Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Tipo 1.8 GT - Problem z rozruchem, gaśnie na niski
Autor Wiadomość
Marshall 


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-11-2011, 22:39   [Benzyna] Tipo 1.8 GT - Problem z rozruchem, gaśnie na niski

Witam,
mam pewien problem z moim Tipciem a chciałbym ustrzec się od zabawy w "próby i błędy" bo mam dosyć ograniczony budżet - stąd pomysł by zapytać na forum. Po wcześniejszym przeplądrowaniu kilku stron forum niestety nie znalazłem podobnego problemu na tyle, by być pewnym, że to o to chodzi.

Sprawa wydaje się prosta, ale co głowa to inna opinia i zaczynam już wątpić w kompetencje moich stacjonarnych znawców.

1. Silnik odpala na benzynie za 3 czasami 2 razem. Z rana czasami nawet za 5tym. Przekręcam kluczyk, czekam, kręce - rozrusznik daje rade, i zero kompletnie zero... Za drugim razem zazwyczaj słychać już jakiś bulgot. Za trzecim razem zazwyczaj jest już wporządku, tylko dodaje gazu i przerywa, młoci, nie chce się wkręcać tak naturalnie - aż do momentu w którym pyknie gaz - wtedy wkręca się jak głupi i jest wszystko okej.

2. Tylko wtedy pojawia się następny problem, czy to na benzynie czy to na gazie, silnik ma problem z utrzymywaniem wolnych obrotów - nie dzieje się tak zawsze, czasami ma normalnie 1000rpm, (ale zawsze po spuszczeniu nogi z gazu zanim złapie równe obroty wolne to spada naprawdę nisko). Czasami jednak poprostu wciskam sprzęgło na skrzyżowaniu i koniec, zdechł. A przed wczoraj miałem tak, że trzymał 1500-1800rpm i nie chciał zejść niżej.

I to w zasadzie było by na tyle, za cholere nie mam pomysłu co to może być. Błagam o pomoc bo zbliżają się niskie temperatury to czuje, że wtedy to dopiero będzie hardcore z odpaleniem ;)

Z pozdrowieniami,
Marshall.

PS: Silnik 1.8 i.e. GT rocznik 1993 hatchback plus instalacja LPG od 2005 - filtr stożkowy (poprz. właściciel zaszalał, ale mój mechanik stwierdził, że na gazie to nawet lepiej stożek).
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-11-2011, 23:18   

Marshall, Stożek + LPG = głupota. Przetestowane, większe spalanie oraz problemy z regulacją wolnych obrotów (Pół biedy jak to jest jakiś markowy stożek, ale w większości wypadków to jakaś tania chińszczyzna). Zaczął bym od wywalenia właśnie tego. Napisz jaka instalacja LPG? II, III, czy IV gen.? Poza tym nie licz że po takim opisie dostaniesz wprost konkretną odpowiedz. Przyczyn takiej pracy silnika może być masa, od nie sprawnej elektryki po problemy z układem paliwowym. Opisz czy jak zagrzejesz silnik i z powrotem przełączysz na benzynę to jeździ tak samo czy działa w porządku? Co już sprawdziłeś, co wymieniłeś?
P.S: poza tym jaka to jednostka 1.8 8V czy 16V? nie wiesz to podaj kod silnika jest na tabliczce pod maską na przednim pasie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-11-2011, 08:47   

Masz do czyszczenia zawor powietrza dodatkowego Vae O6, znajdziesz go obok akumulatora po jego lewej stronie. Ja bawiałem sie w czyszczenie jednak dawalo to krótkotrwały efekt. Najlepsze rozwiazanie to ten zawór od opla omega, calibra 2.0 8 V.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Marshall 


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-11-2011, 10:39   

O ile dobrze to zrobiłem to zero różnicy. To jest to co idzie obok akumulatora do parownika czarną rurą? ...

Zauważyłem, że po odpięciu elektrozaworu (tego niby krokowego, zaraz przed rurą z filtra powietrza) obroty wzrastają do 1200. Może to w nim tkwi problem? Spróbuje go rozebrać i przeczyścić.

edit: JAM_BELFEGOR: Na tej blaszce mam - Motorengine : 835C2,000 i Version 160ED53A (z tego co wiem to 16V). Co do gazu to za cholere sie na tym nie znam i nie wiem ale w papierach mam : Reduktor SE81m elektrozawór MED, układ sterowania LCS, Zbiornik Bormech, Zawór tank. Tomasetto, wielozawór Tomasetto, obudowa wielozaw. Bormech.
To skoro tak ciężko to będzie zdiagnozować to co? Jakiś warsztat ktoś zna w pobliżu Mysłowic,Katowic?

