Śmigam Tipkiem już chyba 3 lata i za ten czas przeprowadziłem szereg zmian. Głównie wizualnych i wyposażeniowych ponieważ jest to model 1.4 oznaczony literą S. Zmianiłem dwa razy tapicerkę drzwi oraz fotele na normalne z sidici, licznik z obrotomierzem i ekonomizerem, długi tunel środkowy, kierownica na wzór Abartha, skórzane mieszki ręcznego i zmiany biegów, tylnie lamy z sedici, w końcu pod nóż poszło zawieszenie -35mm i amory gazowe. Ponieważ denerwowały mnie seryjne hamulce też przeszły lifting tj. heble z przodu wentylowane 257mm ATE, tylne bębny 228mm ATE oraz pompa hamulcowa z BBM. Doczekał się również wspomagania kierownicy oreaz regulacji jej wysokości oraz el. sterowanych szyb i lusterek. Na chwilę obecną w piwnicy czekają na zamontowanie odświerzone progi i zderzak z szerokim wlotem a maska nie może doczekać się malowania.
Ale ponieważ zachciało mi się szybszego auta a było mi szkoda pozbywać się tego z którym tyle przeszedłem postnowiłem dłubnąć coś więcej. Myślałem o 1.3/1.4 z UT lub PGT ale przypadkiem znalazłem 1.6 HF więc wyszło jak wyszło. Ale zanim do tego doszło postanowiłem zadbać o nowe serce, więc na pierwszy ogień poszła głowica i kolektory gdzie postanowiłem poprawić niedoróbki fabryki i poszerzyć otwory kanałów wlotowych i wydechowych oraz je w miarę umiejętności wypolerować(tylko wydechowe). Następnie turbinka o modelu TB0225 poszła do rzeźnika, a blok dorobił się nowych tulei. Wał przeszedł szlif, pierwszy. W końcu nabyłem regulowane kołka i ostrzejsze wałki rozrządu pochodzące z T/T 2.0 8v oraz dosłownie kilogram uszczelek.
A jak poskładałem to z kolegą to wyglądało to tak:
Na grodzi silnika zawitało wygłuszenie, instalacja el. została zmodernizowana na potrzeby nowego serca a gdy akumulator wylądował w bagażniku przyszedł czas na SWAP:
Niestety orginalną skrzynie musiała zastąpić skrzynia z T/T 2.0 8v ponieważ za bardzo różniła się mocowaniami a lewa półośka nie chciała zejść się z zwrotnicą.
Zmianom uległo również:
- wspomaganie gdzie dostawiłem pompę wspomagania 2.0 16v której seryjnie nie było w ogule
- zamontowałem 13% lżejsze koło zamachowe (było 6,7kg teraz ma 5,8kg)
- w baku wylądowała pompa paliwa z FC 16vt
- kolektor wydechowy zawinięty bandażem
- dolot 2" na silikonach,
- chwilowo totalny brak wydechu
- wycięty przedni zderzak na potrzeby IC 450mm szer
- chłodnica z 2.0 16v
CDN jak zrobię fotki jak wygląda to poskładane i może go umyję po tym jak w końcu zagada..
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2011, 16:52
brynol69, No robota pierwsza klasa zwłaszcza silnik. Z hamuj go kiedyś, ciekawe ile obecnie ma kucy. Pytanie do ciebie czym malowałeś korpus? Pytam gdyż ja przy remoncie przymierzam się do tego samego. Pytanko nr dwa czy kabel masowy od akumulatora ciągnąłeś aż do silnika czy silnik zmasowałeś z nadwoziem? Pytam bo w oryginale masa jest najpierw do podłóżnicy potem do silnika (konkretniej do skrzyni) przykręcona.
