Remont altka czas nadszedł.. |
Autor |
Wiadomość |
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-03-2011, 16:15 Remont altka czas nadszedł..
|
|
|
czołem,
profilaktycznie (zbliżam się do 160tys przebiegu) chciałem z okazji wiosennego ocieplenia zrobić przegląd altka i wymienić co tam trzeba.
pytanie do Was takie, czy ktoś ma fotki altka po rozebraniu i co po takim przebiegu na pewno warto zmienić. Czy szczotki są lutowane czy przykręcane ? a może szczotkotrzymacz jest połączony od razy z regulatorem napięcia i wymienia się wszystko na raz ? jak z wymianą łożysk ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-03-2011, 19:07
|
|
|
szczotki są zaraz z regulatorem napięci |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-03-2011, 19:47
|
|
|
Opis był na forum, poszukaj z hasłami regeneracja, wymiana łożysk itp. Jak go wyciągniesz, to wtedy można dopiero ocenić co jest do wymiany. Prawie napewno szczotki, to akurat minuta roboty. Łożyska też można wymienić, ale tu już potrzeba czasu, siły i podstawowego sprzętu. Potem jeszcze trzeba ocenić stojan i pierścienie ślizgowe.
Jeżeli działa bez zarzutu tzn daje dobre napięcia i nie słychać łożysk, to ja bym go nie ruszał i poprzestał ewentualnie na wymianie szczotek. |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-03-2011, 21:52
|
|
|
na razie nic specjalnie mu nie dolega tj napięcie daje bardzo dobre i pracuje cicho ale ostatnio coraz częściej zaraz po starcie świeci się kontrolka braku ładowania do pierwszej delikatnej przygazówki więc przypuszczam, że szczotki się kończą i wieszają.
czy nowe szczotki się przykręca czy wstawia mostek z nowymi szczotkami czy też lutuje ? pewnie zmienię tylko szczotki |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-03-2011, 21:59
|
|
|
Szczotki są razem z regulatorem napięcia, jest to jeden element, przykręca się go śrubką i podpina kabelki. Jeśli będziesz to robił na zamontowanym alternatorze to odepnij akumulator, po zamontowaniu sprawdź ładowanie, po przejechaniu kilkuset km sprawdź jeszcze raz, powinno być około 14.3 V |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-03-2011, 22:01
|
|
|
meter30, dzięki - jutro się rozglądnę za tym regulatorem. Sądzę, że po 160tys szczotki na 100% na wykończeniu co ? |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-03-2011, 22:05
|
|
|
Niekoniecznie, ale to co opisujesz wskazywałoby na szczotki/regulator. Koszt nieduży, w granicach 30zł, ale jeśli Ci to nie przeszkadza to bym nie ruszał |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2011, 00:22
|
|
|
na razie nie przeszkadza ale nie chcę żeby mi wysiadł w trasie |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-03-2011, 09:17
|
|
|
Wymień szczotki i zobaczysz. Jak nie będzie poprawy to oddaj go do prof. regeneracji, albo kup regenerowany. Ceny zaczynają się od ok 160 zł. |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-03-2011, 12:44
|
|
|
Za regenerację alternatora do xsary zapłaciłem 100zł, w skład tego wchodziły nowe łożyska i regulator napięcia czyli tzw szczotki. Mostka prostowniczego nie trzeba było wymieniać ponieważ był w dobrej kondycji. Dostałem fakturę i rok pisemnej gwarancji |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-03-2011, 22:58
|
|
|
Alternator - to słowo doprowadzało mnie do białej gorączki przy mojej Temperówce.
Naprawiany z częstotliwością większą niż wymiana oleju
Jeśli chodzi bez zarzutów to go lepiej nie tykaj, bo jak Ci się zacznie tak jak mi..... |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-03-2011, 00:06
|
|
|
Emf,
Znam to teraz już wiem : działa nie ruszaj, a jak wymiana szczotek nie pomaga, to lepiej zinwestować w regenerowany albo oddać fachowcom do regeneracji |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2011, 22:27
|
|
|
rozpoznałem temat w firmie zajmującej się regeneracją. Radzą rozebrać i jeśli ślizgi pod szczotkami są nie wyryte to zmiana szczotek wraz z regulatorem = 28zł jesli trzeba naprawić wirnik to dodatkowo 25zł. Razem 50zł + profilaktycznie łożyska 30zł. 80zł za nowego altka Robię |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|