 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Czy Wasze fiaciki też tak mają? |
Autor |
Wiadomość |
przemog666


Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2007, 10:51 Czy Wasze fiaciki też tak mają?
|
|
|
Ostatnio zauważyłem że mój fiacik kopci na biało. Nie ważne czy zimny czy ciepły. Nie wiem teraz czy to jest spowodowane tym że jest zimno. Jak było ciepło to tak nie robił. Obawiam się że to objaw padającej uszczelki pod głowicą. No i wczoraj miałem takiego zonka, że zauważyłem że słabe jest ogrzewanie, spojrzałem w zbiorniczek wyrównawczy (po jakichś dwóch miesiącach) i okazało się że są braki. Dolałem płynu (litr) i ogrzewanie wróciło. Nie wiem teraz czego się spodziewać. Aha, i komp mi ostatnio zaczął błąd wywalać. Jak radzicie? Podjechać do serwisu fiata i pod kompa niech go podłączą? Jeśli będzie zdychająca uszczelka to też pokarze? I czy do serwisu jechać tylko że świecącą się "marchewą", czy nie robi to różnicy? No i przed wjazdem przegonić go dłużej na benzynie, czy też to nie robi różnicy? |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-12-2007, 11:38
|
|
|
To, że dymi to dymi na LPG tak?
U mnie od początku kiedy założyliśmy gaz jak tylko zimno się zrobi to lecą kłęby dymu białego, zaraz po odpaleniu jak i nawet jak jest ciepły (wtedy mniej dymu leci).
Zauważyłem to też w innych autach. Z silnikiem się nic nie dzieje, a instalacje mamy już z chyba 3 lata.
Ja bym Ci radził sprawdzić pompę wody. Może gdzieś przecieka. Pamiętaj, że sam płyn chłodniczy też paruje i może powoli "znikać".
Co do uszczelki, to komputer nie pokaże tego, gdyż nie ma żadnego czujnika odpowiedzialnego za sprawdzanie czy uszczelka "przepuszcza". Objawy pękniętej uszczelki to np. nierówna praca silnika po odpaleniu, szybko ubywający z układu chłodzenia płyt, gdy podniesiesz korek od oleju, pod korkiem widać oleistą - brązową maź, jest to płych chłodniczy zmieszany z olejem. Tak samo na oleju, tutaj jak Ci się uda zobaczyć na wałku rozrzadu może mieć drobne kropelki cieczy (powinien być sam olej).
Co do seriwsu, to skasują parę złotych za diagnozę, chociaż diagnoza nigdy nie zaszkodzi. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
przemog666


Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-12-2007, 14:01
|
|
|
Dzięki prezesie. Na lpg dymi, a na pb to w sumie nie zwróciłem uwagi - później sprawdzę. Silnik chodzi równiutko - nie zauważyłem różnic. Chwilowo jestem daleko od tipka, ale zaraz jak do niego dotrę, posprawdzam to co pisałeś. Pozdrawiam.
** Dodano: 06-12-2007, 14:42 **
Sprawdziłem. Na pb też dymi - ale mniej. I jak jest zimniejszy to jest spokojniej. Olej jest gitara - jest tak jak powinno. Zostaje mi tylko obserwować co z płynem się będzie działo. Fakt faktem, długo tam nie zaglądałem - mój błąd. A co do serwisu... to się jeszcze zastanowię. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
 |
gawor06


Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-12-2007, 15:34
|
|
|
moim zdaniem teraz (zima) to normalne... poprostu woda ktora podczas podtoju(noc) gromadzi sie w ukladzie wydechowym paruje i otcala zagadka... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
 |
|
|
|
 |
luki21


Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-12-2007, 20:42
|
|
|
co do kopcenia na biało podczas pracy na LPG to może to też być spowodowane tym że w gazie jest więcej wody niż w benzynie dlatego na Bp nie kopci tak bardzo
a poza tym teraz jest zimno i rzeczywiście jest to bardziej zauważalne |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
 |
GrzesiekK.

Pomógł: 43 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 07:27
|
|
|
luki21 napisał/a: | co do kopcenia na biało podczas pracy na LPG to może to też być spowodowane tym że w gazie jest więcej wody niż w benzynie dlatego na Bp nie kopci tak bardzo |
Nie więcej wody w gazie tylko produktem spalania propanu/butanu jest właśnie H2O które jako para wodna wydobywa się z wydechu!! |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
 |
przemog666


Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 09:42
|
|
|
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Wczoraj specjalnie więcej jeździłem, aby wyczaić jakąś różnicę w pracy samochodu. I chyba to ja po prostu spanikowałem. A że płyn znika to będzie wina chyba nagrzewnicy albo któryś z flaków w środku auta, bo dzisiaj rano jak włączyłem dmuchawę to zaśmierdziało płynem chłodniczym z nawiewu. I jeszcze jedną "smutną" rzecz zauważyłem - ano to, że tapicerkę na drzwiach (wszystkich) od dołu mam mokrą, a na podwórku pada. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
 |
tipacz


