Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mały remont przed zimą... (pytania)
Autor Wiadomość
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2011, 18:02   Mały remont przed zimą... (pytania)

Witam!
Chciałbym zrobić parę rzeczy przed zimą (wymiana termostatu, olej + filtr, filtr powietrza, silniczek krokowy, świece, kable, itd.). wszystko to oczywiście jestem w stanie zrobić sam, ale mam pytania odnośnie innych części:
1. Uszczelka pokrywy zaworów; czy wystarczy zdjąć "górę", wyczyścić i założyć nową? Niestety puszcza olej w niektórych miejscach i chciałbym wymienić. Czy mogę po założeniu uszczelnić silikonem na wysokie temperatury wokół pokrywy, żeby ustrzec się tych wycieków w przyszłości?
2. Silniczek krokowy; po jego wymianie konieczna regulacja gazu? Pytam z ciekawości, bo i tak pojadę przed zimą, poza tym nie robiłem tego od dwóch lat. Tipek pali normalnie, więc nie było potrzeby, ale krokowiec już kiedyś nawalał zwiększonymi obrotami...
3. Reduktor; mam taki bez śruby do spuszczania tego syfu i teraz pytanie: kupić nowy, czy da się jakoś rozebrać ten stary, wyczyścić i jeździć dalej? Gaz był montowany 5 lat temu, więc reduktor chyba jeszcze trochę "pojeździ"...
4. Wymienię świece, ale czy konieczna jest wymiana kabli, skoro nie ma żadnego przebicia i nie iskrzą? Wymieniając świece powinienem wymienić kable?
5. Bardzo słabo mam podświetloną deskę. Wystarczy wymienić żarówki, czy problem dotyczy czegoś innego?
Przepraszam, że wywaliłem tu wszystkie problemy, ale nie chciałem zaśmiecać forum wieloma wątkami...

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2011, 18:49   

tasiorM napisał/a:
1. Uszczelka pokrywy zaworów; czy wystarczy zdjąć "górę", wyczyścić i założyć nową? Niestety puszcza olej w niektórych miejscach i chciałbym wymienić. Czy mogę po założeniu uszczelnić silikonem na wysokie temperatury wokół pokrywy, żeby ustrzec się tych wycieków w przyszłości?
Odkręcić dekiel ładnie oczyścić krawędzie na głowiczce i deklu, uważając żeby ani grama nie wpadło do środka bo pozatyka ci kanały olejowe. Zero sylikonu !!! Kupuj te lepsze uszczelki czyli nie korkowe tylko z tworzywa gumo podobnego. Na prościutki klocek papier 320 i szlifujesz.
tasiorM napisał/a:
2. Silniczek krokowy; po jego wymianie konieczna regulacja gazu? Pytam z ciekawości, bo i tak pojadę przed zimą, poza tym nie robiłem tego od dwóch lat. Tipek pali normalnie, więc nie było potrzeby, ale krokowiec już kiedyś nawalał zwiększonymi obrotami...
Po wymianie korokowca nie wymagana jest regulacja LPG choć wskazana z racji ze nie byłeś już na niej tyle czasu. Poza tym co 15tys wymienia się filtr gazu.
tasiorM napisał/a:
3. Reduktor; mam taki bez śruby do spuszczania tego syfu i teraz pytanie: kupić nowy, czy da się jakoś rozebrać ten stary, wyczyścić i jeździć dalej? Gaz był montowany 5 lat temu, więc reduktor chyba jeszcze trochę "pojeździ"...
Podaj nazwę model, co do reduktora to spokojnie większość da się zregenerować we własnym domu. Wymaga zakupu zestawu naprawczego i podstawowych umiejętności :lalala: Tu masz przykładowe tematy:
http://forum.tempra.org/t...006-vt18344.htm
http://forum.tempra.org/t...vato-vt3308.htm
http://forum.tempra.org/t...at07-vt7920.htm
Cytat:
4. Wymienię świece, ale czy konieczna jest wymiana kabli, skoro nie ma żadnego przebicia i nie iskrzą? Wymieniając świece powinienem wymienić kable?
Jak jesteś pewien na 100% że są ok to nie ma takiej potrzeby.
tasiorM napisał/a:
5. Bardzo słabo mam podświetloną deskę. Wystarczy wymienić żarówki, czy problem dotyczy czegoś innego?
jak decha analog czy digital? Analog jest dość słabo z reguły oświetlony w obydwu wypadkach za podświetlenie odpowiadają żaróweczki które lubią się spalić zwłaszcza w tak starym aucie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-11-2011, 23:00   

odnośnie pkt 5. to raczej masz popalone część żarówek, a jeśli są dobre a podświetlanie i tak słabe to standardowe żarówki r5 1.2W można zastąpić 2W ale jeśli żarówka styka sie prawie z plastikiem to mocniejsza może go przy topić
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-11-2011, 01:16   

Cytat:
Na prościutki klocek papier 320 i szlifujesz.

Tzn. co szlifuję i dlaczego po założeniu dekla nie mogę nałożyć silikonu? Jest taka szansa, że dostanie się jakoś do środka?

Cytat:
Podaj nazwę model, co do reduktora to spokojnie większość da się zregenerować we własnym domu.

W tej chwili nie znam nazwy, ale jak czytam, ile z tym jest roboty, to chyba wydam tą stówę więcej i kupię nowy, bo nie chodzi o to, że mi się nie chce, ale po prostu nie mam na to przez najbliższe miesiące czasu...:( Chętnie kiedyś rozbiorę stary i z ciekawości oblukam:) Możesz mi polecić konkretny model reduktora do silnika 1.6 na wtrysku?