EDIT: Ktoś wie gdzie zdobędę obudowe filtra powietrza seryjną? Na allegro nie widzę konkretnie do 1.8 a nie wiem z jakich jeszcze pasują ...
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-11-2011, 11:40   

835C2,000 to nie żadne 16v .... zwykła 8-io zaworówka na dwóch wałkach rozrządu i mocy 105hp

Marshall, jesli w 1.8 jest taki sam zawór VAE ( krokowiec ) jak w 2.0 to tu masz opis rozebrania i czyszczenia
http://www.fiatcoupe.pl/serwis/porady/porady1.htm

jeśli chodzi o resztę problemów to moimi faworytami są : czujnik położenia wału ( tłumaczy problemy z odpalaniem ) ( jeśli wogóle CPW u ciebie występuje )
zawór VAE wyczyścisz według opisu ( tłumaczy problemy z wolnymi obrotami ) tyle że VAE to tylko od pracy na benzynie ... na LPG chyba cos innego odpowiada za wolne.
oprócz tego ciekawe jak się mają wtryskiwacze i reszta czujników. diagnostyka komputerowa mogła by wyjaśnic parę spraw.

ponadto za problemy z odpalaniem i obrotami odpowiadaja jeszcze czujnik temp. cieczy chłodzącej ( ten niebieski ) przy termostacie , map sensor , komputer sterujący i oczywiście wtryski , pompa paliwa i regulator ciśnienia :)

p.s większość z tych rzeczy mozna sprawdzić samemu za pomocą miernika cyfrowego z tesco za 10zł
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-11-2011, 12:09   

Na lpg rowniez VAE pracuje. Jezeli choidzi o odpalanie nie przekrecaj od razu kluczyka, poczekaj az pompa paliwa nabije ciśnienie, być moze ze ucieka gdzies paliwo, badz sama pompa puszcza.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-11-2011, 13:46   

Dziąbal, Z doświadczenia wyczyszczenie samego V.A.E nie rozwiązuje sprawy. W 1.8 powinien być podobny jak w 2.0 16V choć nie taki sam, ale zasada ta sama. Miałem ten sam problem na 2.0 16V i dopiero wyczyszczenie vae, regulacja cpp, wyczyszczanie cpw, przepustnicy i dolotu poprawiło sprawę, no i regulacja biegi jałowego. Do tego dałem nowe świece, sprawdziłem kable, kopułkę i palec czy nie gubi iskry. Oczywiście po tym wszystkim jeszcze nie było idealnie bo słuchać było jak sobie delikatnie faluje na jałowym. Temat dalej zarzuciłem bo i tak silnik idzie do rozbiórki i remontu. Cyknij fotkę silnika to ci powiem jakie masz LPG :D 835C2,000 to tak jak ci kolega Leśniczy, napisał 105KM dwa wałki 8 zaworów nie 16 zresztą szesnastek chyba nie montowali w 93r tylko już po lifcie.

Leśniczy napisał/a:
ponadto za problemy z odpalaniem i obrotami odpowiadaja jeszcze czujnik temp. cieczy chłodzącej ( ten niebieski ) przy termostacie , map sensor , komputer sterujący i oczywiście wtryski , pompa paliwa i regulator ciśnienia :)
p.s większość z tych rzeczy mozna sprawdzić samemu za pomocą miernika cyfrowego z tesco za 10zł

Powiedz mi jak wyżej wymienione rzeczy sprawdzić za pomocą multimetru? Jak sprawdzisz poprawność map sensora? Jak sprawdzisz kompa? jak sprawdzisz poprawność pracy pompy paliwa? Nie pytam złośliwie tylko z ciekawości :D bo mam trochę odmienne zdanie na ten temat, ale jak mnie zagniesz to plus dla ciebie :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-11-2011, 16:23   