Pomógł: 85 razy Wiek: 39 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 07-12-2007, 09:43
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | Nie więcej wody w gazie tylko produktem spalania propanu/butanu jest właśnie H2O które jako para wodna wydobywa się z wydechu!! |
Dokładnie! w lecie z kolei para wodna zamienia sie w kropelki i swobodnie sie wylewa z układu wydechowego.
** Dodano: 07-12-2007, 09:45 **
przemog666 napisał/a: | tapicerkę na drzwiach (wszystkich) od dołu mam mokrą, a na podwórku pada. |
Sprawdź uszczelki przy szybach bo to bedzie prawdopodobna przyczyna. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
 |
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 10:08
|
|
|
przemog666 napisał/a: | zaśmierdziało płynem chłodniczym z nawiewu |
Koniecznie poczytaj tematy o zaworze nagrzewnicy. To ustrojstwo potrafi pęknąć i kapać/lecieć powoli. Tak, że płyn będzie ubywał, a wszystko będzie szło w podłogę auta. Masz mokro pod wycieraczką?
Poczytaj o tym, robierz i zobacz czy tam przypadkiem ten zawór nie pękł.
Mi pękł przy mocowaniu i tylko na 1 śrubie się trzymał. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
przemog666


Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 11:03
|
|
|
Pod wycieraczkami sucho. A dolać musiałem do zbiorniczka 2litry płynu. Zacznę już dolewać wodę bo inaczej zbankrutuję. Dziś muszę zrobić "dzień tipaka". Z garażu wyjdę pewno znowu około północy, no ale cóż, chce się dupsko wozić, to i trzeba czasami autku "chwilkę" poświęcić. A już w sumie dłuuuuugo nic przy nim nie robiłem (jakieś pięć miesięcy temu pompę wody wymieniałem, a jakieś cztery miesiące temu wymieniałem płyny, oleje, paski i filtry. Od tego czasu NIC). A niejako przy okazji przerobię troszkę przedni zderzak, obszyję kierę skórką, pozbędę się stacyjki, zmienię skrzynkę bezpieczników i ożywię checka. Pozdrawiam wszystkich fanów TT! Narka. Idę dać się pochłonąć otchłani garażu... |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 11:37
|
|
|
Chmm to jak nadal tak ucieka, a podłoga sucha to:
- uszczelka pod głowicą, przepuszcza. Niestety większa naprawa silnika będzie się szykowała;
- pompa wody przepuszcza - sprawdz;
- gdzies masz wyciek np. kapie z rury (niedocisnieta opaska) lub chłodnica przecieka;
Jak auto postoi (na suchym) to pod spodem widać jakieś wyciek na ziemi? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
przemog666


Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-12-2007, 11:46
|
|
|
No właśnie wjechałem nim do garażu i nie ruszam go przez chwilę - na suchym betonie będę widział jakieś ślady. Jeszcze i tak będę rozbierał (prawie) wszystkie plastiki w środku od konsoli to przyjrzę się nagrzewnicy. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
 |
luki21


Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-12-2007, 17:08
|
|
|
GrzesiekK., |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
 |
Marko

Wiek: 46 Dołączył: 30 Lis 2007 Posty: 20 Skąd: Korfantów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-12-2007, 00:25
|
|
|
przemog666
Najlepiej sprawdzisz wycieki zostawiając auto na noc na suchei i czystej powierzchni. Gdy przez noc auto całkiem ostygnie elementy się kurczą i ujawniają przecieki i sączenia. Ja przynajmniej tak mniałem w swoim Uno. |
_________________ Fiat Tempra 1,9Tds 1996 143000 km; Siena 1,2 8V; było Uno 45 |
|
|
|
 |
przemog666


Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-12-2007, 15:51
|
|
|
No i kiszka. Wycieków nie stwierdzam. Winnym zostaje już uszczelka pod głowicą. No i wody ubywa tylko wtedy jak silnik pracuje. Jak nie pracuje to poziom w zbiorniczku wyrównawczym w ogóle się nie zmienia. No i znowu muszę zacząć obwiniać uszczelkę pod głowicą. Później jeszcze go odpalę i tak zostawię, może wtedy ujawnią się jakieś wycieki. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
 |
luki21


Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-12-2007, 19:41
|
|
|
przemog666, zajrzyj też może na uszczelkę kolektora dolotowego może tam cieknie
zobacz właśnie pompę bo jak się rozgrzeje to może przepuszczać i lać na pasek a zobacz na grodzi między kabiną a silnikiem za filtrem czy nie masz tam ochlapanego ja tak miałem i pompa "kaput" |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
 |
Hipo


Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-12-2007, 17:36
|
|
|
przemog666 napisał/a: | I jeszcze jedną "smutną" rzecz zauważyłem - ano to, że tapicerkę na drzwiach (wszystkich) od dołu mam mokrą, a na podwórku pada. |
Sprawdź czy masz drozne odpływy w drzwiach |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
 |
egon


Pomógł: 57 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 10-12-2007, 17:40
|
|
|
Hipo napisał/a: | Sprawdź czy masz drozne odpływy w drzwiach | Hipo, gdzie te odpływy sa? Mam zamiar sprawdzic wrzystkie i niewiem gdzie ich szukac. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
 |
Hipo


Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-12-2007, 17:48
|
|
|
Na drzwiach u dołu, patrz na miejsce gdzie zgrzewane są blachy - zewnętrzego poszycia drzwi i szkieletu. Z przodu i z tyłu każdych drzwi powinny być na zdrzewie dwa przetłoczenia ( z nich powstaje otwór) tamtędy woda jaka scieknie Ci po szybie pod uszczelkę ma się wydostawać na zewnątrz. Często jest tak że te odpływy z biegiem czasu zapychają się po prostu syfem i trzeba jakimś drutem poszpekulować i je oczyscić. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
 |
wabot

Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-12-2007, 20:29
|
|
|
Mi też kopci na biało jak szalony kiedy jest zimny ale nie bierze ani grama oleju ani płynu. Wydaje mi sie że to normalne -woda skrapla sie w układzie wydechowym. |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
 |
Sapphiron


Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-12-2007, 20:46
|
|
|
mi kopci na biało jak jest na ssaniu... normalnie to tylko ledwo widoczna mgiełka...
ale to też tylko na zimnym... |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
 |
zetor

Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-12-2007, 21:31 uszkodzona uszczelka pod głowicą
|
|
|
Na 99% postawiłbym na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą!
Właśnie wczoraj musiałem wymienić w swoim Tipku
Wszystko zaczęło się jakiś miesiąc temu, więc objawy powoli narastały(codziennie jeżdżę 50-70 km). Pierwszym objawem i może najważniejszym uszkodzenia uszczelki pod głowicą jest wzrastająca temp. silnika, drugim ubywanie płynu chłodniczego, trzecim brak ogrzewania, czwartym nierówna praca silnika. Mimo dolewania wody- odpowietrzania układu, na następny dzień układ znowu był zapowietrzony, wody coraz więcej zaczęło ubywać itd. aż wczoraj z ranka obudziłem się i .. nie było teleranka.
Ale już jest ok, uff na szczęście pojadę do pracy samochodem |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
 |
przemog666


Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-12-2007, 13:05
|
|
|
U mnie jest tak:
Temperatura silnika nie rośnie, wręcz odwrotnie - szybko wytraca temperatura, a jeśli wskoczy powyżej 90C to nie włącza sie wentylator - a włączał się przy tej temp.
Płynu ubywa i się zapowietrza. Ogrzewanie jest do dupy - pokazuje się dopiero jak ma wyższe obroty. Silnik chodzi równo - bez zmian.
Mój tipek na razie stoi w garażu i czeka na moją wypłatę. Już nawet myślałem czy się nie połasić na swap silnika na dieselka, a ten silnik zarżnąć (chociaż trochę mi go szkoda - bo oprócz tej zasranej uszczelki jest git i ma przejechane dopiero 130tyś.).
Dużo jest roboty przy tej uszczelce w silnikach DOHC? Trzeba śruby zmieniać i planować głowicę? A jeśli woda nie dostała się do oleju to mimo tego muszę go zmieniać (jak pomyślę że nie dawno co wlałem mu Magnateca do szlag mnie trafia)? |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
 |
zetor

Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-12-2007, 15:01
|
|
|
Obieg chłodzenia to obieg zamknięty, więc jak nie ma zewnętrznych przecieków, to woda/płyn dostaje się do silnika. Innej możliwości nie ma. U mnie na szczęście dostawała się tylko do komory spalania.
Ogrzewania nie ma- lub jest do d..y to układ zapowietrzony.
Czy dostaje się do oleju woda- sprawdź sam, jak masz podwyższony poziom oleju, to na bank do wymiany też będzie.
Żadne planowanie głowicy nie jest konieczne, tylko uszczelkę trza kupić- koszt ok 60 zeta no i dobrego mechaniora znajdź. Serwisy omijaj, w warsztacie skasują cię do 400zeta, najlepiej jak masz znajomego co to zrobi. Mnie wyniosła sama robocizna 100zeta- dodam, że po znajomości + parę wypitych piwek .
PS. Masz silnik DOHC -więcej roboty, ja miałem OHC i zajęło z 8h. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
 |
przemog666


Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2007, 23:04
|
|
|
Szlag mnie trafia, autko dalej w garażu stoi zjeb...ne, na uszczelkę czekam już prawie dwa tygodnie, a na dodatek jej koszt to 130zł (!). Masakra. Ona chyba ze złota jest. |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|