silniczek krokowy |
Autor |
Wiadomość |
Piotrkie
witamy nowego

Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:11 silniczek krokowy
|
|
|
mam fiata tampre z 93r silnik 1.6 wtrysk czy ktoś wie gdzie jest silniczek krokowy |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:16
|
|
|
Witaj. Tzw. Silniczek krokowy - regulator biegu jałowego znajduje się w tylnej części obudowy przepustnicy - jest do niej przykecony. Marka Bosch o ile sie nie myle |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
 |
marcin 87

Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2006 Posty: 47 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:18
|
|
|
Kolego,regulator biegu jałowego jest obok wtrysku a dokładnie za nim.Jak masz Tą wajche gdzie jest zamocowana linka z gazu to do tego jest też regulator zespolony obok.Taka czarna poszka gdzie są 4 kabelki w jednej wtyczce podłączone.a co padł?Czy obrotów nie trzymie lub falują?Jakby co to pisz postaram sie pomóc i koledzy.
Pozdro
Marcin87 |
_________________ marcin 87 |
|
|
|
 |
Piotrkie
witamy nowego

Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:30
|
|
|
Dzięki za pomoc. Masz racje falują mi obroty nie wiem czy ten silniczek jest tego przyczyną ale od czegoś muszę zacząć. |
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:31
|
|
|
Piotrkie, falują na LPG czy Pb |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
Piotrkie
witamy nowego

Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:32
|
|
|
Czy taki silniczek da się jakoś wyczyścić czy trzeba go wymienić?
** Dodano: 24-03-2008, 18:33 **
Falują na benzynie i na lpg |
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:36
|
|
|
Piotrkie, da sie wyczyscic, ale dzieje sie tak na LPG tylko czy na benzynie tez?
Na zimnym silniku czy na rozgrzanym tez? Bo falujące obroty nie zawsze zalezne są od silniczka |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:38
|
|
|
Da sie. Musisz tylko uważać przy rozbieraniu, bo plastikowe zatrzaski lubią pękać. W srodku masz zwykły silniczek prądu stałego i "ślimaka" jako siłownik. Co do falowania obrotów nie zawsze Regulator jest tego powodem (tak było u mnie). Problem może leżeć np. w centralce wtryskowej (komputer) masz ją w kabinie za schowkiem zamykanym...
** Dodano: 24-03-2008, 18:39 **
ale to falowanie polega na skoku wskazówki np. + - 100 obr/min? |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
Piotrkie
witamy nowego

Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:40
|
|
|
Chodzi właśnie o to że raz falują raz nie. Przeważnie na ciepłym. Na benz. i na lpg. czasami jak odłącze akumlator i podłącze do z powrotem to wszystko jest jakiś czas ok. |
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:43
|
|
|
No to wg. mnie to nie bedzie silniczek bo predzej by falowały na zimnym niz ciepłym silniku.
Przeczysc wszystkie tyki, masy itd.
Swiece i kable WN kiedy ostatnio zmieniałes? |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
Piotrkie
witamy nowego

Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:43
|
|
|
Skok wskazówki wacha się o jakieś +-250obr/min
** Dodano: 24-03-2008, 18:47 **
Na świecach i kablach przejechalem jakieś 13tyś/km może faktycznie jest to przyczyna |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:53
|
|
|
Tak jak pisze egon11 potwierdzam to raczej nie silniczek. U mnie dokładnie było tak jak piszesz Piotrkie. Odłączyłem akum. i wszystko grało.
kiedyś ktoś mi wspominał ze może odpowiadać za to czujnik temp. umieszczony w kolektorze dolotowym. Hmmm a jak np. odpalasz auto w lecie to nie gaśnie za pierwszym razem??
** Dodano: 24-03-2008, 18:54 **
choć średnio mi sie ta teoria widzi. Prędzej kable |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
Piotrkie
witamy nowego

Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 18:59
|
|
|
Autko pali mi na dotyk i niby wszystko jest ok a za chwile obroty spadają wkręce go do 3000obr/min i znowu jest ok a za chwile znowu obroty spadają |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:01
|
|
|
Aha no i sedno sprawy wszystko wróciło do normy... ale najgorsze jest to ze stało sie to bez mojej ingerencji
najgorsze w sensie ze Ci nie pomoge
** Dodano: 24-03-2008, 19:02 **
No własnie Tak jak u mnie.... To mineło, a nic nie robiłem... |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:02
|
|
|
Piotrkie, zmien kable i swiece bo juz czas, silniczek oczywiscie tez mozesz przeczyscic to nie zaszkodzi, ale to raczej nie to |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
Piotrkie
witamy nowego

Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:11
|
|
|
Dzięki koledzy za pomoc wymienie kable i świece i zobaczymy. Pozdro. |
|
|
|
 |
Szczęściarz


Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 263 Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:12
|
|
|
Daj znać czy pomogło pozdro |
_________________ Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna |
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:13
|
|
|
Szczęściarz napisał/a: | Daj znać czy pomogło |
obowiązkowo |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
Piotrkie
witamy nowego

Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 8 Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:17
|
|
|
OK dam znać. |
|
|
|
 |
marcin 87

Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2006 Posty: 47 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:49
|
|
|
Falują.....? Przyczyn jest dużo. Sprawdz czy gdzieś nie łapie lewego powietrza od serwa.Zapal fure i wciśnij hamulec do końca,potrzymaj i puść i tak kilka razy.Wymień kable i świeczki i sprawdź kopółke w środku,bo jak będzie tam oil też będzie źle chodził.A pali normalnie,chodzi o ilość paliwa?Czy cos zauwarzyłeś?Potem czujnik temp.bo wg. jego wskazań sterownik zbiera info. to sie sprawdza na wtyczkach czujnika jak jest żimny i ciepły.Jak znajde książke to napisze Ci parametry(oporności oczywiście) tego czujnika. Do dzieła sprawdz te podstawowe rzeczy i napisz bo może być coś innego ale zacznijmy od podstaw trzymam kciuki
Marcin 87 |
_________________ marcin 87 |
|
|
|
 |
konikks


Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2756 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 19:51
|
|
|
marcin 87 napisał/a: | Zapal fure i wciśnij hamulec do końca,potrzymaj i puść i tak kilka razy |
a w jakim celu to? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
 |
marcin 87

Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2006 Posty: 47 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 20:31
|
|
|
aby sprawdzic podcisnienie z serwa bo mi z tego powodu falowały bbroty,przewód byl nie szczelny od serwa |
_________________ marcin 87 |
|
|
|
 |
maciekt8

Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-03-2008, 23:10
|
|
|
Ale przy wciskaniu pedału hamulca nawet jak bedzie wszystko szczelne to obroty mogę się podnieść lub spaść. Było o tym pisane jakoś ostatnio.
Najpierw wymienić podstawowe rzeczy jak pisał Kolega wcześniej typu przewody kopółka itp i zobaczyć.
A falowanie obrotów może być od wytartego np CPP. Silnik krokowy bierze sygnał z czujnika temp cieczy i cpp. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
 |
marcin 87

Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2006 Posty: 47 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 08:30
|
|
|
ale chodzi o znaczne skoki obrotów.Ale dobra nie bedziemy sie licytowac bo nie o to chodzi.Ja pisze z mojego doświadczenia(Jestem mechanikiem)A kolega zacznie od podstaw tak jak pisałem i inni koledzy.Poza tym potencjometr przepustnicy też może być powodem.Jest mase powodów.Jak bedzie trzeba to zostawie numer.Powodzenia w naprawie.
Pozdrawiam
marcin 87
** Dodano: 26-03-2008, 22:28 **
i jak autko zrobione? |
_________________ marcin 87 |
|
|
|
 |
|