JAM_BELFEGOR, układu paliwowego cyfrowym miernikiem nie sprawdzisz co jest oczywistą oczywistością...
z kolei w silniku 835C2.000
map sensor speawdzisz tak

a ECM tak :


oczywiście nie jest to diagnostyka dająca 100% pewność jednak można nia sprawdzić ogólną sprawność lub nie sprawność danego podzespołu lub określić czy sam mapsensor dostaje napięcie zasilające
:)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-11-2011, 21:09   

Ok, map sensor fajnie tu + dla ciebie :lalala: zresztą przyda się innym. Co do kompa to jest tylko opis jak sprawdzić czy jest zasilanie oraz czy obwód wszystkich pinów jest poprawny. Samego kompa nie sprawdzisz, tu musisz mieć co najmniej złącze diagnostyczne euro :D i kompa a i tak to też nie daje w 100% odpowiedzi o czym się bodajże kolega Dawid przekonał.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-11-2011, 21:24   

jak już pisałem w przypadku ECU można sprawdzić jedynie czy nie jest całkiem zwalony...
ale musisz przyznać, że mając odpowiednie "informacje" i głupi multimetr mozna posprawdzać pare rzeczy :)

szkoda że w T/T nie ma "checka" i możliwości odczytywania z niego błędów to by znacznie ułatwiło życie ( chociaż chyb a któreś wersje posiadały taka opcje )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-11-2011, 21:39   

Czyszczenie VAE jak mowicie nie daje zadowalajacego efektu. Obroty na krokowcu z opla stoją w miejcu idealnie wręcz. Przeróbka wiąze sie z tym ze trzeba wstawić na podłączenie przepływu powietrza większego węża, piny pasują. Jak ktoś chce przetestować to mam taki za 60 zł z wysyłką.

** Dodano: 03-11-2011, 21:41 **
W moim 1.8 jest check, kiedyś byłem na sprawdzeniu błędów i coś tam można odczytać.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-11-2011, 21:57   

Dziąbal, chodzi o opcję gdzie we wtyczce diagnostycznej mostkujesz 2 piny i z ilości mignięć kontrolki "engine check" odczytujesz co nawala .... tak miałeś u siebie ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Marshall 


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-11-2011, 23:15   

Dobra to po kolei bo z tego wszystkiego to i tak nie wiem co mam robić haha :D

1. czujnik położenia wału - Jak to sprawdzić? I czy jeśli poprostu trzeba wymienić bo to to ... to czy to jest ten
http://www.unto.pl/czujni...-ii-p-1925.html

2. VAE ... mi się też tak wydaje ... Jak sprawdzić? ... Czy wymieniać trzeba? I czy to jest takie coś :
http://allegro.pl/silnik-...1871200077.html

Trzeba coś zacząć robić a od natłoku informacji to zaczynam wątpić w to czy wogóle da się coś zdiagnozować hah. Może odrazu wymieńmy wszystko co? :D
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-11-2011, 23:37   

Marshall napisał/a:
1. czujnik położenia wału - Jak to sprawdzić? I czy jeśli poprostu trzeba wymienić bo to to ... to czy to jest ten
http://www.unto.pl/czujni...-ii-p-1925.html
CPW ok. Sam czujnik można sprawdzić na oporność miedzy pinami, jeśli omy mieszczą się w granicy to jest ok.
Marshall napisał/a:
2. VAE ... mi się też tak wydaje ... Jak sprawdzić? ... Czy wymieniać trzeba? I czy to jest takie coś :
http://allegro.pl/silnik-...1871200077.html
VAE to nie silnik krokowy tylko elektrozawór sterujący ilością powietrza. Tak rozbiera się go i czyści można przesmarować delikatnie z umiarem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Marshall 


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2011, 00:07   

Dobra ale po wpisaniu VAE w allegro to nawet bez tipo w wyszukiwarce mam 5 przedmiotów także to jakoś inaczej musi się nie potocznie nazywać. Naprawdę jestem zielony i niewiem jak to znaleźć a ten "krokowy" z tej aukcji wygląda dokładnie tak samo jak to coś co mam przed rurą idącą do stożka, nad przepustnicą. Ja może lepiej cykne fotke jutro i ładnie zamieszcze o co mi chodzi.

Apropo CPW to prosiłbym, że jak zamieszcze fotke silnika to dać znać gdzie mniej więcej tego szukać okej? I w "jakich granicach" ma się to mieścić?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-11-2011, 00:21   

_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Marshall 


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2011, 00:26   

W tym momencie chciałem edytować posta i napisać, że znalazłem ^^ ale dzięki. Pokombinujemy jak będzie wolne :D Dam znać panowie :) dzieki za pomoc.