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
Dzięki, korpus pomalowałem farbą chlorokuczukową, masa jak w serii tj. "minus" - karoseria - skrzynia, już dawno przyzwyczailem się że "buda" mnie kopie A hamownie odwiedzę jak się wszystko ułoży, bo sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie
kółka są produkcji 2101 Performance, moje pochodzą z alledrogo jakoby do integralki
** Dodano: 05-07-2011, 15:34 **
a dolot ma średnicę 60mm a nie 2", nie wiem czemu tak napisałem
** Dodano: 09-07-2011, 21:38 **
Jest progres...
niestety byłem zbyt zaaferowany żeby pamiętać o nagraniu pierwszego odpalenia, to jest drugi start. Teraz jeszcze spiąć wodę, dolot, zrobić kilka motogodzin a potem już tylko odwiedzić tłumikarza i docieranie
** Dodano: 25-09-2011, 14:54 **
Prace cały czas idą do przodu jednak do ogarnięcia mam jeszcze kilka spraw i troche kilometrów do zmany oleju, a narazie jeździ się jak starym 1.4.
Robota godna pochwały
brynol69, będę musiał Cię kiedyś skonfrontować z punciakiem 1,4 tjurbo
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-10-2011, 10:17
brynol69, czym malowałeś silnik? Nie ciemnieje lub blednie ci ta farba pod wpływem temperatury lub co gorsza łuszczy się?
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858 LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
przemog666, bardzo chętnie się zmięrzę ale nie wcześniej niż zmienie olej na docelowy
JAM_BELFEGOR, blok i miska pomalowane farbą chlorokauczukową, a głowica i osprzęt zwyczają emalią. Nic się nie dzieje dopóki nie przpierdzielisz czymś i nie odbijesz farby. Generalnie emalia daje radę do 150-170*C, tak przynajmniej powiedzieli w sklepie i narazie sprawdza się
Raku, zdjęci IC'ka jest pod filmikiem z wydechem
Jak umyję auto to wrzucę filmik jak się odpycha.
Dziś przestawiałem rozrząd według niepewnej wiedzy wyszperanej na necie.
Nigdzie nie mogłem znaleźć danych wałków od 2.0 8v z T/T ale dostępne są dane wałków 1.6-2.0 rodziny 131, argenta. Gdzie wałki w zależności od pojeności silnika w których były montowane różnią się na granicy błędu produkcyjnego. Więc ustawiłem overlap korzystajc z danych wałka z T/T 1.8 8v. Odpala delikatniej i nie trzesie epileptyk a po zagrzaniu trzyma 900 obr/min. Z małym ale... jak rozrząd był na znakach to musiałem cięgno przepustnicy podciągnąć o 3 obroty żeby nie gasł na wolnych, teraz znowu jest jak fabryka dałą ale CPP nadal jest ustawiowny na ucho a nie napięcie i nie bardzo mam pomysł co z tym zrobić. Wiem że dla mocy i momentu nie są to pewnie najlepsze ustawienia ale narazie tak zostanie:)
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
Ps. dawno się nie widzieliśmy ( ostatnio chyba jakieś 2 lata temu na sosinie )
Może byś się pochwalił osobiście ?:D Prawie codziennie teraz przejeżdżam koło Ciebie o ile dalej mieszkasz tam gdzie 2 lata temu :p czyli koło brzeczkowic przy wiadukcie
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
brynol69, Bomba jak dla mnie. Na przyszłe lato też zamierzam zmienic silnik właśnie na 2,0 8V. Ale mam jedno ale co do twojego silnika ? Z tych filmików wynika że strasznie ci przerywa na biegu jałowym. Z czego to wynika ? Z przodu natomiast silnik brzmi jak od malucha :/
Luczu, chyba faktycznie wtedy ostatnio się widzieliśmy, kiedyś byłem jeszcze na spocie, zimą ze dwa razy ale Ciebi już nie było widać :]a jak już mam środek lokomacji to postaram się wpaść na najbliższego spota
Lasgo07, pierwszy filmik to drugi start bez wydechu, dolotu i w ogule niczego, drugi filmik to co prawda silnik nie pracował idealnie ale teraz jest już lepiej jednak muszę jeszcze nad tym popracować
Raku, z tym zdjęciem będzie problem ponieważ musiałbym zrzucić zderzak, może w przyszłym tygodniu przy nastpnych pracach. A jeśli chodzi wielkość to IC ma 450mm szerokości i węże idą między chłodnicą a wzmocnieniem pionowym jak kolwiek się to zwie) a podwieszony jest do wzmocnienia czołowego.
