Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja zacisków
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-07-2012, 16:53   

D@wIdS, to napisz do wujka Kajlona on ma chyba jakiegoś sąsiada z tokarką / frezarką. Wiem że tłoczki mu wytaczał na zamówienie i zrobił dość dobrze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-07-2012, 21:28   

JAM_BELFEGOR, dzięki, ale dziś skumałem się z gościem, który pracuje w firmie produkującej okucia okienne i takie tam. Z gadki już widać że zna się na rzeczy i twierdzi że jest mi to w stanie zrobić ale muszę dać mu dokładne wymiary tego elementu. On to sobie potem na kompa wrzuci w program i maszyna sama wytnie :) O cene nie pytajcie bo to kumpel kumpla i pewnie nie będzie adekwatna do rzeczywistości, z resztą jak pytałem to już ręką machał :) Mówi że takie małe elementy to oni wywalają jako odpady więc jakąś flaszke mu dam i będzie zadowolony :)
Tyle że musze sam pmierzyć... No właśnie :doubt: Znając mnie to coś skopie w tym mierzeniu :P
I tak muszę najpierw kupić tarcze żeby cokolwiek przymierzać. I teraz pytanie; dostanę w ogóle tarczę 284 na moją piastę? W sensie żeby pasowała jak seria. I w kwestii klocków. Do tych nawiercanych i nacinanych tarcz Mikody mogą być seria klocki ?
P.S nie piszcie żebym kupił lepsze itd, chcę sam się przekonać że nie są trwałe, taka moja natura ;D Z resztą strasznie mi się podobają z takim wzorkiem a te lepszych firm są gładkie :(
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-07-2012, 22:01   

Masz tu zaciski do tarczy 284mm, sorry za jakość ale robienie komórką po ciemku daje taki efekt.

Ja swoje daje do piaskowania, co do malowania to się jeszcze zastanawiam, na pewno nie farbą do zacisków bo ta się nie sprawdza.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2012, 20:14   

JAM_BELFEGOR, dokładnie takie wymiary jak u mnie ;) Dzięki za upewnienie ;)
Powiedz mi jeszcze jaki w tipo 1.4 jest ten otwór w tarczy itd, bo nie wiem jakiego wymiaru szukać. Co do malowania codziennie po trochę je czyszczę szczotką drucianą i wiertarką lub szlifierką :)
Kumpel polecił mi farbę VHT specjalną do tego celu i w sumie trochę też kosztuje ale chyba się skuszę :P Kiedy piaskujesz i malujesz swoje? ;p
Jak u Ciebie było by elegancko to może też bym wypiaskował :)

P.S Pisałem Ci na P.W w sprawie farby :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2012, 20:59   

Poczytaj sobie tu ---> http://forum.tempra.org/t...-14-vt14546.htm Generalnie może być hamerlight o dziwo bardzo dobrze się sprawdza i znosi dobrze wysokie temperatury. A ja nie wiem czy nie pójdę w malowanie proszkowe.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-07-2012, 21:34   

JAM_BELFEGOR, Dzięki, ale ten temat jest na temat hampli 257 a nie 284 :) Tam wystarczyło tylko je wyczyścić i pomalować a nie dorabiać jakieś adaptery ;)
JAM_BELFEGOR napisał/a:
Generalnie może być hamerlight

W podanym przez Ciebie temacie malowałeś je tą farbą? ;)
JAM_BELFEGOR napisał/a:
A ja nie wiem czy nie pójdę w malowanie proszkowe.
Kiedy będziesz to robił? Ja na początku sierpnia chcę kupić tarcze i dorobić te adaptery. Wyrobisz się? :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-07-2012, 05:36   

D@wIdS napisał/a:
JAM_BELFEGOR, Dzięki, ale ten temat jest na temat hampli 257 a nie 284
no tak ale są tam jakieś moje przemyślenia na temat czyszczenia i malowania, klocków itp. Mogą się przydać.
D@wIdS napisał/a:

W podanym przez Ciebie temacie malowałeś je tą farbą? ;)
tamte akurat farbą do zacisków i długo nie wytrzymała, musiałem poprawić hamelightem bo tylko to miałem pod ręką wtedy i powiem sprawdziło się.
D@wIdS napisał/a:
Kiedy będziesz to robił? Ja na początku sierpnia chcę kupić tarcze i dorobić te adaptery. Wyrobisz się? :)
nie gdyż nie to jest teraz moim priorytetem, a poza tym szukam gdzie dobrze i tanio piaskują w Krakowie i okolicach.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
brynol69 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2008
Posty: 346
Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-07-2012, 11:31   

Nie wiem skąd u Was ten pesymizm do farb do zacisków. Pomalowałem swoje już ponad 3 lata temu i nie mam powodów do narzekań. Farba nie odchodzi a zaciski nie rdzewieją i po umyciu nadal widać intensywny kolor. Nie malowałem podkładem, samo piaskowanie i farba. Ty tylko nie kupiłem tej najtańszej tylko lepszą marki FOL***** i jestem naprawdę zadowolony. Ale muszę przyznać że jak zacięła mi się kiedyś linka to bębny się przygrzały . Poprawiłem "byle jaką" farbą do zacisków i też już 2 lata spokój. A 1.4 w hamulców z sedici nigdy nie przegrzejesz, jeżeli moje 257 dają jeszcze rade ;)