EDIT : no panowie a co to jest? http://moto.allegro.pl/si...1871200077.html ja mam cuś takiego dokładnie nad przepustnicą

** Dodano: 06-11-2011, 16:12 **
Mam nowe wskazówki. :D Jak odpalam z wciśniętym pedałem gazu lekko to nie odpali za cholere, jak nie mam wciśniętego to to samo. Żeby odpalić auto muszę delikatnie pompować dosłownie troszeczkę żeby auto się wyzbierało.
Dzisiaj przełączyłem na benzyne, obroty wspaniałem 800-900 stoją w miejscu idealnie (tak jest gdy auto poprostu nie zgaśnie to obroty czy na gazie czy na benie są idealne), gdy dodam gazu delikatnie autko trochę się wkręci, gdy przycisne gaz do dechy to obroty stoją w miejscu ewentualnie będą spadać i taki dźwięk duszący. I teraz uwaga... mam sobie na wolnych obrotach, wciskam gaz do dechy - młoci młoci młoci i nagle wybuch z filtra powietrza. Nie potężny, ale był i tak nie 1 raz. myśle, że to jakaś konkretna wskazówka. hmmm ? ... na benzynie ni hu hu

** Dodano: 14-11-2011, 00:30 **
Przesyłam Wam fotki mojego silnika i proszę o kontynuację interwencji :)

2. Gdzie w tym silnioru znajduje się CPW ? ...
3. Czy na tym zdjęciu prezentującym ELEKTROZAWÓR (zwany na allegro silnikiem krokowym) to to jest to? XD (nad przepustnicą czarne coś).
4. Jeszcze nad świece dochodzi taka pokrywka czerwona z napisem FIAT
5. Czy to jest normalne po tylu latach że kazdy jeden mój zbiorniczek przyjął takie właściwości że nie mogę normalnie skontrolować stanu żadnego z płynów? Poprostu nie widac wogóle nic przezeń, a np płyn chłodniczy jak ściągne kurek to widać gołym okiem więc chyba go jest za dużo.
6. Ten pojemnik z czarną nakrętką od wspomagania to za cholere nie da się niczym wykręcić a rekoma to nawet nie drgnie prędzej go wyrwe całego niż odkręce - jak sobie z tym poradzić i czy to normalne? - plus jest cały z czarnego czegoś tak jakby cieknął.
7. między świecami ten czujnik to co to jest? i czy ma większe znaczenie przy odpalaniu bądź z tym że gaśnie bo on za za bardzo sprawny nie wygląda XD pozatym kabel idący do niego jest w słabej kondycji delikatnie mówiąc. Jak go wymienić?
8. To jest napewno 835.c2000 1.8 i.e. 8v?

pozdrawiam
w załączniku fotki :

http://imageshack.us/phot.../dsc0014nu.jpg/

http://imageshack.us/phot.../dsc0008oh.jpg/

http://imageshack.us/phot.../dsc0009ef.jpg/

http://imageshack.us/phot.../dsc0010oc.jpg/

http://imageshack.us/phot.../dsc0011wb.jpg/

http://imageshack.us/phot.../dsc0012ip.jpg/

http://imageshack.us/phot.../dsc0013kd.jpg/



** Dodano: 14-11-2011, 00:32 **
PS: to z obtaśmowane szkotem nad wtryskami (widać na zdjęciu) co to jest ?
  
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-11-2011, 18:00   

Marshall mam dokladnie ten sam silnik co Ty - 835C2.000 i tak jak Ty mialem te same problemy. Silnik oczywiscie 8 zaworowka, MPI, z "rozbudowana" elektronika, MAP sensorem i brakiem zaworu VAE, zastapil go silnik krokowy sterowany elektronicznie.

Co wiecej posiadam najporostsze LPG I-Gen ze stozkiem (odpowiednio zmodyfikowanym dolotem i dostepem zimnego powietrza z blotnika) oraz BLOS'em i ta konfiguracja spisuje sie idealnie na stozku.

Moglbym napisac ksiazce o walce z tym samochodem, ale nie chce nikogo zanudzac. Dodam ze bezmyslnie wymienilem wiekszosc czujnikow, CPP, krokowca itp. Oczywiscie niepotrzebnie.