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
brynol69, Jeszcze tydzień będzie mi się micha uśmiechać po dzisiejszej jeździe Kawał dobrze wykonanej roboty
Po docieraj, zmień oliwę i jedziemy na hamownie testować nasze furmanki
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
Kajlon, święte słowa,dopóki obroty w nizszym poziomie to takie zwykłe Tipo ale powyżej co się dzieje to wie tylko ten co się tą bryczką przejedzie ogólnie powiem REWELACJA
_________________ "Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami"
Dziękuję za miłe słowa Trzeba będzie zajrzeć do hebli i ustalić przyczynę swądu wywołanego przez manieek133
W ostatnim tygodniu trochę pracowałm z autem i zaszły pewne zmiany:
- nowa chłodnica Valeo 1.4-2.0 gabarytowo ciut większa niż z HF'ki
- regulator ciśnienia paliwa z wskaźnikiem, żebym nie musiał się już zastanawiać czy ciśnienie jest prawidłowe i w razi potrzeby je skorygować
- na przedniej ośce Bilsteiny B8 (niestety używane) zastąpiły Monroe
- nowe poduszki amortyzatora do BBM by Magneti Marelli
- rozpórka "made by home"
- zabandażowałem wydech aż do plecionki
- i dolot idący z turbiny do IC
- wstawiłem siłowniki maski i wymieniłem tylne
- reanimowałm tylną wycieraczkę która po pół roku nie używania zatarła się
- naprawiłem klakson bo zabrudził się styk w kierownicy
- i rozchlapałem jeszcze więcej farby która będzi mogła się z czasem złuszczyć
Na początku przyszłego miesiąca planowana jest zmiana oleju. I tu jeszcze się wacham czy zalać Motul Motul 8100 X-CESS 5W-40 czy Liqui-Moly Synthoil Racetech GT1 10W-60. Najchętniej zalałbym Motula 10W-60 ale takiego brak :/
A potem trzeba się zgadać z chłopakami i pojechać na hamownie żeby się trochę odchamić i zobaczyć co z tego wyszło
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-10-2011, 15:19
liqui moly 10w60 to hydrokrak, więc zdecydowanie lepszym olejem będzie prawdziwy syntetyk czyli np. motul 8100 x-cess 5w40 lub x-clean. opcjonalnie jesli koniecznie chcesz większą lepkość i oczywiście w pełni syntetyczna bazę to pozostaje mobil 1 5w50.
chociaż na zimę lałbym tego motula 5w40 a po zimie 5w50
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
ze względu na koszt tych olejów myślę raczej corocznej wymianie oleju niż o sezonowej, co chyba nikogo nie zdziwi. A druga sprawa to słyszałem że motul to psudo syntetyk a pełna synteza to LM więc już sam nie wiem
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
żadne 10w nie będzie w pełni syntetyczne. w pełni syntetyczna baza ma dużą płynność w niskich temperaturach i zawsze będzie oznaczana jako 0W lub 5W
no więc jeśli chcesz olej całoroczny to motul 5w40 będzie git.
ja obecnie mam 5w50 mobila i uważam, że taka lepkość jest jednak za duża. nie długo zaleje jakiegoś syntetyk 5w40 .( motul x-cessa 5w40 albo valvoline synpower 5w40 )
w pełni syntetycznych olejów jest coraz mniej wszyscy powoli przechodzą na hydrokraki... castrol np. nie ma w swojej ofercie ani jednego w pełni syntetycznego oleju ....
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
Leśniczy, z tego co widzę to ogarniasz temat olejowy to mam pytanie, czy motul 300V COMPETITION 15w-50 GT mając temp. krzepnięcia przy -36*C nadaje się do użytkowania zimą przy powiedzmy -25-30*C czy dysklasyfikuje gęstkość i -15*C to jego graniczna temperatura użytkowania? Bo są oleje 10W60 które krzepną przy -20*C a i takie które przy -40*C i tak się zastanawiam nad tym.
_________________ Tune Hard Go Pro
Fiat Tipo 1.4 S 5p zielony - dawca dla j/n
Fiat Tipo 1.6 HF Turbo 5p zielony - R.I.P.
Fiat Tipo 1.8 GT LPG 3p czarny - sprzedany
Fiat Tipo 1.8 GT 3p bordowy - :-)
Fiat Tipo 1.6 HF 3p bordowy - drugie wcielenie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.