ubywa płynu |
Autor |
Wiadomość |
sqnix
Wiek: 39 Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 149 Skąd: Ostrołęka-Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 02:41 ubywa płynu
|
|
|
Witam jeśli ubywa mi w płynu w chłodnicy jakiś litr na 2000 3000 km to czy mam uszczelkę pod głowicą do wymiany??/ |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-06-2007, 06:02
|
|
|
nie musi byc odrazu uszczelka.. musisz sprawdzic szczelnosc wezy, stan chlodnicy czy czasem juz nie jest na wykonczeniu, stan pompy wody bo moze reperaturka uszczelnienie puscilo i pompa wylewa plyn juz.. uszczelka pod glownica moze byc ostatnim wariantem, oblukaj jeszcze czy czy z wydechu nie wydostaje sie para i czy nie miesza Ci sie plyn chlodniczy z olejem i czy nie robi podcisnienia w zbiorniczku wyrownawczym.... |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
chmarka
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2007 Posty: 21 Skąd: Długi Bród
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 10-06-2007, 08:43
|
|
|
Warto sprawdzić opaski zasiskowe na przewodach gumowych. Mi akurak uciekało przy parowniku i na końcu metalowej rury od pompy wodnej. |
_________________ 1.4ie + LPG 836A4.000
Tipoloty wiecznie żywe!! |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-06-2007, 10:18
|
|
|
chmarka napisał/a: | Warto sprawdzić opaski zasiskowe na przewodach gumowych. Mi akurak uciekało przy parowniku i na końcu metalowej rury od pompy wodnej. |
Dokładnie mam to samo.
Nie pomaga już dokręcanie nawet.
Lekko się poci ale w ogólnym rozrachunku "upaca" mi się nieźle tego płynu. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-06-2007, 12:26
|
|
|
Emf, bedziesz pewnie musial zapodac nowego weza i poty powinny zniknac |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
miki
Wiek: 49 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-06-2007, 18:29
|
|
|
Miałem ten sam problem. Były dwie przyczyny.
1. Ciekła pompa wody [zużyta] Jak to zwykle bywa puściła w najmniej oczekiwanym momencie.
2. Przy wymianie termostatu poruszyłem przewody doprowadzające płyn do parownika LPG. |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2007, 14:13
|
|
|
Sprawdz połączenia węży jeżeli masz gaz to duże prawdopodobieństwo że gazownicy coś żle skręcili. Albo któryś wąż jest sparciały i jak sie płyn nagrzeje to gdzieś ci leci para. Uszczelka pod glowica odpada jezeli nie ma musztardy na bagnecie. Musztarda zrobi sie jak plyn chlodzacy zmiesza sie z olejem, mialem tak w 125p |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2007, 15:46
|
|
|
adams napisał/a: | Uszczelka pod glowica odpada jezeli nie ma musztardy na bagnecie |
tak nawiasem mówiąc nie zawsze wyznacznikiem wydmuchanej uszczelki jest ta "musztarda: pod korkiem wlewu oleju. doświadczyłem to na własnej skórze a raczej portfelu... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-06-2007, 16:07
|
|
|
a więcej szczegółów musiały być jakieś efekty... a może olej miałeś już przejeżdżony i nie chciał się z płynem dobrze mieszać ? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
adams
Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2006 Posty: 307 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-06-2007, 16:07
|
|
|
A to sory jesli nie walnieta miedzy kanalem olejowym a kanalem chlodzenia to moze byc walnieta od strony cylindra i zalewa komore spalania co w efekcie powoduje prace np. na 3 garach jak odpalamy auto a po nagrzaniu pali ok |
_________________ >>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<< |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2007, 16:56
|
|
|
unknown napisał/a: | a więcej szczegółów |
tu są: http://forum.tempra.org/t...blem-vt7704.htm
mój przed ostatni post
** Dodano: 13-06-2007, 17:56 **
a nie wymieszał się bo było tak ja napisał adams, |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-06-2007, 08:27
|
|
|
W moim 1.9D było tak że potrafił zjeść nawet i 5l na 300km !!! ale co ciekawe nigdzie nie było śladu tego płynu, a on sobie po prostu sączył na wyjsciu z pompy i ładnie sobie kapało na rure wydechową, z niej sobie parowało i nie było śladu nawet fachowcy wymiękli |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-07-2007, 20:25
|
|
|
ja mam taki problem....ubywa mi wody z ukladu...srednio ze dwa litry na tydzien....a wszedzie jest sucho,z wydechu nie leje....a cala sciana silnika od strony paskow jest w rdzawym nalocie to samo sciana komory silnika..wiec albo padla uszczelka albo pompa...tyle ze nigdzie nie widac wycieku...kuma ktos o co moze chodzic?nie bardzo mi sie pali wymieniac cokolwiek na slepo bo auta za jakis niewielki czas mam zamiar sie pozbyc |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 21:03
|
|
|
Jeśli masz taki rdzawy nalot od strony pasków to znaczy że puscił pradopodobnie uszczelniacz w pompie, kapać nie musi bo wystarczy ze to co puszcza uszczelniacz jest rozbryzgiwane przez koło pasowo po komorze silnika. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-07-2007, 22:55
|
|
|
Hipo napisał/a: | Jeśli masz taki rdzawy nalot od strony pasków to znaczy że puscił pradopodobnie uszczelniacz w pompie, kapać nie musi bo wystarczy ze to co puszcza uszczelniacz jest rozbryzgiwane przez koło pasowo po komorze silnika. |
dokladnie |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-07-2007, 08:06
|
|
|
opti, cieszę się że sie ze mną zgadzasz ( wreszcie ... ) |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-07-2007, 08:14
|
|
|
Hipo, no tak.. chociaz raz masz racje wiec czemu sie mam nie zgadzac |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-07-2007, 09:12
|
|
|
a ten uszczelniacz to jakas wymienna czesc czy jak? |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-07-2007, 10:24
|
|
|
reperaturka (usczelniacz) jest czescia pompy wodnej, jesli udac Ci sie dostac jakis zestawik naprawczy to i tak jest duzo ryzyko ze podczas zakladania sie uszkodzi i dalej bedzie siurac.. jedyna rada jest zakup nowej pompy wodnej |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Alan
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2005 Posty: 636 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-07-2007, 11:03
|
|
|
no ta...a ile takowa..........bo koszta ponosic w wozie ktorego zamiezam sie pozbyc to mi nie w smak |
_________________ Jedna z 9193 sztuk. Wzbudza pełne aprobaty spojrzenia koneserów - u prostaków natomiast, wywołuje głęboką zadumę...
Lancia Kappa SW 2.4 Tds
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-07-2007, 12:26
|
|
|
Cena jest uzalezniona od silnika, oczywiscie do najsłabszych wersji jest najtańsza.
Nikt nie powiedział że akurat przy zakładaniu reperaturki ulegnie ona uszkodzenia, jednak jeśli nie zachowasz ostrożności to takie ryzyko jak napisał opti istnieje. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|