Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania do forumowiczów odnosnie BMW e34 525i
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-02-2011, 17:52   Pytania do forumowiczów odnosnie BMW e34 525i

Witam panowie. Chciałbym zapytać czy wie ktoś coś na temat tego auta ? Czy ktoś od nas z forum ma takie ? lub może ktoś ze znajomych jest w posiadaniu takiego auta. I może coś o nim powiedziec ? Ponieważ chciałbym sie dowiedzieć wszystkiego co można o tym aucie. Miedzy innymi: Jak z jego spalaniem ? Jak te silniki znoszą lpg ? Jak z jego awaryjnością ? Jak z cenami zamienników ? Jak blachy ?

Do tego na co zwracać uwagę przy zakupie auta z instalacja lpg ?
Jak duże może być spalanie gazu przy silniku 2,5 l ?
Czy auto z instalacja lpg dużo traci na mocy przy jeździe na gazie ?
Czy instalacje gazowe trzeba ciągle regulować ? cos naprawiać i wymieniać ?
Czy w zimę auto z gazem zawsze trzeba odpalać na benzynie ?
Czy z gazem wiążą sie jakieś dodatkowe opłaty przy rejestracji, czy przeglądach ?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi do tego jak ktoś doda coś od siebie, o co nie pytałem, to tez se nie obrażę ;) Pozdrawiam.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2011, 18:08   

Nie jestem zwolennikiem gazu. Większośc odpowiedzi na temat LPG znajdziesz za pomocą wyszukiwarki. Autem z LPG chyba nie można wjeżdżac na parkingi podziemne ( jeżeli się myle to niech ktoś sprostuje)
Co do samego auta, to znalezienie egzemplarza w stanie conajmniej dobrym jest bardzo ciężkie. Niestety typowy właściciel BMW często lubi go katowac, mocno oszczędza na częściach, płynach itp. Jeżeli jednak jest właściciel BMW który należycie o niego dba, to znaczy że nie zamierza go sprzedac :D . Obowiązkowo przed zakupem gruntowna diagnostyka.
Koszty części możesz sprawdzic np na allegro. Np. rozrząd albo elementy zawieszenia.
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 20-02-2011, 18:23   

lynx napisał/a:
Autem z LPG chyba nie można wjeżdżac na parkingi podziemne ( jeżeli się myle to niech ktoś sprostuje)

niby nie powinno się, ale czy ktoś to sprawdza?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-02-2011, 18:48   

Jelcyn napisał/a:
lynx napisał/a:
Autem z LPG chyba nie można wjeżdżac na parkingi podziemne ( jeżeli się myle to niech ktoś sprostuje)

niby nie powinno się, ale czy ktoś to sprawdza?


To już inna sprawa :evil:
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-02-2011, 23:05   

lynx napisał/a:
Autem z LPG chyba nie można wjeżdżac na parkingi podziemne ( jeżeli się myle to niech ktoś sprostuje)


To zależy od administratora/właściciela parkingu.
Ten idiotyczny przepis obowiązuje od bodajże kilkunastu lat i nikt nie wziąl się za jego dostosowanie do obecnych czasów, gdzie obowiązują zupełnie inne standardy instalacji lpg.
Minęły juz czasy śmierdzących Nysek z zamontowaną butlą w środku auta.
Teraz w większości to nowoczesne technologie bezpośredniego wtrysku, a zbiorniki gazowe należą do NAJBEZPIECZNIEJSZYCH ze wszystkich paliw (testy wykonywała Straż Pożarna).
Np. w Łodzi w CH Port Łódź na początku był zakaz wjazdu dla pojazdów z elpegiem.
Obecnie jest znak z informacją, iż dopuszcza się wjazd samochodów z instalacją lpg.
Keray69, co do samych wad/zalet danego sinika i modelu to raczej zaloguj się na forum BMW, bo to tam znajdziesz najwięcej użytkowników tego modelu.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2011, 23:12   

Keray69 napisał/a:
Czy z gazem wiążą sie jakieś dodatkowe opłaty przy rejestracji, czy przeglądach ?

Tak. Przegląd jest droższy na pewno. Nie wiem niestety jak to jest z resztą opłat, rejestracji itd.

Keray69 napisał/a:
Do tego na co zwracać uwagę przy zakupie auta z instalacja lpg ?

Na pewno na to jak auto pracuje chociażby na wolnych obrotach (czy nie falują), czy silnik nie przyrywa nie strzela

Keray69 napisał/a:
Czy instalacje gazowe trzeba ciągle regulować ? cos naprawiać i wymieniać ?

