ma, obecne hamulce działają :) Co do tarcz z tyłu to mam już nawet zaklepane wszystko na przekładke, ale będe to robił razem z podłogą, bo teraz nawet nie mam gdzie.

** Dodano: 09-07-2012, 22:44 **
Panowie a nie dało by rady przełożyć całej tej piasty w której znajduje się przegub tak, żeby ten zacisk wszedł bez komplikacji? Trochę odkręcania jest, ale do wszystkich części od sedi mam dostęp za grosze, wiec jak by się dało to czemu miałbym się nie pobawić ;)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-07-2012, 22:18   

Przeguby są inne z tego co wiem.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-07-2012, 23:17   

Przeguby spoko, też by się znalazły ale pewnie i półosie inne :doubt:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-07-2012, 05:32   

D@wIdS, nie pewnie, ale i na pewno. Pół oski od szesnastki co oczywiste są grubsze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-07-2012, 10:41   

No dobra czyli mój tok myślenia poszedł w złym kierunku. Przymierzałem wczoraj ten zacisk i o w otwory pasuje ale tak jak ktoś już wspomniał śruby są większe i tarcza nie wejdzie. Czyli zostaje ten adapter. Pytanie jest tylko takie jak oni mi to mają zrobić nie znając problemu? Skąd mają wiedzieć o ile odsunąć zacik żeby tarcza weszła, nic o siebie nie tarło i było idealnie prosto? Musiał bym chyba wysłać nie tylko zaciski i tarcze ale też cały ten element do którego się to przykręca. Może dziwne pytania zadaje ale kilka dni temu dowiedziałem się że takie coś się w ogóle robi a co dopiero jakieś szczegóły.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-07-2012, 12:48   

jak już wcześniej pisałem
Brynol69 Wysłany: 07-07-2012, 07:35 napisał/a:

Musisz wysłać zwrotnicę z zaciskiem i tarczą do firmy która zajmuję się obróbką stali w technologi CNC. Możesz też zrobić projekt samemu w autocadzie i im wysłać a oni Ci przyśla gotowe adaptery.

Temat jest jak najbardziej do ogarnięcia jeżeli Ci na tym zależy ;)
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-07-2012, 14:20   

Owszem zależy, inaczej bym tego tematu nie ciągnął :) Tym programem nie umiem się obsługiwać więc nie chce ryzykować :P Chyba że ktoś z forum ogarnia i chce zarobić to chętnie mu to zlece :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load