Jezeli chodzi o gasniecie silnika przy wysprzeglaniu w tym motorze na 99% procent problem tkwi w okolicach gardzieli przepustnicy. Elektronika tego motoru jest wrazliwa na zmiany i dekalibracje powodujac ze sterownik silnika wchodzi w permanenty tryb awaryjny. Zwlaszcza jezeli sa jakies zaklocenia w gospodarce zasysania/obliczania/dawkowania powietrza (awarje ukladu wtryskowego sa proste do zdiagnozowania i wyeliminowania). Musisz obadac przepustnice, srube regulujaca podparcie i skalibrowac to z CPP co zrobi dobrze w zasadzie jedynie elektronik znajacy dokladnie te wloskie rozwiazania.

Pamietajmy ze elektronika i elektryka "pracuje", po latach zmieniaja sie rozne wartosci, sterownik silnika potrafi nakladac na siebie napiecia, dostaje niewlasciwe informacje a calosc sie rozkalibrowuje. W kontekscie wrazliwosci na problemy elektryczno/elektroniczne nie musze mowic jakie to przynosi skutki - roznego rodzaju abberacje w pracy silnika, ktore sa ciezkie do zdiagnozowania, wystepuja losowo i nasilaja sie w czasie (u mnie tak sobie gasl "czasami przy wysprzegalniu az w koncu gas po 10 razy na odcinku 2 km - czyli nie bylo jazdy). Czesto jest niezbedny oscyloskop bo miernikiem to sie nic nie zdziala.

Zacznij od sprawdzenia przepustnicy i podcisnien, a najlepiej to pojedz do wyspecjalizowanego elektornika - jak jest dobry usunie usterke i wszystko skalibruje. Na pewno nie kupuj czesci na "podmianke" bo tylko stracisz pieniadze.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 17-11-2011, 22:32   

Marshall, dam ci dobra radę ... jedź chłopie na diagnostykę komputerową .. zapłacisz 40-100zł i będziesz wiedział co jest grane. opcjonalnie jesli masz mernik cyfrowy i umiesz się posługiwać zacznij sprawdzać rzeczy opisane wcześniej , czujnik temp płynu, map sensor, wykręć i wyczyścić silnik krokowy ( bo w 835c200 faktycznie wystepuje krokowiec a nie zawór VAE )

odośnie reszty. to że nie da się odczytać poziomu chłodzącego w zbiorniczku to norma. ( jest na to sposób latarka najlepiej ledowa, mała , przykładasz w różnych miejscach i da się sprawdzić )
na foto dsc0014nu.jpg widać czujnik temperatury, który przekazuje odczyty na deskę, jesli go odepniesz to wskazówka temperatury silnika skoczy na maxa ( lub na min, juz nie pamiętam )
na /dsc0013kd.jpg/ jest rurka podciśnienia z kolektora ssącego ... w moim silniki jesli ją zdjąłem obroty świrowały

** Dodano: 17-11-2011, 23:06 **
p.s z róznej maści mechanikami od wszystkich samochodów nawet nie masz o czym dyskutować . przeważnie takie usterki są po za ich widzą. zaproponują banalne rozwiązania typu wymień to wymień tamto, wydasz setki zł i nic nie zyskasz. tak jak pisał Prawdziwek, wizyta u dobrego elektronika z odpowiednim sprzętem może pomóc ....
Prawdziwek, odnośnie tego jak działaja czujniki i jaki sygnał wysyłają to się nie zgodzę .... komputer w T/T jest zaprojektowany tak że zapisuje wszelakie błedy napotkane przez lata ale aby przełączył się w tryb awaryjny potrzeba konkretnego i stałego uszkodzenia danego czujnika....( jednak przuszczam że nawet wtedy auto nie przejdzie w tryb awaryny ) kiedyś pomimo że tipo jeździło dobrze pojechałem do kumpla na komputer. jak zobaczyłem liczbę błędów to kolana mi się ugięły i zrobiłem się blady. na liście było ok 20 pozycji, począwszy od za niskiego napięciu na akumulatorze, po przez błędy krokowca ( w moim przypadku VAE ), map sensor, potencjometru przepustnicy , sonde lambda , i sam komputer.... a mimo wszystko auto pracowało normalnie, a nie w trybie awaryjnym.
chodzi o to że jeśli raz rozładował sie akumulator , lub dostał blędny odczyt z czujnika to już zapisywał się błąd w komputerze co jednak nie wpływało na prace silnika. po wykasowaniu wszystkich błędów wróciłem do gościa po miesiącu i nie było żadnych błędów.