Deska analog, tak więc pewno kwestia żarówek. Wszystkie świecą, tylko słabiutko... Wymienię na nowe.

Jeśli chodzi o kable, to zastanawiam się, czy lepiej to zrobić przed zima, czy też na wiosnę? Jest taka możliwość, że w okresie zimowym jakoś bardziej "parcieją" lub "rdzewieją"...?

Dziękuję za pomoc i wielki szacun za to, co robicie na tym forum. Być może często się tutaj nie udzielam, ale potrafię docenić czyjąś pracę i przy okazji się czegoś nauczyć!
Pozdrawiam!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-11-2011, 13:19   

tasiorM napisał/a:
dlaczego po założeniu dekla nie mogę nałożyć silikonu? Jest taka szansa, że dostanie się jakoś do środka?
Kawałki sylikonu mogą się oderwać a te z kolei zapchają ci kanały olejowe. Zapytaj się kolegi Maciek jak wyglądał jego wałek po przygodzie z sylikonem. Z sylikonem jak najdalej od silnika.
tasiorM napisał/a:
Tzn. co szlifuję
Delikatnie rant dekla i rant na głowiczce a co innego mógłbyś :lalala: Chodzi o to by pozbyć się resztek starej uszczelki i dorównać krawędzie. Oczywiście nie bawisz się w ludzką szlifierkę i nie ściągasz po kilka mm materiału.
tasiorM napisał/a:
W tej chwili nie znam nazwy, ale jak czytam, ile z tym jest roboty, to chyba wydam tą stówę więcej i kupię nowy, bo nie chodzi o to, że mi się nie chce, ale po prostu nie mam na to przez najbliższe miesiące czasu...:( Chętnie kiedyś rozbiorę stary i z ciekawości oblukam:) Możesz mi polecić konkretny model reduktora do silnika 1.6 na wtrysku?
Twoje pieniądze, co do reduktora to podaj jaką instalacje masz która generacja, oraz jakie masz w niej elementy (nazwa model firma) Masz to w papierach od gazu.
tasiorM napisał/a:
Jeśli chodzi o kable, to zastanawiam się, czy lepiej to zrobić przed zima, czy też na wiosnę? Jest taka możliwość, że w okresie zimowym jakoś bardziej "parcieją" lub "rdzewieją"...?
Jeśli masz dobrze zamontowane kable to nie ma prawa się przecierać i tu akurat sezon ma z tym nie wiele wspólnego. Na kable masz szereg klipsów złączek itp. Przypinasz je zarówno do korpusu jak i względem siebie by nie latały i nie tarły o nic, tudzież nie stykały się z gorącymi elementami. Niestety auto wile razy przeszło pewnie przez łapy nie kompetentnych mechaników którzy je pewnie pogubili albo co gorsza przywłaszczyli. Jeśli masz wszystkie to masz szczęście.
Np. nr 10, 11 to jest to
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-11-2011, 17:55   

Cytat:
Zapytaj się kolegi Maciek jak wyglądał jego wałek po przygodzie z sylikonem.

O.K., nie chcę nawet pytać, wyobrażam sobie...

Gaz montowany w kwietniu, 2006 roku. Ja kupiłem Tipka w październiku, 2008 roku. Instalacja II generacji: reduktor, zawór gazu, wielozawór i zawór tankowania - TOMASSETO; zbiornik gazowy i obudowa wielozaworu - STAKO; lambda gaz system - BINGOM.
Ja chciałbym kupić coś takiego: http://moto.allegro.pl/re...1937479332.html
Powinien pasować, ale czy mogę, ot tak sobie, zmienić na inny reduktor? Czym się różni ten z elektrozaworem od tych bez niego?
Zauważyłem też na stacji, że nie odbija mi gaz. Czy to wina temperatury, czy też zużycie materiału. Jeśli to drugie, to co powinienem kupić i jakie są koszty?

Jeśli chodzi o wymianę oleju, płynu w chłodnicy, świec, itd., to lepiej to zrobić przed wymianą reduktora i regulacją gazu, czy też po? Może nie ma to żadnego znaczenia?

Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi, zwłaszcza Tobie JAM_BELFEGORZE!!!
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-11-2011, 23:10   

Lovatto jest ok. Sam miałem taki tyle że bez elektrozaworu i nie było z nim problemu. Chcesz to bierz to co wystawiłeś, mnie osobiście było by żal wywalać 230zł jak po naprawie za 50zł reduktor jest jak nowy. Wszystko co się zużywa wymieniasz w nim a całość myjesz. Jak nie odbija ci przy 80% procentach pojemności butli to albo trafiłeś na trefną stacje albo kupujesz nowy wielozawór do butli :D
tasiorM napisał/a:
Jeśli to drugie, to co powinienem kupić i jakie są koszty?
reduktorek sobie ładnie znalazłeś z wielozawrokiem zrób to samo :lalala: Wielozawory to wydatek ok 150zł lub lepiej.
tasiorM napisał/a:
Jeśli chodzi o wymianę oleju, płynu w chłodnicy, świec, itd., to lepiej to zrobić przed wymianą reduktora i regulacją gazu, czy też po? Może nie ma to żadnego znaczenia?
po wymianie reduktora, z układu do wymiany spuszczasz płyn chłodniczy. Świece / kable wymień oczywiście przed regulacją bo ma to znaczenie.
tasiorM napisał/a:
Instalacja II generacji: reduktor, zawór gazu, wielozawór i zawór tankowania - TOMASSETO
Firma Tomasetto (dwa tt a nie ss :lalala: ) robi więcej niż jeden model reduktora. Przydał by się model :D Chodzi właśnie to ten elektrozawór czy ma go mieć czy nie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load