** Dodano: 17-07-2012, 12:36 **
Jakby ktoś przeglądający ten temat był zainteresowany to mam na zbyciu taką farbę w kolorze pomarańczowym. W komplet wchodzi farba, utwardzacz i pudełko ;P Brakuje tylko środka do odtłuszczania(do nabycia w każdym motoryzacyjnym).
_________________
Tune Hard Go Pro

Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-07-2012, 16:46   

Cytat:
Nie wiem skąd u Was ten pesymizm do farb do zacisków
Stąd że moja po 6 mc wyglądała jak łajno na patyku również malowane bez podkładu 3 warstwy, farba raczej dobrej marki. Zdarłem rdzawe wypryski i odnowa pomalowałem hamerem i aż do sprzedażny był spokój, potem już nie wiem jak się sprawa miała.

Tak wyglądały nie długo przed sprzedażną, jeszcze z tarczą Mikody
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0008571.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0008572.jpg
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-07-2012, 19:12   

lakierowałem czerwonym sprayem do zacisków. przed malowaniem dokładne czyszczenie druciakiem i mycie benzyną. 3-4 warstwy tego lakieru i zaciski po roku wyglądają bez zarzutu ( oprócz tego, że trochę zabrudziły się od pylenia klocków )
hameritem z kolei malowałem w tipo, tu wystarczy jedna warstwa bo to dość gęsta farba. efekt niestety ciut gorszy niż w przypadku lakieru.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-07-2012, 19:16   

brynol69 napisał/a:
Nie wiem skąd u Was ten pesymizm do farb do zacisków. Pomalowałem swoje już ponad 3 lata temu i nie mam powodów do narzekań. Farba nie odchodzi a zaciski nie rdzewieją i po umyciu nadal widać intensywny kolor. Nie malowałem podkładem, samo piaskowanie i farba. Ty tylko nie kupiłem tej najtańszej tylko lepszą marki FOL***** i jestem naprawdę zadowolony. Ale muszę przyznać że jak zacięła mi się kiedyś linka to bębny się przygrzały . Poprawiłem "byle jaką" farbą do zacisków i też już 2 lata spokój. A 1.4 w hamulców z sedici nigdy nie przegrzejesz, jeżeli moje 257 dają jeszcze rade ;)

Ja nie jestem pesymistą pod tym względem, bo obecne zaciski malowałem farbą nawet nie żaroodporną a trzyma się do dziś i po umyciu ma ten sam blask co po malowaniu a malowałem już jakiś czas temu. Chodzi mi tylko o to, że jak już biorę się za porządną przeróbkę hebli to chcę mieć to IDEALNIE także pod względem wizualnym, bo albo coś się robi dobrze, albo wcale się tego nie robi- taką wyznaje zasadę. Nauczyłem się jej podczas awarii pompy hamulcowej którą to wymieniałem dwa razy i dwa razy się prędzej czy później rozsypała, bo kupowałem używane. Dopiero za trzecim razem kupiłem nową ale straciłem przy tym 80zł gdzie nowa pompa kosztowała 120. Także teraz myślę co robię i prawdopodobnie wyczyszczę je tak jak JAM_BELFEGOR, w podanym wyżej linku i pomaluję farbą w sprayu VHT bo wiem że jest bardzo dobra- kumpel malował dwa lata temu a wygląda dalej jak świeżo co malowane :) Do tego był kilka razy na torze gdzie tarcze aż świeciły a farba mimo to się nie złuszczyła czy poodpadała. Jak się wszystko zrobi dobrze i bez pośpiechu to rdza nie ma prawa wyjść. A mi się nigdzie nie spieszy. Zastanawiam się nawet czy nie dojeździć klocków do końca i wtedy zmienić, bo po co mam wyrzucać dobre :) Także spokojnie i bez nerwów doprowadzę je do ładnego stanu :)
Zastanawiam się tylko czy konieczna jest zmiana tłoczków i tych wszystkich gumek. Widać po tych hamplach że były nie dawno robione, bo są nowe prowadnice, gumki i chyba te uszczelki gdzie tłoczek też. Wszystko jest po prostu brudne i tyle. A mam pewność że wszystko ładnie działa, bo dwa miesiące temu jeździłem tym tipo z kumplem zanim poszło na szrot i hamował elegancko :)

P.S Te tarcze podejdą?
http://allegro.pl/tarcze-...2458675454.html

** Dodano: 17-07-2012, 20:20 **
Leśniczy napisał/a:
hameritem z kolei malowałem w tipo, tu wystarczy jedna warstwa bo to dość gęsta farba. efekt niestety ciut gorszy niż w przypadku lakieru.

Ta moja to nawet nie hamerite ;D Zwykła czerwona olejnica za 20zł/l ;D
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load