Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont altka czas nadszedł..
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-03-2011, 16:15   Remont altka czas nadszedł..

czołem,

profilaktycznie (zbliżam się do 160tys przebiegu) chciałem z okazji wiosennego ocieplenia zrobić przegląd altka i wymienić co tam trzeba.

pytanie do Was takie, czy ktoś ma fotki altka po rozebraniu i co po takim przebiegu na pewno warto zmienić. Czy szczotki są lutowane czy przykręcane ? a może szczotkotrzymacz jest połączony od razy z regulatorem napięcia i wymienia się wszystko na raz ? jak z wymianą łożysk ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
wladeczek22 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 135
Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-03-2011, 19:07   

szczotki są zaraz z regulatorem napięci :)
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-03-2011, 19:47   

Opis był na forum, poszukaj z hasłami regeneracja, wymiana łożysk itp. Jak go wyciągniesz, to wtedy można dopiero ocenić co jest do wymiany. Prawie napewno szczotki, to akurat minuta roboty. Łożyska też można wymienić, ale tu już potrzeba czasu, siły i podstawowego sprzętu. Potem jeszcze trzeba ocenić stojan i pierścienie ślizgowe.
Jeżeli działa bez zarzutu tzn daje dobre napięcia i nie słychać łożysk, to ja bym go nie ruszał i poprzestał ewentualnie na wymianie szczotek.
     Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-03-2011, 21:52   

na razie nic specjalnie mu nie dolega tj napięcie daje bardzo dobre i pracuje cicho ale ostatnio coraz częściej zaraz po starcie świeci się kontrolka braku ładowania do pierwszej delikatnej przygazówki więc przypuszczam, że szczotki się kończą i wieszają.

czy nowe szczotki się przykręca czy wstawia mostek z nowymi szczotkami czy też lutuje ? pewnie zmienię tylko szczotki
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-03-2011, 21:59   

Szczotki są razem z regulatorem napięcia, jest to jeden element, przykręca się go śrubką i podpina kabelki. Jeśli będziesz to robił na zamontowanym alternatorze to odepnij akumulator, po zamontowaniu sprawdź ładowanie, po przejechaniu kilkuset km sprawdź jeszcze raz, powinno być około 14.3 V
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-03-2011, 22:01   

meter30, dzięki - jutro się rozglądnę za tym regulatorem. Sądzę, że po 160tys szczotki na 100% na wykończeniu co ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-03-2011, 22:05   

Niekoniecznie, ale to co opisujesz wskazywałoby na szczotki/regulator. Koszt nieduży, w granicach 30zł, ale jeśli Ci to nie przeszkadza to bym nie ruszał ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2011, 00:22   

na razie nie przeszkadza ale nie chcę żeby mi wysiadł w trasie 8)
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2011, 09:17   

Wymień szczotki i zobaczysz. Jak nie będzie poprawy to oddaj go do prof. regeneracji, albo kup regenerowany. Ceny zaczynają się od ok 160 zł.
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-03-2011, 12:44   

Za regenerację alternatora do xsary zapłaciłem 100zł, w skład tego wchodziły nowe łożyska i regulator napięcia czyli tzw szczotki. Mostka prostowniczego nie trzeba było wymieniać ponieważ był w dobrej kondycji. Dostałem fakturę i rok pisemnej gwarancji
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-03-2011, 22:58   

Alternator - to słowo doprowadzało mnie do białej gorączki przy mojej Temperówce.
Naprawiany z częstotliwością większą niż wymiana oleju ;)
Jeśli chodzi bez zarzutów to go lepiej nie tykaj, bo jak Ci się zacznie tak jak mi..... 8)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2011, 00:06   

Emf,
Znam to :? teraz już wiem : działa nie ruszaj, a jak wymiana szczotek nie pomaga, to lepiej zinwestować w regenerowany albo oddać fachowcom do regeneracji
     Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2011, 22:27   

rozpoznałem temat w firmie zajmującej się regeneracją. Radzą rozebrać i jeśli ślizgi pod szczotkami są nie wyryte to zmiana szczotek wraz z regulatorem = 28zł :badgrin: jesli trzeba naprawić wirnik to dodatkowo 25zł. Razem 50zł + profilaktycznie łożyska 30zł. 80zł za nowego altka :badgrin: Robię
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-03-2011, 23:26   

Mosior napisał/a:
Robię

I słusznie.
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load