Ciągle na pewno nie, ale są jakieś zalecane przeglądy i wymiany podzespołów, które co kilkanasdzie/kilkadziesiąt tys. km ulegają zużyciu (filtry gazu, membrany parownika lub coś w tym stylu)

Ekspertem w tych tematach nie jestem, ale na tyle ile mogłem to pomogłem :lalala:
Keray69, przymierzasz się do zakupu takiej bestyjki???
Pozdr 8)
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 20-02-2011, 23:13   

Keray69, jak chcesz się dowiedzieć czegoś więcej o tym aucie to wal na forum BMW

Keray69 napisał/a:
Do tego na co zwracać uwagę przy zakupie auta z instalacja lpg ?


oprócz tego na co normalnie zwracasz uwagę to koniecznie musi być wbita adnotacja o LPG do dowodu, muszą być papiery na butlę ( i warto sprawdzić do kiedy butla jest ważna )

Keray69 napisał/a:
Czy auto z instalacja lpg dużo traci na mocy przy jeździe na gazie ?


Jeżeli ma zamontowaną sekwencję to spadek mocy może być rzędu 1 km jeżeli nie ma sekwencji tylko coś tańszego to moc spadnie więcej niż 1 km

Keray69 napisał/a:
Czy instalacje gazowe trzeba ciągle regulować ? cos naprawiać i wymieniać ?



Nie.

Keray69 napisał/a:
Czy w zimę auto z gazem zawsze trzeba odpalać na benzynie ?


Nie. Ja odpalam od zawsze na gazie i jakoś wszystko działa

Keray69 napisał/a:
Czy z gazem wiążą sie jakieś dodatkowe opłaty przy rejestracji, czy przeglądach ?


przegląd auta tydzień temu płaciłem 162 zł
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-02-2011, 23:21   

525i wciągnie spokojnie 15-17l gazu bez dużych szaleństw, chyba że kupujesz 2.5L do jazdy z prędkością 60km/h na 5 po mieście, to może na 12-13L wyjdziesz, ten silnik powstał w czasach kiedy spalanie i normy spalin nie miały aż tak dużego znaczenia, więc o oszczędności można zapomnieć, jeśli były właściciel to młodszy chłopak, to raczej odpuść, dużo osób zaczyna latanie bokiem własnie od 525 bo tanie i łatwo dostępne, gaz znoszą dobrze, co do reszty pytań o lpg to wszystko zależy od typu instalacji i stanu silnika....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 21-02-2011, 12:18   

lynx napisał/a:
Autem z LPG chyba nie można wjeżdżac na parkingi podziemne


E to akurat mnie nie przeraza ponieważ w moim mieście nie ma za duzo takich parkingów.

Emf napisał/a:
Keray69, co do samych wad/zalet danego sinika i modelu to raczej zaloguj się na forum BMW, bo to tam znajdziesz najwięcej użytkowników tego modelu


Nie chce tam sie logować, bo to same chamy hehe. Na naszym forum to są ludzie wporządku, a na innych to szkoda gadać...

yeah90 napisał/a:
Keray69, przymierzasz się do zakupu takiej bestyjki???


No właśnie sie zastanawiam, Bo trafia mi sie okazja i w następnym tygodniu ma do mnie przyjechać na oględziny.

Cytat:

oprócz tego na co normalnie zwracasz uwagę to koniecznie musi być wbita adnotacja o LPG do dowodu, muszą być papiery na butlę ( i warto sprawdzić do kiedy butla jest ważna )


Dzięki Luczu bardzo słuszna uwaga.

Luczu napisał/a:
Jeżeli ma zamontowaną sekwencję to spadek mocy może być rzędu 1 km jeżeli nie ma sekwencji tylko coś tańszego to moc spadnie więcej niż 1 km


Tego niestety jeszcze nie wiem co tam siedzi... Ale jeśli nie sekwencja to spadek mocy jest naprawdę duży ? Bo każdy tak narzeka ze na gaz samochody to muły.

Luczu napisał/a:

Nie. Ja odpalam od zawsze na gazie i jakoś wszystko działa


A nie masz żadnych problemów z odpalaniem szczególnie przy niskich temp. ?

Bdm napisał/a:
525i wciągnie spokojnie 15-17l gazu bez dużych szaleństw


To i tak powiedzmy, że za 150 zł zrobię więcej km niz swoja tempra przy obecnym spalaniu 14 l na 100 km (oczywiście PB)

Bdm napisał/a:
jeśli były właściciel to młodszy chłopak, to raczej odpuść, dużo osób zaczyna latanie bokiem własnie od 525 bo tanie i łatwo dostępne


Wiem wiem do czego służą te samochody niestety... Na razie mało wiem, bo to sąsiad ma mi je przywieść, ale mysle, że badziewia po sąsiedzku mi by nie wciskał. W końcu znamy sie kupę lat...
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-02-2011, 12:50   

Keray69 napisał/a:
Ale jeśli nie sekwencja to spadek mocy jest naprawdę duży ? Bo każdy tak narzeka ze na gaz samochody to muły.


powiedzmy że do "setki" to może być różnica 1 - 3 sekund


Keray69 napisał/a:
A nie masz żadnych problemów z odpalaniem szczególnie przy niskich temp. ?


