Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
silniczek krokowy
Autor Wiadomość
Piotrkie 
witamy nowego


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 18:11   silniczek krokowy

mam fiata tampre z 93r silnik 1.6 wtrysk czy ktoś wie gdzie jest silniczek krokowy
     assistance
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 18:16   

Witaj. Tzw. Silniczek krokowy - regulator biegu jałowego znajduje się w tylnej części obudowy przepustnicy - jest do niej przykecony. Marka Bosch o ile sie nie myle
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
  
     assistance   Moneta
 
 
marcin 87 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 47
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2008, 18:18   

Kolego,regulator biegu jałowego jest obok wtrysku a dokładnie za nim.Jak masz Tą wajche gdzie jest zamocowana linka z gazu to do tego jest też regulator zespolony obok.Taka czarna poszka gdzie są 4 kabelki w jednej wtyczce podłączone.a co padł?Czy obrotów nie trzymie lub falują?Jakby co to pisz postaram sie pomóc i koledzy.

Pozdro
Marcin87
_________________
marcin 87
     assistance   Moneta
 
Piotrkie 
witamy nowego


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 18:30   

Dzięki za pomoc. Masz racje falują mi obroty nie wiem czy ten silniczek jest tego przyczyną ale od czegoś muszę zacząć.
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-03-2008, 18:31   

Piotrkie, falują na LPG czy Pb :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Piotrkie 
witamy nowego


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 18:32   

Czy taki silniczek da się jakoś wyczyścić czy trzeba go wymienić?

** Dodano: 24-03-2008, 18:33 **
Falują na benzynie i na lpg
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-03-2008, 18:36   

Piotrkie, da sie wyczyscic, ale dzieje sie tak na LPG tylko czy na benzynie tez?
Na zimnym silniku czy na rozgrzanym tez? Bo falujące obroty nie zawsze zalezne są od silniczka :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 18:38   

Da sie. Musisz tylko uważać przy rozbieraniu, bo plastikowe zatrzaski lubią pękać. W srodku masz zwykły silniczek prądu stałego i "ślimaka" jako siłownik. Co do falowania obrotów nie zawsze Regulator jest tego powodem (tak było u mnie). Problem może leżeć np. w centralce wtryskowej (komputer) masz ją w kabinie za schowkiem zamykanym...

** Dodano: 24-03-2008, 18:39 **
ale to falowanie polega na skoku wskazówki np. + - 100 obr/min?
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Piotrkie 
witamy nowego


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 18:40   

Chodzi właśnie o to że raz falują raz nie. Przeważnie na ciepłym. Na benz. i na lpg. czasami jak odłącze akumlator i podłącze do z powrotem to wszystko jest jakiś czas ok.
     assistance
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-03-2008, 18:43   

No to wg. mnie to nie bedzie silniczek bo predzej by falowały na zimnym niz ciepłym silniku.
Przeczysc wszystkie tyki, masy itd.
Swiece i kable WN kiedy ostatnio zmieniałes?
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Piotrkie 
witamy nowego


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 18:43   

Skok wskazówki wacha się o jakieś +-250obr/min

** Dodano: 24-03-2008, 18:47 **
Na świecach i kablach przejechalem jakieś 13tyś/km może faktycznie jest to przyczyna
     assistance
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 18:53   

Tak jak pisze egon11 potwierdzam to raczej nie silniczek. U mnie dokładnie było tak jak piszesz Piotrkie. Odłączyłem akum. i wszystko grało.
kiedyś ktoś mi wspominał ze może odpowiadać za to czujnik temp. umieszczony w kolektorze dolotowym. Hmmm a jak np. odpalasz auto w lecie to nie gaśnie za pierwszym razem??

** Dodano: 24-03-2008, 18:54 **
choć średnio mi sie ta teoria widzi. Prędzej kable
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
Piotrkie 
witamy nowego


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 18:59   

Autko pali mi na dotyk i niby wszystko jest ok a za chwile obroty spadają wkręce go do 3000obr/min i znowu jest ok a za chwile znowu obroty spadają
     assistance
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 19:01   

Aha no i sedno sprawy :) wszystko wróciło do normy... ale najgorsze jest to ze stało sie to bez mojej ingerencji :sciana:
najgorsze w sensie ze Ci nie pomoge :)
** Dodano: 24-03-2008, 19:02 **
No własnie :doubt: Tak jak u mnie.... To mineło, a nic nie robiłem...
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
  
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-03-2008, 19:02   

Piotrkie, zmien kable i swiece bo juz czas, silniczek oczywiscie tez mozesz przeczyscic to nie zaszkodzi, ale to raczej nie to ;D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Piotrkie 
witamy nowego


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 19:11   

Dzięki koledzy za pomoc wymienie kable i świece i zobaczymy. Pozdro. :roll:
     assistance
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 19:12   

Daj znać czy pomogło :) pozdro
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-03-2008, 19:13   

Szczęściarz napisał/a:
Daj znać czy pomogło

obowiązkowo :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Piotrkie 
witamy nowego


Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Kraków Podgórze
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 19:17   

OK dam znać. :lol:
     assistance
 
marcin 87 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 47
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2008, 19:49   

Falują.....? Przyczyn jest dużo. Sprawdz czy gdzieś nie łapie lewego powietrza od serwa.Zapal fure i wciśnij hamulec do końca,potrzymaj i puść i tak kilka razy.Wymień kable i świeczki i sprawdź kopółke w środku,bo jak będzie tam oil też będzie źle chodził.A pali normalnie,chodzi o ilość paliwa?Czy cos zauwarzyłeś?Potem czujnik temp.bo wg. jego wskazań sterownik zbiera info. to sie sprawdza na wtyczkach czujnika jak jest żimny i ciepły.Jak znajde książke to napisze Ci parametry(oporności oczywiście) tego czujnika. Do dzieła sprawdz te podstawowe rzeczy i napisz bo może być coś innego ale zacznijmy od podstaw trzymam kciuki

Marcin 87
_________________
marcin 87
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2756
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 19:51   

marcin 87 napisał/a:
Zapal fure i wciśnij hamulec do końca,potrzymaj i puść i tak kilka razy


a w jakim celu to? :roll:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
marcin 87 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 47
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2008, 20:31   

aby sprawdzic podcisnienie z serwa bo mi z tego powodu falowały bbroty,przewód byl nie szczelny od serwa
_________________
marcin 87
     assistance   Moneta
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-03-2008, 23:10   

Ale przy wciskaniu pedału hamulca nawet jak bedzie wszystko szczelne to obroty mogę się podnieść lub spaść. Było o tym pisane jakoś ostatnio.

Najpierw wymienić podstawowe rzeczy jak pisał Kolega wcześniej typu przewody kopółka itp i zobaczyć.

A falowanie obrotów może być od wytartego np CPP. Silnik krokowy bierze sygnał z czujnika temp cieczy i cpp.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
marcin 87 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 47
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-03-2008, 08:30   

ale chodzi o znaczne skoki obrotów.Ale dobra nie bedziemy sie licytowac bo nie o to chodzi.Ja pisze z mojego doświadczenia(Jestem mechanikiem)A kolega zacznie od podstaw tak jak pisałem i inni koledzy.Poza tym potencjometr przepustnicy też może być powodem.Jest mase powodów.Jak bedzie trzeba to zostawie numer.Powodzenia w naprawie.

Pozdrawiam

marcin 87

** Dodano: 26-03-2008, 22:28 **
i jak autko zrobione?
_________________
marcin 87
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 12 days
Network load