osobiście uważam że w autach T/T tryb awaryjny nie występuje ! komputer nie przełącza pracy silnika w tryb awaryjny !
a wszystkie problemy kolegi wynikają z ciągłej wadliwej pracy któregoś z czujników ( osprzętu elektronicznego silnika )
tryb awaryjny polega na przełączeniu silnika na taka pracę, która nie może go uszkodzić czyli np. nie da się przekroczyć 4500obr lub prędkość maksymalna spada do 80km/h...


ponadto w T/T odłączenie akumulatora nawet na tydzień nie wykasuje juz zapisanych błędów dlatego uważam, że należy pojechać na kompa, wykasować wszystkie błędy, przejechać powiedzmy 100km i wrócić na ponowne odczytanie błędów.
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-11-2011, 23:39   

Marshall napisał/a:
2. Gdzie w tym silnioru znajduje się CPW ?
Szukaj koło rozrządu, w dolnych partiach, koła zębatego a nad nim zawieszony czujnik.
Marshall napisał/a:
3. Czy na tym zdjęciu prezentującym ELEKTROZAWÓR (zwany na allegro silnikiem krokowym) to to jest to? XD (nad przepustnicą czarne coś).
Ta
Marshall napisał/a:
4. Jeszcze nad świece dochodzi taka pokrywka czerwona z napisem FIAT
Czerwona bo sobie ktoś ja tak pomalował :lalala: nie ma nic do działania silnika jedynie względy estetyczne.
Marshall napisał/a:
5. Czy to jest normalne po tylu latach że kazdy jeden mój zbiorniczek przyjął takie właściwości że nie mogę normalnie skontrolować stanu żadnego z płynów? Poprostu nie widac wogóle nic przezeń, a np płyn chłodniczy jak ściągne kurek to widać gołym okiem więc chyba go jest za dużo.
Zdemontuj, wyczyść go i używaj płynów do chłodnicy, a nie wody to coś zobaczysz, po to są barwione. Płyn ma mniej więcej wypełniać zbiorniczek do połowy.
Marshall napisał/a:
6. Ten pojemnik z czarną nakrętką od wspomagania to za cholere nie da się niczym wykręcić a rekoma to nawet nie drgnie prędzej go wyrwe całego niż odkręce - jak sobie z tym poradzić i czy to normalne? - plus jest cały z czarnego czegoś tak jakby cieknął.
Odkecaj jak jest zimny silnik, spiknij sobie WD pod dekilek i odkręcaj przez szmatę, czasem się tak przyssie że jest problem, ale zawsze się da go odkręcić. A to czarne coś to płyn z wspomaganie po pierwsze jak jest już czarny to wymaga wymiany po drugie jek cieknie to zlokalizuj skąd i uszczelnij. Jak z przewodów to wymagają wymiany.
Marshall napisał/a:
7. między świecami ten czujnik to co to jest? i czy ma większe znaczenie przy odpalaniu bądź z tym że gaśnie bo on za za bardzo sprawny nie wygląda XD pozatym kabel idący do niego jest w słabej kondycji delikatnie mówiąc. Jak go wymienić?
Wygląda jak czujnik temperatury na deskę. Jak kabel słaby to popraw go, lutuj izoluj :lalala:
Marshall napisał/a:
8. To jest napewno 835.c2000 1.8 i.e. 8v?
Tak
Kolego a gdzie ty masz jakikolwiek filtr powierza? Bawisz się w odkurzacz czy jak? :lalala: Poza tym litości magnetyzer na LPG :lol: ubawiłem się strasznie ściągaj to i do kosza, albo przyklej sobie do miski olejowej niech opiłki ściąga będzie lepszy pożytek, nie mówiąc już że to cudo ściska przewód od LPG i zmniejsza jego drożność.
Marshall napisał/a:
I teraz uwaga... mam sobie na wolnych obrotach, wciskam gaz do dechy - młoci młoci młoci i nagle wybuch z filtra powietrza.
Dalej go nie widzę, przyczyn może byc kilka, nie sprawne kable które mają przebicie, wypalone zawory, albo źle wyregulowane lpg lub złe sterowanie mieszanka LPG.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-11-2011, 09:22   

Lesniczy nie wiem jak jest w innych wersjach sterownika, ale moj IAW 8F-52 przechodzi w tryb awaryjny po odlaczeniu TPS'u przejechaniu kilometra, jakiekolwiek zabawy w podmianki krokowca, TPS'u, padnieta lambda, MAP momentalnie wysylaja go na awaryjny tryb.

