|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Regeneracja zacisków |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-07-2012, 16:53
|
|
|
D@wIdS, to napisz do wujka Kajlona on ma chyba jakiegoś sąsiada z tokarką / frezarką. Wiem że tłoczki mu wytaczał na zamówienie i zrobił dość dobrze. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-07-2012, 21:28
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dzięki, ale dziś skumałem się z gościem, który pracuje w firmie produkującej okucia okienne i takie tam. Z gadki już widać że zna się na rzeczy i twierdzi że jest mi to w stanie zrobić ale muszę dać mu dokładne wymiary tego elementu. On to sobie potem na kompa wrzuci w program i maszyna sama wytnie O cene nie pytajcie bo to kumpel kumpla i pewnie nie będzie adekwatna do rzeczywistości, z resztą jak pytałem to już ręką machał Mówi że takie małe elementy to oni wywalają jako odpady więc jakąś flaszke mu dam i będzie zadowolony
Tyle że musze sam pmierzyć... No właśnie Znając mnie to coś skopie w tym mierzeniu
I tak muszę najpierw kupić tarcze żeby cokolwiek przymierzać. I teraz pytanie; dostanę w ogóle tarczę 284 na moją piastę? W sensie żeby pasowała jak seria. I w kwestii klocków. Do tych nawiercanych i nacinanych tarcz Mikody mogą być seria klocki ?
P.S nie piszcie żebym kupił lepsze itd, chcę sam się przekonać że nie są trwałe, taka moja natura Z resztą strasznie mi się podobają z takim wzorkiem a te lepszych firm są gładkie |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-07-2012, 22:01
|
|
|
Masz tu zaciski do tarczy 284mm, sorry za jakość ale robienie komórką po ciemku daje taki efekt.
Ja swoje daje do piaskowania, co do malowania to się jeszcze zastanawiam, na pewno nie farbą do zacisków bo ta się nie sprawdza. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2012, 20:14
|
|
|
JAM_BELFEGOR, dokładnie takie wymiary jak u mnie Dzięki za upewnienie
Powiedz mi jeszcze jaki w tipo 1.4 jest ten otwór w tarczy itd, bo nie wiem jakiego wymiaru szukać. Co do malowania codziennie po trochę je czyszczę szczotką drucianą i wiertarką lub szlifierką
Kumpel polecił mi farbę VHT specjalną do tego celu i w sumie trochę też kosztuje ale chyba się skuszę Kiedy piaskujesz i malujesz swoje? ;p
Jak u Ciebie było by elegancko to może też bym wypiaskował
P.S Pisałem Ci na P.W w sprawie farby |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-07-2012, 20:59
|
|
|
Poczytaj sobie tu ---> http://forum.tempra.org/t...-14-vt14546.htm Generalnie może być hamerlight o dziwo bardzo dobrze się sprawdza i znosi dobrze wysokie temperatury. A ja nie wiem czy nie pójdę w malowanie proszkowe. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-07-2012, 21:34
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Dzięki, ale ten temat jest na temat hampli 257 a nie 284 Tam wystarczyło tylko je wyczyścić i pomalować a nie dorabiać jakieś adaptery
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Generalnie może być hamerlight |
W podanym przez Ciebie temacie malowałeś je tą farbą? JAM_BELFEGOR napisał/a: | A ja nie wiem czy nie pójdę w malowanie proszkowe. | Kiedy będziesz to robił? Ja na początku sierpnia chcę kupić tarcze i dorobić te adaptery. Wyrobisz się? |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 05:36
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | JAM_BELFEGOR, Dzięki, ale ten temat jest na temat hampli 257 a nie 284 | no tak ale są tam jakieś moje przemyślenia na temat czyszczenia i malowania, klocków itp. Mogą się przydać. D@wIdS napisał/a: |
W podanym przez Ciebie temacie malowałeś je tą farbą? | tamte akurat farbą do zacisków i długo nie wytrzymała, musiałem poprawić hamelightem bo tylko to miałem pod ręką wtedy i powiem sprawdziło się. D@wIdS napisał/a: | Kiedy będziesz to robił? Ja na początku sierpnia chcę kupić tarcze i dorobić te adaptery. Wyrobisz się? | nie gdyż nie to jest teraz moim priorytetem, a poza tym szukam gdzie dobrze i tanio piaskują w Krakowie i okolicach. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 11:31
|
|
|
Nie wiem skąd u Was ten pesymizm do farb do zacisków. Pomalowałem swoje już ponad 3 lata temu i nie mam powodów do narzekań. Farba nie odchodzi a zaciski nie rdzewieją i po umyciu nadal widać intensywny kolor. Nie malowałem podkładem, samo piaskowanie i farba. Ty tylko nie kupiłem tej najtańszej tylko lepszą marki FOL***** i jestem naprawdę zadowolony. Ale muszę przyznać że jak zacięła mi się kiedyś linka to bębny się przygrzały . Poprawiłem "byle jaką" farbą do zacisków i też już 2 lata spokój. A 1.4 w hamulców z sedici nigdy nie przegrzejesz, jeżeli moje 257 dają jeszcze rade
** Dodano: 17-07-2012, 12:36 **
Jakby ktoś przeglądający ten temat był zainteresowany to mam na zbyciu taką farbę w kolorze pomarańczowym. W komplet wchodzi farba, utwardzacz i pudełko ;P Brakuje tylko środka do odtłuszczania(do nabycia w każdym motoryzacyjnym). |
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 16:46
|
|
|
Cytat: | Nie wiem skąd u Was ten pesymizm do farb do zacisków | Stąd że moja po 6 mc wyglądała jak łajno na patyku również malowane bez podkładu 3 warstwy, farba raczej dobrej marki. Zdarłem rdzawe wypryski i odnowa pomalowałem hamerem i aż do sprzedażny był spokój, potem już nie wiem jak się sprawa miała.