Jak się umie to się nie ma :p dla przykładu to moje ;) http://www.youtube.com/watch?v=uvc0EsC_ocw


Keray69 napisał/a:
Na razie mało wiem, bo to sąsiad ma mi je przywieść, ale mysle, że badziewia po sąsiedzku mi by nie wciskał. W końcu znamy sie kupę lat...



biznes is biznes heh Nie ma miejsca na sentymenty więc uważaj co Ci będzie wciskał
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-02-2011, 12:51   

powiem tak, jeździłem 520 2.0 120kucy na sekwencji, z gazem nie było problemu, spalanie 13l przy spokojnej jeździe, moc mało odczuwalna, bmw to bardzo "toporne" samochody, mocy brakowało ciągle ale to 2.0 a nie 2.5 więc nie wiem jak sie to będzie zachowywało, zwróć uwagę na głowice, zmierz ciśnienie na garach, olej czy nie ma masła w nim, pamietaj w bmw są wrażliwe głowice zwłaszcza na przegżewanie, najlepiej jakby Ci jakiś kolega to obczaił co miał lub ma bmw
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 21-02-2011, 16:40   

Cytat:
Jak się umie to się nie ma :p dla przykładu to moje ;) http://www.youtube.com/watch?v=uvc0EsC_ocw


Pozostaje mi luczu tylko zapytać: Jak ty to robisz ? :D

palidzojnt221, No to ma być 170 koników wiec troszkę więcej... A jeśli chodzi o głowice to sprawdzę: jak wygląda olej (czy nie ma 'kawy z mlekiem") Sprawdzę czy na korku od oleju nie ma żadnego nagaru. Chociaż kiedyś gdzieś słyszałem, że przy lpg nalot na korku to normalne ? Jak to z tym jest ? prawda czy tez nie ?

A i jeszcze jedno co ma większe spalanie zwykła instalacja lpg ? czy sekwencja ?
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-02-2011, 16:54   

Keray69 napisał/a:
Pozostaje mi luczu tylko zapytać: Jak ty to robisz ? :D


Ja od zawsze mówiłem, że to nie jest zwykłe auto ,,, rozumiemy się bez słów :] Na codzień jak jest użytkowany codziennie i temp jest bardziej normalna czyli te - 5 stopni to odpala prawie od strzała

Keray69 napisał/a:
A i jeszcze jedno co ma większe spalanie zwykła instalacja lpg ? czy sekwencja ?


Zapewne zwykłe instalka.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2011, 23:37   

Luczu ma zapewne instalkę 2 gen - tam się da odpalić na LPG i pojdzie. Przy sekwencji nie ma takiej opcji niestety...

A o odpalaniu przy mrozie na LPG to już sie nie wypowiem. Czasem auto tak jeżdzi przez kilka lat... a czasem parownik strzela po kilku próbach. Nie można oszczędzać w nieskończoność.
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-02-2011, 23:40   

MarcinWrocław napisał/a:
Luczu ma zapewne instalkę 2 gen


1 gen.


Cytat:
Nie można oszczędzać w nieskończoność.
_________________


biorąc pod uwagę oszczędności to gdybym przez te lata odpalał " jak trzeba" na PB i czekał do rozgrzania to wydał bym kilka razy więcej na pb niż przy ewentualnej wymienia parownika w tej chwili . . .
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-02-2011, 01:05   

Opowiem na przykładzie mojego kolegi który kupił BMW 320i z sekwencją. Zapłacił 7 tys zł i powiem że był warto bo była limuzyna zajefajna z klimą, elektryką, sekwencja, do tego fele 18 cali z nowymi oponkami. Wóz był niby w idealnym stanie, przegląd przeszedł bez niczego, a 2 tygodnie później na zakręcie " urwał się łącznik stabilizatora który utrącił końcówkę drążka kierowniczego przez co koła się rozjechały". I wylądował w polu - mimo 3 koziołków bokiem wszystkie szyby zostały całe czyli wóz chyba bezpieczny. Normalne spalanie: "a wiesz, tanio mi wychodzi 13-14 litrów, na mieście kolo 17". Za naprawę dał 3 tys i za tyle też go sprzedał bo blacharz był ch.. wart, sam bym to lepiej zrobił. Gdybym miał wtedy kasę to kupiłbym go za te pieniądze bo dźwięk silnika był piękny, blacharkę bym doprowadził do porządku sam,ale przecież niemcem nie będę jeździł :badgrin: :badgrin: :badgrin: :lalala: :lalala: :lalala:
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load