Byc moze jest to tylko kaprys mojego sterownika, byc moze calej serii. Co wiecej teraz zastanawiam sie czy aby nie wylapuje bledow na gazie i chyba zaloze reset kompa p\przez przekaznik po zaplonie, zeby jakos to ogarnac.

Na dniach kupuje inna wersje kompa do podmianki - IAW 8F-5M dam znac czy cos sie poprawi.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-11-2011, 10:35   

Marshall, A jeszcze jedno tak w ogóle to masz złe kable, te są od 1.8 ale 16V a nie 8V. W twoich powinny być dużo krótsze fajki na świecę. Poza tym delikatnie różnią się długością, no i chyba najważniejsze kabelki w 18 16V -2.0 16V są kablami przystosowanymi do pracy cewka - palec - kopułka - kabel - świeca a ty masz bezpośrednio cewkę bez kopułki i palucha. Jak to może mieć wpływ? Nie wiem, ale wiem że kable NW mają różne przekroje i oporność czasem nawet dodatkowe elementy gdyż jakość i moc iskry jest rożna dla rożnych silników np. nie pamiętam ale do której alfiny kable kosztują bajońskie pieniążki bo właśnie są dość charakterystyczne.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-11-2011, 11:25   

faktycznie ciekawe rozwiązania, jak brak filtra powietrza czy kable z długą fajką od zupełnie innego silnika ....
no i te magnetyzera LPG wow.

przewody WN do wymiany, do założenia filtr powietrza, a jeśli LPG strzela w kolektor to do regulacji ale wczesniej do ogarnięcia układ zapłonowe czyli kable i świece .....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Marshall 


Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 11
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-11-2011, 21:12   

Chłopaki dzięki za pomoc :)
1. Filtr mam hah oczywiście tylko poszedł do czyszczenia no bez przesady :D
2. Z tymi kablami to ciekawa historia, napewno pójdą do wymiany.
3. To mi strzeliło na benzynie przecież pisałem :D Na gazie wszystko jest cud miód oprócz gaśnięcia :D Jutro jade na konsultacje z mechanikiem ciekawe co powie - pochwale się.

** Dodano: 28-11-2011, 19:54 **
Byłem u mechaniora dzisiaj, no i tak jak przewidywaliście za bardzo nie wiadomo o co chodzi. Po podpięciu pod kompa wyświetliło mi dwa błędy a) zła mieszanka pal-pow b) awaria światełka awaryjnego xD .... jutro ma jeszcze coś pogrzebać ale już mi ręce opadają chyba będzie zmiana autka :(

** Dodano: 29-11-2011, 14:35 **
No tom ładnie zapłacił 250zł za wymiane pompy paliwa a i tak nic to nie dało bo mechanik twierdzi, że to wtryski. Byłem u dwóch elektryków i mówią, że z gazem nie robią. Mnie zaraz szlag trafi bo przewiduje wymianę wtrytskiwaczy i się okaże, że to nie to i tak ...

** Dodano: 01-12-2011, 00:33 **
Wizyta u gazownika zakończona również obfitą klapą. Doszliśmy do wniosku, że gdzieś ciągnie lewe - ewidentnie słychać syczenie gdy dodaje gazu i gdy komp ratuje silnik przed zgaśnięciem. Wszystko fajnie gdyby nie to, że pierona nie umieliśmy zlokalizować tego miejsca i gazownik się poddał. Wie ktoś co to może być? Wie ktoś gdzie w obrębie katowickim jest gazownik z sterownikami do gazu ***Lorenzo?
PS: Mechanik twierdzi, że wszelkie problemy z benzyną i odpalaniem wynikają ze zniszczenia wtryskiwaczy. Skąd mogę wziąć używki? Czy pasują np. z jakiegoś innego silnika np. 1.6 czy 2.0 ? Bo do 1.8 strasznie mało części.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load