Tak wyglądały nie długo przed sprzedażną, jeszcze z tarczą Mikody
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0008571.jpg
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0008572.jpg |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 19:12
|
|
|
lakierowałem czerwonym sprayem do zacisków. przed malowaniem dokładne czyszczenie druciakiem i mycie benzyną. 3-4 warstwy tego lakieru i zaciski po roku wyglądają bez zarzutu ( oprócz tego, że trochę zabrudziły się od pylenia klocków )
hameritem z kolei malowałem w tipo, tu wystarczy jedna warstwa bo to dość gęsta farba. efekt niestety ciut gorszy niż w przypadku lakieru. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-07-2012, 19:16
|
|
|
brynol69 napisał/a: | Nie wiem skąd u Was ten pesymizm do farb do zacisków. Pomalowałem swoje już ponad 3 lata temu i nie mam powodów do narzekań. Farba nie odchodzi a zaciski nie rdzewieją i po umyciu nadal widać intensywny kolor. Nie malowałem podkładem, samo piaskowanie i farba. Ty tylko nie kupiłem tej najtańszej tylko lepszą marki FOL***** i jestem naprawdę zadowolony. Ale muszę przyznać że jak zacięła mi się kiedyś linka to bębny się przygrzały . Poprawiłem "byle jaką" farbą do zacisków i też już 2 lata spokój. A 1.4 w hamulców z sedici nigdy nie przegrzejesz, jeżeli moje 257 dają jeszcze rade
|
Ja nie jestem pesymistą pod tym względem, bo obecne zaciski malowałem farbą nawet nie żaroodporną a trzyma się do dziś i po umyciu ma ten sam blask co po malowaniu a malowałem już jakiś czas temu. Chodzi mi tylko o to, że jak już biorę się za porządną przeróbkę hebli to chcę mieć to IDEALNIE także pod względem wizualnym, bo albo coś się robi dobrze, albo wcale się tego nie robi- taką wyznaje zasadę. Nauczyłem się jej podczas awarii pompy hamulcowej którą to wymieniałem dwa razy i dwa razy się prędzej czy później rozsypała, bo kupowałem używane. Dopiero za trzecim razem kupiłem nową ale straciłem przy tym 80zł gdzie nowa pompa kosztowała 120. Także teraz myślę co robię i prawdopodobnie wyczyszczę je tak jak JAM_BELFEGOR, w podanym wyżej linku i pomaluję farbą w sprayu VHT bo wiem że jest bardzo dobra- kumpel malował dwa lata temu a wygląda dalej jak świeżo co malowane Do tego był kilka razy na torze gdzie tarcze aż świeciły a farba mimo to się nie złuszczyła czy poodpadała. Jak się wszystko zrobi dobrze i bez pośpiechu to rdza nie ma prawa wyjść. A mi się nigdzie nie spieszy. Zastanawiam się nawet czy nie dojeździć klocków do końca i wtedy zmienić, bo po co mam wyrzucać dobre Także spokojnie i bez nerwów doprowadzę je do ładnego stanu
Zastanawiam się tylko czy konieczna jest zmiana tłoczków i tych wszystkich gumek. Widać po tych hamplach że były nie dawno robione, bo są nowe prowadnice, gumki i chyba te uszczelki gdzie tłoczek też. Wszystko jest po prostu brudne i tyle. A mam pewność że wszystko ładnie działa, bo dwa miesiące temu jeździłem tym tipo z kumplem zanim poszło na szrot i hamował elegancko
P.S Te tarcze podejdą?
http://allegro.pl/tarcze-...2458675454.html
** Dodano: 17-07-2012, 20:20 **
Leśniczy napisał/a: | hameritem z kolei malowałem w tipo, tu wystarczy jedna warstwa bo to dość gęsta farba. efekt niestety ciut gorszy niż w przypadku lakieru. |
Ta moja to nawet nie hamerite Zwykła czerwona olejnica za 20zł/l |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|